hero


Πριν καλά καλά ολοκληρωθεί το Gigafactory της Tesla στο Ρίνο της Νεβάδα, που θα απασχολεί μόλις ολοκληρωθεί περίπου 6.000 ανθρώπους, απασχολεί σήμερα 650 ανθρώπους και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 θα προχωρήσει στη πρόσληψη 1.000 επιπλέον ατόμων, η Αμερικάνικη εταιρία μας ανακοίνωσε πως ενδιαφέρεται να φτιάξει ένα δεύτερο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών και αυτοκινήτων κάπου στην Ευρώπη. Πολλές πόλεις της Ευρώπης θέλουν να είναι αυτές οι τυχερές που θα φιλοξενήσουν το εργοστάσιο και έχουν ακουστεί αρκετές φήμες για πόλεις στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αγγλία και την Ισπανία. Μια μικρή Φιλανδική πόλη όμως, στη δυτική ακτή της χώρας, η Vaasa, διεκδικεί κι αυτή μια θέση στον “ήλιο” της Tesla. Η τοπική αυτοδιοίκηση της πόλη των 67.000 περίπου κατοίκων, ετοιμάζει τη δική της πρόταση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στην Tesla η περιοχή τους, και δεν είναι και λίγα.

the-10-most-mind-boggling-things-about-teslas-gigafactory-in-nevada

Ποιο είναι το μεγάλο ατού της πόλης αυτής απέναντι στον ανταγωνισμό; Η απάντηση βρίσκεται στο βασικό συστατικό για την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου που δεν είναι άλλο από το ίδιο το λίθιο. Η Vaasa έχει την τύχη να βρίσκεται κοντά στο Kaustinen, μια περιοχή που υπάρχουν τα μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου στην Ευρώπη. Ο Δήμαρχος της πόλης, Tomas Hayry, δήλωσε:

Η πόλη της Vaasa έχει τα καλύτερα προσόντα για να συνεργαστεί με την Tesla και είναι η βέλτιστη τοποθεσία για την κατασκευή του Gigafactory της Tesla.

Χρειαζόμαστε όραμα και φιλόδοξους στόχους για να κινητοποιηθούν όσοι μπορούν να συνεισφέρουν. Πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να εξασφαλίσει το μέλλον της Vaasa για πολλές γενιές ακόμα.

Αν και η σύσταση της πρότασης προς την Tesla βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, η τοπική αυτοδιοίκηση της πόλης δημιουργεί μια ομάδα εμπειρογνωμόνων που απαρτίζεται από μηχανικούς, υπεύθυνους διαχείρισης έργων και υπεύθυνους εφοδιασμού για να μπορέσουν να καταθέσουν μια σωστά δομημένη και ολοκληρωμένη πρόταση προς την Tesla.

2015-04-01-image-17

Η Φιλανδική πόλη εκτός των κοιτασμάτων λιθίου που έχει, κατέχει και μια περίοπτη θέση στον τομέα της ενεργειακής τεχνολογίας και ο συνδυασμός αυτός τεχνογνωσίας και παροχής πρώτων υλών δεν υπάρχει αλλού στον κόσμο. Από τις 140 εταιρείες της περιοχής, πολλές από αυτές κατέχουν ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά στον τομέα τους. Ο συνολικός κύκλος εργασιών τους είναι 4,4 δις € και αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τρίτο των εξαγωγών στον τομέα της τεχνολογίας της Φινλανδίας.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τα σχέδια της Tesla για το Gigafactory της Ευρώπης θα έχουμε τους πρώτους μήνες του 2017. Μέχρι τότε θα έχουν προλάβει και οι δικοί μας να καταθέσουν την Ελληνική πρόταση για να γίνει το εργοστάσιο στην χώρα μας. Έτσι για να ευθυμήσουμε.

