H Volkswagen συνεργάζεται με τη κινέζικη FAW για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά τώρα, ο Γερμανικός κολοσσός φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει έρευνα επειδή έλαβε καταγγελίες ότι η κινέζικη FAW Group, αντιγράφει και κατασκευάζει παράνομα σχέδια των κιβώτιων, των κινητήρων αλλά και άλλων ανταλλακτικών της Volkswagen. Εκπρόσωπος της Volkswagen δήλωσε ότι η εταιρία του εξετάζει προσεκτικά τη κατάσταση, προτού καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα.

Η αντιγραφή εντοπίζεται στο κιβώτιο MQ200 του VW Group, το οποίο ο όμιλος τοποθετεί σε πολλά μοντέλα της Audi, της Volkswagen, της Seat και της Skoda, με τους Κινέζους να το χρησιμοποιούν στο Besturn B50, ένα μοντέλο το οποίο πωλείται στην αγοράς της Ρωσίας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η VW έχει πέσει θύμα κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας με κάποιον από τους Κινέζους εταίρους της, αφού στα τέλη του 2010, οι Γερμανοί ανακάλυψαν ότι η FAW κατασκεύαζε παράνομα τον πετρελαιοκινητήρα EA111, ο οποίος τοποθετείται σε αρκετά δημοφιλή μοντέλα του ομίλου, όπως το Golf και το Polo. Ο CEO της Volkswagen, Martin Winterkorn είχε ζητήσει τότε εξηγήσεις από τον CEO του FAW Group, Xu Jianyi, ο οποίος απάντησε ότι το λάθος είχε γίνει από έναν μηχανικό, ο οποίος παρερμήνευσε τις οδηγίες της εταιρίας.

Η κινεζική κυβέρνηση έχει θεσπίσει έναν νόμο, μέσω του οποίου, οι ξένες εταιρίες που λειτουργούν επί Κινεζικού εδάφους, υποχρεούνται να μοιραστούν την τεχνολογία και την τεχνογνωσία τους, με τις τοπικές εταιρίες, δημιουργώντας έτσι κοινοπραξίες.

Αναλυτές τις αγοράς αναφέρουν ότι οι δυτικές εταιρίες πρέπει να διασφαλίσουν τα προϊόντα τους, ώστε αυτά να μην είναι εύκολο να αντιγραφούν, αλλά είναι μια μάχη, η οποία τελικά θα έχει νικητές τους Κινέζους, οι οποίοι μπορούν να αντιγράψουν τέλεια το οποιοδήποτε προϊόν με μεγάλη ευκολία έως το 80%, ενώ από εκεί και πέρα, η αντιγραφή γίνεται όλο και δυσκολότερη.

Η Volkswagen έχει ανακοινώσει ότι θέλοντας να πιάσει τον στόχο των 10.000.000 πωλήσεων έως το 2018, θα επενδύσει στην αγορά της Κίνας 14 δις ευρώ έως το 2016, ώστε εκεί να μπορεί να κατασκευάζει 4 εκατ. αυτοκίνητα έως το 2018.

Παράλληλα η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει τις πωλήσεις του up! και στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να το προσαρμόσει στις τοπικές ανάγκες, με την μεγαλύτερη αλλαγή να είναι στο πίσω μέρος. Στην Ευρώπη πωλείται ως αυστηρά τετραθέσιο μοντέλο, αλλά στις αναδυόμενες αγορές θα πρέπει να διαθέτει κάθισμα 5 θέσεων, ανεξαρτήτως το πόσο στριμωγμένα θα κάθονται οι πίσω επιβάτες. Αλλαγές θα δεχτεί και το ντεπόζιτο το οποίο θα μεγαλώσει σε χωρητικότητα, ενώ το εσωτερικό θα χάσει ότι πολυτέλεια έχει, ώστε να γίνει φθηνότερο.

[Πηγή: Handelsblatt, Wall Street Journal, Auto Esporte]