Οι σχέσεις μεταξύ της Volkswagen και της Suzuki φαίνεται ότι βρίσκονται στο χειρότερο σημείο που βρισκόταν ποτέ, αφού ο πρόεδρος της Suzuki, Osamu Suzuki, δήλωσε στο Bloomberg, ότι η Volkswagen δεν μιλά μαζί τους και έτσι και αυτοί δεν μιλάνε με την VW. Σου θυμίζει κάτι αυτή η αντίδραση; Ναι, μέσα έπεσες, την ίδια αντίδραση είχες και εσύ όταν πήγαινες δημοτικό και ένας φίλος σου δεν σου μιλούσε.

Όπως θα θυμάσαι οι δύο εταιρίες είχανε υπογράψει συμφωνία τον Δεκέμβριο του 2009, αλλά αρχές Ιουλίου η Volkswagen είχε δηλώσει στον Γερμανικό τύπο, ότι η συνεργασία με την Suzuki είναι μια μεγάλη απογοήτευση, αφού η Suzuki θέλει να έχει πλήρη πρόσβαση στην τεχνολογία της VW, χωρίς να θέλει να το ανταποδώσει. Από τη μεριά της η Suzuki είχε δηλώσει ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Ο ίδιος ο Osamu Suzuki στο blog της εταιρίας, ανέφερε τότε ότι η συνεργασία που έχουνε συνάψει με την Volkswagen, τους αναφέρει ως ισότιμους εταίρους και ότι η Volkswagen δεν έχει λόγω για το πως η Suzuki διεξάγει τις δραστηριότητές της. Μάλιστα δήλωσε ότι οι μηχανικοί της Suzuki δεν έχουνε χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής καμία τεχνολογία της VW και ότι αν κάποια στιγμή χρειαστούν βοήθεια θα κοιτάξουν να την βρούνε από άλλους κατασκευαστές. Ένα μμήνα πριν η Suzuki είχε αγοράσει πετρελαιοκινητήρες από την Fiat για να τους βάλει στα αυτοκίνητα της που κατασκευάζει στο εργοστάσιο της Ουγγαρίας.

Η αρχική συμφωνία ανέφερε ότι VW αγόραζε το 19.9% της Suzuki, καθώς και ότι οι δύο εταιρίες θα συνεργαστούν από κοινού, για να κατασκευάσουν υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Volkswagen να αποκτούσε πρόσβαση στην τεράστια αγορά της Ινδίας και της Νοτιοαναταλοικής Ασίας μιας και εκεί η Suzuki είναι πάρα πολύ ισχυρή.

Βασικό θέμα της διαμάχης έγινε το γεγονός ότι το 2010, η Suzuki πούλησε 1.13 εκατ. αυτοκίνητα στις αγορές αυτές, νούμερο που ισοδυναμεί σχεδόν με το μισό της ετήσιας παραγωγής της, ενώ η VW πούλησε μόνο 53.300 μονάδες.

Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι αυτή που θα χάσει τελικά αν διαλυθεί η συνεργασία θα είναι η Suzuki. Η VW δεν ήξερε για την συμφωνία της Suzuki με την Fiat για τους κινητήρες και μόλις το έμαθε, προέβη σε δηλώσεις μέσω του οικονομικού διευθυντή της, τον Dieter Poetsch, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρική σχέση μεταξύ των δύο εταιριών είναι υπό εξέταση,

Και ενώ όλα δείχνουν ότι η συμφωνία θα ακυρωθεί, εκπρόσωποι και των δύο εταιριών αρνούνται πεισματικά κάτι τέτοιο, αφού ο μεν εκπρόσωπος της VW, Michael Brendel, χαρακτηρίζει τις φήμες αυτές ως ανοησίες, ενώ από την μεριά της η Suzuki ανάφερε ότι πρόθεση της είναι να σώσει την συμφωνία αυτή.

