Η Donjon-SMIT, μια εταιρεία διάσωσης ναυαγίων, ζήτησε την περασμένη Πέμπτη από τον ομοσπονδιακό δικαστή του περιφερειακό Δικαστηρίου των Η.Π.Α. να σταματήσει η αμερικανική ακτοφυλακή και μια ανταγωνιστική εταιρία της, την επιχείρηση καταστροφής και απομάκρυνσης του φορτηγού πλοίου Golden Ray που έπιασε φωτιά και αναποδογύρισε ανοικτά των ακτών της Τζόρτζια των ΗΠΑ πριν από πέντε μήνες.

Η πολυεθνική ομάδα που επιβλέπει την απομάκρυνση του φορτηγού πλοίου Golden Ray, με σημαία Νήσων Μάρσαλ, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα κόψει το πλοίο -μήκους 200 μέτρων- σε οκτώ γιγαντιαία κομμάτια, τα οποία θα φορτωθούν σε φορτηγίδες χρησιμοποιώντας πλωτό γερανό. Η επιχείρηση θα ξεκινήσει σύντομα, αφού πρώτα το ναυάγιο περικυκλωθεί με ένα μεγάλο πλωτό φράγμα για να παγιδεύσουν “αδέσποτα” συντρίμμια. Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα μήνα.

Το μήκους 200 μέτρων νοτιοκορεατικό φορτηγό πλοίο Golden Ray, που μετέφερε περίπου 4.200 αυτοκίνητα της Kia και της Hyundai με αφετηρία το Μεξικό και προορισμό τη Μέση Ανατολή, είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Brunswick και γύρω στη μία το πρωί (τοπική ώρα) της Κυριακής 8 Σεπτεμβρίου του 2019, εκδηλώθηκε πυρκαγιά. Μία ώρα αργότερα αναποδογύρισε κοντά στο St. Simons Island, κι ενώ στο σκάφος επέβαιναν 24 άτομα, τα οποία διασώθηκαν όλα.

Η Donjon-SMIT ήταν η προκαθορισμένη από τον ιδιοκτήτη του πλοίου εταιρεία διάσωσης σε περίπτωση ναυαγίου. Η εταιρία δήλωσε ότι η ακτοφυλακή παραβίασε έναν ομοσπονδιακό νόμο του 1990, που αφορά την αντίδραση σε περίπτωση πετρελαιοκηλίδας, επιτρέποντας στον πλοιοκτήτη να αφαιρέσει το δικαίωμα από την Donjon-SMIT να είναι αυτή που θα επιχειρήσει την απομάκρυνση του ναυαγίου.

Η Donjon-SMIT αναφέρει ότι το φορτηγό πλοίο ανήκει στην εταιρία GL NV24 Shipping Inc., και η τελευταία απέρριψε το σχέδιό της να απομακρύνει το πλοίο τεμαχίζοντας το σε μικρά τμήματα, βάρους περίπου 600 τόνων, έτσι ώστε τα πληρώματα να μπορούν να απομακρύνουν με ασφάλεια τα χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται ακόμη μέσα στα καταστρώματα του πλοίου, για την αποφυγή περιβαλλοντικής καταστροφής.

Αντ ‘αυτού, η εταιρεία δήλωσε ότι ο ιδιοκτήτης του πλοίου προσέλαβε άλλη εταιρεία, την T & T Salvage, η οποία θα κόψει το πλοίο σε μεγαλύτερα κομμάτια, βάρους μέχρι 4.100 τόνους, με την τελευταία να εκδίδει μερικές λεπτομέρειες για το σχέδιο της στις 5 Φεβρουαρίου, αλλά να μην αναφέρει τι σκοπεύει να κάνει τα αυτοκίνητα.