Επίσημο: Η Suzuki παρουσιάζει το νέο S-Cross

Σχετικά άρθρα

Μετά τις διαρροές και το teasing, σήμερα η Suzuki παρουσίασε το νέο S-Cross, το οποίο αποκτά πιο SUV χαρακτηριστικά, σε σχέση με τον crossover χαρακτήρα της προηγούμενης γενιάς. Το νέο S-Cross θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Suzuki στην Ουγγαρία και θα πωλείται στη Λατινική Αμερική, την Ωκεανία και την Ασία, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στην Ευρώπη στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Το νέο S-Cross θα είναι στις εκθέσεις της Suzuki στην Ελλάδα μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου, με τιμές που θα ξεκινούν από τα €20.670.

Εμφάνιση

Αισθητικά, χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη εμπρός μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, η οποία ενσωματώνει το λογότυπο της εταιρίας και πλαισιώνεται από LED φωτιστικά σώματα. Ακόμα, υπάρχουν ασημί λεπτομέρειες στο μπροστινό και το πίσω μέρος, που δημιουργούν μια έντονη αντίθεση και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του.

Τα τετραγωνισμένα προστατευτικά τόξα στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών και οι μυώδεις γραμμές του αυτοκινήτου, ενισχύουν τη δυναμική φύση της σχεδίασης. Αυτά, ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου, ο οποίος -σύμφωνα με την εταιρία- συνδυάζεται με απαράμιλλη άνεση.

Χρώματα

Το νέο S-Cross είναι διαθέσιμο σε οκτώ χρώματα, τα εξής: το Pearl Metallic, το Titan Dark Gray, το Cosmic Black, το Canyon Brown, το Cool White Pearl, το Energetic Red Pearl, το Sphere Blue Pearl, το Silky Silver Metallic και το απλό λευκό.

Διαστάσεις

Το μήκος του νέου S-Cross ανέρχεται σε 4.300 χλστ., το πλάτος σε 1.785 χλστ., το ύψος σε 1.580 χλστ. (1.585 χλστ. με ράγες οροφής), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.600 χλστ., με την απόσταση από το έδαφος να ανακοινώνεται στα 180 χλστ.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, βλέπουμε μια νέα τρισδιάστατη σχεδίαση του ταμπλό, με την καμπίνα να έχει σχεδιαστεί για φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικους. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο πίνακας οργάνων, που φέρει μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών και απεικονίζει μια ποικιλία πληροφοριών για την υποστήριξη της οδήγησης.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη 9 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto, αναγνώριση φωνής και Bluetooth, και σύστημα πλοήγησης που υποστηρίζει ακόμα και τη λειτουργία αναγνώρισης φωνής.

Στην οθόνη εμφανίζονται και κάποιες πληροφορίες, όπως οι λεπτομέρειες εξοικονόμησης καυσίμου, η αυτονομία οδήγησης, η ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος, αλλά και οι προειδοποιήσεις και οι εικόνες από την κάμερα οπισθοπορείας, την πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και τους πίσω αισθητήρες στάθμευσης.

Στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων GL και GL+ περιλαμβάνεται μια οθόνη 7 ιντσών, ενώ στην έκδοση GLX η παραπάνω οθόνη 9 ιντσών και ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Το νέο S-Cross εφοδιάζεται και με πανοραμική ηλιοροφή, η οποία έχει μήκος 1.000 χλστ. Όταν η ηλιοροφή είναι ανοιχτή, το άνοιγμα έχει μήκος 560 χλστ., κάνοντας την καμπίνα ευάερη και ευήλια, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό.

Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 430 έως 440 λίτρα, ανάλογα με την θέση των ανακλινόμενων πλατών των πίσω καθισμάτων, ενώ αυτός εκτοξεύεται στα 1.269 λίτρα, με την αναδίπλωση τους.

Κινητήρες

Μηχανικά, κάτω από το καπό του νέου S-Cross συναντάμε έναν 1,400άρη turbo BoosterJet κινητήρα, άμεσου ψεκασμού. Αυτός προσφέρεται είτε χωρίς, είτε με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Στην πρώτη επιλογή, αποδίδει 140 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ., με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,5 δευτ. στην δικίνητη επιλογή και 10,2 δευτ. στην τετρακίνητη, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ/ώρα. Το βάρος της έκδοσης κυμαίνεται από 1.180 έως 1.220 κιλά, ανάλογα τον εξοπλισμό και το σύστημα μετάδοσης.

Όταν ο κινητήρας συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα, η απόδοση του συνόλου είναι στα 129 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., με τους χρόνους επιτάχυνσης για το 0-100 χλμ/ώρα να ίδιοι με το μη υβριδικό σύνολο, αλλά η τελική ταχύτητα να ανακοινώνεται στα 190 χλμ/ώρα. Το βάρος της έκδοσης κυμαίνεται από 1.265 έως 1.285 κιλά, ανάλογα τον εξοπλισμό και το σύστημα μετάδοσης.

Σύστημα τετρακίνησης

Το νέο S-Cross προσφέρεται με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Select της Suzuki. Τέσσερις λειτουργίες με εύκολη επιλογή (Auto, Sport, Snow και Lock) σε διευκολύνουν να επιλέξεις τη ρύθμιση τετρακίνησης που ταιριάζει καλύτερα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα προσαρμόζει τη ροπή που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και αξιοποιεί το ESP, την ροπή του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και άλλα ενσωματωμένα συστήματα, για τη χρήση των τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης.

Strong Hybrid

Παράλληλα, η Suzuki παρουσιάζει το νέο strong hybrid σύστημα της, που συνδυάζει έναν νέο κινητήρα καυσίμου με μία μονάδα γεννήτριας κινητήρα (Motor Generator Unit, MGU) και κιβώτιο αυτόματης αλλαγής σχέσεων (Auto Gear Shift, AGS). Υποστηρίζει δυνατότητα υβριδικής οδήγησης και ηλεκτρικής οδήγησης (με ανενεργό κινητήρα) για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ακόμα και σε χαμηλές στροφές, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, ενώ μπορεί και να τροφοδοτήσει το όχημα από μόνος του (ηλεκτρική οδήγηση με ανενεργό κινητήρα) κατά τη διάρκεια της έναρξης της κίνησης, της πορείας αλλά και της όπισθεν, για αθόρυβη λειτουργία και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου συστήματος είναι η τοποθέτηση της γεννήτριας MGU στην πλευρά εξόδου του κιβωτίου AGS, ένα σύστημα μετάδοσης που αλλάζει αυτόματα τις χειροκίνητες σχέσεις και λειτουργεί τον συμπλέκτη. Χάρη σε αυτήν τη διαμόρφωση, η ενέργεια της γεννήτριας MGU μεταδίδεται απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ροπής κατά την αλλαγή σχέσεων, για μια ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη.

Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία κατά την ηλεκτρική οδήγηση.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, το Standard και το Eco. Στην πρώτη, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Στην παγκόσμια πρώτη παρουσίαση του νέου S-Cross, ο πρόεδρος Toshihiro Suzuki δήλωσε σχετικά:

Στην Ευρώπη, όλα τα επιβατικά μας αυτοκίνητα είναι ήπια υβριδικά και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη γκάμα μας με strong hybrid οχήματα από το επόμενο έτος.

Το νέο strong hybrid σύστημα θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη το επόμενο έτος, πρώτα στο Vitara και, στο δεύτερο μισό του 2022, στο S-Cross, μαζί με ακόμα πιο αναβαθμισμένα και προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας (connected services).

Συστήματα ασφάλειας

Κάτω από την “ομπρέλα” του Suzuki Safety Support περιλαμβάνονται τα συστήματα ασφαλείας, αξιοποιώντας τις κάμερες και τους αισθητήρες, για την υποστήριξη του οδηγό στην οδήγηση αλλά και στον τομέα της ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν το Dual Sensor Brake Support (DSBS), το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, η πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, το σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, η προειδοποίηση εκτροπής, το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, το σύστημα Hill Hold, το σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, όπως και οι εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης.

Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης που θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα μπορείς να δεις εδώ.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα