Ανεξαρτήτως σχολής, οδηγικών συνηθειών και λοιπών προτιμήσεων, πρέπει να είσαι πολύ ψυχρός κ@ρ&%λης αν δεν σου σηκώνεται η τρίχα στο άκουσμα ενός τερματισμένου “βετεκίσιου” μοτέρ. Για την ακρίβεια, το «άρπαγμα» που κάνει κάπου στις 5.500 και το ακούς να γαζώνει μέχρι το «τα τα τα τα» λίγο ή και αρκετά πάνω από τις 8.000 rpm

Σύμφωνοι, τα συγκεκριμένα είναι βελτιωμένα αλλά πιάνεις το νόημα. Επειδή κυκλοφορούσε μια φήμη ότι τα Honda ήταν λίγο αλλεργικά σε οιουδήποτε είδους στροφών, πέρα από αυτές ανά λεπτό, οι Ιάπωνες σύστησαν το τμήμα ειδικών αποστολών με την επωνυμία “Type R”. 25 χρόνια και δεκάδες «κοφτερά» -σαν επιδιαμαντωμένα αστέρια νίντζα- μοντέλα γιορτάζουμε, «κοφτιάζουμε» και θυμόμαστε ορισμένα highlights από το πρώτο, μέχρι το πιο πρόσφατο «Tάπερ».

1Το πρώτο Type R ήταν το NSX…

Μπορεί να μεγαλώσαμε κάτω από τη φτερούγα του Integra, όμως στην Ιαπωνία είχε ήδη σκορπίσει ρίγη τρόμου και συγκίνησης το NSX-R. Απαλλαγμένο από κάθε ίχνος πολιτισμού (air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, υδραυλική υποβοήθηση, ηχομόνωση) έχανε 120 κιλά σε σχέση με το ήδη «Ferrari-κτόνο» NSX. Aπό το 1992 μέχρι το 1995, όταν και παρέδωσε τη σκυτάλη στο Integra, το αρχέγονο Type R κυκλοφορούσε κι εκτελούσε αδιακρίτως σε πίστες, ξυρίζοντας αντιπάλους πολλαπλάσιου κόστους, πρεστίζ και δύναμης.

Το 2002 επανήλθε και συνέχισε το ψυχοκαταστροφικό έργο του προκατόχου.

2…και είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο του Drift King

O Κeichi Tsuchiya μπορεί να ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα και να καθιέρωσε το drift ως τρόπο ζωής με την Corolla AE86, όμως το παιδί που ξεκλέβει την περισσότερη αγάπη φοράει κόκκινο «Η» στο καπό. Μάλιστα διατηρεί συνεργείο με βελτιωτικά προϊόντα για το NSX, όπως και για το ΑΕ86

3Το οποίο κόκκινο «Η» αποτελεί φόρο τιμής στο πρώτο μονοθέσιο F1 της Honda

Πίσω στα 1965, ο Richie Ginther εκκινούσε από την pole position στο Gran Prix Μεξικού. Κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν έχασε στιγμή την πρωτοπορία, χαρίζοντας στον Ιάπωνα κατασκευαστή την παρθενική νίκη στην F1. Το μονοθέσιο ήταν η RA272, βαμμένη στα χρώματα της ιαπωνικής σημαίας, με τα οποία έπρεπε να συμβαδίζει και το σήμα της Honda.

To «Championship White» χρώμα που χρησιμοποιείται κατά καιρούς στα Type R, αποτίει κι αυτό τα σέβη του σε εκείνο το ιστορικό αγωνιστικό.

