Το 2010, η McLaren ετοίμασε μία από τις εξυπνότερες καινοτομίες που γνώρισε ποτέ η Formula 1: το F-Duct. Ωστόσο, στο τέλος εκείνης της χρονιάς, η FIA απαγόρευσε το σύστημα αυτό, μέσω του κανονισμού που απαγορεύει ρητά ότι ο οδηγός δεν μπορεί να επηρεάζει την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου. Προς το τέλος της περσινής σεζόν, όμως, αναφερθήκαμε και πάλι στο F-Duct, αλλά τότε, μιλούσαμε για την εμπρός και όχι για την πίσω αεροτομή.


Κι ενώ πιστεύαμε ότι δε θ’ αναφερθούμε ποτέ ξανά στο F-Duct της πίσω πτέρυγας, ένα άρθρο στο Auto Motor und Sport έρχεται να μας αλλάξει γνώμη! Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, η McLaren και η Mercedes δοκιμάσαν ένα σύστημα F-Duct στην πίσω πτέρυγα, το οποίο ενεργοποιείται από το κουμπί που οδηγός “σηκώνει” το DRS flap. Όπως ισχυρίζεται ο συντάκτης του άρθρου, αυτό μπορεί να δώσει πολύ υψηλότερη τελική ταχύτητα, αναφέροντας ότι η διαφορά στη W03 με κλειστό και ανοιχτό το DRS flap ήταν 18 χλμ/ώρα! Από πέρυσι, γνωρίζαμε ότι η ενεργοποίηση του DRS μπορεί να δώσει επιπλέον διψήφια νούμερα στην τελική ταχύτητα, αλλά όχι τόσο πολύ!

Οι Γερμανοί γράφουν ότι “υπό προϋποθέσεις”, μπορεί να συνδυαστεί το DRS με το F-Duct και να ενεργοποιούνται από το ίδιο κουμπί. Επιπλέον, το σύστημα είναι παθητικό και όχι ενεργητικό, αφού ο οδηγός πατά το κουμπί του DRS και όχι του F-Duct, άσχετα αν ενεργοποιείται κι αυτό, αφού, όπως γράφουν καθαρά, μπορεί να γίνει υπό προϋποθέσεις, χωρίς να γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις.

Η W03 έχει ήδη F-Duct στην εμπρός πτέρυγα, αλλά και η MP4-27 είχε κάποιες περίεργες οπές στην εμπρός πτέρυγα, στις δοκιμές της Βαρκελώνης, και μάλλον πρόκειται για F-Duct. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει κάποια απαγόρευση από τη FIA, όπως έγινε με το αντιδραστικό σύστημα στην εμπρός ανάρτηση της Lotus. Φυσικά, το νέο παθητικό F-Duct μπορεί να έχει πάρει την έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας. Για ό,τι νεότερο επί του θέματος, θα υπάρξει άμεση ενημέρωση…

[Πηγή: Auto Motor und Sport | Photo Copyright: HOCH ZWEI]

  • παθητικό, ενεργητικό…δε ξέρω τι…
    το F-Duct σαν λύση ειναι παράνομο…
    αλλά σιγά μη το απαγορεύσει η FIA…

  • stadi

     Η φια το απαγορευσε γιατι ηταν επικινδυνο ο οδηγος να στριβει με 280 και να εχει το ενα χερι στο τιμονι και το αλλο στο πουθενα.οταν ενεργοποιειτε απο το κουμπι δεν υπαρχει κινδυνος αλλα το ιδιο δεν εγινε και με την αναρτηση της Lotus;;;Η Lotus ειπε οτι γινεται οταν ο οδηγος παταει φρενο αλλα η φια της ειπε οχι.Ετσι μαλλον το ιδιο θα γινει και εδω. Θα φανε ακυρο.

    • Σταύρο, η FIA το απαγόρευσε, γιατί 
      παραβιάζει τον κανονισμό 10.2.3 της FIA. Ο κανονισμός αυτός γράφει ξεκάθαρα ότι το ύψος της ανάρτησης δεν μπορεί ν’ αλλάξει με κανένα σύστημα, όταν το μονοθέσιο βρίσκεται σε κίνηση. Θα δούμε τι θα γίνει με το F-Duct!

  • stadi

    Πηρε το ΟΤΕ TV τα τηλεοπτικα.
    Περιμενουμε τον Alpha τωρα.Αντε να δουμε.

    • PanosGR

      τουλαχιστον ξεκινησε στον alpha το sunshine girls!!!!!

    • stadi

       Ναι ρε φιλε ευτυχως.δυο χρονια περιμενω για το sunshine girls.
      Γ@@ω τη @@@@@ Γ@@ω.

    • PanosGR

       χαχαχαχαχαχα..δυστυχως δε βλεπω φως για alpha…οντως στο wiki ανακοινωσε τον ote…….να δουμε τι θα κανουμε…και στο ιντερνετ ειναι θαυμα να πετυχεις καλη αναλυση και χωρις να κολλαει….

  • Mika

    Endiaferon akougetai…
    Gia na doume ti tha ginei akribws…