Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Νόμος! Έτσι, έχοντας δει την McLaren P1 LM δύο φορές να κάνει δοκιμές στο Nürburgring, και σχεδόν ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του στο Goodwood Festival of Speed, έρχεται σήμερα η βρετανική εταιρία να ανακοινώσει ότι το δημιούργημα της διένυσε τα 20,81 χλμ. του Nordschleife σε 6:43,2. Αυτός ο χρόνος είναι πιο γρήγορος, από αυτόν που σημείωσε το ηλεκτρικό Νιο EV, που πέτυχε χρόνο 6:45.90.

Η P1 LM αποτελεί την έκδοση δρόμου της P1 GTR, με την μετατροπή να γίνεται από την Lanzante, με τις ευλογίες της βρετανικής εταιρίας. Τους τελευταίους έντεκα μήνες, κατασκευάστηκαν και τα πέντε αυτοκίνητα παραγωγής της P1 LM, με το πανομοιότυπο πρωτότυπο XP1LM να ήταν αυτό που έτρεξε στην διάσημη γερμανική πίστα. Κατά τη διάρκεια των τελικών φάσεων στο Nurburgring Nordschleife, το XP1LM πέτυχε τον ταχύτερο γύρο των 6 λεπτών 43 δευτ. και 2 δεκάτων, και αμέσως μετά από αυτό το νέο ρεκόρ, το αυτοκίνητο επέστρεψε στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πίσω από το τιμόνι βρέθηκε ο Kenny Brack, ο οποίος είναι γνωστός για την νίκη του στο Indianapolis 500 του 1999, ενώ είναι πρωταθλητής του Indy το 1998, έχοντας κατακτήσει το 2009 το χρυσό μετάλλιο στα X-Games.

Αν θεωρείς την Lanzante άσχετη, να σου θυμίσω ότι η αγωνιστική ομάδα της εταιρίας κέρδισε το 24ώρο αγώνα του Le Mans το 1995 με μια McLaren F1 GTR, με την McLaren να κατασκευάζει μόνο 5 F1 LM, επειδή οι Βρετανοί πίστευαν ότι δεν θα μπορούσαν να πουλήσουν περισσότερες. Όμως, ο Σουλτάνος του Brunei αγόρασε 3 (δύο μαύρες και μια πορτοκαλί), και δεν έμειναν πολλές για τους υπόλοιπους εκατομμυριούχους. Σήμερα, η LM3 ανήκει στον Ralph Lauren, η LM2 σε κάποιον συλλέκτη στην Αμερική, με την XP1 LM (επίσης πορτοκαλί) να βρίσκεται στα κεντρική της McLaren, στο Woking.

Οι αλλαγές της P1 LM, σύμφωνα με την Lanzante, ξεκινούν από τον κινητήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο hardware του 3,8-λίτρων V8 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει πλέον 1000 άλογα, όσα και η P1 GTR, με καύσιμο 99 οκτανίων.

Στο χώρο του κινητήρα υπάρχει επίχρυση θωράκιση θερμότητας, ενώ οι καταλύτες και οι πολλαπλές εξαγωγής είναι κατασκευασμένοι από το εξωτικό «υπερ-κράμα” Inconel, εξοικονομώντας 4,5 κιλά σε βάρος. Επιπλέον, τα intercoolers των turbo διαθέτουν ακόμα πιο αποτελεσματικούς πυρήνες, ώστε να διατηρούν τη δύναμη του κινητήρα και σε υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας.

Περνώντας στο σασί, οι ζάντες και τα ελαστικά είναι αποκλειστικά εξελιγμένα για την P1 LM, με το Race Active Chassis Control και άλλα μέρη της P1 GTR να παραμένουν αυτούσια.

Η LM είναι 60 κιλά ελαφρύτερη από την P1 GTR, εξαιτίας της αφαίρεσης διάφορων αγωνιστικών μερών της δεύτερης, όπως οι μπουκάλες ανύψωσης, με την χρήση ελαφρύτερων καθισμάτων, με τα παράθυρα από Lexan, και τη χρήση βιδών από τιτάνιο. Το set up του αυτοκινήτου θα γίνει από τον Kenny Brack στη πίστα του Nürburgring.

Σχεδιαστικά, η P1 LM διαθέτει πρακτικά αυτούσιο το bodykit της P1 GTR, αλλά η αεροδυναμική της απόδοση είναι ακόμα καλύτερη, εξαιτίας της επανασχεδιασμένης πίσω αεροτομής και των μεγαλύτερων εμπρός splitter, που συνολικά αυξάνουν την κάθετα παραγόμενη δύναμη κατά 40%. Η οροφή της P1 LM είναι από γυμνό carbon, ενώ άλλες αισθητικές αλλαγές είναι οι πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων στα πορτοκαλί αυτοκίνητα, και ασημί στα γκρι.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό, ο πίνακας οργάνων, τα καθίσματα, τα εσωτερικά των θυρών κλπ είναι από carbon, ενώ το air condition είναι στον βασικό εξοπλισμό. Τέλος, η παράδοση των P1 LM θα γίνεται από την Lanzante Ltd., με τα αυτοκίνητα να διαθέτουν ένα πλήρες σετ εργαλείων, με τους τυχερούς ιδιοκτήτες να παραλαμβάνουν και ένα μοντελάκι του αυτοκινήτου τους σε κλίμακα 1:8.

  • georgekaras

    Πανικος μιλαμε σε λιγο καιρο θα φτασει στο 5αλεπτο ετσι πως πανε

  • stadi

    Ο τύπος με 200 μίλια κρατάει με το δεξί χέρι το drs στο τέλος…
    Στο 1:46 όμως έχασε κάνα 2 δευτερόλεπτα..

    • Mika

      Εχασε μπολικη φορα, εκει…

  • Fotis

    Η Μακλάρεν δεν ήταν αυτή που έλεγε ότι δεν ανακοινώνει χρόνους; Τι τους έπιασε ξαφνικά;

    • απλα επιτελους εγραψε τον κορυφαιο χρονο !!!!! :-D

  • θα δανειστω ατακα που λεγανε οι JDM για το GTR οταν εχανε……

    να μας πουνε οι μακλαρενικοι με την LM ποσες HURACAN αγοραζουμε ειπαμε ??? :-P
    με την διαφορα την κανω 2000hp και αγοραζω μεζονετα με πισινα…και γραφω και χρονο σε χαμηλα 6ρια !!!!! :-P

    • jonjon

      Υπομονή παραμονεύει η aventador performante! Οταν έρθει?

    • manowar

      Αυτο ειναι φτηνη ασιατολαγνα δικαιολογια σαν την φτηνη κολόνια η το φτηνο φρολεξ με ασιατικο αυτοματο μηχανισμο ?

  • jonjon

    Ferrari ακούς!
    Άντε για να έχουμε να σχολιάζουμε!

  • Akis-F1 FAN

    Τι γίνεται ρε παιδιά ;;; Πόσες φορές έχει σπάσει το ρεκορ τον τελευταίο καιρό ;; Χαμός. Εξαιρετικός χρόνος αν είναι με δρομίσια ελαστικά γιατί αν είναι με κανονικά σλικ το λες και αργό. Επίσης στο 1:47 τι παίχτηκε ; πήγε λες και του είχε χωθεί κάποιος στην εξωτερική και έχασε αρκετό χρόνο.

    Υ.Γ. Στην πίσω ευθεία τι έκανε ο τρελός με 320+ για να κρατήσει ανοιχτό το drs…

    • stadi

      Δρομισια είναι.road legal trofeo

    • Akis-F1 FAN

      Τότε μιλάμε για πολύ καλό χρόνο !! Επίσης θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσουν και με σλικ να δούμε πόσο κάτω μπορούν να ρίξουν το χρόνο.

