Test-Drive-Toyota-Aygo-Auto-10-e1366985061568

Πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης. Χρησιμεύουν για τις μετακινήσεις σε πολύ πιεσμένα αστικά κέντρα, με ευκολία στη καθημερινή χρήση και χωρίς να ψάχνεις μισή ώρα να το παρκάρεις. Τα κριτήρια αγοράς είναι απλά: μικρό ποσό για την αγορά τους, κινητήρας χαμηλού κυβισμού άρα μειωμένη κατανάλωση, ασφάλεια, άνεση και χαμηλό κόστος συντήρησης.

Τα σενάρια που είσαι κολλημένος στη κίνηση για να πας και να έρθεις στη δουλειά ή ακόμα κατά τη διάρκεια μιας νυχτερινής εξόδου άπειρα.

Όταν η πλειοψηφία των χιλιομέτρων γίνεται υπό τέτοιες συνθήκες, με το σταμάτα-ξεκίνα να αποτελεί ένα βαρετό τελετουργικό που σχεδόν κανένας μας δεν έχει όρεξη να κάνει, ένα αυτόματο κιβώτιο δεν είναι άσχημη επιλογή.

Αν σε κάποια κατηγορία είμαι υπέρ των αυτόματων κιβωτίων τότε είναι αυτή των mini και το Toyota Aygo με το ΜΜΤ plus κιβώτιο είναι μια καταξιωμένη αν και απαρχαιωμένη λίγο πρόταση στην αγορά.

 

Το αυτοκίνητο

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 26

Αν και τα περισσότερα τα γνωρίζουμε, ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή. Όλα ξεκίνησαν περίπου πριν 12 χρόνια, όταν τον Ιούλιο του 2001, ο πρόεδρος της Toyota, Fujio Cho αποφάσισε με τον αντίστοιχο του PSA Peugeot Citroën Group, Jean-Martin Folz, να κατασκευάσουν από κοινού ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης ώστε να μοιραστούν τα κόστη εξέλιξης και κατασκευής. Το project αυτό ονομάστηκε B-Zero και συνέβαλε στην δημιουργία μιας νέας μεγάλης παραγωγικής μονάδας στο Κόλιν της Τσεχίας, με την ονομασία Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA), όπου από τη γραμμή παραγωγής του βγαίνει το Toyota Aygo και τα αδελφάκια του Peugeot 107 and Citroën C1. Τα πρώτα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω τους στην έκθεση της Γενεύης το 2005 με τη παραγωγή του να ξεκινάει από τις 28 Φεβρουαρίου του 2005. Το Aygo είναι το πρώτο μίνι της ιαπωνικής εταιρίας για την ευρωπαϊκή αγορά και το όνομα του προέρχεται από το “i-go”, που συμβολίζει την ελευθερία και κινητικότητα. Η πορεία του κρίνεται άκρως επιτυχημένη καθώς μέχρι το 2012 έχουν πωληθεί πάνω από 650.000 μονάδες, με τη Γαλλοϊαπωνική συνεργασία να συνεχιστεί και με τη νέα τριπλέτα των μικρών αυτοκινήτων που θα παρουσιαστούν κάποια στιγμή μέσα στο 2014 αλλά θα επεκταθεί και με ένα νέο βαν.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 25

