Τον Σπύρο Πανόπουλο τον έχεις μάθει κυρίως μέσω της tuning σκηνής, με την δική του Extreme Tuners να έχει δημιουργήσει ένα Mitsubishi Lancer Evo που σημειώνει παγκόσμια ρεκόρ στο 400άρι. Ο Σπύρος όμως κάνει το επόμενο βήμα και θέλει να δημιουργήσει τα δικά του hypercars, τα οποία θα κατασκευάζονται στην Ελλάδα.

1

Έχοντας δημιουργήσει τις δικές του εγκαταστάσεις κάπου στην Αττική, αλλά και την εταιρία Spyros Panopoulos Automotive, ο Πανόπουλος και η ομάδα του έχουν ξεκινήσει να δημιουργούν το Chaos, ένα hypercar που θα αποδίδει έως και 3.000 άλογα, με την επίσημη παρουσίασή του να γίνεται στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2021, μαζί με ένα ακόμη hypercar, το οποίο για την ώρα δεν έχει όνομα, αλλά σύμφωνα με τον Πανόπουλο, θα είναι 10 χρόνια μπροστά από την εποχή του.

2

Σύμφωνα με τον Πανόπουλο, τα πάντα πάνω στο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την εταιρία του, στην Ελλάδα. Έτσι κάθε τι πάνω στο αυτοκίνητο, από την παραμικρή βίδα, μέχρι το monocoque πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από το εξωτικό υλικό zylon και τον V10 4,0-λιτρο κινητήρα, είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον ίδιο στην Ελλάδα.

3

Η εταιρία αριθμεί σήμερα 9 Έλληνες σχεδιαστές και μηχανικούς και οι σημερινές εγκαταστάσεις επιτρέπουν να κατασκευάζει 5 αυτοκίνητα τον χρόνο, αλλά υπάρχει δυνατότητα επέκτασης, εάν η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. Η εταιρία διαθέτει δικό της φούρνο carbon, με τον Πανόπουλο να δηλώνει πως θέλει να κρατήσει την Spyros Panopoulos Automotive στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρξει η απαιτούμενη χρηματοδότηση για το project του. Ήδη έχει προτάσεις από funds άλλων χωρών, όπως η ΗΠΑ, αλλά ο Πανόπουλος θέλει να επιμείνει στην ιδέα του hypercar “Made in Greece”.

4

Το περισσότερα μέρη του Chaos (από εξωτικά μέταλλα, carbon και κεραμικά) είναι κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτές, οι οποίοι τυπώνουν τα μέρη στα οποία αφαιρείται κάθε τι περιττό στη δομή τους, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Έχει πλάτος 2,08 μέτρα, κέντρο βάρους 1,04 μέτρα και το βάρος του hypercar θα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.150 κιλών, έχοντας αναλογία 2,3 ίππων ανά 1 κιλό βάρους. Στο αυτοκίνητο γίνεται εκτενή χρήση carbon, με τα φτερά, τον ουρανό και το καπό να είναι κατασκευασμένα από carbon prepreg, με τα υποπλαίσια να είναι κατασκευασμένα από αλουμινίου υπερυψηλής αντοχής.

5

Ο V10 twin-turbo κινητήρας 4,0-λίτρων (3.988 κ.εκ) διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ, 2 carbon turbo 68 mm, 20 μπεκ ψεκασμού (10 άμεσου και 10 έμμεσου), κυλινδροκεφαλές, στρόφαλο και εκκεντροφόρους από τιτάνιο, με τις μπιέλες και τα πιστόνια να είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο. Ο κινητήρας έχει σχέση συμπίεσης 12,3:1 και 40 βαλβίδες τιτανίου. Με χρήση βενζίνης πρατηρίου ο κινητήρας θα έχει όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ και απόδοση 2.000 ίππων, ενώ στην έκδοση των 3.000 ίππων απαιτείται καύσιμο E85, με το όριο περιστροφής να ανεβαίνει στις 12.000 σ.α.λ, ενώ τα πιστόνια θα είναι κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, οι μπιέλες από carbon, με τα carbon turbo να είναι μεγαλύτερα, 78 mm. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να παράγει ρυθμούς επιτάχυνσης έως και 3G σε συγκεκριμένες αποστάσεις και συνθήκες.

6

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός Torsen διαφορικού, σε ποσοστό 65% πίσω και 35% μπροστά. Τα φρένα του αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 428 mm μπροστά και 416 mm πίσω, με τις δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, μέσω 3D εκτυπωτή. Φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδα και οι ζάντες, τυπωμένες και αυτές από τιτάνιο ή carbon, είναι 21″ ή 22″, με την εταιρία να έχει έρθει σε επαφή με γνωστή εταιρία ελαστικών προκειμένου να δημιουργήσει ένα ειδικό ελαστικό για το Chaos.

Το Chaos θα είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 1,8 δευτερόλεπτα, τα 100-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2,6 δευτερόλεπτα, τα 160-241 χλμ/ώρα (100-150 μίλια/ώρα) σε λιγότερο από 2,2 δευτερόλεπτα, με το μοντέλο να έχει τέτοια αεροδυναμική, ικανή για τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 500 χλμ/ώρα, ενώ θα μπορεί να παράγει έως 1.740 κιλά κάθετης αεροδυναμικής παραγόμενης πίεσης.

7

Αντί για πλαϊνούς καθρέπτες διαθέτει κάμερες και το εσωτερικό του μοντέλου θα είναι και αυτό ρηξικέλευθο. Μέσα του θα μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες, δεν θα διαθέτει πίνακα οργάνων, αλλά ένα διαδραστικό περιβάλλον, με τον οδηγό να βλέπει όλες τις ενδείξεις στο παρμπρίζ και να επιλέγει ότι θέλει μέσω gestures (κινήσεις των χεριών), αφού δεν θα υπάρχουν κουμπιά. Επίσης ο οδηγός θα μπορεί να οδηγεί φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.

8

Η προσπάθεια του Σπύρου Πανόπουλου είναι αξιέπαινη και χρειάζεται την υποστήριξη όλων των κρατικών φορέων, αλλά και την απαιτούμενη χρηματοδότηση προκειμένου να γίνει πράξη.

Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι υπομονή ενός έτους, όταν και θα ανοίξει η έκθεση της Γενεύης του 2021, όπου θα παρουσιαστούν τα δύο hypercars.