Η Volvo τελείωσε με τους diesel κινητήρες. Η 45χρονη σχέση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το εν λόγω καύσιμο -το οποίο αντιπροσώπευε το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της μεταξύ 2012 και 2016- ολοκληρώθηκε την Τρίτη 26 Μαρτίου.
Περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volvo έχουν κατασκευαστεί από το 1991 με πετρελαιοκινητήρα, καθώς από εκείνη τη χρονιά η εταιρεία κρατάει αρχείο. Ως εκ τούτου, ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, δεδομένου ότι από το 1979 (12 επιπλέον χρόνια) δεν έχουν καταγραφεί πόσα έχουν παραχθεί.
Το τελευταίο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ένα XC90, το οποίο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Torslanda της Σουηδίας. Ο επόμενος σταθμός αυτού του αυτοκινήτου είναι το World of Volvo, το μουσείο της εταιρίας, στο Γκέτεμποργκ όπου θα εκτεθεί.
Το SUV που προορίζεται για το μουσείο διαθέτει τον 2,0-λιτρο diesel κινητήρα, από την οικογένεια VEA (Volvo Engine Architecture), που έκανε το ντεμπούτο της το 2013.
Αυτό ήταν μόλις το δεύτερο πετρελαιοκίνητο σύνολο που εξελίχθηκε και παρήχθη από τη Volvo στα 97 χρόνια ιστορίας της. Το πρώτο έκανε το ντεμπούτο του το 2001, ένα πεντακύλινδρο σύνολο με την παραγωγή του να γινόταν στο εργοστάσιο κινητήρων της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Skovde της Σουηδίας.
Αυτό το εργοστάσιο έχει μετατραπεί πλέον και κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες για την ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo.