Από το 2002 υπάρχει κανονισμός που απαγορεύει τις εντολές των ομάδων προς τους οδηγούς. Ε λοιπόν ξεχάστε τον! Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διέγραψε από τους κανονισμούς το άρθρο 39.1 που απαγορεύει τις εντολές.
Το 2010, το θέμα ήρθε ξανά στην επιφάνεια μετά το γερμανικό GP όταν η Ferrari έδωσε εντολή στον Felipe Massa, να αφήσει τον Fernando Alonso να τον προσπεράσει. Η ιταλική ομάδα τιμωρήθηκε με $100.000 πρόστιμο.
Από το 2011 οι ομάδες θα αντιμετωπίζουν απλώς την προοπτική να φέρουν “το άθλημα σε ανυποληψία” σύμφωνα με το άρθρο 151c “και τυχόν αλλαγές στις διατάξεις” θα ισχύουν για τις ενέργειές τους κατά την διάρκεια των αγώνων.
Ως γνωστόν, από το 2013 οι κινητήρες θα είναι turbo, 4 κυλίνδρων 1.6 λίτρων και ο αριθμός για κάθε οδηγό θα είναι 5, ενώ το 2014 θα πέσει στους 4 για όλη τη σεζόν.
Επίσης, από το 2011 τα κιβώτια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για 5 συνεχόμενους αγώνες, από τους 4 που ίσχυε μέχρι σήμερα. Ακόμη, όλα τα μονοθέσια θα έχουν κινούμενη πίσω πτέρυγα, όταν το αυτοκίνητό του βρίσκεται σε απόσταση λιγότερη του 1 δευτερολέπτου από το προπορευόμενο, ώστε να αυξηθούν τα προσπεράσματα.
Συμφωνείτε με την ελευθερία των team orders;
[Πηγή: motosport | Photo copyright: Andrew Hone/Getty Images]