Σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή οδικών μεταφορών (KBA) της Γερμανίας, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί “πέντε παράνομες συσκευές απενεργοποίησης και παραποίησης των συστημάτων εκπομπών ρύπων” στους Euro 6 πετρελαιοκινητήρες της Mercedes.

Όπως αναφέρει η Bild am Sonntag, η KBA υποπτεύεται πως η γερμανική εταιρία χρησιμοποιεί πέντε παράνομα λογισμικά σχεδόν στο σύνολο των Euro 6 diesel κινητήρων της, δηλαδή σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα.

Εκπρόσωπος της Daimler, μητρικής εταιρίας της Mercedes-Benz, δήλωσε πως “συνεργάζονται σε πλήρη έκταση και με διαφάνεια με την KBA και το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών”, ενώ αρνείται το γεγονός πως τα συγκεκριμένα λογισμικά παραβιάζουν τους κανονισμούς και τη νομοθεσία.

Παρότι η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί στους Euro 6 diesel κινητήρες της το σύστημα ουρίας AdBlue, η KBA εντόπισε προβλήματα στο σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων που επιτρέπουν στα οχήματα να εκπέμπουν ρύπους άνω των επιτρεπόμενων ορίων.

Να σημειωθεί πως ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer, έχει απειλήσει να επιβάλει πρόστιμο ύψους 3,75 δισ. δολαρίων στην Daimler, μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, λόγω των παράνομων λογισμικών που που εντοπίστηκαν στα μοντέλα της οικογένειας Vito.

Ο Scheuer εξέφρασε ανησυχίες ότι η Mercedes-Benz θα αναγκαστεί να ανακαλέσει συνολικά 750.000 οχήματα, με το υπουργείο να μπορούσε να επιβάλλει πρόστιμο μέχρι 5.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Να σημειωθεί πως σχεδόν πριν από τρεις εβδομάδες η KBA διέταξε την Daimler να ανακαλέσει το Vito με τον 1.600αρη diesel κινητήρα, μιας και διαπίστωσε πως η εταιρία παραβιάζει τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Η Daimler είπε πως θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης της KBA να ταξινομήσει το λογισμικό του μοντέλου ως παράνομο και πως θα αμφισβητήσει τα ευρήματά της ενώπιον δικαστηρίου.

Το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε προθεσμία στην Daimler έως τις 15 του Ιούνη να λύσει τα “περίπλοκα τεχνικά ζητήματα” σχετικά με τις εκπομπές ρύπων του Vito.