Η FIA ανακοίνωσε πως από το GP της Ουγγαρίας θα επιβάλει αυστηρότερα μέτρα επιτήρησης της διαδικασίας της αλλαγής ελαστικών κατά τη διάρκεια των pit stops, κάτι που θα οδηγήσει σε αργότερους χρόνους.

Η FIA επικαλείται λόγους ασφαλείας για την απόφαση αυτή, αν και ο Helmut Marko της Red Bull θεωρεί πως η Mercedes βρίσκεται από πίσω προκειμένου να μειωθεί το πλεονέκτημα που έχει η Red Bull στην ταχύτητα της αλλαγής ελαστικών, με την αυστριακή ομάδα να έχει καταφέρει να κάνει pit stop σε μόλις 1,82 δευτερόλεπτα, ενώ φέτος το γρηγορότερο pit stop το έκανε στο GP του Μπαχρέιν (1,93 δευτερόλεπτα).

1

Η Red Bull έχει σημειώσει φέτος τα 6 από τα 10 γρηγορότερα pit stops.

# Ομάδα Οδηγός GP Χρόνος
1 Red Bull Max Verstappen Μπαχρέιν 1,93
2 Red Bull Max Verstappen Αζερμπαϊτζάν 1,98
3 Red Bull Max Verstappen Πορτογαλίας 1,98
4 Red Bull Sergio Perez Μπαχρέιν 2,00
5 Red Bull Max Verstappen Μονακό 2,02
6 Red Bull Sergio Perez Γαλλίας 2,04
7 Aston Martin Lance Stroll Πορτογαλίας 2,08
8 Williams George Russell Αζερμπαϊτζάν 2,13
9 Alfa Romeo Kimi Raikkonen Αζερμπαϊτζάν 2,13
10 Aston Martin Lance Stroll Ισπανίας 2,16

Ο Helmut Μarko πιστεύει πως η Mercedes παραπονέθηκε στην FIA για τον αυξημένο βαθμό αυτοματοποιημένων συστημάτων που χρησιμοποιεί η Red Bull κατά τη διάρκεια των pit stops.

Ο Andreas Seidl της McLaren δήλωσε πως ζήτησε από την FIA να ξεκαθαρίσει τι επιτρέπεται και τι όχι κατά την αλλαγή των ελαστικών, αφού θεωρούν πως τα αυτοματοποιημένα συστήματα που χρησιμοποιούν άλλες ομάδες ωθούν στο όριο να πραγματοποιηθεί ένα pit stop χωρίς λάθη και δεν αφήνουν κανένα περιθώριο στο να συμβεί κάποιο ανθρώπινο λάθος.

2

Αποτέλεσμα ήταν η FIA να στείλει νέα τεχνική οδηγία στις ομάδες και να τις υπενθυμίζει το άρθρο 12.8.4 των τεχνικών κανονισμών που αναφέρει:

Συσκευές που χρησιμοποιούνται για την τοποθέτηση ή για την αφαίρεση μπουλονιών, επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο με πεπιεσμένο αέρα ή άζωτο. Οποιοδήποτε σύστημα με αισθητήρα θα πρέπει να λειτουργεί παθητικά.

Η FIA κρίνει πως η οποιαδήποτε αυτοματοποίηση αυξάνει τον κίνδυνο να προκύψει κάποιο λάθος κατά την διάρκεια των pit stops, με τον Christian Horner να πιστεύει πως η κατάργηση των αυτοματοποιημένων συστημάτων θα έχουν ως αποτέλεσμα το αντίθετο, ισχυριζόμενος ότι η απαγόρευση αυτών των αυτοματοποιημένων συστημάτων θα κάνει στην πραγματικότητα τα pit stop πιο επικίνδυνα.

3

Η FIA έδωσε χρονικό περιθώριο ενός μηνός στις ομάδες για να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους και από το GP της Ουγγαρίας (30 Ιουλίου – 1 Αυγούστου) θα υπάρχει χρονικό περιθώριο 0,15 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που τα μπουλόνια έχουν βιδώσει έως την ώρα που δίνεται το σήμα στους μηχανικούς που χειρίζονται τους γρύλους να κατεβάσουν το μονοθέσιο στο έδαφος.

Ο χρόνος αυτός αντιστοιχεί στον χρόνο των ανθρώπινων αντιδράσεων, ενώ θα υπάρχει και χρονικό περιθώριο 0,2 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που οι μηχανικοί των γρύλων κατεβάσουν το μονοθέσιο στο έδαφος μέχρι να ανάψει πράσινο στον φωτεινό σηματοδότη για να ξεκινήσει ο οδηγός.

4

Σύμφωνα με την τεχνική οδηγία της FIA, στη περίπτωση που το σήμα σε αυτές τις δύο διαδικασίες έρθει νωρίτερα από το χρονικό περιθώριο, τότε το σύστημα θα θεωρεί άκυρη της εντολή και το σήμα θα επαναλαμβάνεται.

Οι αλλαγές θα έχουν ως αποτέλεσμα ο χρόνος των pit stops να αυξηθεί κατά 0,2 – 0,3 δευτερόλεπτα.