Μόνο τυχαία δεν είναι η φωτογραφία ανοίγματος, έχοντας πρώτο πλάνο τον κ@λο και τις τέσσερις καπνισμένες “κάνες” του πρησμένου Σκορπιού. Και αυτό γιατί, παρότι το μέγεθος του που δεν θα σου γεμίζει το μάτι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι αν το πετύχεις στον δρόμο θα είναι επειδή θα σε έχει προσπεράσει.

1Λίγη ιστορία που δίνει αξία στο σήμερα

Η Abarth είναι κάτι παραπάνω από μια after market βελτιωτική εταιρία της Fiat, καθώς η πλούσια -σχεδόν 70χρονη- ιστορία της, γεμάτη από ρεκόρ και καινοτομίες, τόσο σε αγωνιστικό επίπεδο όσο και σε αυτοκίνητα δρόμου, χρειάζεται ολόκληρα “σεντόνια” για να αποτυπωθεί. Προέρχεται από το όραμα και την γενναιότητα του Karl Abarth, με τα αυτοκίνητα που έχουν αφήσει το δικό τους σημάδι στην Ιταλική και διεθνή αυτοκίνηση.

Μετά από μία καριέρα σαν οδηγός αγώνων και αναβάτης μοτοσυκλετών, ο Karl Abarth ίδρυσε την ομώνυμη εταιρία μαζί με τον Guido Scagliarini το 1949, παράγοντας αγωνιστικά αυτοκίνητα βασισμένα σε μοντέλα της Fiat. Παράλληλα με τους αγώνες, η εταιρεία άρχισε να παράγει κιτ βελτίωσης τα οποία αύξαναν τις επιδόσεις, την ισχύ και την ταχύτητα των εργοστασιακών αυτοκινήτων.

Περνώντας διάφορες φάσεις, φτάνοντας μέχρι το σημείο του κλεισίματος το 1981, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία την αναγέννησε πριν από 10 χρόνια. Από τότε μας έχει χαρίσει μερικές πολύ λατρευτές και μοναδικές κατασκευές, και αυτό γιατί εξακολουθεί να διατηρεί το μοναδικό DNA της, που είναι συνώνυμο της απόδοσης, της οδηγικής απόλαυσης και της σπορ γοητείας, χαρίζοντας σου έντονα συναισθήματα όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου της.

Στα συν

  • Δύναμη κινητήρα
  • Εμφάνιση
  • Ευελιξία
  • Ήχος εξάτμισης

Στα μείον

  • Τραγικό κιβώτιο
  • Στενά καθίσματα

2Το αυτοκίνητο

Το καλοκαίρι του 2015, η Fiat ανανέωσε το 500, μετά από 8 χρόνια εμπορικής πορείας. Με την έκδοση Abarth να βασίζεται στο διάσημο και χαριτωμένο αστικό μοντέλο, αναπόφευκτα ακολούθησαν και οι facelift εκδόσεις της γκάμας του 595. Αυτό πλέον αποτελείται από επίπεδα εξοπλισμού: το “απλό” 595 με 145 άλογα, το 595 Pista με 160 άλογα, το 595 Turismo με 165 άλογα, για να κάτσει στην κορυφή το 595 Competizione με 180 άλογα, αυτό που είχαμε για δοκιμή.

Σχολιάζοντας την εμφάνιση, το αυτοκίνητο είναι οπτικός “οργασμός”, καθώς όπου και να το κοιτάξεις θα σε συναρπάσουν οι μικρές λεπτομέρειες. Πραγματικά, κοίταξε το! Βγάζει αγριάδα και έτοιμο να σε “δαγκώσει” χωρίς καν να κινείται. Είναι πραγματικά αξιέπαινος ο τρόπος με τον οποίο ένα “γλυκούλη και μοδάτο αυτοκινητάκι” μετατρέπεται σε λύκο, με την περιποίηση της Abarth.

Έτσι, το ανανεωμένο 595 έχει πολλά νέα χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τις επιδόσεις, με το εμπρός μέρος, για παράδειγμα, να είναι επανασχεδιασμένο, διαθέτοντας εισαγωγή αέρα η οποία αυξάνει την ψύξη του κινητήρα κατά 18%. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η απόδοση του κινητήρα, που στην τελική, αυτό είναι που επιζητούν όλοι. Δώσε άλογα στο λαό.

Ακολουθώντας το 500 facelift, τα φωτιστικά σώματα είναι νέα, και στο Competizione (και στο Turismo) είναι τεχνολογίας xenon, ενώ πιο κάτω στον προφυλακτήρα υπάρχουν τα LED φώτα ημέρας. Τα xenon, εκτός από οπτική αναβάθμιση, προσφέρουν πλούσια και “ψυχρή” δέσμη φωτός και άριστη αποδοτικότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες, όντας σχεδόν τρεις φορές πιο φωτεινά και μεγαλύτερης διάρκειας από τα πιο κλασσικά συστήματα φωτισμού αλογόνου.

Οι μηχανικοί της Abarth εργάστηκαν και στον πίσω προφυλακτήρα δημιουργώντας έναν πιο “επιθετικό” διαχύτη, ο οποίος ενσωματώνει τις τετραπλές απολήψεις της επικής Record Monza εξάτμισης. Ειδικά ένθετα σε σκούρο γκρι χρώμα, υπάρχουν στον προφυλακτήρα του 595 Competizione, με την εμφάνιση να ολοκληρώνεται από την -σχετικά- διακριτική αεροτομή οροφής, και τις νέες 17άρες ζάντες αλουμινίου Supersport, που είναι 7% ελαφρύτερες και διαθέτουν 50% μεγαλύτερη επιφάνεια ψύξης, έχοντας ως αποτέλεσμα και την ενίσχυση του συστήματος πέδησης.

