Η ευαισθησία της FIA στο θέμα της ασφάλειας είναι γνωστή, αλλά η τεράστια πλειοψηφία των οπαδών θεωρεί ότι έχει ξεπεράσει τα όρια. Θέλοντας να προστατέψει το κεφάλι του οδηγού, η Παγκόσμια Ομοσπονδία θα εισάγει την Halo προστασία από το 2018, όπως αποφασίστηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Strategy Group.
Αυτό έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, καθώς οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε το άθλημα να παραμείνει απαράλλαχτο στο συγκεκριμένο κομμάτι, κάτι που συμβαίνει από το 1950. Οι υπεύθυνοι, ωστόσο, δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, γι’ αυτό και τα μονοθέσια θα γίνουν πολύ πιο άσχημα, ενώ η βελτίωση της ασφάλειας παραμένει ερωτηματικό, αφού μόνο μεγάλα αντικείμενα θα σταματά το Halo, ενώ αντίθετα τα μικρότερα αντικείμενα θα μπορούν εύκολα να περνούν από τα κενά. Δηλαδή, στην περίπτωση του ατυχήματος του Felipe Massa, η προστασία θα ήταν εντελώς άχρηστη.
Φήμες λένε ότι οι περισσότερες ομάδες διαφωνούν με το Halo και η Mercedes είναι μάλλον μέσα σε αυτές. Ο μη-Εκτελεστικός Πρόεδρος της ομάδας, Niki Lauda, θεωρεί ότι έτσι καταστρέφεται το DNA των μονοθεσίων, ενώ είναι πολύ σπάνιο να φύγει από το μονοθέσιο ένα μεγάλο αντικείμενο όπως ένας τροχός, πιστεύοντας ότι υπήρχαν καλύτερες λύσεις και πως δεν πρέπει να υπάρχει βιασύνη.
Έχουμε δοκιμάσει το Halo, το Aeroscreen της Red Bull και το Shield της Ferrari. Κανένα δεν έπεισε 100%. Θα πρέπει να πάρεις τη σωστή απόφαση σε μια κατάσταση. Το Halo είναι η λάθος απόφαση. Η FIA έχει κάνει τη Formula 1 όσο πιο ασφαλή γίνεται. Επίσης, ο κίνδυνος από ιπτάμενους τροχούς έχει σχεδόν εξαλειφθεί, επειδή οι τροχοί είναι πάντα πιο καλά συνδεδεμένοι. Ο κίνδυνος για τους οδηγούς έχει γίνει ελάχιστος.
Το Halo κατέστρεψε το DNA ενός μονοθεσίου της Formula 1. Προσπαθούμε σκληρά να φέρουμε νέους οπαδούς στο άθλημα, με γρήγορα μονοθέσια που είναι πιο κοντά στους θεατές, και τώρα καταστρέφεται από υπερβολική αντίδραση. Υπάρχει σίγουρα μια καλύτερη λύση από το Halo, διαφορετικά δε θα είχαμε δοκιμάσει τα τρία συστήματα. Έτσι, θα ήταν πιο λογικό να προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση και, αν βρίσκαμε ότι δεν καταστρέφει την εμφάνιση, τότε θα μπορούσαμε να το εισάγουμε το 2019.
Και για να καταλάβεις πόσο θα διαστρεβλωθούν τα onboard πλάνα, αρκεί να δεις αυτό το video…