4Οι Αμερικανοί έκαναν να δουν Type R πάνω από 15 χρόνια…

Οι Η.Π.Α. έχουν ουκ ολίγες φορές ρίξει «πόρτα» σε διάφορα μοντέλα, ελέω νομοθεσίας ρύπων και crash tests. Το πρώτο σκέλος ήταν υπεύθυνο για ένα άτυπο εμπάργκο των Type R, που διήρκεσε 18 χρόνια. Τελευταίος, πραγματικός πρέσβης ήταν το Integra DC2 του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 2001. Το επόμενο Integra Type R δεν κυκλοφόρησε ποτέ ως τέτοιο, παρά μόνο σε πιο τουριστική μορφή με το όνομα Acura RSX Type-S.

Φέτος σημειώθηκε το μεγάλο comeback με το Civic, έχοντας αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από τον αμερικανικό Τύπο. Μένει να δούμε τι ψάρια θα πιάσει στις πωλήσεις.

5…αλλά χάρηκαν ό,τι πλησιέστερο σε S2000 Type R

Αν το S2000 της φώτο σου φαίνεται πως μοιάζει κάπως πολύ με το αντίστοιχο του The Fast and The Furious, χτύπησες κόφτη! Για το 2007, η Honda παρουσίασε στις Η.Π.Α. την έκδοση Club Racer. Αρχικά δεν έγινε κάποια νύξη, όμως ύστερα από πολλές συζητήσεις αρκετοί αντιπρόσωποι της ιαπωνικής εταιρίας παραδέχθηκαν πως πηγή έμπνευσης ήταν το S2k του Johnny Tran.

Το CR διέθετε ήταν ελαφρύτερο κατά 41 κιλά, κυρίως λόγω απουσίας air condition και κλιματισμού. Η ανάρτηση ήταν σκληρότερη, τα Bridgestone RE070 φαρδύτερα πίσω, ο λεβιές τοποθετημένος 12 mm χαμηλότερα ώστε να μειώνει τη διαδρομή του χεριού κατά 6% και το εξελιγμένο στην αεροδυναμική σήραγγα εμπρός splitter, μαζί με το spoiler αύξαναν την κάθετη δύναμη κατά 55%. Ο κινητήρας παρέμενε στα 240 άλογα, όμως μια εξάτμιση τιτανίου φρόντιζε να ακούγεται ακόμα περισσότερο η φωνή του.

Ο σχεδιαστής του S2000, Shigeru Uehara, είχε δηλώσει πως το CR βρισκόταν ανάμεσα στο JDM Type-S και το Type-R, αν φυσικά η Honda το κατασκεύαζε κάποτε.

6To Integra Type R ανακηρύχθηκε ως το καλύτερο μπροστοκίνητο όλων των εποχών από το Evo Magazine

Για το τεύχος 095, οι Άγγλοι συνάδελφοι μάζεψαν τα –κατά τη γνώμη τους- 15 πιο επιδραστικά μπροστοκίνητα που είχαν υπάρξει μέχρι το 2007. Ανάμεσά τους τα VW Golf GTi MK1/MK5/Corrado VR6, Renault Clio Williams, Peugeot 306/106 Rallye, Ford Focus RS MK1 και αρκετά ακόμα. Με τα λόγια του Richard Meaden:

Το σασί είναι τόσο καλορυθμισμένο, που απορροφά τις αισθήσεις σου. Ο κινητήρας έχει τόση προσωπικότητα, που ικετεύεις να μην τελειώσει η βενζίνη. Από άποψη χαρακτήρα και οδηγικής απόλαυσης, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από οποιαδήποτε RS της Porsche. Ξεχάστε τα καλύτερα μπροστοκίνητα: το Integra Type R είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Τελεία.”

7Έχουν κάνει χαμό στις πίστες

Το NSX έδωσε τους αγώνες του στο JGTC με μπόλικη δόση επιτυχίας, όμως δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την σκιά του ισοπεδωτικού Nissan Skyline.