Και η ιστορία συνεχίζεται. Αν καταφέρει να διασωθεί αυτή η συμφωνία θα είναι ένα θαύμα των μάνατζερ και των οικονομικών τμημάτων των δύο εταιριών.

[Πηγή: Bloomberg]

  • κυρία κυρία δε μου μιλάει…
    δε πειράζει παιδί, μην ανυσηχείς…πήγαινε να κανεις παρέα με τους άλλους φίλους σου που έχετε περισσότερα κοινά ενδιαφέροντα!!

  • hellboy

    ωραια η φωτο αλλα ειναι απο τα μελια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:PPPPP

  • sofokles5 (ex sofokles)

    να ακυρωθεί. μακάρι. τα χει αγοράσει όλα η vw. αηδία έχει γίνει.

  • Kostas

    Πάντως η VW δε θα χάσει. Συμφωνώ και με τον sofokles όντως έχει καταντήσει αηδία αυτό το πράγμα ότι κινείτε πρέπει να το αγοράζει δηλαδή;

  • Guest

    Μέσα από αυτόν τον κολοσσό που ονομάζεται Volkswagen Group μας δίνεται πλέον η δυνατότητα να αποκτήσουμε ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές για όλα τα βαλάντια.Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι Volkswagen είναι η εταιρία που ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα στην έρευνα και στην ανάπτυξη και επιπλέον μέσα από τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Volkswagen Bank γίνεται ακόμη πιο απλή η διαδικασία αποπληρωμής για κάθε αγορά νέου ή μεταχειρισμένου μοντέλου του Group. Συνεπώς δεν νομίζω ότι είναι και τόσο τραγικό για μία εταιρία να επενδύει και να επεκτείνεται και πόσο μάλλον όταν η κάθε μία από αυτές που είναι υπό την επίβλεψη του Group έχει τη δυνατότητα να διατηρεί τα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν όπως το σήμα και εν μέρει τις σχεδιαστικές της γραμμές..

    • hellboy

      δεν ειναι κολοσος.επειδη δηλωνει οτι ξοδευει τοσα χρηματα για τεχνολογια γιατι δεν εχουμε δει κατι(μην ακουσω για τους τουρμπο κινητηρες-ενα θα γραψω 1980).ειναι δηλαδη σαν να λεω εχω ενα δισεκατομυριο στην τραπεζα και αυτο με κανει ζαμπλουτο.οχι μην πιστευεις ποτε τα νουμερα των εταιριων(ολα μαγειρευωνται και λανσαρωνται σαν κερδη ενω δεν εχουν τις πολησεις αυτες),και δε των ετεριων τετοιον μεγεθων και λεγωμενων τεχνολογιον που δεν ερχωνται ποτε στην πραξη(βλεπε μερσεντες τα μισα χρηματα και βλεπεις την τεχνολογια στον δρομο).καλα σε ποια χωρα ζεις????στην ελλαδα ολα τα χρηματοδοτικα ειναι ιδια για ολες τις εταιριες-μονο στην χωρα προελευσης του να γινονται αυτα.”προσιτές τιμές”τι ειναι παλι αυτο?δεν υπαρχει που το ειδες?13 το απλο το πολο σκετο χωρις ηλεκτρικα παραθυρα-στανταρ σε πολλες εταιριες?!!!!εν αντιθεση με το χιουνται i20 που φουλ εξτρα εχει 12,5χιλιαρικα-και ειναι αρκετα ασφαλες.το οτι σου αρεσει η εταιρια να σου αρεσει,αλλα να μην λεμε ανακριβειες που εχουν χιλιο υποθει.

    • Guest

      Παρωπιδισμός…

    • hellboy

      σε ευχαριστω.

    • pariah

      Στην μικρή κατηγορία είναι πανάκριβη…Όσο ανεβαίνει και το όνομα vw δεν πιάνει οι τιμές είναι χαμηλότερες…εκτός του touareg….

