Φέτος η McLaren θα καθυστερήσει την παρουσίαση του νέου της μονοθεσίου για το 2011, την MP4-26, και υπάρχει προβληματισμός στους φίλους της βρετανικής ομάδας για την απόδοση της. Η MP4-26 θα παρουσιαστεί στο Βερολίνο στις 4 Φεβρουαρίου και θα χάσει το πρώτο τεστ της χρονιάς στη Βαλένθια. Ωστόσο, μεγάλα στελέχη, αλλά και ο δοκιμαστής της ομάδας, Gary Paffett, διευκρινίζουν πως η καθυστέρηση αυτή γίνεται μόνο για καλό.


Ο πρόεδρος της ομάδας, Martin Whitmarsh, είναι σίγουρος πως αυτή η κίνηση δεν θα είναι αρνητική για την ομάδα.

Η MP4-26 είναι εντός προγράμματος και θα παρουσιαστεί στις 4 Φεβρουαρίου και μετά θα ακολουθήσουμε μια κανονική πορεία στις δοκιμές. Θεωρούμε ότι με αυτό το χρονοδιάγραμμα θα μπορέσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να δώσουμε στον Jenson Button και Lewis Hamilton το καλύτερο δυνατό πακέτο για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Και αυτό θα είναι η αρχή ενός αυστηρού και προοδευτικού προγράμματος που θα συνεχιστεί μέχρι και τον αγώνα της Βραζιλίας στις 27 Νοεμβρίου.

Δηλώσεις για το θέμα έκανε και ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Paddy Lowe.

Ήταν πάντα το σχέδιό μας να κάνουμε την παρουσίαση μετά από το πρώτο τεστ. Ένας από τους λόγους ήταν γιατί θέλαμε να κάνουμε τις πρώτες δοκιμές με το παλιό αυτοκίνητο, που είναι μια γνωστή βάση, για να καταλάβουμε καλύτερα πως λειτουργούν τα νέα ελαστικά. Επίσης, αυτό μας έδωσε λίγο περισσότερο χρόνο για το νέο αυτοκίνητο. Έτσι, πάντα είχαμε αυτό το πρόγραμμα, κάτι που το θεωρούμε ιδανικό για την αγωνιστική προετοιμασία.

Είναι πάντα μέρος της ισορροπίας μεταξύ της αξιοπιστίας και του set-up για το πως δουλεύεις στο νέο μονοθέσιο. Τότε είναι ανάμεσα στη δουλειά στο εργαστήριο και στην αεροδυναμική σήραγγα. Πήραμε αυτή τη θέση, αλλά είναι μια εναλλαγή.

Είπε ακόμη πως η MP4-26 πρέπει να είναι αξιόπιστη και ότι ο περιορισμός στα χιλιόμετρα δεν είναι θέμα.

Όσον αφορά την αξιοπιστία, όλο και περισσότερη δουλειά γίνεται τώρα στο εργαστήριο για να δοκιμάσουμε τα συστήματα του αυτοκινήτου. Έτσι, αυτές τις μέρες είμαστε πιο σίγουροι ότι μπορούμε να εμφανίσουμε ένα αξιόπιστο πακέτο χωρίς να κάνουμε χιλιάδες χιλιόμετρα στην πίστα.

Μπορείς πάντα να μαθαίνεις από τα χιλιόμετρα, αλλά κάναμε κάτι διαφορετικό. Ελπίζω να μην αποδειχθούμε λάθος, αλλά είμαστε σίγουροι πως μπορούμε να έχουμε την αξιοπιστία που θα παίρναμε από το πρώτο τεστ.

Γιατί όμως η MP4-26 θα παρουσιαστεί στο Βερολίνο; Ο Lowe απαντά.

Θα γίνει ύστερα από αίτηση της Vodafone. Είναι μέρος της λειτουργίας της Vodafone στη Γερμανία.

Και ο δοκιμαστής της McLaren, Gary Paffett, τονίζει ότι η απόφαση για την καθυστέρηση έχει ληφθεί εδώ και μήνες.

Κάναμε τους δικούς μας ελέγχους και είδαμε από πολύ νωρίς ότι δεν πρόκειται να έχουμε το νέο αυτοκίνητο στις πρώτες δοκιμές. Έτσι, δεν έχουμε μείνει πίσω στο πρόγραμμα. Βασικά δεν είναι κάτι που θα μας βγάλει από το πρώτο τεστ.

Εμείς είπαμε να χρησιμοποιήσουμε τα Pirelli με το παλιό μονοθέσιο. Τα παιδιά ξέρουν το παλιό αυτοκίνητο, οπότε μπορούν να καταλάβουν καλύτερα τα νέα ελαστικά και να πάρουν μια ιδέα.

Παρά το γεγονός ότι το “υβριδικό” μονοθέσιο, με το οποίο θα τρέξει η McLaren στη Βαλένθια, δεν θα διαθέτει τμήματα από την MP4-26, ο Paffett είπε ότι θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές για να υπάρξει μια προσέγγιση στους νέους κανονισμούς.

Θα πάμε εκεί και θα προσπαθήσουμε να προσαρμόσουμε τα αεροδυναμική επίπεδα σε αυτά του 2011, που προφανώς θα είναι μικρότερα λόγω της απαγόρευσης του διπλού διαχύτη. Θα είναι όσο πιο κοντά μπορούμε με το παλιό αυτοκίνητο.

Ο Βρετανός παραδέχθηκε ότι θα κάνει λίγα χιλιόμετρα στις δοκιμές του Φεβρουαρίου.

Θα κάνω μια μέρα δοκιμών στη Βαλένθια με το παλιό μονοθέσιο και οι οδηγοί των αγώνων θα κάνουν όλες τις δοκιμές με την MP4-26. Έχουμε ένα αεροδυναμικό τεστ που θα κάνω με το νέο αυτοκίνητο για να δω ότι όλα δουλεύουν σωστά. Αλλά οι δοκιμές είναι τόσο λίγες που οι επίσημοι οδηγοί πρέπει να έχουν όλο το χρόνο με την MP4-26 για να φέρουν το μονοθέσιο στα μέτρα τους.

[Πηγές: espnf1 1, espnf1 2, autosport | Photo copyright: Mark Thompson/Getty Images]