Δυστυχώς όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο με τη χρήση πιθήκων και ανθρώπων ως πειραματόζωα από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να διαπιστωθεί η επίπτωση της εισπνοής αερίων που εκπέμπονται επίσης από κινητήρες πετρελαίου.

Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν πλέον τα αποτελέσματα των δοκιμών που έκαναν οι επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Ομάδας Επιστημονικής Μελέτης Περιβάλλοντος, Υγείας και Μεταφορών (EUGT), τα οποία έδειξαν ότι οι ρύποι ενός VW Beetle TDI ήταν πιο επιβλαβείς από ένα Ford pickup του 1997. Τα ευρήματα είναι πραγματικά εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς ότι το VW Beetle ήταν εφοδιασμένο με λογισμικό σχεδιασμένο για να μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Όπως αποκαλύπτει η Telegraph, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρνούνταν να πληρώσουν για τις δοκιμές που διεξήχθησαν στις ΗΠΑ, αφού τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περίμεναν.

Μαζί με τα αποτελέσματα που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα Bild, δημοσιεύθηκαν και ορισμένα ηλεκτρονικά μηνύματα των μελών της επιστημονικής ομάδας στα οποία φαίνεται η ξεκάθαρη ανησυχία τους για το ενδεχόμενο δυσαρέσκειας των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Νοιώθω άβολα με αυτή την έρευνα που δεν έχει έγκριση. Τα ευρήματα δεν είναι τα αναμενόμενα και δεν είμαι σίγουρος πώς θα προχωρήσουμε,

γράφει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Jacob Mcdonald.

Ο Τζέρεμι Μπρόουερ, ένα δεύτερο μέλος της ομάδας, έγραψε:

Σας παρακαλώ δείτε τα συμπεράσματα πριν τα στείλετε. Προσπάθησα να κάνω πιο μαλακό το χτύπημα των αποτελεσμάτων χωρίς να γράψω ότι είναι μια κακή μελέτη.

Κάπως έτσι εξηγείται το γεγονός πως οι γερμανικές αρχές πραγματοποίησαν χθες, Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, έφοδο σε σπίτια μεσαίας τάξης στελεχών της Audi και της VW στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο. Επίσης το γραφείο εισαγγελέα της Στουτγάρδης έκανε έρευνες στα σπίτια δύο εργαζομένων της Bosch στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων των diesel μοντέλων της FCA με τον 3,0-λιτρο diesel κινητήρα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

  • Anestis Genk

    ναι αλλά 20 χρόνια πόσες καριέρες χτίστηκαν, το χρήμα να ρέει και τα άλλα είναι backround noise.

  • Pandal

    Αυτό σημαίνει ότι η Ford είναι 20+ χρο νια πιο μπροστά από τα σαπακια τα κουβαγκεν beetle …. Γερμανός εγγύηση!

  • georgekaras

    ΑΠΛΑ ΛΥΠΗΡΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟ για μας τον κοσμακι που τα εισπνεουμε καθημερινα και το χειροτερο ειναι οτι ειναι και αλλες εταιριες στο κολπο ,απλα αηδια κανονικα μετα απο αυτα θα πρεπε να κλεισουν ,αλλα ο κοσμος θα τα ξεχασει λογικα και μετα θα τρεχει να βρει μπριζες…………και να κανει status στο fb οτι ψαχνει για πολυμπριζα στο δασος

  • gv

    οχι ρε παιδια αφου μια συνωμοσια ειναι για να μας τα παρουν!
    τα diesel δε ρυπαινουν,τα πλοια ρυπαινουν!
    μη φερνετε ηλεκτρικα στις πόλεις φερτε diesel!

  • Demetris Katsaris

    Όταν ανοίγεις μία σχετικά πρόσφατη μηχανή πετρελαίου και βλέπεις την εισαγωγή σε τέτοια κατάσταση:

    https://uploads.disquscdn.com/images/f81b0dda390fc4d06c3d061c27a09ca592dca0697780c6cc7c8ca6ac3d895da4.jpg

    Διερωτάσαι…
    Τι διάολο αναπνέω τόσο καιρο?

    Και είναι όλες οι μηχανές οι καινούργιες έτσι!
    O μόνος τρόπος να αποκτήσω diesel είναι να αφαιρεθούν DPF, EGR, καταλύτες και αν!!
    Για αυτό για μένα μόνο βενζίνη.