Μιλώντας για αυτό, μόνο απαρατήρητες δεν θα περάσουν οι κατακόκκινες τετραπίστονες αλουμινένιες monoblock δαγκάνες της Brembo στον εμπρός άξονα, που πιέζουν αεριζόμενους δίσκους 305×28 χλστ., ενώ πίσω υπάρχουν μονοπίστονες δαγκάνες με δίσκους διαμέτρου 240×11 χλστ. Στα διακριτικά στοιχεία του νέου 595 υπάρχουν τα καλύμματα καθρεπτών, πλευρικές λωρίδες και η διχρωμία γκρι Pista/κόκκινο Abarth.

3Εσωτερικό

Και αν η εξωτερική εμφάνιση είναι γεμάτη λεπτομέρειες, περνώντας στην καμπίνα όπου και να κοιτάξεις θα δεις όμορφα στοιχεία, που συνολικά σε κάνουν να γουστάρεις να βρίσκεσαι μέσα του. Επηρεασμένος από την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, που είναι σήμερα, το νέο Abarth 595 προσφέρει την καλύτερη ψυχοθεραπεία. Όσο πιεσμένος, κουρασμένος και γεμάτος σκοτούρες να είσαι, τόσο τα ξεχνάς όλα όταν κάτσεις στα bucket καθίσματα Corsa της Sabelt.

Αν χωρέσεις βέβαια, καθώς για το δικό μου ανάστημα και σωματότυπο (1.92 και περί 100+ κιλών) έχουν δύο σοβαρά μειονεκτήματα. Πρώτον οι βάσεις στήριξης τους είναι ψηλές, και δεύτερον τα βρήκα σχετικά στενά, τόσο στην πλάτη όσο και στην έδρα. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και την ηλιοροφή που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, η οποία κλέβει τον όποιο ζωτικό χώρο υπάρχει πάνω από το κεφάλι σου (από την ήδη ψηλή θέση οδήγησης), δεν θα σου κρύψω ότι η οδήγηση του ήταν μια σχετική ταλαιπωρία.

Για “νορμάλ” ανθρώπους είναι σαφέστατα καλύτερα τα πράγματα, καθώς τα καθίσματα συγκαταλέγονται μεταξύ των καλύτερων σε πλευρική στήριξη και είναι ιδανικά για σπορ οδήγηση, χάρη στην ικανότητά τους να σου μεταφέρουν με ακρίβεια κάθε ελάχιστη μετατόπιση φορτίου. Εν ολίγοις, “φοράς” το αυτοκίνητο. Αλλά και πάλι η ηλιοροφή είναι αχρείαστη.

Βάζοντας αυτά στην άκρη, η καμπίνα του 595 Competizione είναι πολεμική, και σχεδόν σε τίποτα δεν θυμίζει τις πολιτικές εκδόσεις του 500. Υπάρχουν επενδύσεις alcantara σε ταμπλό/τιμόνι/καθίσματα, ενώ και το ανθρακόνημα κάνει αισθητή την παρουσία του.

Δες απλά τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και το τιμόνι. Ταπεινά μιλώντας…interior p0rn, που αναδεικνύουν στο έπακρο τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

Επιπλέον, το νέο flat-bottom τιμόνι με viewfinder και χοντρή στεφάνη σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική σπορ οδήγηση. Η επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας, η οποία ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο εμβληματικά χαρακτηριστικά του 595, έχει γκρι ματ επένδυση, όμοια με αυτή που υπάρχει σε αρκετά σημεία. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το ταμπλό από ανθρακόνημα, προερχόμενο από το 695 Biposto.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων γνωστός και απαράλλαχτος από το pre-facelift μοντέλο, εξακολουθεί να είναι όμορφος και ευανάγνωστος. Η TFT οθόνη των 7 ιντσών δείχνει την ταχύτητα, με αριθμούς, στο κέντρο, τις στροφές στο αριστερό μέρος του εξωτερικού δακτυλίου, την θερμοκρασία του νερού στο αριστερό μέρος του εσωτερικού δακτυλίου, τον δείκτη για την βενζίνη στα δεξιά και το “Eco Index” λίγο πιο έξω. Στο εσωτερικό του κύκλου, εκτός από την ταχύτητα, προβάλλονται η αυτονομία, η στιγμιαία κατανάλωση και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Τώρα θες να μιλήσουμε για σύστημα infotainment, χώρους πίσω επιβατών και χώρο αποσκευών; Όχι; Ούτε εγώ. Εξάλλου τι μπορείς να πεις για τα 185 λίτρα για τις αποσκευές και τα διακοσμητικά πίσω καθίσματα, που ούτε για τιμωρία δεν θα έβαζα το παιδί μου (λέμε τώρα, όταν αποκτήσω). Ούτε η βασική οθόνη 5 ιντσών στην κορυφή της κονσόλας είναι άξια αναφοράς, καθώς είναι μικρή και αργή. Αν ξοδευτείς, αυτό που αξίζει είναι η νέα οθόνη 7 ιντσών του Uconnect, καθώς μεταξύ άλλων διαθέτει και το Abarth Telemetry για τη μέτρηση των οδηγικών σου επιδόσεων, ενώ έχει προφορτωμένες πίστες, με σκοπό τη μελέτη του στυλ οδήγησης και την βελτίωσή του. Έτσι, γιατί η Abarth θέλει να σε κάνει καλύτερο οδηγό, που φυσικά αν θες μπορείς να μοιραστείς σε κοινωνικά δίκτυα.