Κατά τη διάρκεια ζωής του έχει υποστεί ήδη ένα facelift το 2009, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να φέρνει τις αλλαγές της δεύτερης ανανέωσης που υπέστη τον Ιανουάριο του 2012. Οι εξωτερικές του αλλαγές το καθιστούν “πιο ευρωπαϊκό” με το εμπρός μέρος να έχει εμφανή τα σημεία να μοιάσει με το ολοκαίνουριο Yaris και ειδικά την υβριδική του έκδοση. Ο νέος προφυλακτήρας με τη τραπεζοειδής κεντρική εισαγωγή αέρα κεντρίζει το, όποιο, ενδιαφέρον και επιτρέπει στο Aygo να ακολουθήσει το νέο εταιρικό προφίλ της ιαπωνικής φίρμας. Διαθέτει ακόμα διαθέτει προβολείς ομίχλης, με προαιρετικά LED ημέρας. Οι αλλαγές όμως στο μπροστινό τμήμα δε περιορίζονται μόνο στο αισθητικό τομέα, καθώς συμβάλλουν και στη βελτίωση της αεροδυναμικής και συγκεκριμένα τη ομαλότερη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα και τους τροχούς που σε συνδυασμό με την καλύτερη ψύξη των μηχανικών μερών ολοκληρώνει τις τροποποιήσεις. Πίσω το μόνο που αλλάζει είναι το πιο διαφανές κάλυμμα για τα φώτα. Σαν γενική εικόνα πάντως, θα χαρακτήριζα το τελευταίο facelift ως το πιο επιτυχημένο, με ένα το Aygo να αποτελεί ένα συμπαθητικούλι αμαξάκι χωρίς όμως κάτι το ιδιαίτερο πάνω του.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 09

Επίσης, είναι μεγαλύτερο κατά 15 mm από το τωρινό μοντέλο, αγγίζοντας πλέον τα 3.430 χλστ σε μήκος, 1.615 χλστ σε πλάτος και 1.465 χλστ σε ύψος ενώ η απόσταση ανάμεσα από τους δύο άξονες είναι 2340 χλστ. Τέλος, το βάρος του να ανέρχεται στα 840 κιλά. Μηχανικά τώρα, κάτω από το λιλιπούτειο καπό βρίσκεται ο 1.000-αρης (998 κ.εκ.) VVT-i τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας με κωδικό 1KR-FE και απόδοση 68 ίππων στις 6.000 σ.α.λ με 93 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. και συνδυάζεται στη περίπτωση μου με ένα βασανιστικά αργό 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο MultiMode Transmission (MMT) με paddles στο τιμόνι. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση να ανέρχεται στα 4.5 λίτρα/100 χλμ ενώ οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 104 γρ.χλμ. κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσεις τέλος κυκλοφορίας €93.6…κακό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Για τις επιδόσεις δε νομίζω ότι χρειάζεται να γίνει ιδιαίτερη αναφορά με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 14.9 δευτ. με τη τελική να αγγίζει οριακά τα 165 χλμ/ώρα.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 05

Σε αυτό που έχω όμως τις μεγαλύτερες παρατηρήσεις μου είναι στο τομέα της παθητικής ασφάλειας. Θα έπρεπε να ντρέπεται εν έτη 2013 ο ιαπωνικός κολοσσός να έχει στη γκάμα της αυτοκίνητο που να αποσπάει μόλις τρία αστέρια στον οργανισμού του Euro NCAP. Το κακό είναι ότι δεν εξοπλίζεται στο βασικό εξοπλισμό με πλευρικούς αερόσακους και ESP.

Από μέσα

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 34

Μπαίνοντας μέσα στο γνώριμο εσωτερικό (όλο και κάποιος θα το έχει πάρει σε κάποιο νησί μας), οι αλλαγές λάμπουν δια την απουσία του. Έχει μια χαριτομενιά αλλά δε παύει να δείχνει πεντακάθαρα ότι ο χρόνος έχει αφήσει τα σημάδια του. Έχει μεν νέους ανοιχτόχρωμους συνδυασμούς και οι funky λεπτομέρειες των χειριστηρίων του air-condition που φωτίζεται πορτοκαλί το βράδυ αλλά και το “αλά pop-up” στροφόμετρο να είναι όντως ευχάριστες κατά τ’άλλα όμως δεν έχει κάτι να παρατηρήσεις. Θετικά κρίνεται η ύπαρξη δερμάτινης επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων σκληρής μεν αίσθησης αλλά σίγουρα καλύτερα από το να ήταν πλαστικό. Θεωρώ αισθητικά αλλά και πρακτικά πολύ άσχημο την ύπαρξη τόσο γυμνού μετάλλου σε όλες τις πόρτες που παραπέμπει σε αυτοκίνητα προηγούμενων δεκαετιών. Ασχολίαστο δε μένει και η μη ύπαρξη διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού στο πόρτα του οδηγού και για να μιλήσεις στο διπλανό….αυτοκίνητο να χρειάζεται να σκύψεις. Επίσης τα πίσω παράθυρα δε κατεβαίνουν προς τα κάτω αλλά ανοίγουν προς τα έξω με μηχανισμό στήριξης κάτι που ουσιαστικά τα μετατρέπει σε φινιστρίνια πλοίου και δείχνει τις προσπάθειες που έγιναν για το περιορισμό του κόστους παραγωγής! Τα πλαστικά είναι όλα πολύ σκληρής αφής αλλά δείχνουν να έχουν αντοχή στο χρόνο αφού δε γρατζουνιώνται εύκολα, με τη συναρμολόγηση τους να φαίνεται συμπαγής.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 33 Test Drive: Toyota Aygo Auto - 49

