Η Subaru έδωσε όλες τις λεπτομέρειες για το Impreza WRX STI S206 το οποίο θα το παρουσιάσει στην έκθεση του Τόκιο την επόμενη εβδομάδα. To Impreza WRX STI φορά τον δίλιτρο boxer turbo κινητήρα που αποδίδει πλέον 320 άλογα με 431 Nm ροπής χάρη στο νέο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, στη νέα εισαγωγή αέρα, στο μεγαλύτερο intercooler, στο καλύτερο ζύγισμα μεταξύ των εμβόλων, των διωστήρων και του στροφαλοφόρου άξονα αλλά και της επαναπρογραμματισμένης ECU. Η Subaru δηλώνει ότι το Impreza WRX STI S206 έχει καλύτερη απόκριση και μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.


Στιλιστικά φόρεσε νέο bodykit που βελτιώνει την αεροδυναμική ενώ διαθέτει νέες αναρτήσεις με αμορτισέρ της Bilstein και ελατήρια STi καθώς και παχύτερες αντιστρεπτικές μπροστά και πίσω. Φορά ειδικά γι’αυτό 19″ ζάντες της BBS με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport διαστάσεων 245/35 και μεγαλύτερα φρένα της Brembo με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα bucket καθίσματα της Recaro, το δερμάτινο τιμόνι και το ειδικό ταμπελάκι με τον αύξων αριθμό. Μόλις 300 μονάδες θα κατασκευαστούν και όλα προορίζονται για την αγορά της Ιαπωνίας.

Τέλος η Subaru ετοίμασε και το πακέτο NBR Challenge Package (φωτό) ως φόρο τιμής για τον 24-ωρο αγώνα του Nürburgring και περιλαμβάνει carbon οροφή, carbon αεροτομή και θα βγει σε παραγωγή σε μόλις 100 μονάδες . Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Subaru]

Δελτίο Τύπου

STI to introduce the SUBARU IMPREZA WRX STI “S206”

Tokyo, November 24, 2011 – Subaru Tecnica International Inc. (STI)*1 is pleased to announce the launch of the SUBARU IMPREZA WRX STI “S206”, special performance edition. The model will go on sale today through

Subaru dealerships in Japan.

Based on the 4-door SUBARU IMPREZA WRX STI, S206 is the newest model in STI’s “S” series. This series dons the crown of STI tuned cars with advanced driving performance and exclusively-made items in both interior and exterior designs. As with former STI models such as S204 and R205, S206 is founded on the IMPREZA WRX STI line.

In addition, “NBR CHALLENGE PACKAGE” model will be released to commemorate the class win*2 at 24 Hours Nürburgring endurance race held in June, with the addition of a carbon roof and original dry carbon rear spoiler. The exterior design incorporates racing car motifs and has an enhanced sporty feel.

Pre-orders for the “NBR CHALLENGE PACKAGE” have reached the limit for units available.

S206’s body and engine were tuned to perform as expected of STI’s best model. The body employs exclusive Bilstein shock absorbers, STI coil springs, a flexible tower bar (front), and a flexible draw stiffener (front). While improving straight-driving performance, motion is steadied when going into corners so that precise and quick turning is possible. Plus, “Michelin Pilot Super Sport” tires provide refined driving comfort in combination with

“BBS” 19-inch aluminum wheels made only for this model.

In the exclusively-made engine, the weight balance between piston, connecting rod, and crankshaft is optimized to enhance the rev feel. Along with a ball bearing turbocharger, ECU (Engine Control Unit) with STI tuning, and a sports muffler with lowered back pressure exhaust – all of which were designed for this model – the engine can deliver 235kW (320PS) in maximum output and 431N.m (44kg.m) in maximum torque. The accelerator response is heightened and low to mid range torque increased, thereby offering better driveability.

On the outside, the lower front spoiler and front fender outlet grille, both designed for this model, and the trunk spoiler are among its distinctive features. The newly-made front grille and side garnishes were also employed for aerodynamics improvement and a high grade appearance.

In the interior are exclusively-made items such as a genuine leather-wrapped steering wheel, “RECARO” racing bucket seats, and seatbelts. Together they create a refined appearance and feel, appropriate for this flagship model.

