Θυμάσαι τον καιρό που πρωτοεμφανίστηκε το “The Fast and The Furious“; Όταν οι δρόμοι κατακλύστηκαν από body kits που σε μισό σαμάρι έμεναν κάτω, τα φώτα neon στους μαρσπιέδες ήταν το Pokemon Go της εποχής (άλλη αποχαύνωση από ‘κει) και ο κόσμος αγόραζε τούρμπο αυτοκίνητα για να βάζει σκάστρες ανοιχτού ή διπλού τύπου για να ακούει το “τσουτσουτσουφ” (αυτό ωραίο ήταν). Με λίγα λόγια, όταν η Ελλάς συνάντησε το καγκούρικο tuning.

Η σωστή βελτίωση, ωστόσο, προϋπήρχε και μας χάρισε ορισμένα από τα αυτοκίνητα που σημάδεψαν τα εφηβικά μας χρόνια. Πολύ γρήγορα έρχονται στο μυαλό η Esprit του Παπαφιλίππου, τα Sierra των “Βλάχου” και “Καταραμένου”, η 993 Turbo του Πατσουρέα και μια τερατώδης πράσινη Μ3 Ε36 των 800 ίππων, νομίζω μιας περσόνας που αποκαλούνταν “Καντινιέρης”. Ως tribute σε αυτά τα ξέγνοιαστα και γεμάτα μυρωδάτες εικόνες χρόνια, ορίστε μια δεκάδα κινητήρων που “τραβάνε” το τσίγκλισμα περισσότερο κι από ό,τι ο Γαβαλάς το ΣΔΟΕ.

1Αudi 3.0 TFSI

Θα μου πεις όλο το VAG ένας απέραντος βελτιωτικός οίκος είναι, καθώς οποιοδήποτε υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ και να πιάσεις ανεβάζει άλογα με τον κρίνο. Η ιδιαιτερότητα τουτουνού εδώ έγκειται στο γεγονός πως χρησιμοποιεί μηχανικό υπερτροφοδότη, αντί για καυσαερίων. Toν βρίσκεις κάτω από το καπό της προηγούμενης γενιάς S4/S5, κέρδισε τον τίτλο του “Κινητήρα της Χρονιάς” στα βραβεία Wards Auto και τα 333 ονομαστικά του άλογα μπορούν να γίνουν 420 με έναν τσιπάκι (που λέγανε κι οι Παπαροκάδες).

Με αλλαγές στα περιφερειακά (εξάτμιση, intercooler, κολάρα κλπ) βλέπεις άνετα πάνω από 450 άλογα

2BMW M50B25

Μπες λίγο στις αγγελίες μεταχειρισμένων και επίλεξε “BMW‘ στον κατασκευαστή. Βάλε φίλτρο από 190 άλογα, χρονολογία μέχρι 2001 και κυβικά μέχρι 2.500. Αν απορείς που βλέπεις 3αρες 1.6 με 200+ ίππους, ο μαγικός κόσμος του τροπέτου σε καλωσορίζει. Από τα πλέον βολικά μοτέρ στην τοποθέτηση, μπαίνει από Compact μέχρι 7αρα και “αρπάζει” άλογα με τη σέσουλα. Κάποια compressor kits ανεβάζουν την απόδοση στην περιοχή των 300, το ίδιο και τα αντίστοιχα turbo. Η μαγιά, όμως, δένει στα βαριά περιστατικά.

Πολύ πιο αξιόπιστος από τον S50 της Μ3, προτιμάται για αγωνιστικούς και “φαναράτους” προσανατολισμούς, παρέχοντας 650-700 ίππους αγόγγυστα κι αξιόπιστα (πάντα με τις ανάλογες μετατροπές στα σωθικά, ε)

3Ford Cosworth YBT

Τώρα πια, αν δεν έχεις τουλάχιστον 350 ίππους δεν λογίζεσαι “παίκτης”. Χαρακτηριστικό το μαζικό ξενέρωμα που παρατηρήθηκε παγκοσμίως, στα σχόλια της είδησης για τα 335 άλογα της νέας Supra. Λες και όλοι πάνε για καφέ με Κoenigsegg Regera ή Bugatti Chiron. Tέλος πάντων.