    • stadi

      Είναι νευρικό με αυτά τα λάστιχα.θελει σλικ.

    • manowar

      Εεε πως να μην θελει παλαβη ροπη

  • μιας και εσπασε τον χρονο και πλεον δειχνουν οτι τους ενδιαφερουν οι χρονοι….
    αντε να μας πει και ποσο εκανε η απλη ομως ε ?????
    γιατι εμεις γραφουμε χρονους με τα δρομισια αυτοκινητα !!!!!!! :-D

  • manowar

    ΜΙΚΑ το Σαββατοβραδο ακουσα οτι κερνας σε τσιπουραδικο μετα το αρθρο ,,,ισχυει?

    • Mika

      Oλο το μαγαζι, μη σου πω!!!!
      :p :p
      Ωραιο το ρεκορ, οσο κρατησει!!!!

  • Renesis1

    Στο 6:37 να σου και ένα πιξελ-ομένο αυτοκίνητο.. Πολύ περίεργο (και που το κρύψανε με πίξελ) δεδομένου οτι όταν πάνε για ρεκόρ, κλείνει η πίστα για όλους και μένει μόνο ο διεκδικητής του χρόνου..

  • Κώστας

    ας μας πουνε τι χρονο κανει η απλη Ρ1 και που ηταν τα τελευταια 3,5 χρονια
    απο το ρεκορ της 918
    με αγωνιστικη περιβολη ολοι μπορουν να γραψουν κορυφαιους χρονους
    η 918 μονο με σεμι σλικ μπορει να κατεβει σχεδον 10 δευτερ.

    • manowar

      Λιγοι θασυγκρινουν την 918 και την P1 την απλη και θα πουν οτι η P1 ειναι καλυτερο αυτοκίνητο..επιδη η 918 απο την εποχη της απεχει 1 αιώνα σε τεχνολογιες απο το μπουλονι μεχρι τον λογο για τον οποιο τοποθετησαν τις εξατμισεις εκει που τις εβαλαν

  • Philby

    Με βάση τις προδιαγραφές ο χρόνος είναι μέτριος. 8,5 secs από την Hurracan για κάτι τόσο ακραίο;

  • edurakias

    Ego perimena xronous apo tin P1 oxi apo tin pistadiki P1 GTR LM pou efage tune apo eteria pou trexei leman tespa apo oti fenete i dromisia P1 prepei na troei poly ksilo apo tin 918 ..

  • Hexagon

    3.8lt και 1.000 άλογα…. εξωτικά μέταλλα… αυτά είναι μοτόρια, χίλια μπράβο στη mclaren

  • McLaren. The pist-killer !
    ΕΤΣΙ ΕΤΣΙ !

  • Sciroccakias

    Τσιμουδιά… Μιλάει ο κυρίαρχος!

    • με αγωνιαρικο αυτοκινητο γινομαι και γω μαγκας στο ξοχικο !!!! :-P
      να μας πουν ποσο εκανε η απλη Ρ1 !!!! :-D

    • Sciroccakias

      Να ‘χαμε να λέγαμε Μπαμπίνο.. Για το ring μιλάμε. Είσαι πιο γρήγορος; Αυτό μετράει.

    • μαζι σου !!! αλλα ειναι λιγο αδικο…και το ξερουν ολοι !!!! :-D

    • Mika

      Εκδοση δρομου ειναι, του αγωνιαρικου!!!Θα σεβεστε!
      :p :p

    • μαρεσει λεει που το εκαναν μετατροπη το αγωνιστικο σε δρομισιο…και του εβαλαν φλασακια και πινακιδες !!!!!!!αχαχαχχαχααχα

    • Mika

      Και ποτηροθηκη, ισως!!!
      :p

  • Moby Dick

    O καράφλας πλέον βλέπει περισσότερους με κυάλια…

  • Γιάννης

    Ron γύρνα πίσω, ή έστω τηλεφώνα…