H Ford αναβίωσε το Mustang Boss 302. Εμπνευσμένο από το αντίστοιχο μοντέλο του 1969, η Ford αναβίωσε το όνομα ως φόρο τιμής στο θρυλικό αγωνιστικό 302R με το γνώρισε μεγάλη επιτυχία στις πίστες εκείνης της εποχής. H Boss 302 του παρόντος είναι βασισμένη στην Mustang GT αλλά με πολυάριθμες αλλαγές στο εσωτερικό, το εξωτερικό αλλά και τα μηχανικά μέρη. Αναλυτικά…

Ξεκινώντας από μέσα προς τα έξω, οι εμφανείς αλλαγές περιλαμβάνουν νέο πίνακα οργάνων, τιμόνι ντυμένο με δέρμα Alcantara (αλλά ίδιο σε σχεδιασμό με της GT), μαύρες μεταλλικές λεπτομέρειες καθώς και μαύρο σφαιρικό επιλογέα ταχυτήτων. Προαιρετικά προσφέρονται τα υπέροχα σε εμφάνιση και πλευρική στήριξη, bucket καθίσματα της Recaro.

Εξωτερικά το ειδικό μοντέλο της Ford, θα διαφοροποιείται από τους “ταπεινούς” συγγενείς του και διαθέτει διαφορετική μάσκα με μπλοκαρισμένους τους προβολείς ομίχλης, νέα επιθετική γρίλια και splitter για καλύτερη αεροδυναμική. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τις νέες ζάντες 19″ ελαφρού κράματος ζάντες με ελαστικά Pirelli PZero.

Μηχανικά τώρα, η Boss 302 εφοδιάζεται με τον V8 5.0 λίτρων της GT (εξού και το 302, αναφέρεται στις κυβικές ίντσες χωρητικότητας του κινητήρα) αλλά ο κινητήρας αυτό διαθέτει νέα εισαγωγή, νέα εξάτμιση και καινούριους εκκεντροφόρους αποδίδοντας έτσι 440 άλογα, 20 παραπάνω από την GT, και 52 κιλά ροπή. Η διαφορά με το στάνταρ μοντέλο της Mustang είναι ότι ο κινητήρας της Boss είναι ρυθμισμένος για απόδοση σε υψηλές στροφές (μέσω της χαρτογράφησης αλλά και της νέας εισαγωγής και των νέων εκκεντροφόρων).

Στον τομέα του στησίματος, η Boss έχει σκληρότερα ελατήρια, σκληρότερα σινεμπλόκ και μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική ράβδο πίσω.Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα οπότε ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από 5 ρυθμίσεις σκληρότητας. Το traction control και το ESP απενεργοποιούνται πλήρως και η Boss είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης που μεταβάλει την αίσθηση του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα ενώ έχει 3 προεπιλεγμένες ρυθμίσεις, Άνεση, Νορμάλ και Σπορ.

Η ειδική αυτή Mustang εξοπλίζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με short-shift και πίσω άξονα με μικρότερο βήμα (3.73) ενώ διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Torsen διαφορικό προσφέρεται ως έξτρα). Τέλος, τον απαιτητικό ρόλο του φρεναρίσματος αναλαμβάνουν τα φρένα της Brembo με δισκόφρενα διαμέτρου 355mm εμπρός και τετραπίστονες δαγκάνες.

Ιδιαιτερότητα παρουσιάζει η εξάτμιση η οποία διαθέτει τετραπλή απόληξη. Θα μου πείτε που είναι το ιδιαίτερο σε αυτό; Οι δύο απολήξεις της εξάτμισης καταλήγουν κλασικά στο πίσω μέρος, ενώ οι άλλες δύο βγαίνουν από το πλάι! Υπό νορμάλ συνθήκες κίνησης σε δρόμο, τα περισσότερα καυσαέρια κατευθύνονται στις πίσω απολήξεις ενώ οι πλαϊνές έχουν σχεδόν αποκλειστικά ηχητικό ρόλο. Όταν όμως οι περιορισμοί στον θόρυβο πάψουν να ισχύουν (όπως πχ σε μία πίστα), ο ιδιοκτήτης μπορεί να αφαιρέσει τους σιγαστήρες,να τοποθετήσει μια bypass βαλβίδα, να αφήσει το “θηρίο” να αναπνεύσει ελεύθερα από το πλάι μόνο και να απολαύσει την ηχητική πανδαισία ενός αμερικάνικου V8! Ένα ακόμα σημείο άξιο αναφοράς είναι ότι οι μηχανικοί της Ford αφαίρεσαν 5 κιλά ηχομόνωσης !!!

Παράλληλα με την “απλή” Boss 302 η Ford παρουσίασε και την Boss 302 Laguna Seca, μια ειδική έκδοση της ειδικής έκδοσης με τις αλλαγές να στοχεύουν στην αγωνιστική χρήση! Αυτή θα διατίθεται αποκλειστικά σε μαύρο ή ασημί χρώμα με ορισμένες κόκκινες πινελιές. Το αεροδυναμικό πακέτο προέρχεται σχεδόν αναλλοίωτο από την αγωνιστική Boss 302R που παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου χρόνου και περιλαμβάνει ακόμα πιο επιθετικό splitter εμπρός και μεγαλύτερη αεροτομή πίσω σε σχέση με την απλή Boss. Οι τροχοί παραμένουν 19” αλλά θα φοράει υπέρ-υψηλής απόδοσης ελαστικά με γόμα με έγκριση για αγωνιστική χρήση.

Στο εσωτερικό διαθέτει στάνταρ τα bucket της Recaro που είναι προαιρετικά στην απλή Boss με τις εντυπώσεις να κλέβει η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων με σκοπό την μείωση βάρους και η αντικατάσταση τους με ένα X-brace (στην ουσία δύο δοκοί σε διάταξη Χ που δένουν το πλαίσιο σαν κομμάτι ενός roll cage) που ενισχύουν την ακαμψία κατά 10% σύμφωνα με την Ford.

Μηχανικά θα έχει τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο αλλά το torsen διαφορικό θα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό και θα διαθέτει ακόμα παχύτερη αντιστρεπτική στον πίσω άξονα και σκληρότερα ελατήρια. Η Ford αναφέρει ότι η Boss 302 Laguna Seca σχεδιάστηκε ώστε “να παρέχει στους ερασιτέχνες αγωνιζόμενους ένα εργοστασιακό αμάξι πίστας με το οποίο θα μπορούσαν να το οδηγήσουν έως την πίστα, να νικήσουν και να γυρίσουν σπίτι τους με αυτό”. Video, φωτογραφίες και αναλυτικά δελτία τύπου στη συνέχεια.

Ford Mustang Boss 302 2012

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca 2012

[Πηγή : Ford]

  • Και όπως πάντα αυτά τα αυτοκίνητα θα τα χαίρονται μόνο οι Αμερικάνοι αφού εδώ στο ΕΛΛΑΝΤΑ είναι πανάκριβα και δεν πρόκειται να τα αγοράσει κανείς

    Muschle Car με τα όλα του! i love it! :)

  • Ευτυχώς ή δυστυχώς αυτά τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα από αμερικάνους για αμερικάνους. Ακόμα και να εισάγωνταν στην Ελλάδα με λογική τιμή με την φορολογία που έχουμε αλλά και την τιμή της βενζίνης, πόσοι θα ήταν αυτοί που θα ήταν διατεθιμένοι να δώσουν 50.000 για ένα πεντάλιτρο τέρας που καταναλώνει 15 λίτρα τα 100km με χαλαρή οδήγηση για πλάκα; Νομίζω γενικά οι Ευρωπαίοι έχουμε διαφορετική φιλοσοφία στο αμάξι ;)

    • Δεν έχεις άδικο αλλά γιατί εμείς εδώ να μην μπορούμε να χαρούμε τέτοια αυτοκίνητα; Στην Αμερική η βενζίνη είναι σχεδόν “τσάμπα” και εδώ την πληρώνουμε χρυσάφι :(