4Κινητήρας

Κάτω από το μικρό καπό του Abarth 595 Competizione βρίσκεται ο γνωστός και μη εξαιρετέος 1400άρη T-Jet, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Διαθέτει αλουμινένιο block, που χάρη στο turbo της Garrett και το φίλτρο της BMC αποδίδει 180 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής –με το Sport ενεργοποιημένο– στις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας, στην προκειμένη περίσταση, συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο σειριακό 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με paddles στο τιμόνι και κουμπιά στην θέση του επιλογέα ταχυτήτων.

Και ενώ βλέποντας τα νούμερα, εντυπωσιάζεσαι από τα 132 άλογα/λίτρο και 1.110 -μετρημένα- κιλά του (6 κιλά/ίππο), από τα πρώτα μέτρα που θα οδηγήσεις το αυτοκίνητα θα ξενερώσεις απίστευτα από το τραγικό κιβώτιο. Απλά δεν υπάρχουν λόγια για να το περιγράψω, και ακόμα πιο απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι κάποιοι μηχανικοί υπέγραψαν για να μπει στην παραγωγή ένα τέτοιο κιβώτιο. Δεν θυμίζει απλά τα αυτόματα κιβώτια της δεκαετίας του ’90, αλλά τα κακά παραδείγματα εκείνων, τύπου Smart ForTwo πρώτης γενιάς.

Η πρώτη σχέση είναι πιο μακριά από το χειροκίνητο, με το πρώτο facepalm να έρχεται στην πρώτη αλλαγή. Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί είναι ικανό να ανάψω ένα τσιγάρο, άσχετα αν δεν καπνίζω. Την δουλειά του την κάνει μόνο όταν κινείσαι με χαλαρούς ρυθμούς βόλτας. Κατά τ’άλλα, τα ανεβάσματα είναι αργά και απότομα, ενώ τα κατεβάσματα άκομψα, και όχι τότε που τα θες. Με τα paddles βελτιώνεται λιγάκι σε αμεσότητα, αλλά όχι σε ταχύτητα.

Και οι κακές αλλαγές συνεχίζονται και στις επόμενες σχέσεις. Είναι αδιανόητο να έχεις φορτώσει την 2α για παράδειγμα, να ζητάς την 3η, και να νιώθεις “στο περίμενε”. Ξενερώνεις, χάνεται η μαγεία. Κολλάς – ξεκολλάς απότομα στο κάθισμα, και μέχρι να ξανά φουσκώσει η τουρμπίνα έχεις προλάβει να αλλάξεις και σταθμό στο ραδιόφωνο.

Παρόλα αυτά το εργοστάσιο είναι αισιόδοξο ότι μπορεί να κάνει καλούς χρόνους. Έτσι, για τα 0-100 χλμ/ώρα ανακοινώνεται ότι χρειάζεται 6,9 δευτ. (6,7 το χειροκίνητο). Η πράξη, όμως, είναι διαφορετική, καθώς ποτέ δεν καταφέραμε να δούμε χρόνο κοντά ή κάτω από 7 δευτ., με το VBox μας να δείχνει στην καλύτερη περίπτωση 7,25 δευτ. Δεν είναι κακό, αλλά θα έπρεπε να ήταν πολύ καλύτερο.

Βάζοντας στην άκρη το κιβώτιο, ο κινητήρας χαμηλά είναι “νεκρός” εμφανίζοντας έντονο lag, αλλά όταν ξυπνήσει είναι εύστροφος και με χαρακτήρα. Θα διακρίνεις την πλούσια και εκρηκτική δύναμη του, και μόλις περάσει τις 2.800 σ.α.λ. θα νιώσεις γερή κλωτσιά, βλέποντας τα χλμ/ώρα να ανεβαίνουν πολύ γρήγορα, μέχρι την τελική που αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα, και πίστεψε με τα έπιασα και δεν ένιωσα ποτέ ότι βρισκόμουν στο όριο.

Αλλά έχουν αυτό το κάτι οι Ιταλοί, που τελικά σε ρίχνουν. Και αυτό το κάτι είναι η εξάτμιση της Record Monza. Δεν υπάρχει σύνολο μέχρι 2.000 κ.εκ. (αν όχι και παραπάνω) που να έχει τόσο πωρωτικό, δυνατό και μπάσο ήχο. Ειδικά οι εκκινήσεις σε κρύα πρωινά, σε προκαλεί για ξερόγκαζα. Απλά δεν την χορταίνεις…Προφανώς σε πολύωρες μετακινήσεις γίνεται ελαφρώς κουραστική, αλλά είναι ένα τίμημα που μπορείς να υποστείς.

Η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 5,8 λίτρα/100 χλμ., αλλά κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του και τα 550 χλμ. που γράψαμε το trip computer έγραψε 10 λίτρα/100 χλμ. Ακούγονται πολλά αλλά είναι αναμενόμενη ως επίδοση, και -προφανώς- δεν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα για το πάρα πολύ ικανό μικρό. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 134 γρ./χλμ, που σημαίνει ότι επιβαρύνεται με €160,8.

5Μετρήσεις

Abarth 595 Competizione Auto Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 7,25 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 14,25 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 3,14 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 4,03 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 5,50 δευτ.
Τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,90 μέτρα σε 3,01 δευτ.

