Τις αλλαγές τους κανονισμούς εκμεταλλεύτηκε η Ferrari, ώστε να σχεδιάσει ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό να παράγει μεγάλα ποσά κάθετης δύναμης. Η SF70H κατέκτησε μέχρι στιγμής πέντε νίκες, αλλά ήταν ικανή για περισσότερες, ωστόσο η αξιοπιστία είχε διαφορετική άποψη. Και φέτος, τα δύο πρωταθλήματα κατακτήθηκαν από τη Mercedes, αλλά η χρονιά μπορεί να θεωρηθεί θετική, αφού οι άνθρωποι του Maranello έβαλαν τις βάσεις για κορυφαία μονοθέσια τις επόμενες χρονιές.

Αυτή είναι η άποψη του Sebastian Vettel, ο οποίος έχασε το πρωτάθλημα τρεις αγώνες πριν τη λήξη του πρωταθλήματος. Ο Γερμανός δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον, έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς του, οι οποίοι κατάφεραν να πετύχουν τη μεγαλύτερη βελτίωση ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες μεταξύ της περσινής και της φετινής χρονιάς.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ θετική χρονιά. Κανείς δεν περίμενε η Ferrari να είναι τόσο δυνατή. Κάναμε το μεγαλύτερο βήμα και υπήρξε πολλή συζήτηση από τους άλλους. Αλλά, στην τελική, ήμασταν εκεί από την αρχή μέχρι το τέλος. Είχαμε δύο αγώνες για το τέλος μετά το τέλος του πρωταθλήματος και είμαστε σε θέση για νίκες.

Κερδίσαμε εδώ, και τα δύο μονοθέσια ήταν στο βάθρο. Πιστεύω πως υπάρχουν πολλά θετικά. Δεν ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί πέρυσι, δεν ήμασταν πολύ καλοί στη βελτίωση του μονοθεσίου, και κάναμε πολλή πρόοδο φέτος. Ακόμα κι αν έχασες την ευκαιρία που σου δόθηκε, θα πρέπει να δώσεις τα εύσημα σε όλους τους ανθρώπους της ομάδας, για το βήμα που κάναμε.

Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής υπογραμμίζεις πως ο μοναδικός στόχος είναι η επιστροφή της Ferrari στην κορυφή, αλλά και η κυριαρχία στη Formula 1, όπως ακριβώς συμβαίνει με τη Mercedes τα τελευταία τέσσερα χρόνια και η Red Bull την προηγούμενη τετραετία.

Μπορούμε όλοι μας να νιώσουμε ότι γινόμαστε όλο και δυνατότεροι, και μεταφέρουμε αυτή τη δύναμη στα επόμενα χρόνια, όχι μόνο για την επόμενη χρονιά, όχι μόνο για τον χειμώνα, αλλά επίσης για το μέλλον. Επειδή πιστεύω ότι η δουλειά μας είναι να φέρουμε τη Ferrari πίσω, και να κυριαρχήσουμε. Αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε.

  • Akis-F1 FAN

    Άντε να δούμε !!

  • kostas

    Το ηταν ικανη για περισσοτερες δυστυχως δεν ειναι ακριβως σωστο, γιατι ναι μεν χαθηκε η νικη στην Σιγκαπουρη απο την στουκα αλλα αμα δεν στουκαρε και ο Χαμιλτον στην Βραζιλια δεν παιζει να κερδιζαμε!

  • stray

    Παρόλαυτά,η “χρυσή” εποχή των Τοντ,Μπρον και Σουμάχερ,θεωρώ ότι έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί!
    Η σκουντερία στο εξής θα πρέπει να παλέψει πολύ,καταβάλλοντας ιδιαίτερη ομαδική προσπάθεια,προκειμένου να διεκδικήσει τίτλους.

  • thymios tsilimparis

    ΤΟ έχω ξαναγράψει, αλλά θα το κάνω μια επανάληψη.
    Η Φερράρι τα τελευταία…10 (!) χρόνια αντιμετωπίζει τρεις βασικέ δυσκολίες.
    1. Αεροδυναμική απόδοση σε γρήγορες πίστες
    2. Ισχύς κινητήρα
    3. Εξέλιξη μονοθεσίου μέσα στη χρονιά.