Το Accord με το Civic, ωστόσο, έχουν αφήσει το στίγμα τους στα πρωταθλήματα Τουρισμού. Ειδικά στο Βρετανικό, μετράνε 4 τίτλους και –εκτός απροόπτου- θα ανέβουν στα 5. Δες στο 3.35 πόσο όμορφα μετακινεί το εμπόδιο του Vectra και το στέλνει συστημένο στο Mondeo ο κύριος με το Accord

8Υπάρχει έντονη φημολογία για νέο NSX-R και τετρακίνητο Civic Type R

To δεύτερο είναι περισσότερο για να καθησυχάσουν οι nippon υποστηρικτές, καθώς βλέπουν τα Focus RS και RS3 να στοιχειώνουν τον ύπνο τους. Αν και γενικά η Honda δεν εγκαταλείπει εύκολα τα πιστεύω της, έχει αποδείξει πως όταν «σφίξουν τα γάλατα» προσαρμόζεται αναλόγως (βλέπε υπερτροφοδότηση). Δεν είναι κάτι επιβεβαιωμένο από επίσημα χείλη, όμως από τη στιγμή που ακόμα και η Hyundai δοκιμάζει τετρακίνητες βερσιόν του i30 N, δεν μπορούν να μείνουν αμέτοχοι οι Ιάπωνες.

Όπως δεν πρόκειται να το κάνουν –καθ’ όπως φαίνεται- και στην περίπτωση του NSX. Η τεχνολογία αιχμής και το σκεπτικό της «Porsche 918 του φτωχού» (του λιγότερο πλούσιου, δηλαδή, μην τρελαθούμε) έχουν βάση, αλλά το NSX έγινε μύθος από την αποτελεσματικότητα στο να «εκτελεί» πανάκριβες πρεστιζάτες υπερ-κατασκευές. Η γενική ιδέα που θέλει το υβριδικό σύστημα να παίρνει δρόμο και να μένει μόνος ο twinturbo V6 των 3.5 λίτρων, τροφοδοτώντας αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, αποτελεί ονειροπόλο συννεφάκι καθαρά λόγω κόστους. Ωστόσο, μια έκδοση με επιθετικό set-up, ξεγυμνωμένο εσωτερικό και ανεβασμένη απόδοση βρίσκεται εντός πλάνων.

Περιμένουμε το πράσινο φως, ώστε να ακούσουμε και πάλι τη μελωδία του NSX-R στα κόκκινα…

  • Anestis Genk

    Αν και μ’αρέσουν τα Ιαπωνικά είμαι αντιχοντάκιας γιατί το μόνο που συμφωνώ στην φιλοσοφία με την Honda είναι η ποιότητα κατασκευής.

    Το NSX είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο sportscar (εκτός από το ψιλοάθλιο εσωτερικό) και ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα ever.

    Το Integra θα ήταν το καλύτερο προσθιοκίνητο αν δεν υπήρχε η Lotus Elan, τώρα μπορεί να κάτσει στην δεύτερη θέση, ο τρίτος άλλωστε μάλλον απέχει πολύ.

    Το VTEC είναι ένα σύστημα που παρόμοιά του έχουν όλοι οι κατασκευαστές. Υποθέτω είναι θέμα ρυθμίσεων αλλά εγώ το θεωρώ κακό να τρως κλωτσιά(επιτάγχυνσης) όταν μπαίνει το VTEC (ή το turbo, ή κάποιο άλλο σύστημα), η επιτάγχυνση πρέπει να είναι γραμμική.

    Ξέρω πως όταν τρως κλωτσιά μπορεί η επιτάγχυνση να είναι μικρότερη αλλά λόγω του σκαλοπατιού στην απόδοση να δίνει την εντύπωση πως “γαζώνει”.

  • Anestis Genk

    Αν και μ’αρέσουν τα Ιαπωνικά είμαι αντιχοντάκιας γιατί το μόνο που συμφωνώ στην φιλοσοφία με την Honda είναι η ποιότητα κατασκευής.

    Το NSX είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο sportscar (εκτός από το ψιλοάθλιο εσωτερικό) και ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα ever.

