Η τρίτη και τελευταία ημέρα των δοκιμών στο Mugello ολοκληρώθηκαν, με τον Romain Grosjean να διατηρείται στην κορυφή του πίνακα των καλύτερων χρόνων, αν και οι χρόνοι αυτοί δεν έχουν καμία σημασία, καθώς είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τι δοκίμασα οι ομάδες και τι συνθήκες επικρατούσαν όταν γραφόταν οι ταχύτεροι χρόνοι κάθε οδηγού. Οι ομάδες, όπως και χθες, βρήκαν στεγνή πίστα, συνεπώς έκαναν αρκετούς γύρους, προκειμένου να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τις αναβαθμίσεις που είχαν μαζί τους.


Ο Sebastian Vettel ήταν ο δεύτερος ταχύτερος σήμερα, με τη Red Bull να μην παρουσιάζει πολλές αναβαθμίσεις στο ενδιάμεσο τεστ, πριν από το Grand Prix της Βαρκελώνης, στις 11-13 Μαΐου. Είναι γνωστό ότι η RB8 είχε μια νέα εμπρός πτέρυγα από την πρώτη μέρα, της οποία τα βασικά στελέχη θυμίζουν αυτά της F2012. Σήμερα, είδαμε αισθητήρες πίσω από την εμπρός πτέρυγα, προφανώς για να ελέγξουν καλύτερα τη ροή του αέρα.

Η νέα εμπρός πτέρυγα της RB8:

Τις περισσότερες αναβαθμίσεις είδαμε σήμερα στην F2012, όπως γράψαμε και πριν από μερικές ώρες. Ο Fernando Alonso ήταν πίσω από το τιμόνι του ιταλικού μονοθεσίου, ο οποίος σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, έχοντας, όμως, ατύχημα, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 2,5 ώρες μέσα στο γκαράζ της Scuderia. Παρ’ όλα αυτά, ο Ferni κατάφερε να ολοκληρώσει 98 γύρους και να συλλέξει αρκετά χρήσιμα δεδομένα, τα οποία τώρα είναι στη διάθεση των μηχανικών του, ώστε ν’ αξιολογηθούν και να δώσουν την ταχύτητα που χρειάζεται η F2012.

Η νέα διάταξη στις εξατμίσεις, μαζί με τη νέα πίσω πτέρυγα:

Από τους μεγάλους, ο Nico Rosberg έγραψε 129 γύρους, με το ταχύτερό του χρόνο να εντοπίζεται στην 8η θέση, 1,5 δευτερόλεπτο μακριά από τον Grosjean, κάτι που μαρτυρά ότι η Mercedes δε νοιάζονταν για τους χρόνους. Η W03 είχε σ’ αυτές τις δοκιμές μια νέα εμπρός πτέρυγα, με το ρύγχος να είναι, εμφανώς, πιο πλατύ, αλλά και να υπάρχει μικρή διαφορά στα βασικά στελέχη, μιας και το τρίτο και τελευταίο οριζόντιο στέλεχος είναι ενώνεται με την υπόλοιπη πτέρυγα, με αποτέλεσμα η διάτρηση που δημιουργείται να είναι μικρότερη (κόκκινοι κύκλοι). Επιπλέον, πολύ μικρή διαφορά υπάρχει και στο συνοδευτικό στοιχείο του δευτερεύοντος στελέχους, που βρίσκεται πιο κοντά στα endplates (τα πλαϊνά της αεροτομής). Η σχεδίασή του εξαιρετικά μικρού αυτού στοιχείου είναι πιο απλοϊκή, ενώ έχει λίγο μεγαλύτερη καμπύλη, προς το εξωτερικό του μονοθεσίου. Η διαφορά είναι τόσο μικρή, που δεν είναι ορατή στις παρακάτω φωτογραφίες. Τέλος, υπήρχε κι έναν νέο πάτωμα.

Η παλιά εμπρός πτέρυγα της W03:

Η νέα εμπρός πτέρυγα της W03:

Όσον αφορά τη McLaren, o Oliver Turvey κατάφερε να συλλέξει δεδομένα 99 γύρων, αλλά οι ταχύτεροι χρόνοι ήταν το τελευταίο που κοιτούσαν οι Βρετανοί, καθώς είδαμε αρκετούς αισθητήρες στην MP4-27. Στο πίσω μέρος του βρετανικού μονοθεσίου υπήρχαν αισθητήρες πίεσης του αέρα, πίσω από τον διαχύτη (όπως είδαμε και στο Κινεζικό Grand Prix), καθώς και μπροστά από τους αεραγωγούς των πίσω φρένων, δηλαδή πίσω από τις εξατμίσεις. Ωστόσο, στην εμπρός πτέρυγα, υπήρχαν και πολλές συσκευές μέτρησης της απόστασης από το έδαφος. Ίσως, δοκιμάζεται κάποια αλλαγή στο ύψος της MP4-27, ώστε να βελτιωθεί η ισορροπία του μονοθεσίου.

Αναλυτικά, οι καλύτεροι χρόνοι της τελευταίας ημέρας:

# Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
01. R. Grosjean Lotus 1:21.035 66
02. S. Vettel Red Bull 1:21.267 +0.232 106
03. F. Alonso Ferrari 1:21.363 +0.328 98
04. D. Ricciardo Toro Rosso 1:21.604 +0.569 117
05. S. Perez Sauber 1:22.229 +1.194 118
06. N. Hulkenberg Force India 1:22.325 +1.290 55
07. P. Maldonado Williams 1:22.497 +1.462 63
08. N. Rosberg Mercedes 1:22.579 +1.544 129
09. O. Turvey McLaren 1:22.662 +1.627 99
10. P. di Resta Force India 1:23.002 +1.967 34
11. H. Kovalainen Caterham 1:23.169 +2.134 139
12. T. Glock Marussia 1:23.466 +2.431 110

[Photos Copyright: Andrew Ferraro/LAT Photographic/Lotus F1 Team, Andrew Hone/Getty Images/Red Bul Racing, FOTO ERCOLE COLOMBO/Scuderia Ferrari, VINCENZO PINTO/AFP/Getty Images]