Στις σχετικές ειδήσεις η Tesla ετοιμάζει το δικό της τσιπ SoC (System on Chip) για τα αυτόνομα μοντέλα της, σε συνεργασία με την Samsung.

  • panos

    αυτο ελειπε, να καταδεχτουμε εργοστασιο της tesla στην Ελλαδα, αυτες ειναι χαμαλοδουλειες
    για φτωχαδακια σαν την Φινλανδια..
    http://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/h-aftokinitoviomixania-tesla-den-eftiakse-ergostasio-stin-elada-gia-tous-gnostous-logous

    • panos

      σχολιασα συμφωνα με δημοσιευματα που αναφερουν οτι η tesla ειχε
      ενδιαφερθει για εργοστασιο στην Ελλαδα, επισης ολοι ξερουμε οτι υπαρχουν
      πολλα εμποδια στην Ελλαδα για εργοστασια, επιχειρησεις κλπ

  • Antonis

    Η Tesla στη Vaasa & μεις στα Vaasanaaaaaaaaa!!!

  • laryX

    Eν τω μεταξύ το μ@λακισμένο που κυβερνά την Ελλάδα τιμά ψόφιους δικτάκτορες στην Κούβα και χαριεντίζεται με λατινοαμερικάνους φασίστες ομοιδεάτες του που έχουν εξαθλιώσει τους λαούς που κυβερνούν.
    Τσακίσου ρε βόδι κάνε μια ολοκληρωμένη πρόταση και πάνε βρές τον Έλον Μάσκ,αν δεν πειστεί απο όσα δεί και θέλει τσιμπ@ύκια κάντου,βάλε το Πανούλι το J.I Joe να στηθεί στα τέσσερα αν χρειαστεί.
    Πιο φθηνούς μισθούς δεν θα βρεί κανένας επενδυτής πουθενά στην Ευρώπη ούτε καν στην Βουλγαρία,ξυπνάτε προδότες οι Έλληνες πεθαίνουν και εσείς χαιδεύετε Αφρικανούς λαθροέποικους.

    • anagnwsths

      Βρές μου έναν Έλληνα να ξέρει να φτιάχνει μπαταρίες λιθίου. Βρες μου έναν με τα πολλά πτυχία να ξέρει να κάνει έρευνα της προκοπής (όχι αρπαχτές) και πάω εγώ για τσιμπο@κια στον Ελτον.
      Τα πανεπιστήμιά μας έμειναν τόσο πίσω που το μόνο που κάνουν είναι κομματόσκυλα λοχι επιστήμονες.

      Υ.Γ
      Εταιρία φίλου πρόσφατα έψαχνε μηχανολόγο , στην συνέντευξη του έβαλε να λύσουν ένα σύστημα ταλαντώσεων και έναν έλεγχο σε δοχείο πίεσης με καπάκι στο πλάι. Το 80% θα έναε το δοχείο με το διπλάσιο κόστος και ένα 10% θα μας ανατίναζε μου είπε.

    • laryX

      Δεκτό αυτό που λές όπως και στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως τα στελέχη,οι προιστάμενοι,οι υπεύθυνοι τομεάρχες κ.ο.κ θα είναι ξένοι,αναγκαστικά τα χοντρά πακέτα μισθών θα τα πάρουν αυτοί μεχρι να εκπαιδευτούν και να εξελιχθούν ντόπιοι.
      Το θέμα είναι να γίνει η αρχή και αντί μυαλά να φεύγουν έξω να αρχίσουν να επιστρέφουν μην ξεχνάς τι επιστήμονες ζούν κ εργάζονται έξω αυτή την στιγμή και παρά τις βλακίες της tv μόλις δούν την ευκαιρία όλοι θα επιστρέψουμε πίσω στην πατρίδα κανένας μας δεν περνάει καλά έξω ΚΑΝΕΝΑΣ.
      Για αρχή ας πάνε οι νέοι για χαμάληδες και η καραμέλα οτι δεν πάει ο Έλληνας για δουλειά έχει λιώσει πλέον,πάει και παραπάει ακόμα και για 450€

    • Φωτόνιον

      Είναι απλό: Διώχνεις στο εξωτερικό όλα τα κομματόσκυλα των πανεπιστημίων (να δουν πως είναι να ανταγωνίζεσαι για μια θέση στον ήλιο δις ινδούς και κινέζους) και φέρνεις πίσω όλα τα άξια παιδιά που έφυγαν και διαπρέπουν έξω. Παράλληλα καταργείς τα κόμματα απ τα πανεπιστήμια. Να πού βρίσκες κόσμο να ξέρει να κάνει (state of the art) έρευνα… Υπάρχει κι ένα μαγαζάκι ακόμα στην Ελλάδα που κρατάει τον πήχη ψηλά μέχρι να το διαλύσουν κι αυτό. Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω χρόνια. Η Ελλάδα θα πάρει εμπρός 10 χρονιά μετά την κατάργηση των κομμάτων απ τα πανεπιστήμια (παγκόσμια ελληνική πατέντα αυτό). Και είναι τσάμπα αυτή η… μεταρύθμιση…. Μια ζωή όμως βλέπεις οι ‘μαυρομιχαλέοι’ υπερασπίζονται τα…. κεκτημένα….

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Λες πολλά σωστά αλλά μην λές πολλά πράγματα που δεν ισχύουν… Απλά θα αναφερθώ στην ειδικότητα του μου που είναι Μηχανικός Δικτύων είχαμε πάει σε ένα συνέδριο – έκθεση που υπήρχαν και απο άλλα πανεπιστήμια της Ευρώπης φοιτητές σε κάποια δύσκολα τεχνικά ζητήματα θυμάμαι απαντάγαμε συνέχεια αν και για να ομολογήσω όπως είχαν πει και οι καθηγητές όχι με τις πρέπουσες λύσεις άλλα οι λύσεις που δίναμε όλες θα λειτουργούσαν…. Και στο ίδιο συνέδριο μια ομάδα φοιτητών από το Πανεπιστήμιο της Αθήνας είχαν φτιάξει ένα πρόγραμμα που μπορούσε ακόμα και ένας αδαής με τις οδηγίες και την βάση δεδομένων που είχε να λύσει και να συνδέσει ολόκληρο αυτοκίνητο δείχνοντας στον χρήστη ένα προς ένα τα βήματα… Από ότι έμαθα μετά απο λίγα χρόνια και συγκεκριμένα το 2011 οι δύο από τους 5 σπουδαστές είχαν πρόταση απο την Mercedes για περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος αυτού για την ειδίκευση των μηχανικών τους πάνω στα νέα μοντέλα και τώρα είναι στην Γερμανία… Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι φύρα θα έχεις αλλά και απο την άλλη δεν δίνεις την δέουσα προσοχή στα μυαλά – ταλέντα που υπάρχουν σαν χώρα….

    • anagnwsths

      Μα δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτό που λες. Απλά ανέφερα οτι στην Ελλάδα που όλοι έχουν απο ένα πτυχίο και μάλιστα σε εφαρμοσμένες επιστήμες , δεν έχουν απαραίτητα τα προσόντα διότι αν εξαιρέσουμε ορισμένους που και extra βιβλία θα διαβάσουν και μόνοι τους θα ασχοληθούν οιι υπόλοιποι περνάγανε μαθήματα με γλύψιμο, με κομματικά βίσματα , με σημειώσεις απο οργανώσεις κομμάτων κ.ο.κ.

      Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που ανέφερα με τους μηχανολόγους. Δεν είπα ποτέ οτι δεν υπάρχουν ικανοί επιστήμονες απο την Ελλάδα. Συνήθως αυτά τα παιδιά δυσκολεύονται να βρουν και καθηγητή για πτυχιακή.Όποιος έχει φοιτήσει σε Ελληνικό πανεπιστήμιο καταλαβαίνει αυτό που θέλω να πω.

