Λίγο πολύ το περίμενες μετά την χθεσινή ανακοίνωση της Volkswagen που αναθεωρεί την σχέση της με την Suzuki λόγω της αγοράς των πετρελαιοκινητήρων από την Fiat, η Suzuki με σημερινό δελτίο τύπου ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να διακόψει την συνεργασία που έχει υπογράψει με τους Γερμανούς.

Να θυμίσω ότι οι δύο εταιρίες είχανε υπογράψει συμφωνία τον Δεκέμβριο του 2009 με την VW να αγοράζει το 19.9% της Suzuki έναντι 225 δις γιεν (2.1 δις ευρώ), με τους Ιάπωνες να αγοράζουν με τα μισά χρήματα μετοχές της VW. Στόχος ήταν να συνεργαστούν από κοινού, για να κατασκευάσουν υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Volkswagen να αποκτούσε πρόσβαση στην τεράστια αγορά της Ινδίας και της Νοτιοαναταλοικής Ασίας μιας και εκεί η Suzuki είναι πάρα πολύ ισχυρή.

Τα πρώτα σύννεφα εμφανίστηκαν τον Ιούλιο όταν οι Γερμανοί δήλωσαν απογοητευμένοι από την μέχρι τώρα συνεργασία με τους Ιάπωνες, με τον πρόεδρο της Suzuki να δηλώνει ότι ποτέ μέχρι στιγμής η εταιρία του δεν έχει χρησιμοποιήσει καμία τεχνολογία της VW και ότι αν κάποια στιγμή χρειαστούν βοήθεια, θα κοιτάξουν να την βρούνε από άλλους κατασκευαστές, όπως και έκαναν με τους πετρελαιοκινητήρες της Fiat, κίνηση που όπως φαίνεται ξεχείλισε το ποτήρι.

Στο δελτίο τύπου η Suzuki δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν θέλει πλέον την συνεργασία αυτή και ότι επιθυμεί να εξαγοράσει πίσω το 19.9% των μετοχών της που κατέχουν οι Γερμανοί, η VW φαίνεται ότι δεν είναι διατεθειμένη να κάνει μια τέτοια κίνηση.

Ο εκπρόσωπος της VW, Michael Brendel σε συνέντευξη του στο Associated Press, δήλωσε ότι η εταιρία του δεν έχει στα σχέδια της να πουλήσει το μερίδιο της στην Suzuki και ότι είναι πρόθυμη στην συνέχιση της συνεργασίας αυτής. Τι θα γίνει κανείς δεν ξέρει. Ένα νέο σήριαλ φαίνεται ότι ξεκινά.

[Πηγή: Suzuki, Associated Press]

Δελτίο Τύπου

Suzuki made a Timely Disclosure regarding the Partnership with Volkswagen AG

Suzuki hereby announces that its board of directors has officially determined today dissolution of the comprehensive partnership and the cross-shareholding relationship with Volkswagen AG. On 9th December, 2009, Suzuki concluded the Framework Agreement with Volkswagen AG and both companies have made various discussions for about two years; however, Suzuki has come to the above determination for the following reasons.

1.Reasons for Dissolution of the Comprehensive Partnership and the Cross-shareholding Relationship

Based on a proposal from Volkswagen AG, Suzuki concluded the Framework Agreement with Volkswagen AG to proceed with partnership as “independent entities and equal partners.” Suzuki’s primary aim for the partnership was to receive technology transfer (including receiving technical information, etc.) from Volkswagen AG so that Suzuki could accelerate its development of environmental technology and other engineering areas to cope with intensifying competition of technology development in the worldwide automotive industry. In order to ensure such cooperative relationship, both companies agreed to have the cross-shareholding relationship.

However, Suzuki had to realize that with Volkswagen AG’s minor equity participation of 19.89% in Suzuki, it is difficult to receive technology transfer at the same or higher level as Volkswagen Group companies where Volkswagen AG has nearly 100% of voting rights. From the beginning of this year, Suzuki has been accelerating its development of own environmental technology and other engineering areas.

Suzuki thinks that it is crucial to secure “independence” in its operating policy decision for maintaining its competitiveness in the domestic Kei-car market and Asian markets including India. However, Volkswagen AG publicly reported that Suzuki was a “company over which Volkswagen AG has significant influence on financial and operating policy decisions”.

Taking account of these facts, Suzuki has concluded that it is difficult to attain its primary aim for the partnership and also there is concern that the partnership would cause negative impact on Suzuki’s autonomous decision-making in its operating policy. Therefore, Suzuki’s board of directors has officially determined dissolution of the comprehensive partnership and the cross-shareholding relationship with Volkswagen AG.

