Κατά την ανάπτυξη της Corvette Z06 είδαμε αρκετές φορές την Chevrolet να διεξάγει δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου μαζί με μια Ferrari 458 Italia και μια Porsche 911 GT2 RS. Αυτό που δεν ξέραμε ήταν πως η Chevrolet είχε αγοράσει από το eBay τον V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα μιας Ferrari 458 Italia προκειμένου να μάθει τα μυστικά του.

Αυτό αποκάλυψε ο αρχιμηχανικός της Chevrolet, Jordan Lee, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξη του είπε πως η εταιρία του αγόρασε τον κινητήρα από μια κατεστραμμένη Ferrari 458 Italia στη Πολωνία, έναντι περίπου 25.000 δολαρίων και στη συνέχεια ο κινητήρας στάλθηκε στις εγκαταστάσεις της Chevrolet στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ.

Η νέα Corvette Z06 παίρνει κίνηση από τον ατμοσφαιρικό V8 LT6 5,5-λίτρων Flat-Plane Crank κινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο και αποδίδει 670 άλογα στις 8.400 σ.α.λ και 623 Nm ροπής στις 6.300 σ.α.λ. Η Chevrolet αναφέρει πως ο κινητήρας είναι ο δυνατότερος ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Ο κινητήρας, που προέρχεται από την αγωνιστική Corvette C8.R έχει όριο περιστροφής τις 8.600 σ.α.λ και είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, έχει σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια και σφυρήλατες μπιέλες από τιτάνιο.

Όπως καλά κατάλαβες και ο κινητήρας της 458 Italia είναι Flat-Plane Crank και χρησίμευσε ως πλατφόρμα για να καταλάβουν οι μηχανικοί της Chevrolet πως λειτουργεί ένας τέτοιου τύπου κινητήρας. Ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας της Ferrari είναι 4.500 κ.εκ και αποδίδει 570 άλογα με 540 Nm ροπής.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της Corvette, Tadge Juechter, έμειναν ιδιαίτερα έκπληκτοι από το πόσο μικρά ήταν τα ρουλεμάν στον κινητήρα της Ferrari, με τον εκπρόσωπο της Chevrolet, Trevor Thompkins, να προσθέτει πως στόχος τους ήταν να ανακαλύψουν πώς η Ferrari προστατεύει την ανάφλεξη και τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα από τους κραδασμούς που προκαλούνται λόγω του Flat-Plane Crank.

H Chevrolet λέει πως κατέληξε στις δικές της λύσεις, αλλά η εξέταση του κινητήρα της 458 ήταν “ευεργετική”. Η Chevrolet ξεκίνησε την ανάπτυξη του V8 5,5 λίτρων της Corvette Z06 το 2014 και μόλις κατασκευάστηκε ο πρώτος κινητήρας, τοποθετήθηκε σε ένα πρωτότυπο που συγκρίθηκε απευθείας με μια Ferrari 458 Italia. Στη συνέχεια η Chevrolet πούλησε την 458 Italia της και την αντικατέστησε με μια 488 GTB που φέρει τον V8 twin-turbo 3,9-λίτρων κινητήρα απόδοσης 670 ίππων στις 8.000 σ.α.λ με 760 Nm ροπής.

Ωστόσο η εταιρία αποφάσισε πως ο κινητήρας της 488 “δεν είχε ψυχή” σε σύγκριση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα της 458 και έτσι αντικατέστησε την 488 GTB με μια άλλη 458 Italia.