Σύμφωνα με εκτίμηση της Goldman Sachs, απαιτούνται περίπου 6 τρισ. δολάρια προκειμένου να αναπτυχθούν οι αναγκαίες υποδομές για να μεταβούμε στην εποχή του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Η Goldman Sachs επισημαίνει πως το αστρονομικό αυτό ποσό αντιπροσωπεύει περίπου το 7,5% ως 8% του παγκόσμιου ΑΕΠ, με το υψηλό κόστος των υποδομών αλλά και των μπαταριών, να αναστέλλει την πλήρη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μολονότι οι πωλήσεις αυξάνονται.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 60% τα τελευταία δύο χρόνια, ξεπερνώντας το 2017 για πρώτη φορά το 1 εκατ. οχήματα. Στο μεταξύ, την τελευταία πενταετία έχει μειωθεί σχεδόν στο 1/3 η τιμή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το μισό από το κόστος ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα, πριν από 5 χρόνια το κόστος μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου έφτανε στα 599 δολάρια, ανά κιλοβατώρα και σήμερα έχει περιοριστεί στα 208 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί σημαντικά οι σταθμοί επαναφόρτισης των μπαταριών, φτάνοντας πλέον σχεδόν στις 600.000. Πάνω από τους μισούς είναι στην Κίνα, η οποία έχει, άλλωστε, δώσει σε μεγάλο βαθμό ώθηση στη στροφή προς τη νέα γενιά αυτοκινήτων με πρωτοβουλία του Πεκίνου που δίνει κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Αρκετές χώρες έχουν εκπονήσει σχέδια για την κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης. Όλες μαζί αντιπροσωπεύουν περίπου το 10 % των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων αλλά αν συμπεριληφθεί η Κίνα το ποσοστό αυτό φτάνει στο 40%. Στην Κίνα, όμως, ελάχιστοι είναι οι καταναλωτές που θα πλήρωναν περισσότερα για ένα αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας.

Σύμφωνα με έρευνα της UBS, στην οποία συμμετείχαν 10.000 ανθρώπων από τις έξι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων του κόσμου, τα νοικοκυριά που προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έχουν εισόδημα της τάξεως των 300.000 δολαρίων τον χρόνο. Μόλις το 41% των νοικοκυριών με εισόδημα από 150.000 έως 200.000 δολάρια σκέπτεται να είναι ηλεκτροκίνητο το επόμενο αυτοκίνητο που θα αγοράσει. Επικαλούνται πάντα την υψηλή τιμή.

Όσες μελέτες έχουν γίνει γύρω από το θέμα κατατείνουν στο συμπέρασμα πως οι κυβερνήσεις πρέπει να προσφέρουν επιδοτήσεις και οικονομική στήριξη ώστε να μειωθεί το κόστος της μετάβασης των οικονομιών τους στη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Έχει, άλλωστε, αποδειχθεί πως όταν το κράτος αποσύρει υπερβολικά νωρίς τη στήριξή του, οι πωλήσεις καταρρέουν άμεσα. Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες, δυσκολεύονται να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στο προσιτό κόστος και στην κερδοφορία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν οχήματα πολυτελείας όπως η Jaguar Land Rover και η Porsche, θα έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τα ηλεκτροκίνητα SUV. Προκειμένου, όμως, να μην είναι εντελώς απρόσιτες οι τιμές αυτών των πολυτελών αυτοκινήτων, το κόστος της μπαταρίας τους πρέπει να μειωθεί στα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα.