Sergio Marchionne

Σύμφωνα με τους Financial Times του Λονδίνου, μια αρχική δημόσια προσφορά για τη πλήρη εξαγορά της Chrysler από τη Fiat, ίσως κατατεθεί μέσα στη τρέχουσα εβδομάδα. Η Fiat σήμερα κατέχει το 68,49% των μετοχών της Chrysler με το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών να το κατέχει το σωματείο υγειονομικής περίθαλψης για συνταξιούχους VEBA, αλλά οι δύο πλευρές δεν μπορούν να έρθουν σε συμφωνία, αφού η κάθε μια κοστολογεί τις μετοχές διαφορετικά, η Fiat στα 4,5 δις δολάρια, ενώ η VEBA στα 10,3 δις δολάρια.


Τον Αύγουστο ένα δικαστήριο στην Αμερική αποφάσισε υπέρ της Fiat όσον αφορά σε δύο επιχειρήματα της ιταλικής φίρμας που σχετίζονται με το τι καθιστά δίκαιη τιμή για τις μετοχές της Chrysler. Με λίγα λόγια, τα 10 δις δολάρια που ζητούσε το σωματείο για τις 54.000 περίπου μετοχές της Chrysler που έχει στην κατοχή τους, είναι παρελθόν. Μάλιστα, η τελευταία εκτίμηση των 4,5 δις δολαρίων που είχε γίνει, είναι αυτή που μειώνεται κατά 500 εκ. δολάρια με αποτέλεσμα οι μετοχές της VEBA να κοστολογούνται στα 4 περίπου δις δολάρια. Η VEBA δεν είναι ιδιαίτερα συνεργάσιμη για έναν και μοναδικό λόγο. Οι μετοχές της Chrysler που κατέχει στα χέρια της, είναι στην ουσία το αποθεματικό του σωματείου που πληρώνει –διαρκώς αυξανόμενα- τα ιατρικά έξοδα των συνταξιούχων του. Ήδη το γεγονός πως έχει χάσει ένα σημαντικό κομμάτι από την αξία των μετοχών, κάνει την VEBA έναν όχι ιδιαίτερα

Έτσι ο Marchionne θα ζητήσει δημόσια προσφορά των υπολοίπων μετοχών της Chrysler, μια κίνηση με πολύ ρίσκο και όχι αυτή που επιθυμούσε ο CEO της Fiat και της Chrysler, αφού αν η τιμή κάθε μετοχής εκτοξευθεί στα ύψη, τότε η Fiat θα χάσει πολλά χρήματα. Ωστόσο αν συμβεί το αντίθετο, ο Marchionne θα είναι αυτός που θα χαμογελά.

Έτσι ο μόνος τρόπος να λυθεί η διένεξη ανάμεσα στη Fiat και στη VEBA είναι μέσω της δημόσιας εγγραφής, όπως δήλωσε ο Marchionne συμπληρώνοντας πως:

Δεν είναι παιχνίδι. Υπάρχουν πελάτες και brand names και δίκτυα και άνθρωποι. Κατανοώ να θέλεις να ρευστοποιήσεις την τοποθέτησή του, αλλά δεν μπορείς να παίζεις. Η εταιρεία αξίζει ότι προσέφερα και λιγότερο από τις προσδοκίες τους.

[Πηγή: Financial Times]