    Το Integra θα ήταν το καλύτερο προσθιοκίνητο αν δεν υπήρχε η Lotus Elan, τώρα μπορεί να κάτσει στην δεύτερη θέση, ο τρίτος άλλωστε μάλλον απέχει πολύ.

    Το VTEC είναι ένα σύστημα που παρόμοιά του έχουν όλοι οι κατασκευαστές. Υποθέτω είναι θέμα ρυθμίσεων αλλά εγώ το θεωρώ κακό να τρως κλωτσιά(επιτάγχυνσης) όταν μπαίνει το VTEC (ή το turbo, ή κάποιο άλλο σύστημα), η επιτάγχυνση πρέπει να είναι γραμμική.

    Ξέρω πως όταν τρως κλωτσιά μπορεί η επιτάγχυνση να είναι μικρότερη αλλά λόγω του σκαλοπατιού στην απόδοση να δίνει την εντύπωση πως “γαζώνει”.

    • SAMURAI-66

      Στο εχω πει οτι γουσταρω τον τροπο αναλυσης σου και την αποψη που εχεις γιατι ειναι εμπεριστατωμενη και γινεται απο πραγματικο γνωστη στον χωρο και αυτο ειναι σημαντικο σε ενα ατομο.
      Απλα να σου αναφερω πως ειχα την ευκαιρια να δω εν λειτουργια το μοτερ του πρωτου crx σε γνωστο μου πιλοτο πολεμικης αεροποριας που εκανε καθημερινα την διαδρομη αθηνα-ταναγρα…καταλαβαινεις φυσικα τι κα@λα εχουν οι ικαροι με την ταχυτητα για να το αγορασει…και επαθα πλακα,ενω χρονια μετα στο λιμουζινε τετραθυρο civic του ξαδελφου μου ειδα την αμεση αποκριση και την εκρηκτικη δυναμη στο πατημα του γκαζιου πως την μετεφερε στην ασφαλτο ξεπερνωντας ευκολα καθε bmw-ford-audi που ηταν διπλα στον δρομο μας στην γεφυρα του κηφισου κανοντας το μακρινη εικονα!
      Εκπληκτικα μοτερ οικονομικα και απιστευτα αξιοπιστα.
      Τωρα αν δεν θες βεβαια τετρατροχο vtec γινε ιπταμενος με το honda jet…..εδω παιζουν αλλα κολπα!!………https://youtu.be/4QFe5rGL6wk

    • Demetris Katsaris

      Το DC2 όντως είναι απλά θεϊκό εμπρόσθιο -κινητο και ο ανταγωνισμός απέχει κατά παρασαγκας.
      Το v-tec ειδικά στις παλιές θρυλικές μηχανές δεν νομίζω να ήταν σκόπιμο το να κλωτσάει. Απλά η Honda σου έλεγε πως κάτω από 5500 ήταν καθημερινής χρήσης μηχανή και πάνω από 5500 ήταν fully blown αγωνιστική μηχανή. Είχε μόνο 2 βηματισμους σε αντίθεση με άλλα συστήματα μεταβλητού βυθισμου η/και χρονισμού και η μεταβίβαση είναι έντονα αισθητή.
      Αυτό πιστεύω πως είναι και ο λόγος που είναι τόσο διάσημο το vtec σε συνδυασμό με τα τρελά άλογα που προσφέρουν σε σχέση με άλλες μηχανές, είτε υπερσυμπιεσμενες, είτε πολυκυλινδρες.
      Προσφέρω βολτίτσα με DC5 type R mildly tuned αν κανείς βρεθεί Λάρνακα από Σεπτέμβρη!

