Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τους νέους κανονισμούς σύμφωνα με τους οποίους οι V8 κινητήρες 2.4 λίτρων που υπάρχουν τώρα στην Formula 1 θα αντικατασταθούν από 4κύλινδρους 1,6 λίτρων από το 2013. Αυτό είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιων συζητήσεων γύρω από το θέμα.

Οι νέοι κινητήρες θα είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον, αφού θα η κατανάλωση καυσίμου θα μειωθεί κατά 35%, τη στιγμή που θα έχουν το ίδιο επίπεδο απόδοσης με τους σημερινούς. Επίσης, τα ενεργειακά συστήματα ανάκτησης ενέργειας είναι πιθανόν να αξιοποιηθούν περισσότερο.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε την εισαγωγή ενός νέου κινητήρα από το 2013, υπογραμμίζοντας την δέσμευση της FIA για τη βελτίωση και την αντιμετώπιση των αναγκών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από διάλογο με τους κατασκευαστές κινητήρων και των εμπειρογνωμόνων σε αυτόν τον τομέα, οι νέες μονάδες θα έχουν 4 κυλίνδρους, θα είναι 1,6 λίτρων με υψηλή πίεση ψεκασμού βενζίνης έως και 500 bar, δήλωσε η FIA.

Ο περιοριστής στροφών, ο γνωστός μας κόφτης, από τις 18.000 σ.α.λ, θα πέσει στις 12.000 σ.α.λ.

Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό για το 2013 είναι το γεγονός ότι θα μειωθεί ο αριθμός των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε οδηγό. Επί του παρόντος, κάθε οδηγός έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει 8 κινητήρες σε μία σεζόν χωρίς να λάβει κάποια ποινή. Από το 2013 κάθε οδηγός θα έχει μόλις 5 κινητήρες στην διάθεσή του, και από το 2014 μόνο 4!

[Πηγή: formula 1]

  • Monder

    olo blakies akou ekei 5 kinhthres gia olh thn sezon ntaksi eipame na miosoume ta kosti alla oxi k etsi hmarton pia

    • Και από το 2014 μόνο 4!!! Εντάξει είναι λογικό να αντέχουν περισσότερα χιλιόμετρα, αφού ο κόφτης θα είναι στις 12.000 σ.α.λ, αλλά και πάλι είναι λίγοι. Ειδικά οι 4 κινητήρες για 20 αγώνες. 1 κινητήρας για 5 αγώνες!!!

  • xtravaganzagold

    παντως εγω το βρισκω πολυ θετικο νεο.
    Εξαλλου οι κινητηρες που φορουσαν δεν ειχαν πρακτικες εφαρμογες (τμηματικα εστω) τοσες , οσες ενας 1600 τουρμπο.
    Γουσταρω τους κινητηρες με ιδια αποδοση και downsizing.
    Και πραγματικα γουσταρω να ακουω φορμουλες να τουρμπιζουν στην ευθεια και να ξεσκανε στα κατεβασματα.
    Πολυ καλο νεο

    • Συμφωνώ, αλλά εγώ θα ήθελα V10 με turbo! Να έχουμε καμιά 1100+ άλογα! Δεν θα ήταν καλύτερο;;!
       
      Εγώ ελπίζω ότι με αυτή την εξέλιξη τα μονοθέσια να γίνουν πιο δύσκολα στην οδήγηση, για να φανεί περισσότερο η οδηγική ικανότητα. Επίσης, εγώ διαφωνώ με τον αριθμό των διαθέσιμων κινητήρων. Μπορούσαν να είναι λίγο περισσότεροι…

  • kabamaru

    Μου φένεται θα αρχίσω να παρακολουθώ πάλι formula 1 :) ο περιορισμός στους κινητήρες ειναι καλό για εμένα ένας κινητήρας δεν είναι καλός μόνο όταν σε πάει πιο γρήγορα αλλα και πιο μακριά (αξιοπιστία)
    Απο Θόρυβο είμαι πολύ περίεργος πως θα ακούγονται….
    Με χάλασε κάπως το 12.000 rpm :(

    • Να ξαναρχίσεις να βλέπεις F1 :D Όχι μόνο για τις αλλαγές, αλλά και για τον τεράστιο ανταγωνισμό!!! Κάτι μου λέει ότι το 2011 θα γίνει κανονικός χαμός!!!
       