    Πριν την αρχή της σεζόν η Φερράρι πραγματοποίησε με διαφορά τα περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών με τα νέα (τότε) ελαστικά. Με μονοθέσιο του 2015 και κατάλληλες τροποποιήσεις, συνέλεξε πολύ περισσότερη πληροφορία απ΄τους υπόλοιπους.
    Φαίνεται οτι τελικά οι υπόλοιπες ομάδες δεν ήταν σε θέση να μοντελοποιήσουν τα δεδομένα και η Φερράρι παρουσίασε πλεονέκτημα στην αρχή της σεζόν,
    Μέχρι δώ όλα καλά.
    Σίγουρα είδαμε ένα μονοθέσιο νικητή που ήταν σε θέση να παλεύει σε πολλές πιστες και να παίρνει το πρώτο μισό 4 νίκες. Μέχρι εκεί όμως…
    Αν κάποιος έβλεπε την πραγματική ανταγωνιστικότητα της Φερράρι, θα έβλεπε οτι σε πίστες υψηλής ταχύτητας ήταν πίσω και από ομάδες με ασθενέστερο κινητήρα. Το Σιλβερστοουν ήταν τρανό παράδειγμα. Η Φερράρι εξακολουθεί να έχει θέμα με την αεροδυναμική της απόδοση σε ρυθμίσεις χαμηλού φορτίου (ή λίγο φτερό, όπως έλεγαν κάποτε).
    Τη συνέχεια την είδαμε. Νίκη σε κλειστέ πίστες, η Ουγγαρία έκατσε κουτί, αλλά
    Σε πίστες όπως η Μοντσα δεν υπήρχε καν περίπτωση νίκης και κάπως έτσι περάσαμε στο Β μισό της χρονιάς, όπου φάνηκε οτι η ομάδα εξακολουθεί να μην μπορεί να μείνει στο επιπεδο των ανταγωνιστών σε ρυθμό εξέλιξης.
    Οι Ταύροι πρακτικά έγιναν ισοδύναμοι και η Μερκ “μάζεψε” τα σημεία του μονοθεσίου που πονούσαν. Οι Γερμανοί φρόντσαν (είτε με τύχη, είτε με πολιτική, μικρή σημασία έχει) να βγάλουν την τελευταία έκδοση του κινητήρα μετά τις αλλαγές των κανονισμών για την καύση λιπαντικού. Κι εκεί χάθηκε το παιχνίδι οριστικά. Οι Γερμανοί έιχαν περισσότερη ισχύ και το γνώριζαν. Έστηναν το μονοθέσιο λοιπόν με περισσότερο φτερό, για απόδοση στις στροφές και ακόμη κι έτσι στις ευθείες ήταν ασυναγώνιστοι.
    Συμπεράσμα;
    Η Φερράρι έκανε όντως την υπέρβαση, βοηθούμενη από το τεράστιο αβανταζ των ελαστικών στο Α μισό της χρονιά. Όταν αυτό εξανεμίστηκε, το παιχνίδι γύρισε, ο κινητήρας εξελίχθηκε λιγότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους, το μονοθέσιο επίσης και τα λάθη που έγιναν σφράγισαν την ήττα.
    Έτσι κι αλλιώς στην κορφή ανεβαίνεις αργα και βήμα-βήμα, μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα να παραμείνεις καιρό σε αυτή.
    Του χρόνου και βλέπουμε….

    • kostas

      Εξαιρετικη αναλυση, να προσθεσω οτι η ομαδα ποναει στο θεμα τη εξελιξης εντος της σεζον πολλα χρονια τωρα με χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα το 2013 που ξεκινησε δυνατα με τον Αλονσο να παιρνει κεφαλι στην αρχη της σεζον αλλα την Red Bull να την ξεπερνα στα μισα της σεζον και να κλεινει η χρονια με το 9 στα 9 του Φεττελ!

    • filip

      Συμπεράσματα κάποιου που κοιτάει μόνο τον βαθμολογικό πίνακα.
      Η Φερράρι έχασε το πρωτάθλημα λόγο αξιοπιστίας. Είχε τον οδηγό, είχε την ταχύτητα, είχε την αεροδυναμική, είχε και την εξέλιξη εντός της σεζόν που χρειαζόταν για κάτι τέτοιο. Αυτό δεν σημαίνει πως θα κέρδιζε σε κάθε πίστα.
      Για να πάρεις το πρωτάθλημα δεν χρειάζεται να έχεις την υψηλότερη τελική, ούτε την καλύτερη αεροδυναμική (που φυσικά την έχει η Μακλάρεν ή η RB !!!!! φωνάζει το πράμα) αλλά τον καλύτερο συνδυασμό αυτών, ο οποίος θα σου επιτρέψει να συγκεντρώσεις τους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ.
      Τα παραδείγματα που αναφέρεις αποτελούν το δάχτυλο πίσω από το οποίο κρύβεσαι. Ένα δεύτερο “δάχτυλο” είναι το πρόσφατο παρελθόν της Φερράρι το οποίο είναι παντελώς άσχετο με το τι έκανε φέτος αλλά βολεύει την θεωρία σου.