    • DJ_D

      Πια είναι τα άλλα συστήματα που έχουν περισσότερα από 2 στάδια και ανεβάζουν πάνω από π.χ. 7000 RPM ;

    • Demetris Katsaris

      Όταν έπαιζα με εκκεντρο εισαγωγής vvti, έκανε 4 “κλικ” η τροχαλια. Για αυτό το είπα. Σε καμία περίπτωση δεν το νιώθεις σαν την κλωτσιά του vtec. Μάλλον είναι για οικονομία και όχι τόσο για επιδόσεις.
      Από την άλλη τα VVTLi έχουν και μεταβλητό χρονισμό και 2ο προφίλ για βύθισμα.
      Έχει ψάξιμο το θέμα με τα variable.
      Σε κάποια φάση ελπίζω να τα δω σε βάθος και να πάρω κάνα v-manage να πειραματιστώ μαζί του

    • DJ_D

      Το VVTi είναι ένας απλός μεταβλητός χρονισμός. Δεν ακουμπά καθόλου το βύθισμα. Το VVTLi το κάνει αυτό. Που έχει 2 προφίλ βυθίσματος. Όπως 2 έχει και το VVL της Nissan και το Variocam plus της Porsche και ένα αντίστοιχο της Audi.

    • LJ

      H Elan ειναι αστεία μπροστά στο DC2.

      Μην μπερδεύεις το VVT με το Vtec. Όλο ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων για το overlap και αλλο να αλλάζεις το lift της βαλβίδας. Ναι το σύστημα Vtec δεν εχει μπει μόνο σε αμάξια της Honda (άλλωστε η Alfa το έβγαλε πρώτη αν δε κάνω λάθος) αλλά δεν ξερω άλλους κατασκευαστές να το χρησιμοποιούν εδω κ χρόνια.

      Αν ξέρες να οδηγείς αμάξι με Vtec δεν τρως καμία κλωτσιά. Σε καθημερινή χρήση στο δρομο δεν χρειάζεται να μπεις στο Vtec. Σε πίστα, λόγω των κοντών σχέσεων μπορείς να μπεις με την 1η σχέση και να μη βγεις ποτέ. Αν την πατάνε με το Vtec κάγκουρες που κάνουν κόντρες στα λιμανάκια δεν φταίει το Vtec.

    • Anestis Genk

      Το VVTL-i της Toyota και το VVL της Nissan είναι αντίστοιχα με το VTEC, που μεταβάλλουν το βύθισμα της βαλβίδας (και τον χρονισμό).
      Το VTEC έχει μπει σε περισσότερα μοντέλα και έχει αποκτήσει ανατροφοδοτούμενο κοινό.
      Όπως είπες έχει άλλη λειτουργία ως τις 5500 και άλλο από εκεί και πάνω και εμένα αυτό με χαλάει γιατί εγώ μπορεί να θέλω να το δουλεύω από τις 4000 ως τις 7000. Θα μου πεις “είσαι άσχετος που δεν ξες πως πρέπει να το δουλεύεις”. Ξέρω πως “πρέπει” να το δουλεύω αλλά δεν με βολεύει αυτό και δεν θέλω σκαλοπάτια από το ρελαντί ως τον κόφτη. Δεν έχω κάνει ταξίδια με αμάξι V-TEC και το έχω δει μόνο ως συνοδηγός σε γρήγορες διαδρομές με EP3 και VTi (με B16 δλδ). Έχω όμως εμπειρία από VFR800 VTEC που σου τα σπάει στην εθνική όταν είσαι κοντά στο σημείο που μπαίνει. Γιατί αν μπει πρέπει να κλείσεις λίγο το γκάζι αλλιώς επιταχύνει σε ανεπιθύμητες ταχύτητες. Αν το παρακλήσεις το γκάζι βγαίνει εκτός VTEC και πρέπει να το ανοίξεις γιατί κρεμάει.

      Γιατί ψέγεις την Elan;

    • LJ

      Τα συστήματος που αναφέρεις ειναι εκτως παραγωγής εδω και 15 χρόνια τουλάχιστον! Οι Vtec δεν έχουν φύγει απο την παραγωγή απο το 1983.

      Αν είχες αμάξι με Vtec θα συνηθιζες την λειτουργία του. Ολα ειναι θέμα συνήθειας.