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 40 Test Drive: Toyota Aygo Auto - 47

Από τη θέση του οδηγού βλέπεις το πολύ μεγάλο ταχύμετρο με τις ενδείξεις να είναι ευανάγνωστες ενώ “μέσα του” βρίσκεται και μια μικρή οθόνη με ενδείξεις για το μετρητή βενζίνης, τον οδομετρητή και την επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο. To στροφόμετρο δε ξενίζει καθόλου στο σημείο που βρίσκεται, αν και δε θα χρειαστεί να το κοιτάξεις πολλές φορές εξαιτίας του αυτόματου κιβωτίου. Όλοι οι διακόπτες (δεν είναι και πολλοί) βρίσκονται με κλειστά μάτια στη θέση που αναμένεις να τους βρεις.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 53

Το ηχοσύστημα διαθέτει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας (USB, AUX και Bluetooth) ενώ τα τέσσερα ηχεία του προσφέρουν ικανοποιητικό ήχο και μόνο πάνω από τα 3/4 της έντασης του ήχου να “μπουκώνει” ο ήχος. Από θέμα χώρων το μικρό νιώθει λίγο μεγαλύτερο. Οι μπροστά επιβάτες θα κάτσουν άνετα με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια να είναι επαρκής. Μόνο για άτομα μεγάλου αναστήματος θα υπάρξει θέμα με τα γόνατα που θα βρίσκουν στη κεντρική κονσόλα ενώ κάποιους μπορεί να ενοχλήσει λίγο στον συνοδηγό ο θόλος του μπροστά τροχού. Πίσω υπάρχει διάταξη δύο καθισμάτων και για να κάτσει κάποιος σχετικά αρκετά άνετα θα πρέπει τα εμπρός καθίσματα να συρθούν προς τα μπροστά. Όπως και να έχει όμως, τηρουμένων των εξωτερικών διαστάσεων η μεταφορά τεσσάρων επιβατών είναι καλή. Ιδιαίτερα ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος, όπως επίσης και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πολλές και μεγάλες ειδικά στη κεντρική κονσόλα χωρίς να μπορούσα να πω το ίδιο για τις τσέπες στις πόρτες που χωράνε μόνο κλειδιά, άντε και πορτοφόλι!

Τέλος ο χώρος αποσκευών των 139 λίτρων είναι στενός και μετά βίας θα χωρέσει δυο σακβουαγιάζ για καμιά τριήμερη εξόρμηση στη Χαλκίδα ή στο Ναύπλιο. Ενώ αν πέσουν τα διαιρούμενα 50/50 πίσω καθίσματα τότε ο ωφέλιμος χώρος θα φτάσει τα 767 λίτρα.

Στο δρόμο

Όπως φαντάζεται κανείς το Aygo είναι ιδανικό για την κίνηση μέσα στους στενούς δρόμους των μεγαλουπόλεων, όντας πανεύκολο στις μανούβρες του και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο να γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο στις χρονοβόρες συνθήκες κίνησης.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 08

Βρίσκοντας την ιδανική θέση δεν έχεις και πολλές επιλογές καθώς μόνο το τιμόνι ρυθμίζεται πάνω-κάτω, αφού δε ρυθμίζεται μέσα-έξω, ούτε το κάθισμα πάνω-κάτω. Παρόλα αυτά καθήμενος ψηλά είχα πανοραμική άποψη έχοντας τον πλήρη έλεγχο κάθε γωνίας του αυτοκίνητο, δεν είναι και μεγάλο άλλωστε, κάτι που σου δίνει εμπιστοσύνη. Οι μικρές του διαστάσεις δε αλλά και το κοφτερό του τιμόνι με διάμετρο κύκλου στροφής 9,4 μέτρα, είναι τα σημαντικότερα εχέγγυα για να βρεις εύκολα μια δυσεύρετη θέση parking αλλά και να το τοποθετήσεις σχεδόν με την πρώτη, ακόμα και οι πιο αρχάριοι.

Η ηχομόνωση, σύμφωνα με την Toyota, είναι βελτιωμένη στο ανανεωμένο μοντέλο κάτι που δύσκολα όμως θα γίνει αντιληπτό, αφού ο χαρακτηριστικός ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα περνά στον θάλαμο επιβατών, υπενθυμίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παραδόξως όμως δεν έχει καθόλου κραδασμούς σε κανένα σημείο της λειτουργίας του.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 55

Ο κινητήρας με τα 68 άλογα στο λίτρο είναι αρκετά σύγχρονος και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του γκαζιού έχοντας την απαραίτητη σπιρτάδα και ζωηράδα στις 3 πρώτες σχέσεις αλλά κυρίως την απαιτούμενη για τις μέρες μας, οικονομία καυσίμου. Με ένα ρεζερβουάρ χωρητικότητας 35 λίτρων μπορείς κάλλιστα να καλύψεις απόσταση μεγαλύτερη των 650 χιλιομέτρων, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 5,2 λίτρων, νούμερο όχι καθόλου κακό για αυτόματο. Ο αστικός προσανατολισμός του αυτοκινήτου ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την παρουσία του αυτοματοποιημένου κιβωτίου, με τη μόνη διαφορά σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά του την παρουσία των- αλά F1-paddles στο τριάκτινο τιμόνι. Αυτά βρίσκονται στη σωστή θέση και είναι τοποθετημένα πάνω στο τιμόνι αλλά έχουν σχετικά μικρό μέγεθος. Διαθέτει πέντε σχέσεις και η καθυστέρηση στις αλλαγές είναι αναμενόμενη ιδιαίτερα στη πλήρως αυτόματη λειτουργία. Όταν τις αλλαγές τις έκανα εγώ ο χρόνος αντίδρασης ήταν κάπως καλύτερος. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο προγράμματα λειτουργίας, το Eco και Manual και γενικά αν οι αλλαγές γίνονται με χαμηλό φορτίο στο γκάζι είναι καλύτερα. Μικρή προσοχή χρειάζεται όταν βρισκόμουν σε ανηφορικό δρόμο καθώς η αντίδραση του είναι ελαφρώς καθυστερημένη και θα τσουλήσει λίγο προς τα πίσω.

Test Drive: Toyota Aygo Auto - 16

Το ελαφρύ ηλεκτρικό τιμόνι που διευκολύνει τη ζωή στο κλεινόν άστυ, χάνει σε αίσθηση και πληροφόρηση όταν κινείσαι στον ανοιχτό δρόμο. Δεν θα σε κουράσει όμως για μια βόλτα εκτός του αστικού κύκλου. Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι υποδειγματική και ενώ θα το ακούσεις να κοπανάει στις μεγάλες ανωμαλίες, δε θα σου ταράξει τη σπονδυλική στήλη. Η ευαισθησία του στους πλευρικούς ανέμους δεν είναι τόσο έντονη, όπως για παράδειγμα στο Smart, και δεν είναι με το σταυρό στο χέρι όταν η βελόνα του ταχυμέτρου πλησιάζει στα πολλά…Τότε θα εμπιστευτείς το αρκετά δυνατό σύστημα πέδησης που όμως διαθέτει αρκετά παρεμβατικό ABS και στους ελληνικούς δρόμους η συνεχής εμπλοκή του είναι ενοχλητική. Παρόλα αυτά και τα λεπτά ελαστικά του διαστάσεων 155/65-14 η επιβράδυνση είναι σταθερή.

Εν κατακλείδι

Το μικρό “ιαπωνικό” αυτοκίνητο γίνεται ακόμα πιο ικανό στις μετακινήσεις μέσα τους μποτιλιαρισμένους δρόμους των μεγαλουπόλεων με τη προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου. Οι  μικρές του διαστάσεις θα σε απαλλάξουν από το άγχος για το παρκάρισμα ενώ η οδική του συμπεριφορά δε θα σε τρομάξει. Μεγάλο του προσόν είναι ο οικονομικός κινητήρας, ενώ στα σημαντικά μείον τα μόνο τρια αστεράκια στη παθητική ασφάλεια. Με €11.009 που χρειάζονται για να το αποκτήσεις, μπορεί να ακούγονται πολλά αλλά η αξιοπιστία του ονόματος Toyota και τα πολύ χαμηλά λειτουργικά του κόστη θα σε ανταμείψουν μακροπρόθεσμα!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Toyota Aygo 1.0 VVT-i (68HP) 5 M/M

Κατανάλωση καυσίμων μικτού κύκλου (λίτρα/100 χλμ.)

4,5

Μικτός κύκλος (λίτρα/100 χλμ.)

4,5

Αστικός κύκλος (λίτρα/100 χλμ.)

5,4

Υπεραστικός κύκλος (λίτρα/100 χλμ.)

4,0

CO2 Μικτός κύκλος (γρ./χλμ.)

104

CO2 Αστικός κύκλος (γρ./χλμ.)

124

CO2 Υπεραστικός κύκλος (γρ./χλμ.)

93

Euro class

EURO 5 F

Μονοξείδιο του άνθρακα, CO (γρ./χλμ.)

441,8

Υδρογονάνθρακες, HC (γρ./χλμ.)

31,3

Οξείδια του αζώτου, NΟx (γρ./χλμ.)

6,4

Προτεινόμενος τύπος καυσίμου

Αμόλυβδη 95 οκτανίων

Θόρυβος (drive by) dB(A)

69

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)

35

Κινητήρες

Κύλινδροι

3 σε σειρά

Μηχανισμός βαλβίδων

12 βαλβίδες DOHC, VVT-i

Σύστημα ψεκασμού

Ηλεκτρονικός Ψεκασμός

Κυβισμός (κ.εκ.)

998

Διάμετρος x διαδρομή (χλστ.)

71.0 x 84.0

Σχέση συμπίεσης

11.0 : 1

Μέγιστη ισχύς (kW/σ.α.λ.)

50/6000

Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.)

93/-3600

Μέγιστη ισχύς (DIN hp)

68

Τύπος μετάδοσης

Multi Mode

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ωρα)

157

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)

14,9

Αναρτήσεις

Μπροστινές αναρτήσεις

Γόνατα MacPherson

Πίσω αναρτήσεις

Αντιστρεπτική Δοκός

Χωρητικότητα

Αριθμός θέσεων

5

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών έως το κάλυμμα πορτ-μπαγκάζ (λίτρα)

139

Βάρη και Διαστάσεις

Μικτό βάρος (κιλά)

1190

Καθαρό βάρος (κιλά)

840-840

Μήκος (χλστ.)

3430

Πλάτος (χλστ.)

1615

‘Υψος (χλστ.)

1465

Μεταξόνιο (χλστ.)

2340

Μεταξόνιο εμπρός (χλστ.)

1415

Μεταξόνιο πίσω (χλστ.)

1405

Ελάχιστη ακτίνα στροφής (μέτρα)

4,73

Εμπρόσθιος πρόβολος

660

Οπίσθιος πρόβολος

420

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών VDA με τα πίσω καθίσματα όρθια (λίτρα)

139

Οδήγηση εκτός πόλης

Γωνία προσέγγισης (°)

13.4

Γωνία διαφυγής (°)

37.7

  • Akis Sakellariou

    Καλησπέρα! Πολύ καλό review! Μήπως θυμάστε στα πόσα χιλιόμετρα (ή στροφές) άλλαζε τις ταχύτητες το αυτόματο κιβώτιο για να επιτευχθεί η οικονομία που αναφέρετε 5.2 λίτρα /100?