      Πάντως τα 19k για το polo gti δεν τα λες και πολλά….

    • hellboy

      βασικα με 16,5 θα επερνα το ραλιαρτ η το clio rs η ακομα θα ανεβενα κατηγορια.αλλα με ταβανι στο μπατζετ δεν μπορεις να κανεις πολλα

    • Κώστας

      εσυ φιλε δουλευεις σε καποιον dealer VW ή στην VW BANK…..

  • Pterarxos

    1,13 εκ μεν αλλά άλλο να πουλάς Marutti και άλλο Golf, Polo κτλ….
    Δεν λέει κάτι το νούμερο.

  • Mika

    To exw ksanapei kai se paliotero thema, pws h Suzuki exei na xasai ta pio polla,kai prokalesa antridraseis…Epimenw omws,kai fainetai pws me dikaiwnoun ki oi analytes..LOL….
    As to dialysoun na teleiwnoun…
    Den kserw ti exei kanei h VW kai pws exei ferthei,sthn olh symfwnia..Apo thn allh,den katalabainw katholou to pneyma ths Suzuki,pws den tha xrhsimopoihsei kamia texnologia ths VW,ki an einai anagkh,tha th parei apo allh etaireia..Plus,paei kai pairnei kinhthres apo th Fiat..E, tote giati diaole na mpeis se synergasia me allh etaireia,an den prokeitai opws les na pareis apo aytous otidhpote???Poso akyro einai ayto???
    Ontws mporei na exei megalo meridio stis xwres aytes…Alla opws eipe ki allos filos edw,to montela ayta einai fthna kai den analogoun se trella noumera,wste na apokthseis kefalaio,na ekselikseis nees texnologies..O Indos kai o Kinezos theloun fthno,mikro,prosito amaksi..H Suzuki,tous to dinei..Xwris aytes tis agores,amfibalw an tha mporouse na diathrhthei sth zwh, idiws an antiproswpeyoun to 50% tou eisodhmatos ths..An omws to 50% einai aytes oi agores,den ginetai na pas makrya…
    H VW mporei na exei anagkh na mpei kai se aytes tis agores,alla h anagkh ayth einai poly mikroterh apo thn analogh ths Suzuki na ksefygei,an to thelei fysika,apo mia etaireia mikrwn prositwn montelwn..
    Alla, opws leei ki o laos..Me to zori pantreia den ginetai….
    As ta brei me th Fiat,pou synergazetai kiolas…

    • ggarfe

      Mika η suzuki δήλωσε πως οι μηχανικοί της δεν βρήκαν κάτι που να αξίζει να δανειστούν από τη φαουβε. Καί πως να βρούν όταν δεν υπάρχει. Τι είναι αυτό που έχει η φαουβε για παράδειγμα καί δεν το έχει η ΦΙΑΤ;;; Κινητήρες 1.4 τουρμπο. Από τη ΦΙΑΤ καί μάλιστα με αντισυμβατική τεχνολογία(multiair). Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;;;Από τη ΦΙΑΤ καί μάλιστα ικανό να χειρίζεται μεγαλύτερα ποσά ροπής. Ηλεκτρικά οχήματα;;; Από τη ΦΙΑΤ μιας καί από το 2012 θα κυκλοφορήσει το 100% ηλεκτροκίνητο ΦΙΑΤ 500.
      Η συνεργασία της suzuki με τη FIAT έχει πολύ μεγαλύτερη αξία για τη suzuki. Για αρχή στον όμιλο ΦΙΑΤ μπορεί να βρεί πρακτικά τα πάντα. Από μικρές πλατφόρμες τύπου 500(5αστερες, σημαντικό αυτό) μέχρι πισωκίνητες πλατφόρμες ικανές να χειριστούν 600+ άλογα καί 70+ κιλά ροπής. Επίσης η suzuki εξειδικευεται στα 4Χ4. Με την JEEP στο παιχνίδι είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν ιδέες καί κόστη. Επιπλέον η ΦΙΑΤ έχει αποδείξει ότι μπορεί να σέβεται την διαφορετική κουλτούρα του Ιαπωνα κατασκευαστή. Ήδη έχει συμφωνηθεί η επέκταση της συνεργασίας καί πέραν του 2013 που προβλέπει την από κοινού κατασκευή της επόμενης γενιάς SX4/SEDICI.

