Σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή οδηγία που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιουνίου 2018, οι εξατμίσεις με σύστημα βαλβίδων στις οποίες οι οδηγοί μπορούν να αλλάξουν την λειτουργία της εξάτμισης με το πάτημα ενός κουμπιού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ή μέσω εφαρμογής στα smarthphones τους, δεν είναι πλέον νόμιμες στην Ευρώπη. Επίσης απαγορεύονται οι aftermarket εξατμίσεις που παράγουν δυνατότερο ήχο από τις στοκ εξατμίσεις.

Αυτό σημαίνει πως όσες τέτοιες εξατμίσεις βρίσκονται στην αγορά δεν μπορούν πλέον να πουληθούν. Έτσι η BMW έχει ανακοινώσει πως όλες οι M Performance εξατμίσεις με σύστημα βαλβίδων σταματούν να πωλούνται επειδή δεν συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς.

Οι απαγορεύσεις αυτές εγκρίθηκαν από το TUV Γερμανίας και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Στόχος των αρχών είναι να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, όπως και τα επίπεδα ήχου που παράγουν οι aftermarket εξατμίσεις.

Οι aftermarket εξατμίσεις που επιτρέπονται είναι αυτές που δεν έχουν σύστημα βαλβίδων, δεν παράγουν δυνατότερο ήχο από την εργοστασιακή εξάτμιση, ενώ πρέπει να εφοδιάζονται και με OPF (Otto Particulate Filters) φίλτρα , τα οποία είναι γνωστά και ως GPF (Gasoline Particulate Filters).

  • Marios Georgiades

    Χαχαχαχα

  • Anestis Genk

    Ευτυχώς που δεν θα έχει ΕΕ σε λίγο

  • gv

    πωω σοβαρα τωρα?
    τα σαπιοντιζελ τους τα βρηκαν καθαρα οποτε τωρα τα βαλαν με τις aftermarket εταιρειες?
    αυτο μονο στα αυτοκινητα η και στα μηχανακια?!
    αν ειναι οι ρυποι το προβλημα τοτε μαλλον τα μηχανακια δε τα αγγιζουν αυτες οι αλλαγες προς το παρον..
    να δω τι θα απογινουν ολες αυτες οι εταιρειες βελτιωσης τωρα που απαγορευεται να ασχοληθουν με το αγαπημενο κομματι της βελτιωσης!

    • Yiannis P

      Οι εξατμίσεις που δεν κάνουν παραπάνω θόρυβο από τις εργοστασιακές επιτρέπονται.

    • gv

      ναι αλλα ετσι δεν εχει νοημα αρα σχεδον θα εκλειψουν..

    • δηλαδη τι τωρα…ο τακης απο το κορδελιο….θα πρεπει να βγαλει απο το Τ ΜΑΧ του την akrapovic ???? :-P

    • Yiannis P

      Εντάξει δεν είναι μόνο η ένταση του ήχου. Δίνουν για παράδειγμα παραπάνω άλογα, είναι πιο ελαφριές και βγάζουν καλύτερο ήχο. Δυνατότερος σε ένταση ήχος δεν σημαίνει καλύτερος. Ειδικά στα μηχανάκια ισχύει 1000% αυτό. Αφού οι περισσότερες εξατμίσεις απλώς σου σπάνε τα @ρχίδι@..

  • ναι οκ….θα ειναι παρανομες….δεν θα βαλουμε ουτε after market……. https://uploads.disquscdn.com/images/32d7e74a69ed7ea07d46b3beee013061c47291a74d97e77b34a7ff97a89c40f5.gif

    • mj

      Καλά μην κοιτάς εδώ.

      Γερμανία, Αυστρία μπορούν να σου πάρουν όλο το αμάξι για κάτι που δε συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ή δεν έχει παρει πιστοποίηση !

    • Bon Viveur

      Για την Ευρώπη μιλάει, όχι για Ελλάδα 😎

  • Herc

    Το βρισκω σωστοτατο το μετρο.Οι καλες επωνυμες εταιρειες με τεχνογνωσια, θα μπορουν να φτιαχνουν εξατμισεις με θορυβο μεσα στις προδιαγραφες.
    Να εφαρμοστει και στην Ελλαδα το μετρο που εχει γεμισει εξατμισαδικα και ο κάθε μπετατζής το παιζει μαστορας.Περναει το σαξοραλλο και σου σπαει τα @ρχιδια.Στον εξατμισα τις γειτονιας, βλέπεις τον κάθε πιτσιρικα ακομα και με 45 αλογα να βαζει σωληνα ξυλοσομπας και να πεταει στα συννεφα.Τελικο των 50 ευρω, χωρις προδιαγραφες.Λαμαρινα και χαρτοπετσέτες μεσα.Επισης παπια και κάθε λογης μονοκυλιδρο-δικυλινρο ξεταπωτο, σου σπαει τα τυμπανα όταν περπατάς στο πεζοδρομια με τα παιδια.Και όλα αυτά σε μια μικρη επαρχιακη πολη των 40.000.Φανταζομαι σε πιο μεγαλες πολεις η Αθηνα.

    • καλά τις νίκες στους αγώνες δεν τις πήραν οι …επώνυμες εταιρίες αλλά οι μάστορες σαν τον ποπάυ. αλλά μη σου χαλάω την αφήγηση.

    • ionized

      ο φιλος εχει δικιο και αν διαβασες γραφει για την ελληνικη πραγματικοτητα,οι αγωνες αλλα και η σωστη βελτιωση ειναι κατι αλλο ..
      αν θελεις και την γνωμη μου ναι το βρισκω σωστο το μετρο

    • Herc

      Ποιους αγωνες εννοεις.Το ελληνικο dragster η τα ανοιγματα στον δρομο.Δεν ενδιαφερει καμια επωνυμη σοβαρη εταιρεια, να φτιαξει εξατμιση για τον golf το τακη, του μακη, του σακη που εχει 900 αλογα και δεν ξερω και εγω τι από βελτιωση.Την ενδιαφερει να φτιαξει με κορυφαια εξατμιση από εμπρος μεχρι πισω για ένα golf παραγωγης που θα του δινει 10-15-20 αλογα και θα εχει προδιαγραφες ηχου-ποιοτητας-καυσαερίων.To ιδιο γινεται και με το πρόγραμμα.Στο WSBK ολες η μοτοσυκλέτες εχουν επωνυμες σοβαρες εξατμισεις.Akrapovic-Arrow.

    • Chris

      χαχχα ωραία τα λές! τα βλέπουμε παντού τριγύρω

  • Dimou Thanasis

    Μια χαρά μέτρο είναι… πόσους ίππους δηλαδή θα σου δώσει ένα καζανάκι πίσω…? και αυτό για να κάνεις θόρυβο και ενώ πας με 100 να νομίζεις ότι πας 250…. Εγώ έχω sebrinh

  • xtra

    παιδια να ειδοποιησουμε και το συνεργειο “εξατμισεις ο μπαμπης racing” για τις εξελιξεις !!!

  • Spider

    Για αυτές που έχουν πουληθεί ως aftermarket από τα ίδια τα εργοστάσια και συνοδεύονται από πιστοποιητικό έγκρισης τύπου της Ε.Ε. ξέρουμε τι θα ισχύει?
    Για παράδειγμα η rekord monza που φοράνε από το εργοστάσιο τα 595 competizione και που πουλάει στον κατάλογο με τα special ανταλλακτικά η Abarth τι θα ισχύει? Θεωρητικά είναι η εργοστασιακή εξάτμιση άλλου μοντέλου. Άσε που δεν αλλαζει ο ήχος από μέσα με τηλεκοντρόλ..