    • thymios tsilimparis

      Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είσαι τόσο επιθετικός, στα όρια του προσβλητικού. Μπορείς να διαφωνείς όσο θέλεις, αλλά στα όρια του σεβασμού.

      Στο θέμα μας, αφού λες οτι δε χρειάζεται να νικάς σε κάθε πίστα, θα σου πω κι εγώ οτι παίρνεις τίτλο και με εγκαταλείψεις. Φυσικά και έπαιξε ρόλο η αξιοπιστία και κακώς δεν το ανέφερα. Αλλά κι η αξιοπιστία χάνεται όταν χάνεις το δρόμο της εξέλιξης. Δεν είναι άσχετες έννοιες μεταξύ τους αυτές.

      Τώρα για το αν με βολεύει κάτι στη “θεωρία” μου όπως λες (άποψη είναι ,δεν είναι θεωρία) αυτό δεν το βλέπω. Δεν έχω κανένα λόγο, κανένα όφελος να υποστηρίξω την Α ή τη Β άποψη. Και τους αγώνες τους είδα όλους. Και τις δοκιμές ακόμα, μάλιστα στους πιο πολλούς αγώνες και τα FP1/2. Αλίμονο αν κοιτούσα μόνο τον πίνακα.

      Αλλά όσο κι αν διαφωνείς μαζί μου, δεν μπορείς να αρνηθείς οτι στις ευθείς η Μερκ σαρώνει. Δεν μπορείς να αρνηθείς οτι ο Χαμιλτον στη Βραζιλία έφτασε να κοντεύει το πόντιουμ, αφού προσπέρασε το σύμπαν. Δεν μπορείς να αρνηθείς οτι η Φερράρι έμεινε πίσω σε εξέλιξη. Όταν στους πρώτους αγώνες είσαι ξεκάθαρα μπροστά από τη Red Bull και τη μια νικας, την άλλη χάνεις απ την ΜΕρκ και φτάνεις στο τέλος της σεζόν να έχεις κόντρα με την Red Bull και χάνεις ξεκάθαρα από την Merc, τότε ε΄χεις μείνει πίσω στην εξέλιξη, απλό είναι.

    • filip

      Έχεις δίκιο για το ύφος μου και ζητώ συγνώμη. Οι αφορμές μου είναι άλλες. Για τα υπόλοιπα έχω τόσες διαφωνίες όσες δεν φαντάζεσαι. Δεν έχω ούτε χρόνο τώρα αλλά ούτε την διάθεση πια να αναλύω. Ας αρκεστούμε ότι βλέπουμε πολύ διαφορετικά τους αγώνες. Πάντως διαφωνώ με το 90% ~ των όσων λες. Και για τα λάστιχα, και την εξέλιξη, και την Ρεντ μπούλ και την Μόντζα και το ΣΠΑ και τις δοκιμές :) …. ίσως το κάνω με άλλη αφορμή. (δίκαια πήρε τα πρωταθλήματα τελικά η Μερς αλλά όχι με τον τρόπο που το βλέπετε οι περισσότεροι)

    • thymios tsilimparis

      Δεκτή η συγνώμη σου, καταλαβαίνω οτι έχεις διαφορετική άποψη και θα ήθελα όποτε έχεις χρόνο να την αναλύσεις, να δω μια διαφορετική άποψη!

      Για τα ελαστικά το έχουν πει βασικά σχεδόν όλοι οι διευθυντές ομάδων, οτι τους ξάφνιασε τελικά η αλλαγή και πως η Φερράρι είχε πλεονέκτημα.

      Τέλος πάντων, όλα καλά, και οι δύο δεν είμαστε εδώ για αντιπαράθεση, αλλά για διάλογο!

      Όποτε έχεις χρόνο απάντησέ μου (αλλά αν μπορείς εδώ, ώστε να μην το “χασω” ) και θα χαρώ να διαβάσω την διαφορετική σου άποψη :)