    • Mika

      Me olo to sebasmo,den kserw an einai h dikh sou apopsh,alla an einai ths Suzuki,einai apla geloiothtes….H Suzuki,einai mia etaireia pou sebomai s ayto pou kanei,alla den einai oute h 1h,oute h 2h, oute kan 3h,4h,5h giapwnezikh etaireia pou mou erxetai sto myalo,oson afora tis texnologikes kainotomies…Tha prepei na arxisei na eksantleitai to status twn Japanese firms, gia na arxisw na epikalestw kai th Suzuki..
      Twra,efoson isxyei h dhlwsh ayth, arxizw na amfiballw poly gia th logikh kai th koultoura twn Giapwnezwn, oi opoioi einai idiaitera sxolastikoi kai eksonyxistikoi ws pros ton antagwnismo,prin proxwrhsoun se mia synergasia…Ola ayta pou prosferoun oi aytokinhtobiomhxanies einai gnwsta shmera,den apoteloun kratika mystika,ektos apo ta poly poly mystika projects pou den mporei na ta kserei kapoios,para mono an exei tous kataskopous tou mesa..Alla as mh pame ekei..
      An den sou kanoun oi kinhthres,ta kibwtia, h texnolgia,ki oti allo thes, tote giati na proxwrhseis se synergasia????Gia poio logo???Mhpws h synergasia ayth eferne kai leftakia pou toso ta exeis anagkh sto tameio sou????Ki an den einai gia ta lefta, giati tote???

      Einai poly afeles kai epifaneiako na les pws den exw anagkh thn texnologia sou alla thelw na synergastw mazi sou..Ki akoma pio poly, na yposthrizeis pws tha kanw oti mporw na petyxei h synergasia ayth….Ayto basika exei ligoterh faia ousia apo oti einas felos..

      Exeis thn apopsh sou gia th Fiat, den symfwnw aparaithta m aythn,alla den einai ekei to thema mas..Thes na poreyteis me th Fiat???Kane to…
      Pantws sta sites pou diabazw gia spy news, den exw akousei oute gia Multiair kinhthres se Suzuki as poume sto Swift, oute gia TCT akoma,oute gia kati syntaraktiko..An h olh synergasia einai sto Sedici/SX4 ki aksizei to samata,as einai…
      Alla ksenerwnw na akouw elafrothtes,pou prospathoun na perasoun kai ws peistikes kiolas…

    • kostas

      δεν εχει η VW τεχνολογια και εχει η SUZUKI χαχαχαχαχαχαα εδω γελαμε…30 χρονια πισω ειναι…ειχα ενα JIMNY και δεν ειχε ρε παιδια ΟΥΤΕ ΛΑΜΠΑΚΙ ΒΕΝΖΙΝΗΣ αμαξι το οποιο παραγεται στο 21 αιωνα…..και η τετρακινηση που ειχε ηταν οτι πιο απλο,2 διαφορικα και ενας κεντρικος αξονας να μοιραζει την ροπη,χωρια που μου ειχε βγαλει και ενα καρο προβληματα και για να σε προλαβω δεν ηταν μεμονωμενο περιστατικο
      μιλαει και η SUZUKI τωρα….

    • hellboy

      το σαμουραι ειναι το ποιο περιζητητο μικρο τζιπ.

