Από το 2002 υπάρχει κανονισμός που απαγορεύει τις εντολές των ομάδων προς τους οδηγούς. Ε λοιπόν ξεχάστε τον! Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διέγραψε από τους κανονισμούς το άρθρο 39.1 που απαγορεύει τις εντολές.

Το 2010, το θέμα ήρθε ξανά στην επιφάνεια μετά το γερμανικό GP όταν η Ferrari έδωσε εντολή στον Felipe Massa, να αφήσει τον Fernando Alonso να τον προσπεράσει. Η ιταλική ομάδα τιμωρήθηκε με $100.000 πρόστιμο.

Από το 2011 οι ομάδες θα αντιμετωπίζουν απλώς την προοπτική να φέρουν “το άθλημα σε ανυποληψία” σύμφωνα με το άρθρο 151c “και τυχόν αλλαγές στις διατάξεις” θα ισχύουν για τις ενέργειές τους κατά την διάρκεια των αγώνων.

Ως γνωστόν, από το 2013 οι κινητήρες θα είναι turbo, 4 κυλίνδρων 1.6 λίτρων και ο αριθμός για κάθε οδηγό θα είναι 5, ενώ το 2014 θα πέσει στους 4 για όλη τη σεζόν.

Επίσης, από το 2011 τα κιβώτια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για 5 συνεχόμενους αγώνες, από τους 4 που ίσχυε μέχρι σήμερα. Ακόμη, όλα τα μονοθέσια θα έχουν κινούμενη πίσω πτέρυγα, όταν το αυτοκίνητό του βρίσκεται σε απόσταση λιγότερη του 1 δευτερολέπτου από το προπορευόμενο, ώστε να αυξηθούν τα προσπεράσματα.

Συμφωνείτε με την ελευθερία των team orders;

[Πηγή: motosport | Photo copyright: Andrew Hone/Getty Images]

  • Ε με τίποτα! χαμός θα γίνει του χρόνου!!

    • Το “ε με τίποτα” μην το λες! Σίγουρα υπάρχουν άτομα που θέλουν να υπάρχουν team orders! Και μάλιστα είναι αρκετά!

  • kostas

    Ξενέρωσα.. Δηλαδή πλέον οι 2οι οδηγοί θα κάνουν ότι τους λένε οι ομάδες.. δεν μου αρέσει η ιδέα!

  • Εγώ προτείνω να μην υπάρχει καθόλου ενδοεπικοινωνία!!
    Δεν ξέρω αν είναι ακραίο, αλλά στα MotoGP που δεν υπάρχει τα πράγματα είναι άπειρες φορές καλύτερα! Νομίζω πως και με τις πινακίδες μια χαρά θα τη βγάλουν…

  • vasilis

    ε ρε κατι μοντες που εχουν να γινουν…

    • Και η “τιμωρία” θα είναι ότι θα φέρουν το άθλημα σε ανυποληψία!!!!! Και είχαν μια σκασίλα μπροστά στις νίκες, τα πρωταθλήματα και τα λεφτά!!!

  • Ξεχάστε πλέον τα πλάιγα λόγια όπως “OK, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?“ πλέον θα λένε τάδε κάνε στην άκρη να σε περάσει ο άλλος!

    ώρε hill που τους χρειάζεται!!!

    • david17

      na fantasto ton dioksan meta i sto telos tis sezon ?

    • Άσχετο, αλλά αν θυμάμαι καλά αυτή ήταν και η τελευταία του νίκη στην Formula 1! Θα την θυμάται πολύ καλά!!

  • david17: na fantasto ton dioksan meta i sto telos tis sezon ?  

    Όχι έμεινε άλλη μία χρονιά εκεί, και μετά έφυγε από την Formula 1!!

  • Μιά χαρά κάνανε που επαναφέρανε τα team orders. Ξέρω οτι πάω αντίθετα στο ρεύμα αλλά τι να κάνω :) Δηλαδή πριν ήταν καλύτερα που μας κοροιδεύανε στα μούτρα μας; Έχουμε κάνει τη συζήτηση και παλιότερα αλλά έτσι ήταν πάντα και έτσι θα είναι! Είτε επιτρέπονται είτε όχι, team orders υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν στην F1 και δεν μας έχουν στερήσει φοβερές σεζόν και επικές μονομαχίες. Και σίγουρα, η Ferrari το έκανε με τον χειρότερα τρόπο αλλά μην γελιέστε νομίζοντας οτι η RB και η McLaren είναι αθώες περιστερές! Δεν έχει καμία σημασία αν team orders γίνονται την Πέμπτη σε κάποιο συμβούλιο ή την Κυριακή στον αγώνα, γίνονται όμως! Τουλάχιστον τώρα όπως και πριν το 2002 είναι μέρος του παιχνιδιού και επίσημα. Στο κάτω κάτω είναι εντελώς παράλογο να ζητάς απο μία ομάδα όταν παίζονται τόσα εκατομύρια να αφήνει κάποια πράγματα στην τύχη. Ούτε εμένα μου αρέσει, μην με παρεξηγείτε, αλλά είναι εντελώς ρομαντικό και ουτοπικό να ζητάμε να μείνουν έξω οι team orders.