Όταν μια ομάδα έχει κάποιο καινοτόμο σύστημα στα μονοθέσιά της, οι άλλες ομάδες έχουν δύο επιλογές: πρώτον, να ξεκινήσουν καταγγελίες στη FIA, ελπίζοντας να το απαγορεύσει, ώστε η ομάδα που είχε την ιδέα του συστήματος να χάσει κάποιο πλεονέκτημα, και δεύτερον, να ξεκινήσουν την αντιγραφή του συστήματος, προκειμένου να κερδίσουν αυτοί κάποια επιπλέον δέκατα.

Λοιπόν, η Red Bull ανήκει στην πρώτη κατηγορία, αφού συνεχίσει τις διαμαρτυρίες προς τη FIA για το F-Duct στην πίσω πτέρυγα της Mercedes, παρόλο που η Παγκόσμια Ομοσπονδία έχει ξεκαθαρίσει ότι το σύστημα είναι νόμιμο. Ο Πρόεδρος της Red Bull Racing, Christian Horner, θεωρεί το σύστημα παράνομο, καθώς ενεργοποιείται από τον οδηγό, παρότι αυτός πατά το κουμπί για το DRS flap.

Ο οδηγός πατά το κουμπί και ανοίγει η οπή, έτσι ενεργοποιείται από τον οδηγό, κάτι που δεν είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς. Νομίζω ότι θα υπάρξει πολλή συζήτηση μέσα στις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα, και τους βγάζουμε το καπέλο γι’ αυτό, αλλά το πιο σημαντικό για ‘μάς είναι αν είναι νόμιμο.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, το εκνευριστικό είναι ότι, αναμφίβολα, θ’ απαγορευθεί για την επόμενη σεζόν, αλλά τώρα, όλοι θα το κυνηγήσουμε σαν ιδέα.

Και η Lotus, θεωρεί το σύστημα παράνομο και θέλει να υπάρχει μια τελική απόφαση γι’ αυτό.

[Πηγή: AutoSport]

  • PanosGR

    επιτελους να υπαρξει δικαιοσυνη….ακου τρυπα στην αεροτομη…..του ROSBERG και μονοθεσιο με κινητηρα top fuel να του δωσεις…. πρωταθλημα δε παιρνειιιιιι….

  • stadi

    Σου λεει αν ξεκινουν μπροστα απο εμας στον αγωνα και οι McLaren ειναι στην πρωτη σειρα θα εχουμε προβλημα οποτε κατσε να γκρινιαξουμε λιγο.

    ο Helmut Marko η αγαπη μου που ειναι;;;;;;;;Ελα βγες κανε καμια δηλωση τωρα με το γνωστο υφακι σου κολογερε.
     

    • Mika

      Pou einai ayth h psyxh alhtheia???
      Eksafanismenos!!
      :p

  • Draculis

    Αλλά όταν έβρισκε η Red Bull τα παραθυράκια στους κανόνες ήταν κάλά Κε Horner????

  • kriakos29

    DEN EINAI PARANOMO EITE SAS ARESEI EITE OXI. OTAN FTIAXNATE TIS EKSATMISEIS POU PIGENAN STON DIAXITI ITAN KALA. FTIAKSE KAI ESY TO DIKO SOU F DUCT. . IDI I MCLAREN TO EXEI ETIMO…. ALLA SAS XALAEI RES BULL POU PALI TIN PLATI MAS THA VLEPETE. ETSI EINAI EXEI O KAIROS GIRISMATA….. GO MCLAREN!!!!

    • kriakos29

      «Ορισμένες ομάδες αμφισβήτησαν τη νομιμότητά του (σ.σ. το F-duct της Mercedes) γιατί νόμιζαν ότι το F-duct έχει απαγορευτεί. Λοιπόν, το F-duct δεν έχει απαγορευτεί. Στο τέλος του 2010 όλοι ενεργοποιούσαν το σύστημα με τον οδηγό. Οι κανονισμοί άλλαξαν απαγορεύοντας τις κινήσεις του οδηγού οι οποίες επηρεάζουν την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Αυτό απαγορεύτηκε, όχι το σύστημα που ονομάζεται F-duct. Στο τέλος της περασμένης χρονιάς με τους μηχανικούς να έχουν γνώσεις πάνω σε αυτό το κομμάτι θέλησαν να τις χρησιμοποιήσουν με διαφορετικό τρόπο και σκέφτηκαν το άνοιγμα και το κλείσιμο ενός αγωγού με τη χρήση της ανάρτησης. Είπαμε όχι, διότι δεν είναι αυτός ο κύριος σκοπός της ανάρτησης. Υπήρξαν αρκετές συζητήσεις στο TWG στο τέλος της χρονιάς σχετικά με αυτό το θέμα ώστε να σιγουρευτούμε ότι όλοι το κατανόησαν πλήρως. Φαίνεται πως ορισμένες ομάδες έφυγαν από τις συναντήσεις με την εντύπωση ότι το F-duct γενικά απαγορεύτηκε, αλλά δεν απαγορεύτηκε. Αυτό που φαίνεται ότι κάνουν ορισμένες ομάδες είναι ότι όταν ενεργοποιείται το DRS επιτρέπει στον αέρα να περάσει μέσα από έναν αγωγό, κάνοντας άλλα πράγματα. Δεν μπορώ να πω παραπάνω πράγματα. Δεν υπάρχουν κινητά μέρη, δεν χρησιμοποιείται η ανάρτηση, δεν μπορώ να δω πού παραβιάζει τις του κανονισμούς», δήλωσε ο Whiting.

  • srss

    χμμ εγω θυμαμαι για μια ομαδα που  διαμαρτυροταν μεχρι τωρα οτι εχει καινοτομιες αλλα η κακια φερραρι της κανει καταγγελια και στην τελικη ολες εβγαιναν παρανομες… πως την λεγαν αυτη την ομαδα να δεις..??? αα ναι ρεντ μπουλ την λεγαν. τι εγινε μαγκες? καταλαβατε οτι αυτο ηταν και αλλα ξατε τροπαριο???

  • Καλα ναι…

  • George

    Paraponiariko mou esi otan ta kanate esis (aerotomes trampales klp) ola itan kala Tora tiiiiiiiiiiiii egine
    girizi o troxos Kai mamai opios to skeftike protos