    • pariah

      Aυτό δεν σημαίνει ότι είναι και τέρας τεχνολογίας…..Πάντως ποτέ δεν κατάλαβα πως ενώ η Honda εκμεταλεύτηκε τεχνολογίας τα μοτέρ της από τις μηχανές, η suzuki δεν το έκανε…παρά μόνο στο swift…

    • hellboy

      οχι ρε δεν ειπα αυτο αλλα να τονισω την αξιοπιστια και το μεγεθος(ουσιαστικα το σαμουραι ειναι η συνχρονη εκδοχη/αντιγραφη του γουιλις).για το 2ρο δεν ξερω ουτε και εγω!

    • Κώστας

      απ΄την πολη ερχομαι και στην κορφη κανελλα……..

    • pariah

      Πάντως για το jimny απορώ γιατί το έχει φίλος ο οποίος ούτε και που ασχολούταν και το αμάξι δεν του ζήταγε τπτ…Χώρια ότι οι κυνηγοί μετά τα Niva το γύρισαν στα jimny…και δεν λέει να μείνεις σε καμιά κορφή παρέα με τις αρκούδες….

    • loeb

      σιγα την τεχνολογικη υπεροχη της VW. Ενταξει μπορει να ειναι ανωτερη της suzuki αλλα σε σχεση με αλλες εταιρειες μονο στο marketing  υπερτερει. Τι να μιλησουμε για τα μοτερ τα τετρακυλινδρα που γινονται δικυλινδρα που ετοιμαζει τωρα.
      Αλλα ξεχασα αυτή η τεχνολογία υπάρχει χρόνια στη vw. Όποτε θέλει καίει 2 πολλαπλασιαστές καί δουλευει σαν 2κυλινδρο. Η να μιλησουμε για την τεχνολογια που θελει να βαλει με αυτοματους πιλοτους?

    • άστο μη το ξεκινας ξανά…
      το έχουμε πιάσει πολλές φορές το θέμα…
      κ είχαμε αρκετές λεκτικές διαμάχες…
      πολλοί πιστεύουν ότι επειδή πουλάει είναι κ καλύτερα…ας τους να το πιστεύουν!
      τι να κάνουμε έτσι μερικά πραγματα…
      η μάζα έχει “πάντα” δίκιο!

    • pariah

      Mάλιστα…..μια εταιρία με πόσες νίκες στους αγώνες από τα brand της και δεν έχει καμία τεχνολογική υπεροχή έναντι άλλων εκτός του marketing…..Πόσο ζώα είστε μερικοί άραγε……..

    • loeb

      Τι σχεση εχουν τα αγωνιστικα με τα συμβατικα αυτοκινητα που αναφερεις! Ελεος πια εσυ εχεις αγορασει αγωνιστικο αυτοκιντιτο VW και το κυκλοφορεις στους δρομους. Ασφαλως και εχει υπεροχη εναντι εταιρειων οπως η Suzuki αλλα εναντι των αλλων μεγαλων εταιρειων τι καινοτομο εχει να προσφερει? Απλα μερικοι δεν πανε με την μαζα οπως ειπε και ο φιλος πιο πανω οποτε δεν εχει νοημα η κουβεντα

    • pariah

      Εγώ παραδόξως δεν είμαι καν οπαδός της εταιρίας….Αλλού είναι η προτίμησή μου…Δεν μπορούμε να λέμε όμως και ότι θέλουμε. Η τεχνολογική εξέλιξη φαίνεται στους αγώνες….αν κερδίζεις δείχνεις ότι εκεί που μετράει οδηγός και αμάξι εσύ είσαι καλύτερος από τον άλλο….Το πως θα πιστωθείς αυτή την επιτυχία το αποφασίζεις μετά…Από την στιγμή που η citroen τους έχει πάει φαλάγγι λες να μην μπορεί να βγάλει όχημα που να κοντράρει ανετότατα sti-evo;;;;Μπορεί να ακούγεται υβριστικό αλλά μπορεί…δεν το κάνει όμως γιατί το βάρος το ρίχνει αλλού…

      Συνεπώς η τεχνολογία από τους diesel στο lemans δεν περνάει στους tdi ή των tfsi δεν ήρθε και αυτή από εκεί;;;;Το dsg αυτοί δεν το έβγαλαν και τώρα όλοι βγάζουν αντίστοιχα;;;

      “σιγα την τεχνολογικη υπεροχη της VW. Ενταξει μπορει να ειναι ανωτερη της suzuki αλλα σε σχεση με αλλες εταιρειες μονο στο marketing  υπερτερει.”

