Nissan Quick Chargers (1)

Η Κομισιόν πρόσφατα παρουσίασε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα κράτη μέλη της ΕΕ με την ενίσχυση των υποδομών ανεφοδιασμού, προτείνοντας έναν ελάχιστο αριθμό σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα, η Κομισιόν πρότεινε την εγκατάσταση 13.000 σημείων φόρτισης μέχρι το 2020.


Την πεποίθηση ότι έως το τέλος του έτους θα έχει διαμορφωθεί το πρώτο εθνικό δίκτυο κοινόχρηστης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Fortisis, Δ. Μιχαρικόπουλος, σε συνέντευξή του στo EurActiv.gr. Επισήμανε παράλληλα και τα «αγκάθια» της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι υπάρχει ακόμα «φόρος πολυτελείας» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Κομισιόν πρόσφατα παρουσίασε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα κράτη μέλη της ΕΕ με την ενίσχυση των υποδομών ανεφοδιασμού, προτείνοντας έναν ελάχιστο αριθμό σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα, η Κομισιόν πρότεινε την εγκατάσταση 13.000 σημείων φόρτισης μέχρι το 2020.

Τον περασμένο μήνα το Συμβούλιο των Ευρωπαίων υπουργών μεταφορών έδωσε «σαφή στήριξη» στην πρωτοβουλία της Κομισιόν για τις πράσινες μεταφορές. O Ιρλανδός υπουργός μεταφορών είδε δηλώσει:

Αυτή είναι μια πραγματικά φιλόδοξη πρόταση, η οποία έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει μια επανάσταση καθαρής ενέργειας στις μεταφορές σε όλη την Ευρώπη

Έντονη γραφειοκρατία, έλλειψη θεσμικού πλαισίου

Ο κ. Μιχαρικόπουλος, τόνισε ότι στην παρούσα φάση η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε «εμβρυακό επίπεδο», καθώς πρέπει να ολοκληρωθεί αρχικά η διαδικασία αδειοδότησης για την εγκατάσταση των πρώτων σημείων κοινόχρηστης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αναφορικά με τις «δυσκολίες» επένδυσης στις υποδομές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι ο κάθε υποψήφιος επενδυτής είναι αντιμέτωπος με δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες καθώς και με την έλλειψη γενικού κρατικού σχεδιασμού στην Ελλάδα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Δυστυχώς ακόμα δεν υπάρχει κάποιο θεσμικό πλαίσιο, βέβαια δεν υπάρχει και κάτι που να απαγορεύει την εγκατάσταση, αλλά η διοίκηση δεν φαίνεται να είναι έτοιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις και διατεθειμένη θα έλεγα, να προχωρήσει γρήγορα τις διαδικασίες αδειοδοτήσεων.

Επιπλέον σημείωσε ότι ο «φόρος πολυτελείας» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί σημαντικό αντικίνητρο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Στην Ελλάδα υπάρχει φόρος πολυτελείας για όλα τα ΙΧ που ισχύει και για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παρόλα τα διαβήματα που έχουνε γίνει στα αρμόδια υπουργεία και τις σχετικές δεσμεύσεις από την πλευρά τους ωστόσο εξακολουθεί να ισχύει.

Ακόμη πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση δεν επιβαρύνουν καθόλου τον δημόσιο προϋπολογισμό καθώς πρόκειται για «καθαρά ιδιωτικά κεφάλαια» και μάλιστα με «υψηλό ρίσκο» καθώς τα πιθανά έσοδα αναμένονται σε μεγάλο βάθος χρόνου.

Ηλεκτροκίνηση και περιβάλλον

Αναφερόμενος στις πρόσφατες αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ, ο Δ. Μιχαρικόπουλος είπε ότι «το μέλλον ανήκει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Σε λίγα χρόνια θα αρχίσει να υιοθετείται ευρύτερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το καταναλωτικό κοινό και οι αριθμοί τους θα αυξηθούν γεωμετρικά έτσι ώστε κάποια στιγμή, ίσως περάσουν 10 χρόνια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να υπερκερνούν τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Συνέχισε λέγοντας ότι η ηλεκτροκίνηση εντάσσεται σε ένα πλαίσιο μεγιστοποίησης της οικονομικής απόδοσης με τρόπο «απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον» και σέβεται «την αειφορία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ως ανθρωπότητα σε σχέση με το φυσικό περιβάλλον».

Φάση αδειοδότησης στο Δήμο Αθηναίων

Ο διευθύνων σύμβουλος επεσήμανε ότι στην παρούσα φάση η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία αδειοδότησης με τον Δήμο Αθηναίων για την εγκατάσταση των πρώτων πιλοτικών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων εντός του πράσινου δακτυλίου.

Υπάρχει καταρχήν μια θετική αντιμετώπιση του θέματος καθώς ο Δήμος Αθηναίων έχει υπογράψει ένα Μνημόνιο για την προώθηση και ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης.

Πρόσθεσε ότι γίνονται συζητήσεις και με άλλους δήμους στην Ελλάδα

… προκειμένου εντός των επόμενων μηνών σίγουρα μέχρι το τέλος του 2013, να λειτουργεί το πρώτο πανελλήνιο δίκτυο ή τουλάχιστον ένα δίκτυο που θα καλύπτει αρκετές πόλεις της Ελλάδας, με κοινόχρηστα σημεία φόρτισης στα οποία οι πρώτοι χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν τη δυνατότητα να ανεφοδιάζουν τα οχήματά τους και εκτός του σπιτιού τους.

Τέλος υπογράμμισε ότι στα άμεσα σχέδια της εταιρίας είναι και η εγκατάσταση «ταχυφορτιστών» που έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εντός 15-20 λεπτών ευνοώντας συνεπώς τους χρήστες που θέλουν να κάνουν «μετακινήσεις μεγαλύτερης απόστασης».

[Πηγή: EurActiv]