Martin Whitmarsh

Από το 2011, όταν και η Pirelli μπήκε στη Formula 1, οι συζητήσεις για τα ελαστικά πολλαπλασιάστηκαν απ’ ό,τι στην εποχή που η Bridgestone, καθώς πλέον είναι καθοριστικής σημασίας η διαχείριση από το μονοθέσιο και τον οδηγό, με την απόλυτη ταχύτητα να έχει αποκτήσει δευτερεύουσα σημασία, κάτι που δεν αρέσει σε πολλούς, διότι ο οδηγός ελάχιστες στιγμές στον αγώνα σκέφτεται το να πιέσει στα όρια το μονοθέσιό του, μιας και η διαχείριση ελαστικών είναι πολύ σημαντική.


Η ιταλική εταιρεία έχει αναγκαστεί να κάνει αρκετές αλλαγές στα ελαστικά, ύστερα από παράπονα μερικών ομάδων. Φέτος, αρχικά άλλαξε τη σκληρή γόμα πριν από το Ισπανικό Grand Prix, και ήθελε να κάνει κι άλλες αλλαγές, αλλά η Ferrari, η Lotus και η Force India είχαν αντιδράσεις και απέτρεψαν τι αλλαγές αυτές.

Τελικά, ύστερα από τα 4 κλαταρίσματα στο Silverstone, η Pirelli αναγκάστηκε να κάνει κάποιες αναγκαίες αλλαγές, λόγω των θεμάτων ασφάλειας των οδηγών που προέκυψε.

Ο Πρόεδρος της McLaren Racing, Martin Whitmarsh, υποστηρίζει πως η ιταλική εταιρεία θα έπρεπε να είναι πιο σταθερή και να μην αλλάζει τα ελαστικά κάθε φορά που υπάρχουν παράπονα από τις ομάδες.

Όταν έχεις κάνει λάθη -και σίγουρα, έχουμε κάνει πολλά σ’ αυτά τα χρόνια, όπως κι αυτό-, υπάρχει πάντα μια απροθυμία να το παραδεχτεί. Υπάρχει πάντα ο για τα media, αλλά είναι ξεκάθαρο για το τι προβλήματα υπήρχαν με τα ελαστικά. Υπήρξε μία απροθυμία να το παραδεχτούν, και οι ομάδες πάντα θα πιέσουν για το συμφέρον τους.

Όπως είπα στην Pirelli πριν από μερικές εβδομάδες πριν από το Silverstone: “Δεν μπορείτε ν’ ακούτε τις ομάδες. Εσείς είστε ειδικοί για τα ελαστικά: έχετε ευθύνη να μας δίνετε ασφαλή ελαστικά. Θα πρέπει να το κάνετε σωστά.” Η Pirelli, όμως, ήταν μεταξύ των όσων έλεγαν οι ομάδες, ειδικά αυτών που δεν ήθελαν αλλαγές.

Ο Βρετανός λέει, επίσης, ότι κάποιες ομάδες κακώς ανησυχούσαν για την αλλαγή στη σειρά ανταγωνιστικότητας ύστερα από τις τελευταίες αλλαγές που έκανε η Pirelli, διότι η Γερμανία δεν έδειξε ότι είχαμε κάποια σημαντική αλλαγή.

Αν κοιτάξετε πού είναι οι ομάδες τώρα, δεν πιστεύω ότι έχουμε κάποια μεγάλη αλλαγή, και ούτε νομίζω ότι θα έχουμε στην Ουγγαρία. Τα ελαστικά θα έχουν διαφορετικό σχήμα, έτσι θα υπάρξουν οριακοί νικητές και ηττημένοι. Είναι μια περιοχή που δεν έχει πολλή σχέση με την αεροδυναμική σήραγγα, και αυτός είναι ο λόγος που οι ομάδες κάνουν πολλή δουλειά με τα ελαστικά μέσα στην πίστα.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paull Hembery, παραδέχεται ότι οι Ιταλοί θα έπρεπε να πιέσουν γι’ αλλαγές από την αρχή, αλλά τονίζει πως η εταιρεία του δε θέλει να έχει μπελάδες με κανέναν, γι’ αυτό προσπαθεί να ικανοποιήσει όλες τις ομάδες.

Ίσως να έπρεπε να πιέσουμε πιο νωρίς γι’ αλλαγές. Νομίζω ότι, μερικές φορές, είμαστε υπερβολικά καλοί και προσπαθούμε να τα κάνουμε όλα σωστά, και κάθε φορά που προσπαθούμε να πιέσουμε για κάτι, μπαίνουμε σε μπελάδες. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να κάνουμε τη δουλειά μας: δεν ενδιαφερόμαστε να ευνοήσουμε κανέναν.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyrights: Steven Tee/LAT Photographic/McLaren]