      Το EP3 είχε Κ20 κινητήρα. Αυτο που λες ήταν ΕΚ σασί. Το VTi ήταν ενα σκαλί κάτω απο το Type-R. Γαματο και εκείνο.

      Ειναι αλήθεια ότι στης μεσαίες στόφες οι κινητήρας κρεμάει. Στις χαμηλές και στις υψηλές εχει την δύναμη. Αυτο εμένα μου αρέσει γτ δίνει χαρακτήρα στο αμάξι και θελει ιδιαίτερο τροπο οδήγησης.

      Καλή η Elan αλλά καλύτερο το DC2!!!

    • Kabamaru

      Μία μικρή ένσταση φίλε ανέστη. Δεν μπορείς να πεις οτι εγώ θέλω να δουλεύω ένα μοτέρ απο 4000 έως 7000, γιατί πολύ απλά το κάθε αυτοκίνητο λειτουργεί διαφορετικά. ΔΕΝ μπορείς να δουλεύεις το κάθε αυτοκίνητο με έναν τρόπο! Το αν σου αρέσει εσένα να οδηγείς έτσι και τα Honda δεν σου ταιριάζουνε τότε ναι, το δέχομαι. Και για να σου το δώσω και αλλιως, δεν μπορείς να οδηγείς μια super sport μοτοσυκλέτα, όπως μια on off κλπ κλπ

    • Anestis Genk

      Αυτό είπα κι εγώ, πως το σκαλοπάτι με ενοχλεί. Ξέρω πως μπορώ να προσαρμόσω την οδήγησή ώστε να μην πέφτω πάνω του, αλλά δεν θέλω να την προσαρμόσω.
      Και έφερα και ένα απτό παράδειγμα για το πως με ενοχλεί σε sport touring μοτοσυκλέτα το VTEC και όχι μόνο εμένα, είναι γνωστό πρόβλημα.

      Τι θα ήθελα; ένα σύστημα που να μην καταλαβαίνεις πως “μπαίνει”, που να μεταβάλει συνεχώς χρονισμό και βύθισμα.

      Να σου πως ένα ακόμη παράδειγμα από μοτοσυκλέτες που ξέρω καλύτερα. Μια δίχρονη σπορ 250 κυβικά μπορεί να έχει 40-45 άλογα ρόδα. Ο τρόπος όμως με τον οποίο μπαίνει στο power band είναι τόσο απότομος που μπορεί να έρθει σούζα και εσύ να νομίζεις ότι είναι τέρας δύναμης, ενώ είναι καθαρά παιχνίδι του μυαλού μας. Αντίθετα ένα τετράχρονο με 50+ άλογα ρόδα, λόγω γραμμικότητας του μοτέρ, σου φαίνεται ψώφιο.

  • xoul

    25 χρονια turbolag χωρις turbo!!!
    troll mode: off

  • xoul

    25 χρονια turbolag χωρις turbo!!!
    troll mode: off

    • Herc

      25 χρονια δυναμη turbo, χωρις turbo.

    • manowar

      Δυναμη τουρμπο χωρις τουρμπο;;ειναι σαν να λες οτι κλειδωσες το ντουλάπι και προλαβες και εβαλες το κλειδι μεσα πριν κλειδωσεις

    • Mrdesperado32

      ετσι ακριβως.και οπως ειχε πει και ο τζερεμυ πριν χρονια η χοντα εχει φτιαξει 5.000.000 v tech και ουτε ενα δεν χαλασε.αυτα τα μοτερ ηταν τα διαμαντια της αυτοκινησης.

