To 1988 η BMW παρουσίασε την Z1 και αντικειμενικά μπορεί να μην είναι χάρμα ιδέσθαι, αλλά έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που σε τελική ανάλυση την κάνουν ξεχωριστή.

Το αυτοκίνητο ξεκίνησε ως πρωτότυπο της BMW Technik GmbH, η οποία ήθελε να δείξει τα υλικά που θα φορούσαν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της γερμανική εταιρίας, αλλά δεν υπήρχε σκοπός να περάσει στη παραγωγή. Η ανταπόκριση από τους ιθύνοντες της BMW, όμως, ήταν τέτοια, που τελικά πήρε το πράσινο φως.

Το μοντέλο παραγωγής διέθετε μια σειρά καινοτομιών, όπως το monocoque σασί, το οποίο ήταν γαλβανισμένο με επικάλυψη ψευδαργύρου, ώστε να αποφεύγεται η διάβρωση και να αυξάνεται η στρεπτική ακαμψία. Ακόμα, διαθέτει ηλεκτρονικές πόρτες και αμάξωμα κατασκευασμένο από πλαστικό, το οποίο μπορούσε να αλλάξει μέσα σε μια ώρα χρησιμοποιώντας μόνο ένα κατσαβίδι.

Μηχανικά φορά έναν 2,5-λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 170 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα.

Το πρώτο μοντέλο που βγήκε στη παραγωγή ήταν το 1989 και έως το 1991 κατασκευάστηκαν 8.000 αυτοκίνητα με τη τιμή στη τότε Γερμανία να είναι 83.000 μάρκα. Ένα από τα παραπάνω παραχθέντα Z1 βρίσκεται σήμερα προς πώληση, με το συγκεκριμένο να βρίσκεται καλή κατάσταση.

Ο πρώτος ιδιοκτήτης του το παρέλαβε το 1990 και από τότε αυτό έχει διανύσει 25.023 χλμ.. Θα βγει στο σφυρί από τον οίκο RM Sotheby’s, στην δημοπρασία του Essen στις 24-27 Ιουνίου, χωρίς να υπάρχει επιθυμητή τιμή πώλησης.