Πριν 25 χρόνια, όμως, ακόμα και τα 220 άλογα του Sierra Cosworth αλληθώριζαν βλέμματα. Σκέψου τι χαμός γινόταν στα οφθαλμιατρεία όταν ο κινητήρας των Cossie έπεφτε στα χέρια μαστόρων (με όλη την έννοια της λέξης) και ξεπερνούσε τα 500 άλογα. Σημειωτέον, για να βρεις Ferrari που να πλησιάζει ή να ξεπερνάει τον αριθμό αυτό, έπρεπε να απευθυνθείς είτε στην F40 (480) είτε στην F50 (520).

4GM LS V8

Tον γνωρίσαμε κάτω από το μακρύ καπό της Corvette C6, με την αξιοπρεπή απόδοση των 420 ίππων. Έκτοτε τον έχουμε δει στη ZR1, στην Camaro ZL1, σε MX-5, Nissan Silvia, Holden Commodore κι έναν σκασμό οχήματα ακόμη, με τις αποδόσεις να παίζουν σταθερά πάνω από τους 600 ίππους. Προτιμάται ο κομπρέσορας, ελέω και των 6,2 λίτρων που τον γυρνάνε πιο εύκολα από ό,τι θα γύρναγε σούβλα ο Θορ. Δεν πάνε πίσω και τα διπλά τούρμπο, με τον Hennessey να έχει τα 1.00ο άλογα ψωμοτύρι.

5Ηonda K20A

Oι “Χονταίοι” δεν έχετε παράπονο. Και “Happy Birthday” τραγουδήσαμε στα Type R, και όλη την οικογένεια είδαμε. Εδώ χωράνε μόνο τα Integra DC5 και τα Civic EP3/FN. Οι κομπρέσορες της Spoon και της J’s μετατρέπουν τα 220 και 200/201 αντίστοιχα, σε 320 χωρίς να κουνηθεί βίδα από τον κινητήρα. Αν μπουν στο παιχνίδι σαλίγκαροι, σφυρήλατα και λοιπές έννοιες της πιάτσας, φτάνουμε αισίως στα 500. Κατάλληλο για dragsterάδες, άλλο που θέλει τάμα στην Εκαντοπυλιανή για να κατέβουν στον δρόμο

6Mitsubishi 4G63

Θα μπορούσα να απαριθμήσω τις 9 γενιές Evo και να προσπαθήσω να θυμηθώ τις μυριάδες εκδόσεις στις οποίες κυκλοφόρησαν, άλλες φορές με 330, κάποιες με 360 και μερικές σπέσιαλ με 400+. Αντί περιττού μπίρι μπίρι, ένα βίντεο με τα δικά μας παιδιά να σακατεύουν παγκόσμια ρεκόρ

7Νissan RB26DETT

Όταν βλέπεις σε μεσότιτλο το “Mitsubishi 4G63” αυτομάτως το μυαλό σου προβάλλει τη συνέχεια. Και τη συνέχεια αυτής (δεν αργεί).

Καλά τα ATTESA E-TS Pro και τα HICAS, όμως η ύπαρξη του Skyline ξεκινάει, αρχίζει και θεοποιείται από τον RB26DETT. Ο κινητήρας που έκανε τα 600 άλογα ένα βαρετό πρωινό Δευτέρας και γιόρτασε το μιλένιουμ της ιπποδύναμης, όταν η Veyron ήταν ακόμα σπόρι ιού στον εγκέφαλο του Ferdinand Piech.

