Το 2010, η McLaren ετοίμασε μία από τις εξυπνότερες καινοτομίες που γνώρισε ποτέ η Formula 1: το F-Duct. Ωστόσο, στο τέλος εκείνης της χρονιάς, η FIA απαγόρευσε το σύστημα αυτό, μέσω του κανονισμού που απαγορεύει ρητά ότι ο οδηγός δεν μπορεί να επηρεάζει την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου. Προς το τέλος της περσινής σεζόν, όμως, αναφερθήκαμε και πάλι στο F-Duct, αλλά τότε, μιλούσαμε για την εμπρός και όχι για την πίσω αεροτομή.

Κι ενώ πιστεύαμε ότι δε θ’ αναφερθούμε ποτέ ξανά στο F-Duct της πίσω πτέρυγας, ένα άρθρο στο Auto Motor und Sport έρχεται να μας αλλάξει γνώμη! Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, η McLaren και η Mercedes δοκιμάσαν ένα σύστημα F-Duct στην πίσω πτέρυγα, το οποίο ενεργοποιείται από το κουμπί που οδηγός “σηκώνει” το DRS flap. Όπως ισχυρίζεται ο συντάκτης του άρθρου, αυτό μπορεί να δώσει πολύ υψηλότερη τελική ταχύτητα, αναφέροντας ότι η διαφορά στη W03 με κλειστό και ανοιχτό το DRS flap ήταν 18 χλμ/ώρα! Από πέρυσι, γνωρίζαμε ότι η ενεργοποίηση του DRS μπορεί να δώσει επιπλέον διψήφια νούμερα στην τελική ταχύτητα, αλλά όχι τόσο πολύ!

Οι Γερμανοί γράφουν ότι “υπό προϋποθέσεις”, μπορεί να συνδυαστεί το DRS με το F-Duct και να ενεργοποιούνται από το ίδιο κουμπί. Επιπλέον, το σύστημα είναι παθητικό και όχι ενεργητικό, αφού ο οδηγός πατά το κουμπί του DRS και όχι του F-Duct, άσχετα αν ενεργοποιείται κι αυτό, αφού, όπως γράφουν καθαρά, μπορεί να γίνει υπό προϋποθέσεις, χωρίς να γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις.

Η W03 έχει ήδη F-Duct στην εμπρός πτέρυγα, αλλά και η MP4-27 είχε κάποιες περίεργες οπές στην εμπρός πτέρυγα, στις δοκιμές της Βαρκελώνης, και μάλλον πρόκειται για F-Duct. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια απαγόρευση από τη FIA, όπως έγινε με το αντιδραστικό σύστημα στην εμπρός ανάρτηση της Lotus. Φυσικά, το νέο παθητικό F-Duct μπορεί να έχει πάρει την έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας. Για ό,τι νεότερο επί του θέματος, θα υπάρξει άμεση ενημέρωση…

[Πηγή: Auto Motor und Sport | Photo Copyright: HOCH ZWEI]