Όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η BMW, κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σταματά να επενδύει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Klaus Froelich, τεχνικός διευθυντής της BMW, δήλωσε πως οι πετρελαιοκινητήρες θα παραμείνουν για τουλάχιστον άλλα 20 χρόνια στην αγορά, ενώ οι βενζινοκινητήρες θα υπάρχουν για τουλάχιστον άλλα 30 χρόνια.

Ας υποθέσουμε πως το 20% του συνόλου των πωλήσεών μας έως το 2025 θα αφορά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αυτό σημαίνει πως το 80% των νέων αυτοκινήτων μας θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Βλέπουμε περιοχές χωρίς υποδομές επαναφόρτισης, όπως η Ρωσία, η Μέση Ανατολή, το δυτικό εσωτερικό τμήμα της Κίνας. Τα μέρη αυτά θα βασίζονται κυρίως σε βενζινοκινητήρες για άλλα 10 έως 15 χρόνια.

Συνέχισε λέγοντας πως μεγάλες πόλεις της Κίνας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, θα επιτρέπουν μονάχα πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων σε τουλάχιστον 10 χρόνια από σήμερα, ενώ η Ευρώπη το διάστημα αυτό θα αγκαλιάσει περισσότερο τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Στις ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα κυριαρχήσουν το 2030 στις ανατολικές και δυτικές ακτές της, αλλά οι κεντρικές πολιτείες θα εξακολουθούν να αγοράζουν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όπως είπε:

Η στροφή προς την ηλεκτροδότηση είναι υπερβολική. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κοστίζουν περισσότερο κυρίως λόγω των πρώτων υλών για την κατασκευή των μπαταριών. Αυτό θα συνεχιστεί και θα επιδεινωθεί καθώς η ζήτηση για αυτές τις πρώτες ύλες αυξάνεται.

Ο Froelich συνέχισε λέγοντας πως ο 1.500αρης τρικύλινδρος diesel κινητήρας θα καταργηθεί επειδή είναι πολύ ακριβή η μετατροπή του ώστε να συμμορφωθεί στα αυστηρά πρότυπα εκπομπών της Ευρώπης. Επίσης και ο τετράτουρμος 3,0-λιτρος diesel κινητήρας (M550d, X5 M50d, 750d, X7 M50d) δεν θα αποκτήσει νέα γενιά, επειδή είναι πολύ ακριβός και πολύπλοκος στην κατασκευή του. Η BMW θα εξακολουθήσει να κατασκευάζει τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους diesel κινητήρα, οι οποίοι θα έχουν το πολύ μέχρι τρία turbo.

Από πλευράς κινητήρων βενζίνης, η BMW θα καταργήσει τον V12 κινητήρα, μιας και δεν θα τον αντικαταστήσει, λόγω εκπομπών ρύπων. Η τωρινή γενιά του V12 twin-turbo κινητήρα θα παραμείνει στην αγορά μέχρι το 2023, με τον Froelich να λέει πως ο συγκεκριμένος κινητήρας κάνει περίπου 5.000 πωλήσεις ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων της Rolls-Royce που τον φορούν.

Τέλος αβέβαιο είναι και το μέλλον του V8 4,4-λίτρων twin-turbo κινητήρα, με τον Froelich να αναφέρει πως ένας υβριδικός εξακύλινδρος κινητήρας μπορεί να αποτελέσει μια αξιόλογη λύση που θα λειτουργήσει ως αντικαταστάτης του συγκεκριμένου κινητήρα, αφού “θα μπορεί να παράγει περισσότερα από 670 άλογα και αρκετή ροπή που θα μπορεί να καταστρέψει κάθε κιβώτιο ταχυτήτων”, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Bonus! Η BMW έχει ετοιμάζει μια πρωτότυπη Σειρά 7 που εξοπλίζεται με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4.