8Τoyota 2JZ-GTE

H συνέχεια που λέγαμε. Πάνω-κάτω ό,τι ισχύει για το ανωτέρω μοτέρ, με τη διαφορά ότι ο 2JZ-GTE ανάσαινε στον σβέρκο του πίσω άξονα. Αναλυτικές πληροφορίες για το ποιόν του μπορείς να διαβάσεις εδώ. Προς το παρόν, ένα βίντεο:

9PSA TU5 JP

Πέρασε η ιδέα να προτιμήσω τον “Mezger” boxer της Porsche και τα 600/700/800/1.000 άλογα που προσφέρουν η Ruf, η Gemballa ή η 9ff, αλλά ο έφηβος εαυτός μου τα έκανε λαμπόγυαλο στο κλαμπ των αναμνήσεων.

Τον ξέρουμε όλοι ως το ΦουΠουΕ (φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση) της καρδιάς μας, χάρις στο οποίο οι 120 ίπποι των “σαξόραλων” αποκτούσαν παρέα 20 ακόμα νοματαίων. Με ένα σετ τετραπετάλουδου και εκκεντροφόρων άγγιζε τα 200 άλογα, με τον κόφτη στις 8.000 φεύγα. Αν άφηνες να σε παρασύρουν οι φτερωτές σειρήνες, οι εμπρός τροχοί βασανίζονταν από τον διπλό στάβλο

10VAG 1.8 20VT

To περίμενες. Το ήξερες. Το μοτέρ που έδωσε 300αρες και 400αρες στον κοσμάκη, ως άλλος Αντρέας του tuning. Οι πρώτες έρχονταν από τις πιο ταπεινές εκδόσεις με τα 150 και τα 180 άλογα, που μας συστήθηκαν στα πρώτα Audi A3/A4/TT, Seat Leon 20VT/ Τοledo Volcan (έκδοση powered by ελληνική αντιπροσωπεία) και VW Golf GTi MK4. 400 τα έβλεπες αν ήσουν πιο “άπλας” και είχες αγοράσει τη βερσιόν με τα 210/225 άτια των S3/TT Quattro και Leon Cupra R. H 6η και η 7η εκατοντάδα ίππων δεν ήταν μακριά, αρκεί να ψαχνόσουν με τα κινούμενα μέρη κινητήρα και μετάδοσης

  • zisisv

    Το τελευταίο βίντεο μπορούσε κάλλιστα να έχει τον τίτλο “Ελλάς το μεγαλείο σου”

  • tomilaw

    ελα ρε 20βαλβιδε…
    το εχω ακομα σε golf με τα μαμα 180ps και το 6αρι σασμαν
    εκτος απο καποια κολλαρα και ηλεκτροβαλβιδες που επρεπε να αλλαξεις χωρις να το δειχνει στο ταμπλο σαν check engine
    πολυ μα πολυ καλο αυτοκινητο για εμενα
    ακομα το εχω με 220.000χλμ και δεν λεω να το δωσω.
    αν παρω…κατι μαλλον θα φυγω απο vag γιατι τα 2λιτρα σε ληστευει το κρατος και το 1500 evo πολυ ακριβο ακομα..
    περιμενα το toyota yaris το γρηγορο αλλα το εκαναν συλλεκτικο….
    αρα honda jazz κατι ακουσα για 1500 vtec ατμοσφαιρα 130 αλογακια πολυ πολυ καλα αλλα το 20000 δεν το γλυτωνεις και εκει.

    • Nikos Schinas

      Το ibiza fr 1.5 με τα 150 σε χαλάει ; με μόλις 15.750 !

    • tomilaw

      Δεν το ηξερα νασου πω για 15 χιλιαρικα
      Παντως παντα μαρεσαν τα ibiza ειναι μουρικα και 4πορτα για λογους ευκολιας.

  • Θείος Νώντας

    Έλα ρε TU5JP!!!

  • loeb

    Ξεχασατε τον sr20det που θα επαιρνε ευκολα θεση και θα πετουσε εξω αλλα μοτερ

  • Aleister InParadise

    ααα γεια σου..ενα ποστ στα ‘δικα’ μας καθημερινα Ελληνικα δεδομενα
    Μαθαμε και τα LS . .

    Και ξεχασαμε βασικες αξιες.
    SR20DET
    3SGTE
    C20LET

    • Demetris Katsaris

      Αυτή η λίστα είναι μάλλον υποκειμενική.
      Στις βασικές αξίες συμφωνώ και επαυξάνω με λίγα ακόμη τερατακια
      4efte
      4age
      1JZ
      EJ20
      B18
      B16

      Όσο αφορά τα LS αν θέλεις engine swap αξιόπιστο μέχρι 10Κ ευρώ είναι πιστεύω καλύτερη περίπτωση και πολύ πιο απτή παρα RB που δεν τους βρίσκουμε και εύκολα.

    • Aleister InParadise

      Συμφωνω σε οτι λες για την λιστα.

      Απλα δεν αναφερονται καν πασιγνωστα μοτερ που προαναφεραμε και οι δυο μας…μοτερ που εχουνε μεγαλωσει γενιες εδω Ελλαδα!
      Και σου πεταει “LS V8” ξερω γω που ουτε ζωγραφιστο δεν τον βλεπεις. Οπως και..RB.

      Ασε που αν εβαζε κανεις σε μη ιαπωνικο αμαξι, κανεναν RB, 3SGTE κτλπ, θα ακουγες τα γνωστα “αφου δεν εχετε μοτερ, ζηλευετε τον ιαπωνα.”
      Ενω ειναι Οκ οταν βαζουν GM μοτερ σε οτιδηποτε. . .
      Αλλουνού πάπα ευαγγέλιο αυτό βεβαια

    • Paris 1.5

      τα 3sgte δεν τα λες οτι ψοφαν και για βελτιωση. τα 2zzge εχουν πιο πολλες δυνατοτητες.

    • Demetris Katsaris

      Φίλε όσο αφορά τον 2zz πιστεύω πως έχει καλύτερες εφαρμογές σε ατμόσφαιρα γιατί αν μιλάμε για τουρμπίνα κάνεις ακριβώς την ίδια δουλειά με τον 1zz. Θα βγάζει τα ίδια άλογα περίπου. Ο κινητήρας είναι διαμάντι αλλά αν δεν τον προσέχεις κινδυνεύει από υπερθέρμανση και μέταλλα μηχανής.
      Ο 3sgte μου φαίνεται πως με το καλημέρα στη βελτίωση πιάνει 400+ επειδή είναι ήδη τουρμπατα από το εργοστάσιο.

  • giannisb

    #20VT_ΜΟΝΟ

    • charris

      ενταξει κλαιω….

    • giannisb

      ΣΤ@ΡΧΙΔΙ@Μ@Σ!!! :) :)

    • charris

      με ότι βολεύεσαι…

    • tomilaw

      Φιλε μου μαλλον μερικοι εδω μεσα το φυσανε και εχουν κανα 2 gtr αναλογα την διαθεση τους..

  • Γιώργος Εμπέρ

    Επισεις λειπει ο 4B11T του evo 10. Το 10αρι, μοτερ αλλαξε αλλα μυαλα δεν αλλαξε. Ειναι ενα evo που στο γαργαλημα σηκωνει 500αρια.

  • κλαιω με την ατακα για τον 1.8Τ…..σαν αλλος Ανδρεας του tuning εδωσε στον κοσμακη 300ρες/400ρες !!!!! :-P

    • charris

      και στα μαστορια δουλειες….να λεμε και τις δυο πλευρες του νομισματος….

    • ti εννοεις ?

    • ti εννοεις ?

    • charris

      οτι εδινε αλογα ναι και σχετικα φθηνα σε σχεση με αλλα μοτερ….
      αλλα εκτος απο τη βελτιωση λατρευε και τα σκισιματα στις υποπιεσεις με αποτελεσμα τα διαφορα προβληματα αν δε το προλαβαινες…

    • giannisb

      Τότε δεν το βελτιώνεις,το πουλάς και παίρνεις κανα 13ρι yaris….. το μηχανοκίνητο άθλημα-hobby-tunning είναι ακριβό και όχι για όλους αν σκέφτεσαι ότι μπορεί να χαλάσει και το παραμικρό και πάνω απο όλα ζητάς αξιοπιστία για να κάνεις την δουλειά σου τότε απλά δεν κοιτάς τέτοιο αυτοκίνητο είτε είναι γερμανικό είτε ιαπωνικό όλα τα βελτιωμένα θέλουν και το κάτι της τους……….και ο 20vt ήταν και είναι απο τους πιο αξιόπιστους βελτιώσιμους κινητήρες όταν γινόταν σωστή βελτίωση και όχι από τον κυρ..μήτσο της γειτονιάς φυσικά…..

