Γουστάρεις 0-100 χλμ/ώρα και hot-hatches; Ιδού τα 10 ταχύτερα σήμερα

Σχετικά άρθρα

Με τις νόρμες εκπομπών ρύπων να πέφτουν σαν χαλάζι, η μόδα στην αυτοκινητοβιομηχανία άλλαξε τάσεις. Τα νούμερα CO2 και τα λίτρα/100 χλμ αντικατέστησαν πρόσκαιρα τις επιδόσεις, ενώ και το αυτόνομο/ηλεκτρικό μέλλον των τεσσάρων τροχών φέρνει μια μουντάδα στο μυαλό όταν το συλλογιέσαι. Καλοκαίρι -40 βαθμοί, λιώνει το κορμί- αμαρτία να απασχολείς χώρο από τον σκληρό του εγκεφάλου με τεχνοκρατικές ψυχρότητες του είδους. Καλύτερα δεν είναι ένα all time classic, απλό και ακατέργαστο 0-100 για την παραλία;

Tα hot-hatches πλέον τα κάνουν όλα: ρεκόρ στο Nurburgring, κουβαλάνε την οικογένεια και τα μπαγκάζια στην παραλία, στη διαδρομή δικάζουν κάνα supercar άμα λάχει. Πλέον μιλάμε για mega-hatches, δηλαδή. Σήμερα, όμως, μας ενδιαφέρει ένα και μόνο πράγμα: πόσο γρήγορα «παίρνουν το 100».

Ηyundai i30N: 6,1 δευτερόλεπτα

Θυμάμαι πριν αρκετά χρόνια, το Subaru Impreza WRX (το στρογγυλοφάναρο) να «γράφει» 6,1” για το 0-100 και να με αφήνει σύξυλο. Βλέπεις, στις αρχές των 00’s οτιδήποτε έφτανε στις παρυφές των 6 δευτερολέπτων και δεν ήταν ειδική ή πανάκριβη κατασκευή, αρκούσε για να γίνει είδηση. Τώρα, ίσα που μπαίνει στο top 10 και αυτό από ελαφρά σπόντα, καθώς το Golf GTi Clubsport S με τα 5,9” θα καταλάμβανε τη θέση αν δεν είχε εξαντληθεί η παραγωγή του (και είχε πίσω καθίσματα. Είπαμε, για όλη την οικογένεια).

Οι 276 ίπποι του 2λιτρου τούρμπο GDI κινητήρα θα αποκτήσουν και τετρακίνηση, οπότε προβλέπονται περαιτέρω εκπλήξεις από τη Hyundai.

Audi S1: 5,8 δευτερόλεπτα

Αν είσαι φαν του VAG, μην απογοητεύεσαι από την απουσία του Clubsport S. Το Group έχει εκπροσώπηση να φάνε και οι γλάροι. Πρώτο και μικρότερο, το S1. Με 231 ίππους για 1.340 κιλά από τον 2,0-λιτρο TFSI και την τετρακίνητη αρωγή του Quattro, ο πιτσιρικάς της σειράς S δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα να «σπάσει» το ψυχολογικό φράγμα των 6 δευτερολέπτων.

Seat Leon SC Cupra 300: 5,7 δευτερόλεπτα

Tι λέγαμε για το VAG; Ίσως η πιο ολοκληρωμένη επιλογή από τα αυτοκίνητα που θα δεις στη λίστα και μία από τις πληρέστερες γενικά. Το Leon προσφέρει ασυναγώνιστο throttle for money, καθώς οι 300 ίπποι του μπορούν να γίνουν δικοί σου με 28.000 για την πιο σπορ 3θυρη έκδοση. Αν είσαι οικογενειάρχης, μπορείς να προσθέσεις 2 πόρτες μαζί με 2.500 στην παραγγελία. Kai πάλι, 100 ευρώ το άλογο δεν το βρίσκεις πουθενά. Bonus το πλαίσιο-γρανίτης και η λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ που χαλιναγωγεί τη φούρια του TFSI.

Honda Civic Type R: 5,7 δευτερόλεπτα

Από την πιο ολοκληρωμένη, στην πιο «πυραυλωμένη» επιλογή της κατηγορίας. Και όταν μιλάμε για χρόνους στο Nurburgring, στην αδιαμφισβήτητα ταχύτερη. Ένα Civic που «ρίχνει» άνετα στο αλησμόνητο NSX-R και κολλάει προφυλακτήρες στο διαστημικό NSX του σήμερα, με την αμέριστη συνδρομή 306 ίππων και αεροδυναμικής εξέλιξης με πολλά κιλά επιρροής (και κάθετης δύναμης) από το αγωνιστικό που κλειδώνει τον τίτλο στο BTCC.

BMW M140i: 4,8 δευτερόλεπτα

Πάμε και στην πιο ανατρεπτική. Tα περισσότερα hot/mega/hyper hatches εμμένουν σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο: 2 –το πολύ 2μιση- λίτρα, σίγουρα υπερτροφοδότηση (εδώ στα σουπερμίνι πάει ο σαλίγκαρος σύννεφο, αυτό έλειπε) και μπροστοκίνηση ή τετρακίνηση. Η BMW γυρίζει τούμπα το τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Μ140i, παρέχοντας ορίτζιναλ πισωκίνητη «φαγούρα» και 3 χιλιάδες χορταστικών –και εννοείται τουρμπισμένων- κυβικών.

Από εμφάνιση δεν λέει πολλά, όμως 335 άτια στον πίσω άξονα αρκούν για να ενστερνιστείς το δόγμα «καλή κοπέλα και νοικοκυρά να ‘ναι».

Ford Focus RS: 4,7 δευτερόλεπτα

Όπως αναδεικνύει η ανωτέρω ποζεράδικη φωτογραφία, το 0-100 χλμ/ώρα ηταν από τα τελευταία που απασχολούσαν τους μηχανικούς της Ford κατά την εξέλιξη του Focus RS. Όχι ότι δεν επεδίωξαν ένα νούμερο κάτω από τα 5 δεύτερα, αλλά πρωταρχικός σκοπός ήταν η αναβίωση του πνεύματος ενός παλαιότερου και μυθικού RS. Το case study σύστημα τετρακίνησης επανέφερε την αλητεία του Escort RS Cosworth, ενώ το Drift Mode αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τις νέες Mercedes Ε63 AMG και BMW M5. Ωραιότατο κερασάκι στην τούρτα τα 4.7” για το «κατοστάρι».

Αudi S3/VW Golf R: 4,6 δευτερόλεπτα

Όχι πολλά χρόνια πριν, για την ακρίβεια μόλις 6, η Audi τοποθετούσε τον 4,2 FSI V8 των 430 ίππων στο R8 Spyder. Ο κινητήρας που μετέτρεψε το RS4 σε φετίχ και το R8 σε αριστούχο της μεγάλης των υπεραυτοκινήτων σχολής, εξαπέλυε την ισχύ του μέσα από τα 3 διαφορικά του Quattro και σημείωνε ένα εντυπωσιακό –για την εποχή και κάμπριο μοντέλο- 4,8 για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα.

Fast forward στη σήμερον ημέρα, όπου ένα R8 Spyder μπορεί να φάει τα ευρώ που δαπανήθηκαν για την αγορά του από ένα A3. Και μάλιστα, ούτε καν το κορυφαίο της γκάμας. Η διπλωματική σχέση του S3 με τις επιδόσεις και την χρηστικότητα, δεν εμποδίζει τους 310 ίππους και το Haldex να «ξηλώνουν» την αξιοπρέπεια πανάκριβων κατασκευών στα φανάρια. Οι δυο συμπλέκτες του DSG παίζουν μέγιστο ρόλο στην επίτευξη του χρόνου.

Φαντάσου τώρα τον πλούσιο φουκαρά (σχήμα οξύμωρο) στο τιμόνι του R8 να χαζεύει την οπίσθια όψη ενός Golf μετά από «άνοιγμα»και έχεις την πεμπτουσία του R. Ίδια συστατικά με το S3, πιο πικάντικο μαγείρεμα.

Mercedes A45 AMG: 4,2 δευτερόλεπτα

Eπειδή οι αναδρομές στον χρόνο είναι ωραίες και είμαστε ρομαντικά παιδιά, θα σε γυρίσω στο 2003. Περίπου ίδια περίοδος με το συμβάν του Impreza, που άνοιξε το άρθρο. Τότε που η McLaren δεν είχε βρει τον δρόμο της ως κατασκευαστής αυτοκινήτων παραγωγής, αλλά διεκδικούσε πρωταθλήματα στην F1 με τα μοτέρ της Mercedes. Οι δυο τους εξέλιξαν την SLR, η οποία για ένα διάστημα θήτευσε στην καρέκλα του παγκοσμίου υπουργείου ταχύτητας.

Η Α45 ΑΜG δεν ξεπερνά, ούτε ισοφαρίζει τα 3,7” της SLR ωστόσο όταν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό πλησιάζει στο μισό δεύτερο ένα υπεραυτοκίνητο, για το οποίο συνεργάστηκαν δυο από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου, καταλαβαίνεις ότι κάπου το τοπίο αρχίζει να φλουτάρει. Μέχρι πρότινος το ισχυρότερο hot-hatch της αγοράς, προσφορά των 380 ίππων από τον 2,0-λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Audi RS3: 4,1 δευτερόλεπτα

Τελευταίο flashback για σήμερα, πίσω στο 2007. Η Lamborghini Gallardo πουλάει σαν ροζ φλαμίνγκο, όμως πολλοί την κατηγορούν για «απο-λαμποργκινοποίηση». Η συμμετοχή της Audi στην εξέλιξη ξινίζει σε κόσμο και κοσμάκη, οι ίδιοι που αποκαλούσαν τις Lambo σκοτώστρες βάζουν την ταμπέλα της ξενέρωτης στην Gallardo. H λύση έρχεται μέσα από αυστηρή δίαιτα, της μεθόδου Superleggera.

To ανθρακόνημα μπαίνει παντού: στα καθίσματα, στο καπό, στην οροφή, στα αεροδυναμικά βοηθήματα, στην κεντρική κονσόλα. Τα παράθυρα αντικαθιστούν το γυαλί με plexiglass, η εξάτμιση αποκτά τιτάνιο και ανεβάζει την απόδοση στα 520 άλογα (απο 510), το 6ταχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο λαμβάνει update για επιθετικότερες αλλαγές, ενώ το βάρος μειώνεται κατά 100 κιλά. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα απαιτούνται μόλις 3,8”. Η απλή Gallardo ζητάει 4 δέκατα παραπάνω από τον χρόνο σου.

Εν έτει 2017, το Audi RS3 μπαίνει σφήνα στις δυο Lambo με 4,1”. Το TT-RS, με τον ίδιο 5κύλινδρο 2.5αρη TFSI των 400 ίππων και την πρόσφυση του Quattro, ξεπερνάει την –τότε- κορυφαία Gallardo. Ωραίο πράγμα η εξέλιξη, δεν συμφωνείς;

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα