Australian F1 Grand Prix - Practice

Η δράση στο Albert Park συνεχίζεται, και ο Sebastian Vettel συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή τού πίνακα με τους καλύτερους χρόνους. Η δεύτερη περίοδος είχε περισσότερη δράση, αλλά Πρωταθλητής και η Red Bull έδειξαν ότι είναι τα φαβορί για τη νίκη στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, καθώς ο Mark Webber ολοκλήρωσε το πρώτο “1-2″ της αυστριακής ομάδας, έστω κι αν οι χρόνοι δεν έχουν τόσοι σημασία τώρα. Ωστόσο, η περίοδος έκλεισε με κάποιες δυσάρεστες εκπλήξεις, με τους Hamilton και Rosberg να αναγκάζονται να βγαίνουν από τα μονοθέσιά τους προτού λήξει η διαδικασία.


Ο Vettel ήταν ξανά ο ταχύτερος οδηγός, και θα μπορούσε να γράψει ακόμα καλύτερο χρόνο, αν, στον πρώτο του γύρο με τα πολύ μαλακά ελαστικά, δεν συναντούσε κυκλοφοριακό, κάτι που τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό και να πετάξει στα σκουπίδια έναν πάρα πολύ γρήγορο γύρο. Αυτό που έχει σημασία, όμως, είναι ότι η RB9 είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στην Αυστραλία, και θα πρέπει να θεωρείται ελάχιστα πιθανό ν’ αλλάξει αυτό αύριο και την Κυριακή, διότι και ο Webber επιβεβαιώνει ανωτερότητα των Πρωταθλητών.

Καλά σημάδια συνέχισε, όσον αφορά την ταχύτητα στον έναν γύρο, έδειξε και στη δεύτερη περίοδο η Mercedes, με τον Nico Rosberg να είναι πίσω από τις δύο Red Bull, ενώ ο Lewis Hamilton είχε την ταχύτητα για κάτι πολύ καλύτερο από την 7η θέση, αλλά στην πρώτη του προσπάθεια με τα πολύ μαλακά ελαστικά, έκανε λάθος και βγήκε εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να καταστρέψει τον γύρο του, όπου μπορούσε να τον φέρει ακόμα και με άνεση στη δεύτερη θέση.

Το FP2, όμως, είχε δραματική κατάληξη για τους Γερμανούς: την αρχή έκανε ο Hamilton, που βγήκε στην αμμοπαγίδα, ύστερα από άγνωστο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο μονοθέσιο, ενώ ο Rosberg “ζήλεψε”, παρκάροντας τη δική του W04 ελάχιστα λεπτά αργότερα, με πρόβλημα στο κιβώτιο. Σίγουρα, μια θετική μέρα, όσον αφορά την απόδοση, έκλεισε με τον χειρότερο τρόπο για τη Mercedes, διότι είχε και τα δύο μονοθέσια να επιστρέφουν στα pits πάνω στον γερανό, ενώ ελπίζει ότι τα προβλήματα αυτά δε θα εμφανιστούν ξανά, διότι η αναξιοπιστία είναι ό,τι χειρότερο για μία ομάδα που προσπαθεί να φτάσει στην κορυφή.

Καλό ρυθμό και από την Lotus, με τους Kimi Raikkonen και Romain Grosjean να παίρνουν την 4η και 5η θέση, δείχνοντας ότι το μονοθέσιό τους είναι βελτιωμένο σε σχέση με την E20, επιβεβαιώνοντας όσα είδαμε στις δοκιμές. Ο Φινλανδός ήταν κατά 3 δέκατα ταχύτερος από τον team-mate του, και θέλει όσο τίποτε άλλο ένα δυνατό ξεκίνημα από την αρχή κιόλας της σεζόν.

Πίσω από τις δύο Lotus, ο Fernando Alonso έγραψε τον 6ο καλύτερο χρόνο της περιόδου, 8 δέκατα μακριά από τον Vettel και 4 δέκατα από τον Rosberg. Δεν ξέρω αν η πραγματική διαφορά απόδοσης ανάμεσα στην RB9 και την F138 είναι όντως 8 δέκατα, αλλά θεωρώ απίθανο να είναι το ιταλικό μονοθέσιο 4 δέκατα πίσω από τη Mercedes, και αν συμβαίνει αυτό, οι άνθρωποι στο Brackley έχουν κάθε λόγω να χαμογελούν. Ο Felipe Massa ήταν 1 δέκατο πίσω από τον Ferni, και φαίνεται να έχει βελτιώσει την απόδοσή του σε σχέση με το περσινό ξεκίνημα, συνεχίζοντας την προσωπική ανάκαμψη που έδειξε στο τέλος της περσινής σεζόν.

Μόνο καλά δεν είναι τα πράγματα για τη McLaren, οι μηχανικοί της οποίας συνεχίζουν την προσπάθεια να κατανοήσουν όσο περισσότερο μπορούν την MP4-28. Δεν είναι μόνο οι χρόνοι που έγραψαν οι Jenson Button και Sergio Perez, με τον Βρετανό να είναι μόλις ο 11ος ταχύτερος και ο Μεξικανός ακόμα πιο χαμηλά, στην 13η θέση, 2.4 και 2.6 δευτερόλεπτα (!) μακριά από την κορυφή, αλλά είναι και το γεγονός ότι οι τεχνικοί στο garage έκαναν συνεχώς αλλαγές στο set-up, ακόμα και στις αναρτήσεις, κάτι που δείχνει ότι ψάχνουν απελπισμένα να βρουν τις ρυθμίσεις που θέλουν, αλλά δε φαίνεται να το έχουν καταφέρει. Θα προσπαθήσουν να το κάνουν αύριο, ελπίζοντας να τους βοηθήσει η ανάλυση των δεδομένων που πήραν σήμερα.

Κάτι που αξίζει να επισημάνω είναι τα πολύ μαλακά ελαστικά. Μπορεί να είναι τα πιο γρήγορα σε απόδοση, αλλά μάλλον είναι ακατάλληλα για το Albert Park, καθώς είδαμε ότι, σε κάποιους οδηγούς, έχαναν την απόδοσή τους πριν καν συμπληρώσουν τον πρώτο τους γρήγορο γύρο! Το graining ήταν, επίσης, ένα πρόβλημα, και μία από τις αιτίες για το graining είναι ότι μπορεί τα ελαστικά να είναι υπερβολικά μαλακά για τις συνθήκες της πίστας, ειδικά όταν και οδηγός τα πιέσει αμέσως. Μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί όταν η πίστα στρωθεί με περισσότερη γόμα, αλλά αυτό μπορεί να μη γίνει, γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο ασθενής βροχής το Σάββατο και την Κυριακή.

Το FP3 ξεκινά στις 05:00, ώρα Ελλάδας, με τις κατατακτήριες να είναι προγραμματισμένες για τις 08:00, όπως και ο αγώνας της Κυριακής, όπου αναμένεται με αρκετό ενδιαφέρον, και θα μεταδοθεί live από το ΟΤΕ TV και σε μαγνητοσκόπηση από την ΕΡΤ.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:25.908 33
2 Mark Webber Red Bull Racing 1:26.172 0.264 31
3 Nico Rosberg Mercedes 1:26.322 0.414 26
4 Kimi Räikkönen Lotus 1:26.361 0.453 38
5 Romain Grosjean Lotus 1:26.680 0.772 32
6 Fernando Alonso Ferrari 1:26.748 0.840 35
7 Lewis Hamilton Mercedes 1:26.772 0.864 28
8 Felipe Massa Ferrari 1:26.855 0.947 32
9 Adrian Sutil Force India 1:27.435 1.527 35
10 Nico Hulkenberg Sauber 1:28.187 2.279 34
11 Jenson Button McLaren 1:28.294 2.386 30
12 Paul di Resta Force India 1:28.311 2.403 37
13 Sergio Perez McLaren 1:28.566 2.658 33
14 Daniel Ricciardo STR 1:28.627 2.719 31
15 Esteban Gutierrez Sauber 1:28.772 2.864 33
16 Pastor Maldonado Williams 1:28.852 2.944 36
17 Jean-Eric Vergne STR 1:28.968 3.060 36
18 Valtteri Bottas Williams 1:29.386 3.478 39
19 Jules Bianchi Marussia 1:29.696 3.788 32
20 Charles Pic Caterham 1:30.165 4.257 37
21 Max Chilton Marussia 1:30.600 4.692 36
22 Giedo van der Garde Caterham 1:32.450 6.542 11

[Photos Copyright: Robert Cianflone/Getty Images/Red Bull Racing]