    • charris

      Ναι ότι πεις….
      είναι κρίμα να πω όνομα εδώ έτσι γιατί θα δυσαρεστήσω πολλούς εδώ μέσα που τον έχουν θεό τα faggs….ειμαστε που είμαστε στα δικαστήρια μη λέει ότι τον δυσφημω κιόλας….εχει μαγαζι ο βελτιωταρας….

      Όχι ένα…αλλα 2 μπουρδελακια 20vt 225….

      κολλημένοι μερικοί μερικοί…κοιτάξτε και λίγο γύρω σας….

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Χαρη,και εγω εχω στην γειτονια μου,αντίστοιχη περιπτωση,σπασομοτερακια ειδήμων,μονο που δεν φταινε οι 20vt.
      Οπως καταλαβαινεις,περασαν απο τα χερια μου ειτε, σε εγκαρσια ειτε σε διαμηκες τοποθετηση,ναι ‘πιεσατη’,ναι χωρις ιδαιτερα θεματα.
      Εκ βαθεως καρδιας ,καλα ξεμπερδεματα.

  • manowar

    Sr20det βολικο μοτερ για οσους γνωριζουν τι θα βαλουν απανω..το 1.8 της βλοκσβαγκεν ηταν το μοτερ που εβαζες οτι ηθελες απανω σκληρο μοτέρ για τα λεφτα του κριμα που η vw δεν το εξέλιξε και προτίμησε να κανει αυτο το πολυποθητο downsizing με τον μετριο 1.4..μπορει να βελτιώθηκε πολυ αλλα στις αρχες ηταν ενα μέτριο μοτερ..

    • γιατι να θεωρησουμε οτι μετα τον 1.8 πηγαν στον 1.4 και οχι στον 2λιτρο ???? που το μοτερ σηκωνει πολυ αλογο ???

    • manowar

      Σωστο και αυτο..το εγραψα επιδη η vw ειχε μια ζωη αξιοπιστα μοτερ με το 1.4 εδωσε τροφη σε τυπο και σε καγκουρες..σε 2λιτρο πηγε σωστα το θέτεις σηκωνει πολυ αλογο αλλα δεν σηκωνει το αλογο που σηκωνει το 1.8 ηταν μοτερακλα..επρεπε να ασχοληθουν μαζι του

  • ΑΛΕΞΗΣ

    Μοτερ που γάζωνε και δεν έσπαγε με τπτ 20v turbo , Πεντακύλινδρο και ροπή αντε γειά..
    https://uploads.disquscdn.com/images/c402ee242863c6b9570d9e5275d39d566d4972eb12b57d48bf78ea936b3b1b7c.jpg

  • Αννίβας

    Εναλλακτικός τίτλος.
    Οι χαρές του Κάγκουρα!

  • charris

    πιο το νοημα ενα μοτερ να περνει βελτιωση χαιρετωντας την αξιοπιστια….?
    κριμα γιατι πολυ θα συμφωνησουν μαζι μου αλλα μονο απο μεσα τους γιατι δεν θελουν να βγαλουν τις παρωπιδες….

    • Nikos Schinas

      Από την μεριά σου , και έχοντας την ιστορία σου ( την διάβασα πιο πάνω ) , έχεις ένα really good point ! Αλλά υπήρξαν και 20vt με 400+ άλογα και συνεχίζουν να υπάρχουν … Αν θες και το δέχεσαι , μπορούμε να πούμε ότι ο 20vt είχε θέματα με την αξιοπιστία και ήθελε μετά από κάθε ντραγκ, έλεγχο σε μηχανικό.