*1: Subaru Tecnica International Inc. (STI; President Hiroyuki Karamatsu; located in Mitaka, Tokyo)

*2: Class SP3T

<Major equipment of Subaru Impreza S206>

-Mechanism-

  • STI tuned Bilstein upside down strut and STI coil springs for front suspension
  • STI tuned Bilstein damper and STI coil springs for rear suspension
  • S206 BBS designed 19-inch x 8 1/2J forged aluminum wheels (silver)
  • Michelin Pilot Super Sports 245/35ZR19(93Y) tires
  • Brembo 6-pot silver colored brake caliper with STI logo and 18-inch 2piece type drilled disk rotors for front brake
  • Brembo 4-pot silver colored brake caliper with STI logo and 18-inch drilled disk rotors for rear brake
  • STI designed flexible front strut tower brace
  • STI designed flexible draw stiffener, front
  • STI designed flexible support, rear
  • STI designed support, front kit
  • STI designed lateral rink with pillow ball bush (front inside, rear inside)
  • S206 engine balanced with STI
  • STI designed S206 ECU (Engine Control Unit)
  • S206 twin scroll ball bearing turbocharger
  • STI designed S206 sport muffler with lowered back pressure exhaust
  • Large intercooler with S206 logo
  • STI designed strengthened silicon intake duct
  • STI designed air cleaner element
  • S206 multi mode VDC (Vehicle Dynamics Control)

-Interior-

  • S206 RECARO designed front bucket seat
  • S206 seat fabric, ALCANTARA® with black punching / red base, leather seat support (dark gray) with silver stitch
  • S206 door trim & centered arm rest (black ALCANTARA® with silver stitch)
  • S206 dark red colored seat belt
  • S206 silver side sill plate with S206 logo (front)
  • S206 leather lapped steering wheel with STI logo and silver stitch
  • STI designed leather shift knob with STI logo and leather shift boot
  • S206 leather side brake boot
  • STI designed push engine start switch (red with STI logo)
  • S206 serial number plate (console, engine compartment)

-Exterior-

  • S206 large front under spoiler
  • S206 front fender outlet grille
  • Aluminum front hood
  • STI designed trunk lip spoiler
  • S206 badges on front grille and rear gate
  • STI designed side garnish with STI logo (black metallic)
  • Exclusive for NBR CHALLENGE PACKAGE Carbon roof
  • S206 dry carbon rear spoiler (2 angle adjustable with S206 logo)
  • BBS designed 19-inch x 8 1/2J cast aluminum wheels (black)
  • S206 Nürburgring Challenge sticker (rear)
  • S206 red side sill plate with S206 logo (front)

<Marketing>

Maximum 300 units (must be pre-ordered by May 7, 2012)

[Including maximum 100 units of NBR CHALLENGE PACKAGE that must be pre-ordered by March 19, 2012]

Pre-orders for the “NBR CHALLENGE PACKAGE” have reached the limit for units available.

[Exterior color “Lightning Red” must be ordered by February 6, 2012]

 

  • Το καλύτερο STI για μένα 

  • panta τα καλα τα κραταν στα μερη τουσ!!!!!

  • Mpekas2000

    pola like

  • georgeiapwnas

    πολυ γουσταρο…!!!αρε τζαπανια στειλτε τπτ και απο εδω..

  • GiorgioValoValkanos

    Είναι απίστευτο.. αλλά μόνο για ιαπωνία :/

  • OdyZante

    Aγαπητοί Ιάπωνες τι θα λέγατε να μας δώσετε το STI και να σας δώσουμε πίσω το σούσι και τις anime τσόντες? Deal?

    • Mika

      Tis anime tsontes????
      Eliwsa!
      Xaxaxaxa

    • οι anime τσοντες λέγονται hentai!!!!

    • Mika

      …ama einai enhmerwmenos omws o anthrwpos, allo pragma…
      LOL..
      Ela, sobaroths, to kaname edw American Bar!
      Xaxaxaxa

    • γκουχου γκουχου…
      πολύ περίεργος ο καιρός στο Λονδίνο τελευταία!!

    • nikxan1

      dear mr moderator:
      could you please enter “fb” in order to chat with me about an issue
      that bothers me???

    • dear mr Nick,
      firstly I’m not a moderator, I’m just a boy like you
      and second I’m out of office and can’t reach you at the moment!!!

    • Mika

      Axaxaxaxa..Brexei synexeia eee??
      LOL….

  • manos

    Πολι ωραιο το ΝΒR αλλα αμα θα το αγοραζα θα το επερνα σε μπλε με μαυρες ζαντες για εμενα το πιο ομορφο αυτης τις γενιας

  • Harris Green

    Μόνο εμένα ο ποπός του μου θυμίζει κατι σε hyundai? όμορφο πάντως..

    • Killer88

      Και σε KIA μην σου πω ;)

  • ΙΑΠΩΝΑΣ

    τα καλα παντα για την παρτη τους.καλα κανουνε ετσι για να τα βλεπουνε οι κωλογερμανοι μονο σε περιοδικα.japan reeeeeeeeeeee

  • NISMO

    ainte giati h proigoumeni ekdosi xoris kolo mou thimize gyneka xoris vizia..

  • Γνωστή τακτική των Ιαπώνων η JDM  εκδόσεις…κρατάνε μια ζωή τα καλά για την πάρτη τους :( :(