H Red Bull έχασε ξεκάθαρα, η McLaren και ο Lando Norris κέρδισαν δίκαια. Παρότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν προς το μέρος του, ο νεαρός Βρετανός ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος από τον Max Verstappen και κατέκτησε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στο GP του Μαϊάμι, μετά από 110 αγώνες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Επιπλέον, αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της McLaren τα τελευταία 12 χρόνια, μετά τη νίκη του Daniel Ricciardo στη Monza το 2021. Έτσι, με εντυπωσιακό τρόπο, ο οδηγός της McLaren πρόσθεσε το όνομά του στη λίστα με τους νικητές της Formula 1.
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Norris έπεσε στην 6η θέση στα πρώτα στάδια του αγώνα, με τον Oscar Piastri να φαινόταν αρχικά πολύ πιθανό να προκαλέσει αναστάτωση στις πρώτες θέσεις.
Ωστόσο, το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στα μέσα του αγώνα -εξαιτίας της σύγκρουσης των Logan Sargeant και Kevin Magnussen- λειτούργησε τέλεια για τον Norris, αφού προηγουμένως ο οδηγός της McLaren είχε επεκτείνει το stint του με τα ελαστικά που εκκίνησε.
Εκμεταλλευόμενος το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Norris βγήκε από το pit stop με το προβάδισμα του αγώνα, το διατήρησε και αύξησε με χαρακτηριστική ευκολία τη διαφορά από τον Verstappen, ο οποίος είχε κάνει το pit stop του υπό κανονικές συνθήκες αγώνων.
Ο Norris ήταν ψύχραιμος, ήρεμος και συγκεντρωμένος, με τον οδηγό της Red Bull να παραπονιέται για τρομερά προβλήματα ισορροπίας.
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Verstappen έστριψε πρώτος αλλά έδειξε από την αρχή ότι δεν θα ήταν εύκολος αγώνας για τον ίδιο, καθώς δεν είχε το ρυθμό να απομακρυνθεί από τους διώκτες του. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας, έχασε την πρωτοπορία και δεν μπόρεσε να την ανακτήσει, και έμεινε δεύτερος.
Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε το βάθρο μπροστά από τον συμπαίκτη του στη Ferrari, Carlos Sainz, ο οποίος είχε μια επαφή με τον Piastri, που διέλυσε την εμπρός αεροτομή του Αυστραλού με αποτέλεσμα να μπει στα pits για την αντικατάσταση της, που τον έριξε στις πίσω θέσεις.
Ο Sergio Perez τερμάτισε στην 5η θέση, για να ακολουθήσει ο Lewis Hamilton που είχε πολλές μάχες καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα. Πίσω του -στην 7η θέση- βρέθηκε ο Yuki Tsunoda, με τον έτερο οδηγό της Mercedes να παίρνει τους βαθμούς της 8ης θέσης.
Ο Fernando Alonso έφερε την Aston Martin στην 9η θέση, ενώ ο Esteban Ocon εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Piastri και τερμάτισε στην 10η θέση, κατακτώντας τον πρώτο βαθμό του για φέτος, όπως και της Alpine, που -ίσως- τονώσει το ηθικό τους.
Οδηγός του αγώνα
Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία για αυτό. Η εξαιρετική εμφάνιση του Lando Norris συνοδεύτηκε με την πολυαναμενόμενη παρθενική του νίκη στην F1.
Ο Βρετανός οδηγός της McLaren κέρδισε το κοινό και τον ανέδειξε ως τον οδηγό της ημέρας για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, συγκεντρώνοντας το 41,1%, των ψήφων των θεατών. Ακολούθησαν οι Valtteri Bottas (14,6%), ο Oscar Piastri (8,5%), ο Lewis Hamilton (5,9%) και ο Charles Leclerc (4,6%).
Ταχύτερος γύρος
Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα τον σημείωσε ο Oscar Piastri στον 43ο γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:30.634. Ωστόσο, δεν πήρε τον επιπλέον βαθμό καθώς τερμάτισε εκτός της βαθμολογούμενης 10άδας. Ακολούθησαν οι Alexander Albon (1:30.849), Sergio Perez (1:30.855), Carlos Sainz (1:30.928) και Lando Norris (1:30.980).
Επόμενος αγώνας
Ακολουθεί ένα καθιερωμένο διάλειμμα δύο εβδομάδων, με την Formula 1 να έρχεται στην Ευρώπη και την γειτονική Ιταλία, για τον GP της Emilia-Romagna και την πίστα της Imola. Πέρσι, δεν διεξήχθη ο αγώνα στην συγκεκριμένη πίστα, εξαιτίας των πλημμυρών που έπληξαν την περιοχή.
Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 1:30:49.876 |
2 | Max Verstappen | Red Bull Honda | +7,612 δευτ. |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | +9,920 δευτ. |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | +11,407 δευτ. |
5 | Sergio Perez | Red Bull Honda | +14,650 δευτ. |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | +16,585 δευτ. |
7 | Yuki Tsunoda | RB Honda | +26,185 δευτ. |
8 | George Russell | Mercedes | +34,789 δευτ. |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin Mercedes | +37,107 δευτ. |
10 | Esteban Ocon | Alpine Renault | +39,746 δευτ. |
11 | Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | +40,789 δευτ. |
12 | Pierre Gasly | Alpine Renault | +44,958 δευτ. |
13 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | +49,756 δευτ. |
14 | Zhou Guanyu | Sauber Ferrari | +49,979 δευτ. |
15 | Daniel Ricciardo | RB Honda | +50,956 δευτ. |
16 | Valtteri Bottas | Sauber Ferrari | +52,356 δευτ. |
17 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +55,173 δευτ. |
18 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | +64,683 δευτ. |
19 | Alexander Albon | Williams Mercedes | +76,091 δευτ. |
NC | Logan Sargeant | Williams Mercedes | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Honda | 136 |
2 | Sergio Perez | Red Bull Honda | 101 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 98 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 85 |
5 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 83 |
6 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 41 |
7 | George Russell | Mercedes | 37 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin Mercedes | 33 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 27 |
10 | Yuki Tsunoda | RB Honda | 14 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 9 |
12 | Oliver Bearman | Ferrari | 6 |
13 | Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | 6 |
14 | Daniel Ricciardo | RB Honda | 5 |
15 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 1 |
16 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1 |
17 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 0 |
18 | Zhou Guanyu | Sauber Ferrari | 0 |
19 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 0 |
20 | Valtteri Bottas | Sauber Ferrari | 0 |
21 | Logan Sargeant | Williams Mercedes | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Honda | 237 |
2 | Ferrari | 189 |
3 | McLaren Mercedes | 124 |
4 | Mercedes | 64 |
5 | Aston Martin Mercedes | 42 |
6 | RB Honda | 19 |
7 | Haas Ferrari | 7 |
8 | Alpine Renault | 1 |
9 | Williams Mercedes | 0 |
10 | Sauber Ferrari | 0 |