    • charris

      δε διαφωνώ πουθενά μαζί σου….απλα κάποιοι εδώ μέσα δε δέχονται πως 20vt 500αλογα και αλεξίσφαιρος δεν πάνε μαζι

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Aγαπητέ Charis η αξιοπιστία έρχεται μόνο με βαθιά το χέρι στην τσέπη άλλα αρκετά βαθιά.. Στην Πάτρα και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ρίου υπάρχει ένα Audi TT το οποίο το δέσιμο και η βελτίωση του μοτερ έγιναν στην Αγγλία (ενδεικτικά αναφέρω ότι το μοτέρ έχει περάσει από κρυογένεση και αρκετά σημεία με κεραμικές επιστρώσεις) δλδ απο ότι κατάλαβες πολύ ακριβή δουλειά το αμάξι με τουρμπίνα Garrett GT 3076 είναι ρυθμισμένο στα 500hp το αμάξι ενώ στην κυριολεξία σκίζετε ο άνθρωπος είναι καύτης δουλεύει απροβλιμάτιστα (εκτός από κάποια ημιαξόνια ) εδώ και 5 χρόνια… Το παν φίλε είναι πόσα μπορεί να διαθέσει κανείς και υπάρχουν πολλά παραδείγματα γύρω μας…

    • charris

      Δε διαφωνω με αυτα που λες….αν δεν κανω λαθος μαζι με το S3 απο το Αιγιο ειχανε παει αγγλια το 2011…
      btw αν χρειαζεται ολα αυτα…τοτε κακος ειναι σε αυτη τη λιστα….και δε διαφωνουμε σε τιποτε αλλο…

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Νομίζω πως έχεις δίκιο… Απλά το μοτέρ έχει υποδομή διαχείρισης τόσων αλόγων… Απλά στην Ελλάδα είχαμε την νοοτροπία ότι με χταπόδι τουρμπίνα Intercooler είμαστε ο.κ και όταν έσπαγε μας έφταιγε ο μάστορας που μπορεί να μας είχε εξηγήσει για τις συνέπειες αυτές… Απλά όλοι οι μηχανικοί και του εξωτερικού σου έλεγαν ότι σχετικά safe area για τα agu μοτέρ με μαμά σωθικά ήταν maximum τα 320-350hp 110% παραπάνω δύναμη από το μαμά και σχετικά safe δεν το λες λίγο πράγμα…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Αλεξη,θεωρω πως με τον μαμα 20αρι πυρο των ντιζογκαζων agu/aeb οι ιπποδύναμεις που αναφερεις δεν ειναι για ασφαλεια και μακροζωία.
      Για ηλεκτρογκαζους με μαμα σωθικα οχι amk,bam”bex ουτε καν.

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Αλέξανδρε γιαυτό γράφω “σχετικά” απλά εγώ αναφέρω τις γνώμες των μηχανικών που τον δούλευαν τον κινητήρα αυτόν… Η μακροζωία σε έναν βελτιωμένο κινητήρα γίνετε μόνο με τακτικούς ελέγχους και να μάθεις ότι τα παραπάνω άλογα θέλουν και τάισμα… Δλδ ξέρεις ότι η συντήρηση και τα service γίνονται ποιο σύντομα και ποίο ακριβά καθώς και οι προληπτικοί έλεγχοι κάθε τόσο ιδιαίτερα πριν το καλοκαίρι και πριν το χειμώνα… Είχα ένα αγωνιστικό 20vt για TAG αλλά κυκλοφορούσε και κανονικά στον δρόμο. Το είχα στην κατοχή μου για 5 χρόνια και είχε περάσει από τρία στάδια βελτιώσεις μέχρι τα 480hp… Τό αμάξι είχε βελτιωθεί και είχε και την επίβλεψη ο αδελφός μου που το είχαμε μαζί είναι μηχανικός αυτοκινήτων και το αυτοκίνητο στήθηκε μετά από πάρα πολύ ψάξιμο…