Είσοδος του Volkswagen Group στην Formula 1, επεισόδιο #5.830.284.

Τα νέα “κεφάλια” της Formula 1, Chase Carey and Ross Brawn έχουν διαβεβαιώσει τις ομάδες που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, για πιο δίκαιη διανομή των εσόδων από την διοργάνωση, όταν η ισχύουσα συμφωνία λήξει το 2020. Επίσης, ομάδες όπως η Force India, έχουν πει αρκετές φορές στους νέους ιδιοκτήτες της Formula 1 ότι η συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πρέπει να γίνει πιο προσιτή.

Πάνω σε αυτόν τον παράγοντα, δηλαδή στο υψηλό κόστος της Formula 1, αναφέρθηκε σε τελευταία του δήλωση του από την Ινδία ο διευθυντής αγωνιστικού τμήματος του ομίλου Volkswagen, Bernhard Gobmeier, δικαιολογώντας με έναν ακόμα τρόπο την ατολμία της να εισέλθει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Χαρακτηριστικά, ο Gobmeier είπε:

Η Formula 1 είναι ένα δύσβατο μονοπάτι. Είναι πολύ ακριβή. Όλες οι ομάδες, εκτός από τις τέσσερις μεγάλες έχουν οικονομικά προβλήματα. Και οι πίστες δεν μπορούν να πληρώσουν αυτά που τους ζητούνται. Λόγω της δαπανηρής φύσης της, κατά την προσωπική μου άποψη έχουν πάρει ένα πολύ επικίνδυνο μονοπάτι. Το βλέπουμε παντού. Η Mercedes απασχολεί περίπου 1.500 άτομα που δουλεύουν για τα μονοθέσια της στη Formula 1. Αν υπολογίσουμε και διάφορους άλλους προμηθευτές, αυτός ο αριθμός φτάνει τις 2.000. Δηλαδή για δύο μονοθέσια δουλεύουν 2.000 άνθρωποι. Θα πρέπει να εξετάσετε πόσο ακριβοί είναι οι μισθοί στην Αγγλία και πόσο ακριβά είναι τα υλικά.

Ο Gobmeier έκανε σύγκριση μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής, όσον αφορά την ικανότητα περιορισμού του κόστους για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, επισημαίνοντας ότι:

Στην Αμερική έχουν στο μυαλό τους τον έλεγχο του κόστους. Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Σε κάποιες από αυτές υπάρχει έλεγχος του κόστους, αλλά στη Formula 1 δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος, όπως επίσης και στο WEC.

Τέλος, το στέλεχος της γερμανικής εταιρίας πιστεύει ότι η F1 πρέπει να προσφέρει ένα καλύτερο θέαμα, εάν θέλει να προσελκύσει και πάλι μεγάλους χορηγούς, λέγοντας:

Ο αριθμός των χορηγών μειώνεται, οι μεγάλοι χορηγοί, όπως οι εταιρείες τσιγάρων, δεν υπάρχουν πια, οι μικροί χορηγοί επίσης μειώνονται. Και οι θεατές μειώνονται, ενώ ταυτόχρονα το κόστος αυξάνεται, κάτι που δεν ταιριάζει, πρέπει να κάνουν τους αγώνες πιο θεαματικούς.