2.Dissolution of the Cross-shareholding Relationship

As Volkswagen AG requested equity participation, Suzuki accepted the proposal in order to realize the Suzuki’s above primary aim and transferred its shares to Volkswagen AG through the scheme of “third-party allocation of shares.” Since the purpose based on which Suzuki transferred its shares to Volkswagen AG will be lost upon dissolution of the partnership, Suzuki is going to request Volkswagen AG to dispose of Suzuki shares held by Volkswagen AG according to Suzuki’s intention.

Regarding the shares of Volkswagen AG that Suzuki currently owns, if Volkswagen AG disposes of its Suzuki shares in line with Suzuki’s intention, Suzuki also will dispose of its Volkswagen shares in line with Volkswagen AG’s intention.

Suzuki has been proceeding with successful business cooperation with domestic and foreign automotive companies without equity relationship. Suzuki believes that if relationship with Volkswagen AG becomes that of “true business partnership” after dissolution of the cross-shareholding relationship, both companies would have good environment where successful cooperation can be built up in fields that both companies gain benefit from.

3.Future Prospects

Discussions between both companies are expected to be organized as to dissolution of the comprehensive partnership and the cross-shareholding relationship. Suzuki will make announcement as soon as both companies reach final conclusion including timing of dissolution, etc.

  • Επισκέπτης

    an dn parei h VW t suzuki dn 8a hremisei :P einai fanero oti 8elei na apoktisei prosvasi stn agora tis Indias

  • Navaro

    Κατω τα χερια απο τη σουτζουκι:P,εχουν βαλθει να αγορασουν ολο το κοσμο για να γινουν πρωτοι σε πωλησεις.

  • Panos

    Δε μπορώ να πω έχω VW, αλλά δε να να γα… η VW. Νομίζουν ότι μόνο αυτοί είναι!

  • Guest

    Συνεχόμενες αντιεπαγγελματικές προθέσεις και πράξεις από τη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Υποτίθεται ότι θα ξεκινούσαν μία συνεργασία για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, από την οποία θα μπορούσαν να βγουν ωφελημένες και οι δύο εταιρίες, και στην ουσία οι Ιάπωνες ιθύνοντες κλείνουν ανεπίσημη συμφωνία με τους Ιταλούς της Fiat για πετρελαιοκινητήρες. Μήπως τελικά οι Ιάπωνες δεν έχουν την υπομονή και τη διάθεση για έρευνα και ανάπτυξη σε βάθος χρόνου..; Έτσι εύκολα ακυρώνονται συμφωνίες τέτοιου βεληνεκούς ή μήπως τα μετοχικά κεφάλαια των εταιριών είναι στραγάλια και σήμερα το αγοράζω αύριο στο ξαναδίνω πίσω, ίσως να έπρεπε να το σκεφτούν καλύτερα οι Ιάπωνες πριν κάνουν μια τέτοια κίνηση…

    • hellboy

      μηπως ειδαν οτι δεν εχουν κανενα οφελος απο τα μοτερ των γερμανων και ιδιετερα των ντιζελ που η θελαν να αναπτυξουν?????μην ξεχνας οτι οι ιαπωνες ειναι αστερια μηχανικοι και σε τετοιο επιπεδο ειναι ακομα καλυτεροι και επαγγελματιες στις συμφωνιες τους.μηπως καποια κομπινα κανανε οι γερμανοι???????μηπως ο ντιζελ της φιατ ειναι πιο συνχρονος απο της vw??????λεω εγω τωρα.χωρις παροπιδες……………………..

    • Guest

      Hellboy δεν υπάρχει από την πλευρά μου διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά και εσύ ρε παιδί μου βγάζεις όλη την απολυτότητα σου επάνω στους Γερμανούς λες και είναι η χειρότερη ( VW Group ) αυτοκινητοβιομηχανία ever. Μην ξεχνάς ότι τουλάχιστον από μηχανικής τεχνογνωσίας τους εμπιστεύονται διόλου ευκαταφρόνητοι κατασκευαστές supercars όπως είναι η Lamborghini και η Bugatti. Συνεπώς μπορούμε να πούμε ότι είναι και αυτοί μία υπολογίσιμη ύπαρξη στο παγκόσμιο στερέωμα της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.

    • GEORGE_M

      Lamborghini και Bugatti ανήκουν στον όμιλο VW

    • Mika

      Den yparxei periptwsh na dwsei pisw h VW tis metoxes,meta apo ayta pou eginan,xwris na bgalei kerdos..Eimai sigouros gi ayto..Opws eipes,den dialyontai etsi apla oi symfwnies..Mallon twra to prwto logo exoun oi dikhgoroi, aytoi tha koitaksoun na broun th lysh..
      O kathenas tha pei gia athethsh symfwnias kai na doume pou tha katsei h mpilia

    • Guest

      Mika εάν δεν κάτσουν σε ένα τραπέζι να λογικευτούν και να συζητήσουν σοβαρά ποιες είναι οι βλέψεις της κάθε εταιρίας και το τι έχουν σκοπό να πετύχουν μαζί, είναι πολύ πιθανό να συμβεί αυτό που είπες…