Τον περασμένο Μάιο το υπουργείο Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών μήνυσε την Fiat Chrysler λόγω των λογισμικών εξαπάτησης εκπομπών ρύπων, με τους Αμερικάνους να συνεχίζουν τις έρευνες για ενδεχόμενη εμπλοκή της Fiat Chrysler Automobiles σε σκάνδαλο παραποίησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, με την τελική εκτίμηση να αναμένεται σε “εβδομάδες ή ακόμη και μήνες”, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ένας εκ των δικηγόρων που ασχολούνται με την υπόθεση.


Η δίωξη από το υπουργείο για το παράνομο λογισμικό ασκήθηκε τον περασμένο Μάιο, και αφορούσε τα μοντέλα SUV της αυτοκινητοβιομηχανίας με κινητήρες ντίζελ 3,0-λίτρων. Η καταγγελία που κατατέθηκε την Τρίτη 23 Μαΐου 2017 και υποστήριζε ότι σχεδόν 104.000 οχήματα με κινητήρες 3.0D EcoDiesel εξοπλίστηκαν με λογισμικό που έκαναν τα συστήματα ελέγχου εκπομπών των οχημάτων, να λειτουργούν διαφορετικά και λιγότερο αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια ορισμένων συνθηκών οδήγησης, σύμφωνα με δήλωση του Οργανισμού Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA).

Η αμερικανική κυβέρνηση επιδιώκει πολιτικές κυρώσεις για πιθανές παραβιάσεις του νόμου για καθαρό περιβάλλον, σύμφωνα με την EPA. Η καταγγελία έρχεται μετά από μήνες διαπραγματεύσεων που απέτυχαν να γεφυρώσουν ένα χάσμα μεταξύ της εταιρείας και των ρυθμιστικών αρχών σχετικά με τη φύση των βαθμονομήσεων εκπομπών που χρησιμοποιήθηκαν για τα SUVs Jeep Grand Cherokee 2014-2016 και τα Ram Pick Ups 1500 με κινητήρες ντίζελ.

Οι εκπομπές ντίζελ της Fiat Chrysler είναι επίσης αντικείμενο ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ. Η Volkswagen αντιμετώπισε το μεγαλύτερο σκάνδαλο της σύγχρονης ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν αναγνώρισε το 2015 ότι περίπου 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως εξοπλίστηκαν με τις αποκαλούμενες συσκευές μείωσης ρύπων και ενσωματωμένους αλγόριθμους που χρησιμοποιήθηκαν για δοκιμές εκπομπών. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να δαπανήσει πάνω από 25 δισ. δολάρια στη Βόρεια Αμερική για να διευθετήσει νομικές αξιώσεις, συμπεριλαμβανομένων των αστικών και ποινικών υποθέσεων που υποβλήθηκαν πέρυσι από την αμερικανική κυβέρνηση, και να αγοράσουν πίσω ή να επισκευάσουν περίπου 560.000 οχήματα.

Σε αντίθεση με τη VW, η Fiat Chrysler διαβεβαίωσε σθεναρά ότι δεν προσπάθησε να εξαπατήσει τις αμερικανικές αρχές.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως σύμφωνα με έρευνα του CAFEE (Center for Alternative Fuels, Engines, and Emissions) του Πανεπιστημίου της Δυτικής Βιρτζίνια, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Fiat Chrysler (Jeep Grand Cherokee και Ram 1500 με τον 3.0D EcoDiesel κινητήρα) εκπέμπουν από 3 έως και 20 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου (NOx) κατά τη διάρκεια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο, σε σχέση με τις τιμές που ανακοινώνει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Η FCA, μέσω του δικηγορικού της γραφείου απάντησε πως ζήτησε από τo CAFEE να της δώσει τη μεθοδολογία των δοκιμών, αλλά οι άνθρωποι της ήταν απρόθυμοι να το κάνουν και έτσι πήρε την απόφαση να το μηνύσει. Η FCA πιστεύει πως οι δοκιμές του CAFEE έγιναν me πολύ υψηλότερες ταχύτητες, με τα οχήματα να ζυγίζουν επιπλέον 270-320 kil;a σε σχέση με τις δοκιμές της EPA, ενώ έγιναν δοκιμές και σε δρόμους με έντονες κλίσεις.

Κλείνοντας πρέπει να αναφερθεί πως την έρευνα στον CAFEE την ανέθεσε το International Council on Clean Transportation (ICCT), η μη κερδοσκοπική οργάνωση που ήταν εκείνη που αποκάλυψε πρώτη το σκάνδαλο της VW.

  • SAMURAI-66

    Θα πεσει αγρια καμπανα και στην fca αν αποδειχθουν τα στοιχεια αληθη γιατι δεν αστειευονται οι αμερικανοι με αυτα και σωστα πρατουν σε οσους ειναι παραβατες του νομου.
    Ευτυχως δεν μοιαζουν στην περιφημη ευρωπαικη ενωση που προσεχει τα παιδια της εκτελωντας εντολες των γερμανων!

  • Anestis Genk

    Σε κατηφόρα με ούριο άνεμο, όλα βγαίνουν μηδενικών ρύπων…πολύ με ενοχλεί η γραφειοκρατική αντιμετώπιση του θέματος. Το πνέυμα του νόμου λέει να πουλάς ένα αμάξι που σε καθημερινή χρήση να βγάζει αυτά που λες.
    Καθημερινή χρήση σημαίνει πως το πατάς το γκάζι, πως ξεχνάς να βάλεις αέρα στα λάστιχα, πως έχει ανηφόρες, πως το φορτώνεις κτλ.

    Όλοι αυτοί οι νομοθέτες οι ελεγκτές και οι εταιρείες έχουν στήσει μια κολοκυθιά δισεκατομμυρίων χωρίς ουσιαστικό νόημα (μείωση των ρύπων).