Η έκθεση της Σαγκάη άνοιξε εχτές τις πόρτες τις για τον τύπο και η GKN παρουσίασε την νέα ολοκληρωμένη λύση της για τα συστήματα μετάδοσης των ηλεκτροκίνητων. Η αγορά της Κίνας θεωρείται κλειδί για το μέλλον των ηλεκτρικών καθώς προωθούνται αρκετά από την κυβέρνηση και τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες, ως μέσο για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις τους, αλλά και για να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, μιας και οι Κινέζοι δεν έχουν τόσο ανεπτυγμένη τεχνογνωσία για ΜΕΚ επιβατικών οχημάτων.

Το “κιβώτιο” που βλέπεις περιλαμβάνει όλα τα τμήματα εκείνα που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα. Έχει τον μετατροπέα τάσης, το ηλεκτρομοτέρ και τον μειωτήρα στροφών σε ένα πακέτο που η GKN ισχυρίζεται πως είναι 15% μικρότερο σε διαστάσεις και 10% ελαφρύτερο, καθώς και αποδοτικότερο σε σχέση με τις παραδοσιακές διατάξεις που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.  Αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι κατά την γνώμη μου γιατί ναι μεν είναι καλό να τα έχεις όλα μαζεμένα αλλά μερικές φορές η χωροταξία μπορεί να είναι τέτοια που να βολεύει να τα έχεις διάσπαρτα, όπως για παράδειγμα βλέπουμε στα οχήματα που έχουν μπροστά το μοτέρ και πίσω το κιβώτιο ταχυτήτων. Το εντυπωσιακό με το eDrive είναι πως δεν χρειάζεται σύστημα ψύξης, είναι σχετικά ήσυχο και έχει ελάχιστους κραδασμούς.

Στόχος είναι να κατασκευάζει ένα εκατομμύριο eDrive ετησίως ως το 2025 με την βοήθεια της κινεζικής κοινοπραξίας Shanghai GKN Huayu Driveline Systems. Ο στόχος είναι σχετικά εφικτός μιας και η Κίνα είναι μεγάλη αγορά και όπως έγραψα προηγουμένως, προμοτάρει την ηλεκτροκίνηση, αλλά για την ώρα το eDrive δεν είναι έτοιμο προς παραγωγή κάτι που εικάζεται πως θα συμβεί σε ορίζοντα λίγων ετών.

  • Smartass

    Εγώ πιστεύω ότι το κινητήριο σύστημα είναι συμπαγές γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να επισκευάζετε. Θα έχει όριο ζωής, ή ώρες λειτουργίας ή χιλιόμετρα.
    Δεν θυμάμαι σε ποια ταινία Zeitgeist αναφέρεται ότι ”εχθρός του εμπορίου είναι η αξιοπιστία”.