6Τιμή

Και εκεί που μέχρι τον περασμένο Μάιο οι τιμές όλων των Abarth 595 ήταν απλησίαστες και εξωφρενικά υψηλές, η FCA Ελλάδας τις έριξε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, το “απλό” Abarth 595, προφέρεται στην τιμή των €19.000, με τη μείωση στην τιμή, συγκριτικά με τον προηγούμενο τιμοκατάλογο, να αγγίζει τα €1.000. To 595 Pista ξεκινάει από τα €21.000, ενώ αρκετά σημαντικό είναι το όφελος για όσους θέλουν να αποκτήσουν την έκδοση 595 Turismo 1.4 T-Jet 165hp, με τη μείωση τιμής να αγγίζει τα €4.000, και έτσι η τιμή της διαμορφώνεται επίσης στα €21.000.

Στην τιμή των €25.000 προσφέρεται πλέον η έκδοση 595 Competizione 1.4 T-Jet 180hp, σε συνέχεια της πολύ σημαντικής μείωσης των €6.000. Στην κορυφή βρίσκεται το 695 Rivale που κοστίζει €32.000. Αναλυτικά τις τιμές των μοντέλων της Abarth μπορείς να τα βρεις εδώ

7Στον δρόμο

Οι αλλαγές του facelift του Abarth στην έκδοση Competizione συνεχίζονται και κάτω από το “δέρμα”. Η γεωμετρία της ανάρτησης δεν έχει διαφορές, και αποτελείται από τα κλασικά γόνατα McPherson στο εμπρός μέρος και τον επίσης κλασικό ημιάκαμπτο άξονα στον πίσω.

Πατάει στα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Dampers) της KONI σε όλες τις άκρες, που βελτιώνουν σημαντικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Αυτά συνδυάζονται με τα κόκκινα ελατήρια της Brembo που διαθέτουν επικάλυψη σιλικόνης, ενώ ειδικά για το Competizione, οι αντιστρεπτικές τόσο εμπρός, όσο και πίσω, είναι παχύτερες.

Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένο πάτημα με κάμποση ενδοτικότητα και πλήρη έλεγχο του ελαφριού αμαξώματος, χωρίς έντονα κοπανήματα και αναπηδήσεις στις μεγάλες ανωμαλίες. Το σύνολο έχει διττό χαρακτήρα, καθώς όταν κινείσαι εντός πόλης σε ήρεμους ρυθμούς η απόσβεση είναι σχετικά ομαλή και υποφερτή, χωρίς να θεωρηθεί “καθημερινό”. Όταν, όμως, ανέβουν τα χιλιόμετρα και πατήσεις το κουμπί Sport, τότε περνάει περισσότερο λάδι στα αμορτισέρ με αποτέλεσμα ο έλεγχος του 595 να είναι εξαιρετικός.

Αυτό, σε συνδυασμό με το σύστημα TTC (Torque Traction Control), το οποίο πρακτικά λειτουργεί ως ηλεκτρονικό διαφορικό και μοιράζει σωστά τη δύναμη, κάνει το Competizione απολαυστικό και άπιαστο στα σφικτές διαδρομές. Η δύναμη περνά αποτελεσματικά και χωρίς άσκοπα σπινιαρίσματα στο δρόμο.

Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα ευστάθειας, το οποίο σε αφήνει σε πολύ μεγάλο βαθμό να κάνεις “παιχνίδι”. Σε συνδυασμό με την κατανομή των μαζών (65% εμπρός / 35% πίσω), και το κοντό μεταξόνιο, το πίσω μέρος ελαφρώνει πολύ εύκολα -αλλά ομαλά- και θα σου επιτρέψεις να κάνει όμορφα πλασαρίσματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι μπορείς να κάνεις ανάποδο τιμόνι μέχρι και μισή στροφή, πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά και σε επαναφέρουν ομαλά στην τάξη.

Αν θελήσεις ακόμα καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια, θα πρέπει να ξέρεις ότι το 595 Competizione εφοδιάζεται προαιρετικά με το πακέτο Performance, που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Abarth D.A.M., αλλά μπορεί να τοποθετηθεί μόνο στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο.

8Συμπέρασμα

Το 595 Competizione είναι νευρικό αλλά όχι με την κακή έννοια. Είναι ένα “ζωντανό” αυτοκίνητο, συμμετοχικό και άκρως διασκεδαστικό. Δεν “πάει” μόνο του αλλά απαιτεί την πλήρη προσοχή και συμμετοχή σου, κάτι σαν τα αυτοκίνητα που ερωτεύτηκες όταν ήσουν μικρός.

Όχι ότι δεν παραμένει ακριβό, αλλά με την τιμή του αισθητά κάτω από τις €30.000, και τον πιο άγριο χαρακτήρα από κάθε αντίστοιχη πρόταση, το ανανεωμένο 595 Competizione είναι έρωτας. Αυτό το κιβώτιο και την ηλιοροφή να μην είχε, θα έκαναν την συμβίωση μου μαζί του ακόμα πιο αξιομνημόνευτη. Value for money δεν το λες, αλλά βλέπεις τα λεφτά σου να έχουν μεγαλύτερη αξία απ’ότι στο παρελθόν.

  • Spider

    Γιατί δεν βλέπω τις φωτογραφίες κάτω-κάτω?

    • Mika

      Ουτε εγω τις βλεπω!

    • fixed

    • Mika

      Great job!

    • διορθώθηκε

    • spiros

      ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ IMAGE NOT FOUND.

      Νομίζω είσαι λιγο σκληρός με το αυτοματοποιημένο manual κιβωτιο.

      Στην αυτοματη λειτουργία είναι όντως αργο και εκνευριστικό.
      Αλλά γιατι να το έχεις στην αυτόματη???
      Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει ουτε ως επιλογή Α/Μ.
      Μονο τα paddles θελεις.