    • DJ_D

      Έχεις ιδέα τι βγαίνει αν αφαιρεθούν όλα αυτά που λες;
      Για εσένα μόνο βενζίνη χωρίς καταλύτες και εκεί φαντάζομαι;

    • Demetris Katsaris

      Σαφέστατα ρυπαίνει περισσότερο. Δεν υπάρχει κάποιος να το αμφισβητεί αυτό.
      Αλλά πάλι, πόσες φορές έχεις μπροστά σου νταλίκα η αγροτικό παλιό και αναπνέεις τα καυσαέρια τους?

      Έπειτα, ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να καθαρίσει dpf? Σχεδόν αδύνατο για μένα. Το κόστος αντικαταστασης, δυσβασταχτο.

      Τους καταλύτες στο daily μου βενζίνη τους έχω.

    • jim_1

      To dpf αν το προσέχεις και το βγάζεις για αναγέννηση και ρίχνεις και κανένα πρόσθετο ίσως να μην σε απασχολήσει πριν τα 250,000 χιλιόμετρα..

    • jim_1

      Αυτό το μοτέρ είναι 1.4 d4d?Πόσα χιλιόμετρα έχει πάνω ξέρουμε και το συντηρούσε κανονικά και έπιασε τόσο κάρβουνο…?Περίεργο μου φαίνεται..

    • Demetris Katsaris

      Είναι του rav4 2008(?) νομίζω. Όχι δεν είναι 1.4 αλλά είναι d4d.
      Δεν έχω ιδέα πόσα χμ έχει η αν ήταν κανονικά η συντήρηση του. Απλά μου έκανε εντύπωση και πήρα φωτογραφία από το συνεργείο.

    • jim_1

      Λογικά δεν θα ήταν τυπικός στις αλλαγές λαδιών σίγουρα..Και μάλλον δεν θα πρέπει να το άνοιγε και πολύ, όλα τα μοτέρ θέλουν το πλάκωμα τους που και που και ειδικά τα diesel..ίσως να είχε και πάνω από 250,000 χιλιόμετρα…

  • Smartass
  • αυτό που βγαίνει στη φόρα σκάνδαλο και μετά οι εκάστοτε αρχές μπουκάρουν τάχα μου σε σπίτια και παίρνουν αρχεία και μπλα μπλα μπλα και όλα αυτά τα πολύ στιβαρά ότι είμαστε κράτος εμείς και έτσι και μετά τους ρωτάς τί έγινε με τις μπούκες; τί βρήκατε στα αρχεία; ποιός καταδικάστηκε και σε κοιτάνε με βλέμα αγελάδας “τί εννοείς;” γιατί δεν έγινε τίποτα και όλα είναι για τα μάτια του κόσμου….
    αξία ανεκτίμητη

  • shaoqing14

    Ετσι οπως παει τα ντιζελ του 1821!! θα ειναι πιο καθαρα απο τα clean diesel των tdi….

  • Christos Dimou

    Σύμφωνα με το τελευταίο διαθέσιμο pocketbook του ICCT (απο το οποίο έχουμε το instantante) οι μέτρημενες στο δρόμο εκπομπές NOx ανά χιλιόμετρο είναι σήμερα στο 1/3 απο ότι ήταν πριν 20 χρόνια.

    Οπότε είτε τα στοιχεία αφορούν την απευθείας σύγκριση ενός οχήματος με κινητήρα βενζίνης εικοσαετιας (που λόγω διαφορετικής τεχνολογίας εφόσον δουλεύει ο καταλυτης) είχε 0.26grNox/km έναντι των σημερινών Diesel που είναι στο 0.44grNOx/km είτε κάποιον λάκκο έχει η φάβα.

    Σίγουρα πάντως δεν γίνεται να είναι τα σημερινά Diesel περισσότερο ρυπογονα απο αυτά που ήταν πριν 20 χρόνια όπως θα μπορούσε να συμπερανει κάνεις απο τον τίτλο…

    https://uploads.disquscdn.com/images/3b5d91da4ccc24e1d5f9c03272b826ce8fc4ced70633ee1b2ed36b12a3dbe466.png

  • Spiros Athanassopoulos

    αλητεία. μαυρο δαγκωτο.