      Η πρώτη φράση μένει…είναι σαν να λες ότι από εταιρίες τύπου suzuki είναι καλύτερη…μόνο…Δεν είναι τόσο απλά…Όταν ακούω άκυρα πράγματα τα σχολιάζω…όταν δω μλκς για την Fiat πάλι θα πω την γνώμη μου…Δογματικός στα αμάξια δεν είμαι τουλάχιστον…

    • loeb

      Δεν αντιλεγω σε αυτα που λες αλλα οταν παιρνεις ενα VW δεν το παιρνεις επειδη εχει κερδισει καποιους αγωνες γιατι πολυ απλα την τεχνολογια δεν την βαζει στο καθημερινο αυτοκινητο. Θα την βαλει σε σπορ αυτοκινητα και εκει θα γινουν και οι συγκρισεις με τον πολυ ποιοτικο ανταγωνισμο. Εκει περιμενουμε να δουμε τι καινοτομιες θα εχει να επιδειξει απεναντι στα αλλα σπορ αυτοκινητα.

    • Tsou Kostas

      επ… αντιγραφεις???

    • hellboy

      ksexnas edw kai 30 xronia to paleyei!:P

  • loeb

    Το οτι φτιαχνει αμαξια που ειναι σε ενα βαθμο ποιοτικα και ασφαλη και εχουν και λιγο γκαζι και ποιοτητα ασφαλως και μετραει στα υπερ της αλλα απο την τεχνολογικη υπεροχη απεχει. Πολλες φορες ομως το να εχει κατι που να ειναι καλο στα περισσοτερα σημεια δεν αντιλεγω ειναι και δυσκολο θεμιτο. Αλλα εμεις πιο πανω μιλησαμε για καινοτομια και μονο.

  • Sophomore

    Τα νουμερα της VW ειναι τετοια λογω των οικονομιων κλιμακας που εχει κανει με τις εξαγορες.Το πιο απλο παραδειγμα ειναι τα spare parts που ειναι ιδια.Μπες σε μια Bentley και θα δεις οτι το κουμπι του παραθυρου ειναι ιδιο με ενος Golf!Αυτο ειναι τεραστια μειωση κοστους.Μετα ειναι οι κινητηρες που ειναι ιδιοι κτλ κτλ.Αυτο δεν σημαινει οτι εγινε ξαφνικα τερας τεχνολογιας.Οπως ειπε και ενας πιο κατω η Μερσεντες και η ΒΜW με τα μισα κεφαλαια εχουν βγαλει πολυ πιο ριζοσπαστικες τεχνολογιες.Η VW ειναι το καλυτερο παραδειγμα παγκοσμιοποιησης.Τη να παρεις Audi τι VW τι Skoda τι SEAT ειναι το ενα και το αυτο.Και επειδη προσωπικα ειμαι κατα της ΑΚΡΑΙΑΣ παγκοσμιοποιησης δλδ να γινουν ολα τα αμαξια ιδια,μακαρι να χαλασει το deal!!Η διαφορετικοτητα ειναι που κανει αυτο το κοσμο ομορφο

    • pariah

      Kαλά ολόιδια δεν είναι τα αμάξια….Πέραν των υλικών του εσωτερικού τα audi π.χ. παίρνουν τις πιο καλές παρτίδες σε μοτέρ και τα vw….