      Στην manual / sport ειναι σαφως πολυ καλυτερο.
      Πρωτη δευτέρα βεβαια κλωτσαει άσχημα αλλα εάν του φερθεις οπως φέρεσαι σε μηχανικο και σηκωσεις λιγο το ποδι απο το γκαζι είναι μια χαρά.
      .Δεν είναι διπλου συμπλέκτη οκ, αλλά δεν κοστίζει τόσο αλλά και δεν θα χώραγε ένα διπλου συμπλέκτη εκει μέσα που δεν πέφτει καρφίτσα.

  • DarkV12Tdi

    Πολύ ωραίο το Abarth 595 ,γλυκούλι μοδάτο αυτοκινητάκι που μετατρέπεται σε άγριο λύκο :P, θα το αγόραζα :)

  • Mika

    Παντα ειναι λατρεια το Abarth, ουτε θυμαμαι ποσες φορες εχω ψηθει να αγορασω ενα και ποσες φορες εχω κανει πισω!!
    Το Turismo νομιζω παραμενει the pick of the range, παρα τα καταπληκτικα Sabelt του Competizione…Ουτε εγω χωραγα σ αυτα στην εκθεση,αλλα δεν με χαλαγαν, θα τα συνηθιζα!!!
    Οι αλλαγες στο FL εξωτερικα δεν με εχουν ενθουσιασει,αλλα το εσωτερικο εφτιαξε εκει που ποναγε, οποτε η 7″ οθονη ειναι μονοδρομος..
    Κι η τιμη του, για το χαρακτηρα του ειναι σχετικα καλη…
    Χειροκινητο Competizione με μπλοκε λοιπον, για ομορφα κι ακριβα γουστα!!!

    • Spider

      Χειροκίνητο ναι. Το competizione έχει 180 ps αλλά και lag εξαιτίας της gt1446 που φορά. Οι IHI έχουν σαφώς λιγότερο αλλά δυστυχώς τελειώνουν στα 160ps,165 με ακραία χαρτογράφηση,τουλάχιστον τα euro 6. Ψήνομαι να την βάλω, αλλά από την άλλη δεν θέλω να χαλάσω την απόκριση της μικρότερης τουρμπίνας. Ειδικά στα αγαπημένα μου στροφιλίκια του Πηλίου η μικρή βολεύει καλύτερα. Το μπλοκέ πάλι δεν είναι απαραίτητο σε κάποιον που δεν πηγαίνει συνέχεια σε πίστα. Το ΤΤC κάνει πολύ καλή δουλεία. Άσε που με το μπλοκέ άμα πας στα χιόνια θα περιμένεις να λειώσουνε για να φύγεις..
      Προσπαθώ να φανταστώ τον T-jet με την record Monza και με dsg…

    • Mika

      Δεν μου λες, το Punto SS με τα 180,την ιδια τουρμπινα φοραγε????

    • Spider

      Το evo ναι.

    • Mika

      Ποτε δεν καταλαβα γιατι ο Multiair κινητηρας δεν εχει μπει και στο 500, τη στιγμη που στην Αμερικη πωλειται μ αυτον..
      Ακομα να τελειωσει το στοκ με τους T-Jet???

    • Spider

      Δεν νομίζω ότι είναι θέμα στοκ, αλλά θέμα κόστους. Ο multiair είναι ποιό ακριβός, αλλά μάλλον περνάει ποιό εύκολα τις προδιαγραφές ρύπων στις ΗΠΑ και επιπλέον είναι και θέμα μάρκετινγκ. Πάντως ο T-Jet είναι ποιό αξιόπιστος, χωρίς αυτό να είναι μομφή για τον multiair.

    • Demetris Katsaris

      Φίλε μου αυτή τη στιγμή φοράω ΙΗΙ VF31 σε 1.5 κινητήρα. ΜΑΧ Boost στις 2400 περίπου (0.7 bar) αλλά μιλάμε για 200 ίππους τροχό. Δεν με απογοήτευσε τι εν λόγω σαλιγκάρι.

    • Spider

      Η VF31 πέραν του ότι είναι IHI, δεν έχει καμία σχέση με την VL38 που φοράνε τα Abarth.

    • Demetris Katsaris

      Επειδή ρώτησες για ΙΗΙ. Για αυτό το ανέφερα μιας και έχω αυτήν δοκιμασμένη.

    • Demetris Katsaris

      Επειδή ρώτησες για ΙΗΙ. Για αυτό το ανέφερα μιας και έχω αυτήν δοκιμασμένη.

    • Spider

      Δεν ρώτησα. Απλά είπα το όριο της συγκεκριμένης τουρμπίνας. ΙΗΙ τουρμπίνες είχαν και τα Uno turbo και Punto gt που είχα, 25 χρόνια πρίν. Τι ξέρω αρκετά καλά θα έλεγα..

  • αυτοκινητο και TD που αποσο διαβασα πρεπει να αφησε στον κυριο Αγαπητο μια αλμυρογλυκια εντυπωση !!!!
    παντως ποτε δεν λατρεψα το 500……οποτε ουτε και αυτην την γρηγορη εκδοση του !!!

    αν πχ διαβαζαμε σε ΤD ενος γερμανικου οχηματος…και γινοταν αναφορα για κακιστα καθισματα……για ψιλο”αχρηση” multimedia οθινη……απαραδεκτο κιβωτιο ταχυτητων…..διπλασια καταναλβση απο αυτην που ανακοινωνει ο κατασκευαστης…και τιμη στα 25.000+ για κατηγορια ”κουτσουλια”…θα ειχαμε παγκοσμιο πολεμο σχολιων !!!

