Η Tesla είναι 6 χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό λόγω του τσιπ της

Σχετικά άρθρα

Το ιαπωνικό Nikkei πήρε ένα Tesla Model 3 και το έκανε βίδες. Κατά τη διάρκεια της αποσυναρμολόγησης του μοντέλου έδωσε το παρόν και ένας μηχανικός από μια μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία -που δεν κατονομάστηκε- ο οποίος έμεινε έκπληκτος από το SOC τσιπ (System on Chip) που έχει αναπτύξει η ίδια η Tesla και είναι υπεύθυνο για τις αυτόνομες λειτουργίες και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των μοντέλων της. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά:

Δεν μπορούμε να το κάνουμε.

Το συγκεκριμένο τσιπ κάνει χρήσης τεχνητής νοημοσύνης και δίνει προβάδισμα 6 ετών στην Tesla σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αφού προσδίδει στα μοντέλα της εταιρίας του Elon Musk τεχνολογία αιχμής που δεν διαθέτουν οι -συνεχώς αυξανόμενοι- ανταγωνιστές της.

Το τσιπ ονομάζεται Hardware 3 και αποτελείται από δύο μονάδες, με την μια να ελέγχει όλες τις λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης και το άλλο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Εκτός από το τσιπ, η Tesla έχει αναπτύξει η ίδια και το λογισμικό που συμπληρώνει το τσιπ, που είναι ικανό να διαχειριστεί ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο (επιπέδου 5).

Η Tesla είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη του Hardwage 3 το 2016 και ήδη ετοιμάζει το Hardwage 4, αφού από το 2014 που πρωτοπαρουσίασε το Hardware 1, το εξελίσσει συνεχώς.

Η Tesla τοποθετεί το Hardwage 3 στα Model S, Model X και Model 3 από την άνοιξη του 2019 και σύμφωνα με τον μηχανικό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι ανταγωνιστές της Tesla δεν θα μπορέσουν να έχουν έτοιμο ένα αντίστοιχο τσιπ νωρίτερα από το 2025 και δεν είναι πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW και η Toyota, δεν έχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια προκειμένου να αναπτύξουν ένα τέτοιο τσιπ.

Σύμφωνα με τον ιαπωνικό μηχανικό, τα “τεχνολογικά εμπόδια” εξασφαλίζουν αυτό το τεράστιο προβάδισμα της Tesla, αφού οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναθέτουν σε προμηθευτές τους την δημιουργία των τσιπ και των λογισμικών που χρησιμοποιούν στα μοντέλα τους. Σύμφωνα με τον μηχανικό, το τσιπ της Tesla θα αλλάξει τις “παρωχημένες” αλυσίδες εφοδιασμού ανταλλακτικών που έχουν καλλιεργήσει εδώ και δεκαετίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Διερωτάσαι το γιατί;

Σύμφωνα με τον μηχανικό, συστήματα σαν το τσιπ της Tesla θα μειώσουν δραστικά τον αριθμό των ηλεκτρικών μονάδων ελέγχου (ECU) των αυτοκινήτων, κάτι που θα έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες στους προμηθευτές που εξαρτώνται από τέτοια εξαρτήματα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο μηχανικός:

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται υποχρεωμένες να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν σύνθετους ιστούς δεκάδων ECU, ενώ βρήκαμε μόνο μερικές στο Model 3.

Με άλλα λόγια, οι προμηθευτές που βοήθησαν τους σημερινούς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, αρχίζουν πλέον να παρεμποδίζουν την ικανότητά τους να καινοτομούν.

Νέες εταιρείες όπως η Tesla, από την άλλη πλευρά, δεν δεσμεύονται στους προμηθευτές και είναι ελεύθερες να ακολουθήσουν τις καλύτερες διαθέσιμες τεχνολογίες.

Τα περισσότερα εξαρτήματα στο Model 3 δεν φέρουν όνομα τρίτου προμηθευτή. Αντ ‘αυτού, πολλά έχουν το λογότυπο της Tesla, συμπεριλαμβανομένων των υποσυστημάτων μέσα στις ECU. Αυτό υποδηλώνει ότι η εταιρεία διατηρεί τον αυστηρό έλεγχο της ανάπτυξης σχεδόν όλων των βασικών τεχνολογιών στο αυτοκίνητο,

πρόσθεσε ο μηχανικός.

Μπορεί η Toyota και η VW να πωλούν η κάθε μια περισσότερα από 10 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως και η Tesla πέρυσι να πούλησε μόλις 367.500 αυτοκίνητα, αλλά το υπερ-τσιπ της Tesla δείχνει πως η εταιρία του Elon Musk βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τους γίγαντες της βιομηχανίας, σε ότι αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιεί.

Με τα αυτοκίνητά της να εξοπλίζονται με το απαιτούμενο hardware που μπορεί να υποστηρίξει πλήρως αυτόνομη οδήγηση, η Tesla μπορεί μέσω των over the air αναβαθμίσεων του λογισμικού, να δώσει την δυνατότητα στα μοντέλα της να αποκτήσουν τέτοιες λειτουργίες. Για την ώρα η Tesla προσφέρει αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 2, αλλά ο Musk έχει τονίσει πολλές φορές πως δεν βρίσκεται μακριά από το να παράσχει πλήρως αυτόνομη λειτουργία στα μοντέλα της.

Με την Tesla να αναπτύσσει τα πάντα η ίδια, από το λογισμικό μέχρι τις ηλεκτρικές μονάδες ελέγχου, καταφέρνει να φέρει περισσότερα “καθήκοντα ανάπτυξης” στο εσωτερικό της επιχείρησης της. Εάν η στρατηγική αυτή επιτύχει, οι ανταγωνιστές της θα έχουν ελάχιστες επιλογές από το να επιλέξουν τελικά να ακολουθήσουν το παράδειγμα της, αναβαθμίζοντας τα παλιά επιχειρηματικά τους μοντέλα και τις αλυσίδες εφοδιασμού, στη προσπάθειά τους να ξεπεράσουν το προβάδισμα της Tesla.

ΠηγήNikkei.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα LFP μπαταρία από την CATL με αυτονομία 1.000 χλμ

Η CATL παρουσίασε μια νέα μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, στον κινέζικο κύκλο δοκιμών. Η μπαταρία...

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...