test-drive-toyota-auris-hsd-001

Υβριδικά αυτοκίνητα. Αν υπήρχε λεξικό της αυτοκίνησης, δίπλα από αυτή τη λέξη θα έπρεπε να γράφει απλά Toyota. Για να μη παρεξηγηθώ, έχουν υπάρξει αρκετές προσπάθειες και από άλλες εταιρίες, αλλά αυτή που σου έρχεται πρώτη στο μυαλό όταν συζητάς με τους φίλους σου είναι η ιαπωνική υπερδύναμη.

Ήταν το 1997 όταν παρουσιάστηκε, το για πολλούς μισητό και βαρετό, Prius που θέλοντας και μη, ήταν η απαρχή μεγάλων αλλαγών στην αυτοκίνηση που τις βιώνουν σήμερα, με όλο και περισσότερα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν αυτό το διττό χαρακτήρα. Όμως το πρώτο υβριδικό που κυκλοφόρησε στην αγορά της Ιαπωνίας η Toyota ήταν ένα λεωφορείο, το Coaster Hybrid EV, με το Prius να ακολουθεί λίγο αργότερα. Από τότε στα 16 αυτά χρόνια οι Ιάπωνες έχουν κατακτήσει το κόσμο των υβριδικών και η Toyota μαζί με τη Lexus έχουν πουλήσει περισσότερα από 4 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα, με το ρυθμό αύξησης να συνεχίζεται. Το Auris HSD της δοκιμής μας είναι ένα από 20 υβριδικά μοντέλα που πουλάνε οι δύο εταιρίες σε περισσότερες από 80 χώρες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού όγκου των πωλήσεων τους, που σύμφωνα με την Toyota, από το 1997 έως και σήμερα, έχει συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 26 εκατ. τόνους.

Test Drive: Toyota Auris HSD - 015

Σα να μην έφτανε αυτό η Toyota, μετά την παρουσίαση του iQ EV πριν ένα χρόνο, ανακοίνωσε ότι έως τα τέλη του 2015, θα παρουσιάσει 21 νέα υβριδικά αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με τον νέο 2,5-λιτρο Atkinson κινητήρα βενζίνης ο οποίος θα συνδυάζεται με το D-4S υβριδικό της σύστημα. Το πρώτο μοντέλο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2013 και η Toyota υποστηρίζει ότι θα έχει την πιο ψηλή θερμική απόδοση του κόσμου, αφού θα αγγίζει το 38,5%, συνδυάζοντας την χαμηλή κατανάλωση και την υψηλή απόδοση. Την ίδια χρονιά θα ξεκινήσει τις δοκιμές και σε ένα ασύρματο σύστημα φόρτισης των μπαταριών των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.

Το 2014 θα παρουσιαστεί ένας 2,0-λιτρος Turbo κινητήρας, ο οποίος θα βασίζεται πάνω στον 2,5-λιτρο. Το 2015 θα βγει στην αγορά ο 1,400αρης ND κινητήρας πετρελαίου ο οποίος θα πληροί τα στάνταρ εκπομπών του Euro 6.

Την ίδια χρονιά θα παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο κυψελών υδρογόνου το οποίο θα αποδίδει 3 kW/λίτρο, διπλάσιο από όσο αποδίδουν το τωρινό FCHV σύστημα της. Τέλος, η Toyota το 2015 θα αναπτύξει μια νέα μπαταρία, η οποία θα έχει 5 φορές μεγαλύτερη πυκνότητα, από τις τωρινές μπαταρίες της εταιρίας.

Στα συν

  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Εξαιρετική λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα στην άσφαλτο
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα

Στα μείον

  • Θόρυβος κινητήρα κατά την επιτάχυνση
  • Σχεδιασμός εσωτερικού
  • Τιμή
  • Χώροι πίσω
  • Σχεδιασμός πίσω μέρους

[/nextpage

Με μια ματιά
Εμφάνιση
6
Οδική Συμπεριφορά
8
Επιδόσεις
7
Κατανάλωση
8.5
Τιμή
7
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροOverkill: Infiniti QX56 “Yellow Submarine”
Επόμενο άρθροΦήμες: Η Ferrari σχεδιάζει την απόκτηση Vettel;