    παντως πραγματικα δεν βρισκω τον λογο καποιος να δωσει τοσα λεφτα για ενα αυτοκινητο που ουτε χρηστικο μπορει να ειναι στην καθημερινοτητα του….ουτε ειναι ”πολυβολο”…αλλα και ουτε φτηνο !!! αυστηρα και μονο για τους λατρεις του σκορπιου !!!

    υ.γ παντως σε αυτο που του βγαζω το καπελο…ειναι ο ΗΧΟΣ του…..πραγματικα αν δεν το ακουσεις δεν μπορεις να καταλαβεις το μεγαλειο του !!!!! αμα το ακουσεις πριν το δεις…….σιγοουρα θα πιστευεις οτι θα περασει απο διπλα σου κατι το λιγοτερο διπλασιο σε μεγεθος απο το 500 !!!!!!!! :-D

    • Mika

      Στα ιταλικα αμαξα, αυτα ειναι καπριτσια..Οπως σου κανει μια γκομενα που τη γουσταρεις τρελλα κι αυτη σε φτυνει για καποιον αλλο!
      :p

    • αααα ξεχασα στα τοσα να αναφερω και το lag !!!!!! ε τοσα καπριτσια δεν τα θελουμε !!!!! :-P

    • Mika

      Εμ, αν σου κουνιοταν η Μπελουτσι, τοσο ευκολα νομιζεις θα την εριχνες??
      :P

    • manowar

      συμφωνω και για τα ιταλικα αμαξα και για τσι γκομενες τις παζαβες… χε χεχ

    • Sensei Konstantinos

      Ενας γερμανοτσολιάς σαν εσένα δεν μπορει να εκτιμήσει αμάξια σαν το Abarth 595 . Abarth = Λατρεία !! Νόμος !! ;)

    • axxaxaxax πλακα εχετε !!! δες ποσα αρνητικα σου εθεσα……και βρηκες να πεις μονο abarth=λατρεια !!! ?????
      λογικο αφου στην ουσια δεν εχει ενα θετικο….εξαιρεση αποτελη ο ΘΕΙΚΟΣ του ηχος !!!!
      πανε ακουμπα εσυ 25.000+ για την κουτσουλια !!!

    • Sensei Konstantinos

      Και πάλι θα σε κατουράω απο φανάρι σε φανάρι , απο στροφή σε στροφή ;)

    • axaxxaxaaxxa προσεξε γιατι αμα σε κατουρησω εγω..μπορει και να σκουριασεις !! το εχεις στο DNA σου !!!!
      και με αυτο το κιβωτιο..και με με αυτην την ιπποδυναμη δυσκολα σε βλεπω !!!! πολυ δυσκολα!!!!
      στο ξαναλεω….το μονο που σωζει την παρτιδα ειναι ο εξαιρετικος ηχος !!!! αλλιως θα ηταν epic fail !!!

    • Zero A6M

      Μπαμπινε εαν σε λενε και Μπατμαν τα βραδια θα σε κατουρησω εγω και δεν πας μετα ουτε για σκραπ θα εχεις λιωσει τελειως….οπως τα σκαπ των panda (μη ψαχνεσαι γ@#σα δεν με ειδαν ουτε με ακουσαν κατουρησα εφυγα σαν κυριος) Αλλα δεν εισαι ο Μπατμαν ο Μπατμαν μια ιδεα παντως συμφωνω σε ολα οτι και να κανει panda θα μεινει στην ιστορια και οχι σκορπιος biposto esseee competizione να χαμε να λεμε!

    • αν σε πω οτι δεν καταλαβα τι θελεις να πεις ??

    • Zero A6M

      Eισαι καρμπόν με ενα φιλαρακι σε αποψη που γραφει εδω (και δε ξερω το ονομα) ειδικά σε αυτο το αμάξι και με εχεις μπερδεψει.Οσον αφορα το κατουρο προφανως τοξικο και δεν αντεχει και το σασι

    • με εχεις μπερδεψει…..σαρεσει το 500 η οχι ??
      εμενα το απλο για αυτοκινητο πολης δεν με χαλαει……απλα αυτες τις γρηγοροες ”ειδικες” εκδοσεις δεν τις συμπαθησα καθολου !!!
      το κατουρο απλο οικολογικο…απλα θα ειναι οξυνο !!!! :-D

    • Zero A6M

      Oπως το ειπες “εμενα το απλο για αυτοκινητο πολης δεν με χαλαει……απλα αυτες τις
      γρηγοροες ”ειδικες” εκδοσεις δεν τις συμπαθησα καθολου !!!” εγω απλα λεω για την κοροιδια και τα κοροιδα που πηγαν και εσκασαν 30000 γιαυτο το αμαξι με αυτα τα χαρακτηριστηκα και εαν ειναι να δωσω τοσα παω σε ενα project που θα μου αποφερει και συγκινησεις και χρηματα ή με βλέπεις για να το εχω για το “καλο” μου αμαξι ή θα πηγαινω στον φανοποιο εαν το γρατζουνισουν.Μονο που θα με δει διοτι κατι γνωριζει και αυτος θα σκασει στα γελια

    • Zero A6M

      Αποψη άλλη δικιά μου άλλη πες στους αμπαρθοφανατικς οτι εαν ειναι να επενδυσω σε ενα μικρο πολεως παω και παιρνω το μινι 1499GT και ας μην μαρεσουν τα μινι και ας καινε λαδια διοτι 1499 τα κομματια δηλαδή ήρθε και αυτος γάμησε έγινε με το καλημέρα συλλεκτικος κάτι θα πάρω σε μεταπώληση και δεν φοράει και panda σασι τους κατούρησε και έφυγε σαν κύριος και αυτός χαχαχαχαχα

