Το ημερολόγιο έγραφε 27 Δεκεμβρίου 1945 όταν η Volkswagen κατασκεύαζε το πρώτο Beetle στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg. Η ιστορία του “Σκαραβαίου” είναι προγενέστερη από το 1945, μιας και το “αυτοκίνητο του λαού” έχει ιστορία πολύ πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο Ferdinand Porsche δέχτηκε εντολή από τον Αδόλφο Χίτλερ για τον σχεδιασμό ενός μικρού, απλού μηχανολογικά, προσιτού αυτοκινήτου, το οποίο θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του υπό ανάπτυξη εθνικού δικτύου της Γερμανίας.

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος ωστόσο, οδήγησε στην καθυστέρηση της παραγωγής του Beetle, μιας και το εργοστάσιο της VW χρησιμοποιήθηκε από την αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας, για την κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων και για την παραγωγή πολεμικού υλικού. Ο σχεδιασμός του Beetle ολοκληρώθηκε το 1938 και έως και το τέλος του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, η VW είχε κατασκευάσει μόλις 630 Type 1 (KdF-Wagen) στο εργοστάσιό της στο Wolfsburg.

Ήταν 11 Απριλίου του 1945, όταν Αμερικανικά στρατεύματα θέτουν υπό κατοχή το εργοστάσιο της VW, ενώ δύο μήνες μετά, τον Ιούνιο του 1945, τα αμερικανικά στρατεύματα, δίνουν την θέση τους στα Βρετανικά, με τους Άγγλους να θέτουν το εργοστάσιο ξανά σε λειτουργία.

Volkswagen Beetle 70th anniversary (1)

Στις 22 Αυγούστου του 1945, ο 29-χρονος τότε, Ivan Hirst, τίθεται επικεφαλής της παραγωγής του εργοστασίου, μιας και είχε εξασφαλίσει παραγγελία 20.000 Type 1, με αυτά να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις συμμαχικές δυνάμεις και από τις κοινωνικές υπηρεσίες. Η παραγγελία αυτή έθεσε τέλος στην αβεβαιότητα τόσο των 6.000 υπαλλήλων του εργοστασίου, όσο και του ίδιου του εργοστασίου, το οποίο κινδύνευε με οριστικό παροπλισμό.

Το πρώτο Type 1 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Βόλφσμπουργκ λίγο μετά τα Χριστούγεννα του 1945. Την πρώτη χρονιά, λόγω των ελλείψεων, των περιορισμένων δυνατοτήτων αλλά και των παρενεργειών που άφησε πίσω του ο πόλεμος, η παραγωγή του αυτοκινήτου δε ξεπέρασε τα 55 οχήματα. Το διάστημα από το 1946 έως τα τέλη του 1947, η VW κατασκεύαζε 1.000 Beetle ετησίως, και αργότερα, όταν η οικονομία της Γερμανίας άρχισε να πατά στα πόδια της και ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση του μέχρι τότε εθνικού νομίσματος από το μάρκο, η ιδιωτική ζήτηση αποτέλεσε έναν νέο κινητήριο μοχλό για την παραγωγή του Beetle.

Οι βρετανικές ρίζες της VW είναι μέχρι και σήμερα διακριτές. Οι Άγγλοι ήταν αυτοί που μετέτρεψαν το εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ σε ένα πολιτικό εργοστάσιο, ενώ έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των αυτοκινήτων που κατασκεύαζαν οι υπάλληλοι του. Ξεχωριστή προσοχή έδωσαν και στην εξυπηρέτηση των πελατών, μιας και έως το 1948, είχαν δημιουργήσει ένα δίκτυο εμπόρων το οποίο κάλυπτε ολόκληρη την επικράτεια της Δυτικής Γερμανίας.

Volkswagen Beetle 70th anniversary (2)

Στους Βρετανούς πιστώνονται και οι πρώτες εξαγωγές, οι οποίες και ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1947, εξασφαλίζοντας στην Volkswagen μια θέση στο παγκόσμιο στερέωμα, ενώ τον Οκτώβριο του 1949, η Volkswagenwerk GmbH επέστρεφε σε γερμανικά χέρια.

Το Beetle έκανε αξιοσέβαστες πωλήσεις παγκοσμίως και μέχρι τον Ιούνιο του 2003, όταν και ολοκληρώθηκε η παραγωγή του στη πόλη Puebla του Mεξικού, είχαν κατασκευαστεί 21.529.464 Beetle, με τα 15,8 εκατ. από αυτά στη Γερμανία.