      Βέβαια, οι νέοι κινητήρες θα μπουν το 2013, αλλά εσύ άρχισε από το 2011!! :P

  • Δεν ξέρω το αν μου αρέσει η ιδέα ή όχι. Θα πρέπει να δω δοκιμαστικά κτλ να δω πως θα πατάνε, πως θα βγάζουν την δύναμη κτλ

    Και τώρα θεωρείστε σίγουρο ότι θα μπει η VW στην F1 ως κατασκευαστής κινητήρων! αυτό περίμεναν οι Γερμανοί!!!

  • kostas

    Πάνε οι V κινητήρες, πλέον θα έχουμε τετρακύλινδρους σε σειρά (λογικά) οι οποίοι σίγουρα θα βγάζουν πολλά άλογα αλλά από ροπή να το βράσω…

    Δεν μου άρεσε η ιδέα!

    • Ναι, λογικά θα είναι εν σειρά! Από άλογα θα είναι περίπου στα 650, αλλά θα μπει K.E.R.S +150 αλόγων και ο οδηγός θα μπορεί να το χρησιμοποιεί για 30 sec!!
       
      Εγώ γιατί νομίζω ότι η ροπή θα είναι μια χαρά! Και περισσότερη απ’ ότι είναι τώρα…

  • david17

    tha itan orea ean kanan ean 2 litra turbo 1000 me 1200 aloga ekei tha itan afasia :D
     
    merikes eteries exoun pleonektima sta turbisia (opos i mclares pou ekane prosfata ) i ferrari exei na kanei turbo kinitra poli kero lete na vgei xameni ?

    • Θα δούμε ποιες ομάδες θα έχουν πλεονέκτημα και ποιες όχι! Η McLaren χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes και λογικά θα χρησιμοποιεί και τότε, αφού έχει συμβόλαιο μέχρι τo 2015. Βέβαια, άλλοι λένε ότι η McLaren θα αλλάξει κινητήρες και γιατί όχι να κατασκευάσει και δικούς της, αφού η εταιρεία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται πολύ στον τομέα των αυτοκινήτων δρόμου.
       
      Οι αναφορές λένε ότι καμία ομάδα δεν θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα, αφού θα προσπαθήσουν να το ελέγξουν! Οψόμεθα…

  • 2 χρόνια εξέλιξης έχουν ουσιαστικά στα labs τους!! 1600cc μαζί με KERS μπορούν να βγάλουν ιπποδυνάμεις κοντά στα 850-900 άλογα! οκ. σαν νούμερο καλό ακούγεται αλλά δεν ξέρω γαμώτο! 1600αριδες;;;;

    • Μέχρι στιγμής λένε ότι θα έχουμε περίπου 800 άλογα (650+150).. Μακάρι να το πάνε παραπάνω. Και γω στο 1.600 κολλάω. Δεν μπορούσε να είναι 2.000 cc και 6κύλινδροι;;; Τόσο δύσκολο είναι;;;

  • david17

    exoun orisi periorismo sta 650 hp e?

    • Όχι! Απλά είναι υπολογισμοί. Δεν νομίζω να μπορούν να ορίσουν άλογα!! Τότε όλοι οι κινητήρες θα είχαν την ίδια απόδοση!! Μόνο στην αξιοπιστία θα διέφεραν. Μπορεί να δούμε αποκλίσεις της τάξης των 20+ αλόγων, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό! Αυτό ισχύει τώρα την Formula 1. Λένε ότι ο κινητήρας της Mercedes είναι κατά 25-30 άλογα πιο ισχυρός από αυτόν της Renault!! Είναι σημαντική διαφορά!!
       