    • Zero A6M

      αν φοραγα αυτα που φοραει δεν θα με ακουγες στο τούνελ……αλλα μονο περιτυλιγμα δε φτάνει να με πεισει αλλά θα σου προτεινα να μην το συνεχίσεις μαζί τους διότι σε άλλη συζητηση μου έβγαλαν το σασί απο σκράπ πιο στιβαρό και από αυτό της lotus οπότε τώρα καταλαβαίνεις τι θέλω να πω

  • antonis

    TD από τον μεγάλο cironi https://youtu.be/H8a2ates7NQ

  • Bon Viveur

    Στα μικρά αμαξάκια είσαι εκτεθειμένος όπως με την μηχανή. Ασφάλεια μηδέν. Πόσο μάλλον με αυτό που είναι γρήγορο. Σκοτώστρα όπως θα έλεγε κι ο πατέρας μου.

    • manowar

      χαχαχαχαχαχαχ εχεις και εσυ την τρελα σου..εσενα μην σου πουν για μικρο μεγεθος..να πας στην αμερικη να φυγεις απο δω..χαχαχαχαχ εκει θα βρει την υγεια σου

    • Bon Viveur

      Τα έχουμε πει… big is beautiful! :) και στην προκειμένη περίπτωση big is safe. :)

  • manowar

    ΠΑ ΝΕ ΜΟ ΡΦΟ……ρε μαγκες σε ενα τετοιο μπιμπελακι γιατι δεν προσεξαν το σασμαν;;

    • Zero A6M

      ενώ το σασι το πρόσεξαν τι λες;

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πανέμορφο και τούμπανο το πυραυλάκι!!! Προσοχή ΔΑΓΚΩΝΕΙ!
    Καυτό και στο δρόμο, σε επιδόσεις σε εμφάνιση μέσα κι έξω.

  • Renesis1

    Η Abarth έκανε εξαιρετική δουλεία στο σχεδιασμό, μέσα έξω.. Ακριβό το Competizione, αλλά αυτού του είδους τα διαμαντάκια φυσικά και δεν πάνε με τη λογική του πρέπει, πάνε πάντα με το θέλω..

  • SAMURAI-66

    Κουκλακι το μικρο με το σπορ ντυσιμο του ειναι και διαβολος στης επιδοσεις εχει και τιμη για οτι προσφερει σχετικα λογικη.
    Αν ειχα το ποσο και με την αγαπη που εχω στο γλυκυτατο 500ρακι δεν θα το σκεφτομουν καθολου στο να προχωρησω στην αγορα του!

  • manowar

    α ρεεεεε ειμουνα νιος και γερασα…αυτο τωρα το 500σαρι φανταζομαι σαν φιατ σημερινο τι κρατηματα και ηλεκτρονικα συστηματα θα εχει θα μπαινει σε ραγες..που ειναι τα παλια τα χρονια του 90 που δεν ειμουνα ακομα 20 και ειχα φτιαξει ενα μιραφιορι μετατροπα αμπαρθ [αυτο με ειχε κανει απο τοτε αρωστο με την πισωκινηση εκανα προσπαθειες να γινω καλα αλλα δεν εγινα τελικα]] αν εμπαινες και ειχα βαλει τετοια μουσικη https://www.youtube.com/watch?v=SfV6bwwpNc4 https://www.youtube.com/watch?v=xYXhsEB7zbo καλυτερα μην εμπαινες μεσα…μπορει να ειχα μαζεψει οτι μουτζα υπηρχε απο καθε κυρατζα αλλλα το πηγαινα..σε καποια φαση απο την καταπονηση δεν ανοιγαν οι πισω πορτες θυμαμαι…τι κρατηματα αυτο ειχε δηπλωσει σαν χαρτοσακουλα πριν προλαβεις να χεστεις.. οσο για σασμαν που λενε εδωψ οτι ειναι για κλαματα τι να πει και το μιραφιορι που οταν ανακατευεις καρβουνο με την μεταλικη γκλιτσα καλυτερη αισθηση εχεις.. φερτεεε εκεινα τα χρονια πισω ρεεεε

  • Philby

    Πάντα μου άρεσε το 500. Για το αυτόματο απλά το παραβλέπω από τη στιγμή που υπάρχει το χειροκίνητο. Πιστεύω ότι είναι το τελευταίο αυθεντικό hot hatch και εξηγούμαι. Έχει την εμφάνιση, το γκάζι από έναν κινητήρα όχι επιτομή της τεχνολογίας, ήχο, αίσθηση go-cart μα πάνω από όλα το σωστό μέγεθος! Αυτό είναι hot hatch όχι τα θηρία των 300+ ίππων του 1,5 τόνου με τεχνολογία luxury sedan και δυνατότητες supercar 10-15 ετών.

  • DimitrisBXL

    Ζαχαρώνω πολύ καιρό να πάρω ένα abarth 595. Περιμένω όμως να βρω το σωστό. Διότι αν και είμαι υπέρ του αυτόματου κιβωτίου σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Για κάποιο λόγο (μαζί με τους λόγους που αναφέρθηκαν στο άρθρο) το θέλω χειροκίνητο.

    • kala απο την τζαγκουαρ θα πας στο 500 ??? ελα θεε και κυριε !!!!! :-P

    • DimitrisBXL

      Την εδωσα πριν τρεις εβδομαδες.

    • Mika

      Εκαιγε πολυ τελικα, εεε?
      :p

    • DimitrisBXL

      Μου εκαιγε τα ιδια με την 964 που ειχα πριν απο την Τζαγκ και οχι δεν την εδωσα γι αυτο τον λογο.

    • ωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!!!!! πεζος 2 τωρα ?? :-P
      τοσο λιγο ρε συ…εγω δεν κρατουσα δανεικο gameboy παντως !!!! :-P

    • DimitrisBXL

      ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧ. Πεζος ποτε, εχω το πολιτικο αμαξι για τις καθημερινες.

    • να εχεις jag….porsche…και να θελεις να πας σε 500 ????
      dimitri εισαι καλα ????? δεν εισαι αυτος που ”γνωρισα” !!!!!!!!!
      σοβαρεψουυυυυυυυ !!!!!!!!!!!! :-D
      το πολιτικο τι ειναι ??????? πες μου κανα multipla…να πδηχτω απο το παραθρο !!

    • DimitrisBXL

      Γελαω σαν τον βλακα ρε. με κοιτανε στο γραφειο σαν χαζοι. Το πολιτικο εχω το DS4 δεν το εχω αλλαξει. Ειχα Jag k Porsche, τωρα σοβαρευομαστε λιγακι μεχρι να βρω το επομενο προτζεκτακι….

    • ρε στην πρεσβεια στο βελγιο δουλευεις ??? :-P πολιτικο λες…DS4 λες…….εκει σε κοβω !!!!! χοχοχοχοχοχοχο
      μεταξυ μας…..οσο και να θες να σοβαρευτεις…κανεις δεν θα σε περνει στα σοβαρα οταν του λες..η οταν θα σε βλεπει μεσα σε 500 !!!!!!! χεχεχεχεχεεχχεχεχεεχ

    • DimitrisBXL

      Πολιτικο εννοουσα το καθημερινο. Εχω δικη μου επιχειρηση, δεν δουλευω σε Πρεσβεια ή στα Ευρωπαικα οργανα. Καλα πρεπει να σε βαλω σε 600 παλιο και να σε παω βολτα (ειναι και καμπριο) ;-)

    • ρε χτυπα καμια SL350/500 toy 2005 που εκει ειναι ”τζαμπα” και ασε τα 500rakia !!!!!! :-D
      600ri…και cabrio ???? ο μονος λογος που θα εμπαινα ειναι για να κανω αυτο !!!!! https://uploads.disquscdn.com/images/711794971720c5a51282b5e39db1fbe5fee5b978f068c25976c0d792c9a985cc.gif

    • DimitrisBXL

      ΧΑΧΑΧΑΧΑ εισαι τολμηρος. Η SL του 2005 μπορει να ειναι τσαμπα αλλα εχουν και κατι διχιλιαρα σε φορους, ειδικα η 500αρα. (λες να μην το εχω σκεφτει). Σκεφτομαι σε κατι πιο παλιο, ακομα δεν εχω αποφασισει.

    • σοβαρα ????????? τοσο πολυ ?????
      στην τελικη φερε και συ ενα μερος της επιχειρησης σου στη βουλγαρια !!!! :-P
      απο το να κυκλοφορησεις με 500….καλυτερα ετσι !!!!!! :-P

    • DimitrisBXL

      Είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού εδώ και 20 χρόνια. Όλα τα έχω στο Βέλγιο. Μου πέφτει λίγο μακρυά η Βουλγαρια. Άσε που στο εξάμηνο πάνω θα με ξεσκονίσουν, εφορία και τελωνεία. Δεν εηναι να μπλέκεις.

      Υπομονή και θα σου σε λίγο καιρό τι ετοιμάζω.

    • ωωωωωω !!!! δεν θα ηθελα τιποτα λιγοτερο απο μια elise η αλλιως ενα Α5 !!!!!!
      περιμενω !!!!!!!!!!!!!!!!! ¨-Δ

    • NSchinas

      Να προτείνω ιδέα ; για κάνα Alfa Romeo 4c κοίτα

    • DimitrisBXL

      Μπα με την καμμια. Εκτος του οτι ειναι πολυ χαμηλο και στενο αμαξι (εσωτερικα) δεν ειμαι και Αλφιστας. Την εχω οδηγησει και για τα λεφτα που ζητανε…. Δεν….

    • Zero A6M

      συγνωμη που επεμβαινω αλλα οταν μιλας για 4C να πλενεις το στομα σου πρωτα και μετα και τπτ αλλο διοτι αυτο το αμαξι ειναι η ντροπη της αυτοκινησης και της αλφα υπογραφη:John Player Lotus F1 team

  • πάντα βρίσκεται στη φανταστική λίστα μου. αν καθόταν καμιά καλή, παίζει να έκανα το βήμα. έχω πείσει τον εαυτό μου ότι πρόκειται για το ιδανικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες μου. ευτυχώς που δεν εμπιστεύομαι τον εαυτό μου.

  • Κουκλί, όπως και κάθε τι το ιταλικό (σχεδόν) Τι να λέμε τώρα. Αφου υπάρχει και με μηχανικό κιβώτιο, όλα καλά. Το θέλω χτες!!!!

  • Stefán Jah Jah

    Εεε όχι και εμφάνιση 9 το πεντακοσαράκι…

  • Zero A6M

    Ηρθε η απάντηση απο Αγγλία 1499 τα κομμάτια (δεν θελω ηλιθια σχόλια δεν μαρέσουν καν τα μίνι αλλα με 1499 μόλις κατούρησε στη πορτα σας) https://uploads.disquscdn.com/images/78d913378d89423013c44b576e1cbe86662e9cf6691869d37870303571d90cf7.jpg

  • Zero A6M
    • Zero A6M

      To λες και Competizione esseee biposto 595 για γρηγορες αγορες με συγκινησεις απο τα Lidl στα lidl