    • αντε να πω και γω την τρολια μου !!!
      25 χρονια δυναμη τουρμπο….χωρις ροπη απο τουρμπο !!!! :-P

  • sergio360

    25 χρονια χρειαστηκε για να φτασουν τα 25 κιλα ροπης.Χαχαχαχαχαχαχα

    • Mrdesperado32

      με τα θεοκοντα σασμαν που εχουν δε χρειαζεται ροπη.δουλευεις στα ψηλα που ανοιγει το v tech και τελος

  • sergio360

    25 χρονια χρειαστηκε για να φτασουν τα 25 κιλα ροπης.Χαχαχαχαχαχαχα

  • Scooby r22b
  • manowar

    Κυβικα το μοτερ σκυλιασμενα βετεκ τρελαμενα μπαρομετρα και ο δρομος τερεν στο φαναρι παιζει κοντρα θανατου και ξεκινανε κοφτες πυροβολανε το Μ3 μπροστα 2 στριταδες κανουν σουζα διπλα απο μπατσικα….παιζει να το εχω ακουσει καμια 3εκατομμύριο φορες χαχαχα

  • DJ_D
  • DJ_D
  • LJ

    Οταν μου δωσει ο καλος Θεος παιδακι/ια θα παρει/ουν την θεση του ΕP3 μου. Οσο και να κοροιδευετε το Vtec η εμπειρια του να οδηγεις αμαξι με τετοιο κινητηρα ειναι κατι που πρεπει να ζησει καθε petrolhead τουλαχιστον μια φορα στη ζωη του.

    Τωρα τελευταια κρυφω κοιτω και καποια DC2 αλλα δεν νομιζω να βγαινω οικονομικως να εχω και δευτερο Type-R :(

    • Mika

      Aντε ρε, εχεις EP3 Type R? Δεν το ηξερα!! Το πιο ομορφο ταπερ εχεις!

    • LJ

      Δεν το έχω αναφέρει αλλά σου ειχα πει μια φορά οταν μιλάγαμε για ελαστικά ότι έχω τα Goodyear F1 A2 σε ενα CTR.

      Thanks, (ελπίζω να μη το λες για πλάκα). Εμένα μου αρέσει περισσοτερο το EK9 αλλά ειναι δυσεύρετα σε stock κατάσταση. Το δικό μου EP3 ούτε φίλτρο δεν έχει aftermarket.

    • Mika

      Οχι, δεν το θυμαμαι,και δεν το λεω για πλακα…To δικο σου, αν ειναι και μαυρο, το χαζευω με ζηλο και σημερα, οποτε το πετυχω στο δρομο…
      Διατηρησε το σε τετοια κατασταση, οσο μπορεις!

    • LJ

      Ειναι ασημί. Θα το ηθελα μαύρο αλλά δεν βρήκα. Το πηρα μεταχειρισμένο πριν 4 χρόνια.

      Όπως και με το EK9 δεν ειχα πολλές επιλογές γτ έψαχνα για αμάξι όπως βγήκε απο το εργοστάσιο.

      Δε σκοπεύω να το αλλάξω, και καλα “να το βελτιώσω”. Ειναι μια χαρά όπως ειναι. Αλλά του κάνω μικρές αλλαγές. Πριν 2 βδομάδας του άλλαξα (μόνος μου) δίσκους-τακάκια. Του έβαλα τους εργοστασιακούς δίσκους αλλά έβαλα ημιαγωνιστικα τακάκια. Για να δούμε πως θα πηγαίνει!!!

    • Mika

      Mια χαρα θα ειναι,απλα ισως σου τρωει τους δισκους λιγο πιο γρηγορα…
      Το δικο σου Honda power λοιπον ειναι καλυτερο απο της Mclaren!!!!
      :p :p

    • LJ

      Ναι το περιμένω να μου τρώει δίσκους πιο γρήγορα. Ακόμα, περιμένω να μου τρώγονται και τα τακάκια πιο γρήγορα. Δε με πειράζει ομως γτ κάνω λίγα χιλιόμετρα πια μαζί του γτ το έχω σαν weekend/track day car.

      Απο δύναμη και αξιοπιστία (κινητήρα, γτ γενικότερα τα προβληματάκια του τα εχει) ειναι μια χαρά. Γι αυτο βλέπω την κατάντια της συνεργασίας McLaren Honda και δεν το πιστεύω!!!