      Ούτε για το K.E.R.S ξέρουμε ότι θα δίνει απόδοση +150 άλογα! Απλά υπολογίζουν. Για να δίνουν 150 άλογα για 30 sec, όπως λένε, θα πρέπει να έχουν πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες. Χώρος πάντως θα υπάρχει, αφού οι κινητήρες θα είναι πολύ πιο μικροί, από τους σημερινούς!!!

  • Ο περιορισμός δεν θα υπάρχει στα άλογα αλλά θα περιορίζονται λογικά απο τα καύσιμα (υποθέτω οτι η απαγόρευση των ανεφοδιασμών ισχύει). Η ροπή κατα 99% θα είναι μεγαλύτερη αλλά δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία σε ένα μονοθέσιο F1. Αυτό που εμείς λέμε ροπή αυτοί το λένε οδηγισιμότητα. Δηλαδή περισσότερη σημασία έχει η καμπύλη ροπής παρά το απολυτο νούμερο και εκεί αποκτά ενδιαφέρον γιατί οι turbo κινητήρες έχουν πολύ διαφορετική καμπύλη απο τους ατμοσφαιρικούς.
    Απο την άλλη αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η εμμονή με το KERS. Μια τεχνολογια που μας έσπασε τα @@ η BMW να μπει στην F1 και η ίδια πέταξε στα σκουπίδια πολύ γρήγορα. Αφού θα είναι turbo οι κινητήρες γιατί καλύτερα να μην έχουν ένα overboost κουμπί που να δίνει άμεσα 100+ άλογα; Καταλαβαίνω οτι θέλουν να σπρώξουν την οικολογική πλευρά της F1 αλλά απο την άλλη πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί η F1 να έχει οικολογική πλευρά!
    Και μία ερώτηση, δεν είναι απαραίτητο να είναι εν σειρά ε; Μπορεί να δούμε δηλαδή κάποια τρελή ιδέα με V4;;; Ξέρω οτι είναι longshot αλλά μπορώ να ελπίζω!

    • V4;;; Με τι περιεχόμενη γωνία;;; V4 βγάζουν μερικές εταιρίες στο moto gp αλλά νομίζω ότι τεχνολογικά δεν μπορούν να είναι το ίδιο αποδοτικές όσο ένας 1600αρης σε σειρά!

      Κάποιος μηχανολόγος να μας δώσει τα φώτα του;;;;

    • Όχι δεν είναι απαραίτητο! Απλά όπως λέει και ο AB, ίσως να μην είναι τόσο αποδοτικοί οι κινητήρες! Ένας μηχανολόγος ρε παιδιά!! :D :D

  • Τι σημασία έχει η διάταξη του κινητήρα με την απόδοση; Οι V κινητήρες κατασκευάστηκαν κυρίως για την απόσβεση των κραδασμών στον στρόβιλο κάτι που με λίγους κυλίνδρους είναι πρακτικά αμελητέο (οι κραδασμοί εννοώ) αλλά το πλεονέκτημα των V σε σχέση με τους εν σειρά τουλάχιστον στο δικό μου μη εξειδικευμένο μυαλό είναι και η ψύξη, και η χωροταξία αλλά και ίσως ένα μικρό κέρδος όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική. Επίσης επειδή είναι νωρίς ακόμα δεν ξέρουμε αν θα υπάρχουν περιορισμοί στον αριθμό των turbo… ;) Αυτή τη στιγμή η φαντασία μου οργιάζει και απλά σκέφτομαι και γράφω :D

  • Πληροφορίες λένε ότι η Mercedes και η Ferrari δεν ήθελαν αυτή την αλλαγή…

  • Οι περισσότεροι δεν θέλαν αυτή την αλλαγή. Σε μία περίοδο που μας σπάνε τα @@ με τις περικοπές και την μείωση του κόστους του αθλήματος πάνε να περάσουν τις περισσότερες και πιο σημαντικές αλλαγές που έχει δει το αθλημα τα τελευταία χρόνια ! Γιατί είναι γνωστό ότι το να εξελίξεις καινούριο κινητήρα απο το 0 γίνεται με μαρουλόφυλλα και στουμφάκια. Η FIA ζωγραφίζει…

  • Και για να μιλήσουμε με νούμερα, οι νέοι κινητήρες θα κοστίσουν πάνω από €75.000.000!!!!