      Υ.Γ
      Ξαναλέω , δεν αναφέρομαι σε όλους αλλά αν κάνεις τον κόπο να δεις τι γίνεται σε κάθε κλάδο θα φρίξεις. Σε λίγα χρόνια στην Ελλάδα δεν θα μπορούμε να φτιάξουμε τετραόροφο . Αν φύγουν οι παλιοί μηχανικοί της αντιπαροχής , οι νέοι μόνο ενεργειακά πιστοποιητικά και αυθαίρετα ξέρουν να ταχτοποιούν. Είναι ο άλλος 35 χρονών και δεν έχει χτίσει πάνω απο διώροφο . Ο άλλος μηχανολόγος και το μόνο που κάνει είναι καμιά μελετούλα αερίου . Στο λέω και να με θυμάσαι αν αργήσει και άλλο η ανάπτυξη και φύγουν οι παλιοί μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι κτλ δεν θα φτιάχνουμε ούτε κοτέτσι όχι να περάσουμε και σε καινοτομία

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Φίλε όπως το ανάλυσες έχεις μεγάλο δίκιο και μην νομίζεις ότι σχεδόν όλοι δεν το ξέρουμε αυτό που αναλύεις, εγώ σαν φοιτητής είχα έναν καθηγητή ο οποίος δεν πέρναγε κανέναν στο μάθημά του αν δεν ήταν στην ΔΑΠ… Εγώ έκανα την κριτική μου για το γεγονός ότι ενώ υπάρχουν μυαλά για να μπορέσουμε να περάσουμε στην καινοτομία και να βγάλουμε και λεφτά σαν κράτος μέσω πατεντών αυτά τα μυαλά τα αφήνουμε ανεκμετάλευτα… Και πιστεύω ότι σε αυτό θα συμφωνήσεις, αν δεν ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι σε πρυτάνεις και στο υπουργείο παιδείας αυτό που περιγράφεις είναι προ των πυλών…

    • S’Xpress

      Δε θα εμπαινα στον κόπο να σχολιάσω τετοιο κειμενο και θα ηθελα πολυ να πιστεψω οτι τα λες για πλακα και δεν τα εννοεις, ομως φοβαμαι οτι οπως εσυ σκεφτεται ενα μεγαλο μερος του πληθυσμου. Ειναι απογοητευτικό.

    • μην μιλας ετσι για τον αλεξη……..μπορει να εχεις απολυτο δικιο…..αλλα θα σε πουν φασιστα !!!!!

  • Anestis Genk

    Οι Έλληνες δεν θέλουμε ούτε εργοστάσια, ούτε ευρευνητικά κέντρα, θέλουμε rooms to let για να μας τα ακουμπάνε οι ασπρουλιάρηδες που έχουν τα εργοστάσια και τα ερευνητικά κέντρα.
    Ξεκούραστο και αποδοτικό

    • σταφυδες και ηλιο πουλαμε λεμε !!!!!!!

    • JohnnyXP64

      μονο με τον τουρισμο ομως που πηδαει το κρατος στην φορολογια, και παιζει ρωσικη ρουλετα, δεν μπορει αν παει καθολου μπροστα μια χωρα, και να ξεπληρωσει τα χρεοι της!
      δεν μπορουμε να πουλαμε μονο τουρισμο δεν ειναι αρκετο.

    • Anestis Genk

      Διαφωνώ :)

  • stathisevi

    κάθε μέρα που περνάει συνειδητοποιούμε ότι είμαστε πιο πίσω από ότι αρχικά πιστεύαμε

  • xtra

    Που πάμε ρε κακομοιρηηηηηηηη….
    Το μόνο ανταγωνιστκο που μπρουμε να αντιτάξουμε, ειναι να το ξεπουλήσουμε…