  • Giannis-F1

    Τρομερά μοτέρ με απίστευτη απόδοση .Οταν βγήκαν γαζωναν ,μην τα συγκρίνετε με τα τωρινά που απλα έχουν εναν σαλιγκαρο και έγιναν μάγκες. Οσο για την ροπή που πλεον έγινε καραμέλα στο στόμα του καθενός ,τα type r είχαν την ροπή που έπρεπε στα κυβικά τους. Ούτε η Ferrari ουτε κανένας μπορούσε να βγάλει ροπή πανω απ τα κυβικά τους αντίστοιχα.Για μένα bmw και honda ηταν αυτοι που ήξεραν να βγάζουν ατμοσφαιρικά που γαζωνουν-καυλωνουν .Η πρωτη στα 6κυλινδρα με πολλά κυβικά και η δεύτερη στα 4κυλινδρα 1,6 με 2λιτρα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Χρόνια πολλά Type R!!!!!!!! 25 χρόνια τώρα έχουν τρομερούς κινητήρες και δίνουν καυτές επιδόσεις σε συνδυασμό με αξιοπιστία, αυθεντικό ιαπωνικό hot σπορ χαρακτήρα που όλοι εμείς οι Ιαπωνόφιλοι τα αγαπάμε τρελά!!!! Όλα είναι αγαπημένα μου και περισσότερο το Civic (σε όλες τις γενιές του), το NSX πάρα πολύ, και το Integra! Hondaρα μου συνέχισε έτσι πάντα!

  • ionized

    ειμαι πολύ ψυχρός κ@ρ&%λης
    και το λεω ως πρωην κατοχος typeR 2004
    και μαλιστα το ειχα παρει και κουτα τρομαρα μου..
    απο οτι εχει περασει απο τα χερια μου μακραν οτι χειροτερο
    πριν κλεισει τρια χρονια ειχε φαει σουτ
    σορρυ αμα προσβαλω καποιους φιλους αλλα λεω απλα την προσωπικη μου γνωμη
    υγ:εχω vtec μοτοσυκλετα ομως..ξερω μην το πεις ειμαι ανωμαλος :)

    • Giannis-F1

      Μου κανει εντύπωση. Σε ποιους τομείς δεν σου άρεσε ? Δυναμη? Κράτημα-συμπεριφορα ? Γενικα δεν σου αρεσει η κατηγορια η ειδικα το συγκεκριμενο?
      Εξήγησε το λιγο παραπανω αν θέλεις.

    • ionized

      κοιτα,μηχανικα ηταν αξιοπιστο δεν εκανε κιχ παρολο το σκισιμο που ετρωγε,ροπατο και αρκετο γκαζι,καποια προβληματα με τριγμους στο ταμπλο και στης πορτες απο πολυ νωρις και αρκετες βολτες στην αντιπροσωπεια με προβληματα στα ηλεκτρικα εντος καμπινας,καμενα φωτα ταμπλο,βραχυκυκλωμα στα ηλεκτρικα παραθυρα-καθρεφτες με εκαναν να αμφιβαλω για την αξιοπιστια του αν και κανανε τα παντα να με πεισουν οτι “ετυχε” (ενα στα 100 αμαξια κτλ),αυτα ομως θα ηταν το λιγοτερο αν δεν ειχε τοσο χαλια οδικη συμπεριφορα,το ενιωθα να “πλεει” σε μεγαλες ταχυτητες ειδικα σε σχεση με το megane rs το οποιο το εστριβε και η γιαγια μου που ειχα πριν και γενικα ενιωθα οτι το πλαισιο δεν μπορει να ακολουθησει τον κατα τα αλλα καλο κινητηρα,το εβαλα αρκετες φορες και πιστα και γενικα δεν με ενθουσιασε και γενικα μπορω να πω οτι το φοβομουν.