  • mika

    Oso ki an eimai trellos fan twn turbo kai kyriws tou group VAG,pou tous ekane prositous sto eyry koino,ksenerwsa apisteyta sthn idea enos 1600 turbo me orio mono tis 12000 rpm..
    Gia to DTM, isws, gia to WTCC mesa, gia to WRC fysika, alla gia th F1????
    Mporei isws na phgainei san F1, den tha akougetai omws san F1…
    Opws eipe kai kapoios allos pio panw,tha protimousa ena turbo se ena V8, na dinei roph se xamhles strofes kai na exoume etsi perissotero theama se kleistes strofes, xwris na xanetai h mageia kai o hxos ekei pshla….Oute KERS xreiazetai me mpataries kai fortistes, oute tipota…Lene na meiwsoun to kostos ki omws tha dw8oun millions of dollars gia R+D gia na ftiaksoun kati kainourio apo thn arxh…Kai oute thelw na fantazomai posoi tha spasoun sthn arxh,mexri na broun oi etairies th xrysh tomh apodoshs/aksiopistias…
    Ta teleytaia xronia exoume kalous agwnes,kai fobero theama…Kai tote mallon tha exoume,alla den xreiazontan ola ayta..Mporousan kallista me liges allages,to the point, na eksasfalisoun theamatikothta gia polla xronia..Me tis kinoumenes pteryges, me alles epirroes sthn aerodynamikh klp..
    H istoria tha deiksei..Alla,ena megalo thumps down,for me, gia thn wra..
    P.S..Prepei na kataferw na paw se ena agwna,prin ginei ayth h lalakia…
    :-)

    • Να πας Mika, να πας. Έχω πάει δύο φορές σε αγώνα μέχρι στιγμής και μπορώ να σου πω οτι είναι μια εμπειρία που θα σου μείνει για μία ζωή. Εγώ μαζεύω λεφτά για να πάω και πάλι όπως λες, πριν αλλάξουν οι κανονισμοί!

  • mika

    Katestrepsan to 8eama,katargwntas tous anefodiasmous kai exontas ta monothesia na gyrnane san gourounia, kaigontas kaysima,perimenontas na elafrwnsoun wste na pane pio grhgora…
    Enw tha eprepe,synexeia na gyrisoun sth pista tsita, oso pio grhgora ginetai…Ayto einai to nohma ths F1..
    Pane na thn kanoun ena eniaio prwta8lima kai ayto xanei to nohma tou san th korwnida twn motorsport..

    • Καλά τα λες, αλλά κράτησε την ενέργειά σου!! Θα ακολουθήσει άρθρο, ειδικό για το θέαμα!! Υπομονή… Stay tuned ;)

    • Mika

      Ok..Xwse re Giwrgo, gia na ta xwsw ki egw!!!!
      :-)

    • Θα τα χώσω και μάλιστα πολύ!! Θα δεις!! Με έχουν νευριάσει πάρα πολύ οι κύριοι που είναι υπεύθυνοι για τους κανονισμούς…
       
      Λίγη υπομονή! Υπόσχομαι πως θα σας ανταμείψω!! :D

  • Alx.Aiva: Να πας Mika, να πας. Έχω πάει δύο φορές σε αγώνα μέχρι στιγμής και μπορώ να σου πω οτι είναι μια εμπειρία που θα σου μείνει για μία ζωή. Εγώ μαζεύω λεφτά για να πάω και πάλι όπως λες, πριν αλλάξουν οι κανονισμοί!  

    Πάμε όλοι μαζί;;;; :D :D

  • Εγώ του χρόνου θα πάω Monza! Ποιος άλλος είναι μέσα να πάμε όλοι μαζί;;;;;;;