GP Ιαπωνίας 2013: O Vettel νίκησε αλλά ο τίτλος πρέπει να περιμένει

Σχετικά άρθρα

F1 Grand Prix of Japan - Race

Άλλη μία νίκη για τον Sebastian Vettel, η 5η συνεχόμενή του, αφού παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε όλο το Σαββατοκύριακο και ενώ βρέθηκε στην τρίτη θέση μετά την εκκίνηση, μπόρεσε και πανηγύρισε τη νίκη στον Ιαπωνικό αγώνα. Έτσι η Red Bull έκανε άλλο ένα 1-2, όμως ο Γάλλο οδηγός της Lotus, Romain Grosjean έκλεψε την παράσταση με την καταπληκτική του εμφάνιση.

Η εκκίνηση και για τις δύο Red Bull δεν ήταν και η καλύτερη, καθώς αργοπόρησαν χαρακτηριστικά τόσο ο Webber όσο και ο Vettel. Την παράσταση έκλεψε ο Romain Grosjean αφού πραγματοποίησε μια υποδειγματική εκκίνηση και από την 3η θέση πετάχτηκε και με ευκολία κέρδισε την 1η θέση. Άλλη μια καλή εκκίνηση και για τον Lewis Hamilton, ο οποίος μπήκε ανάμεσα στον Webber και τον Vettel, όμως έχοντας μια ελάχιστη επαφή με τον Γερμανό έπαθε κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό. Ο Alonso κατάφερε και πάλι να κερδίσει 2 θέσεις στην εκκίνηση ανεβαίνοντας 6ος.

Η συνέχεια για τον Grosjean ήταν πολύ καλή, έχοντας ένα πολύ γρήγορο ρυθμό μπόρεσε να απομακρυνθεί από τον Webber και τον Vettel ο οποίος είχε και μια μικρή έξοδο στον 6ο γύρο, σημάδι ότι ο Γερμανός πιλότος πίεζε όσο μπορούσε το μονοθέσιό του.

Οι διαφορές ήταν μικρές και έτσι οι πρώτες μάχες ήταν πλέον πραγματικότητα, με τον Raikkonen να περνάει τον Button και να ανεβαίνει 10ος, την ίδια ώρα που ο Massa δεχόταν την επίθεση του teammate του Fernando Alonso.

F1 Grand Prix of Japan - Practice

Στον 9ο γύρο ήρθε η ώρα της εγκατάλειψης του Lewis Hamilton πιθανόν από πρόβλημα στην πίσω δεξιά ανάρτηση λόγο της επαφής του στην εκκίνηση με τον Vettel. Στον ίδιο γύρο ξεκινάει και ο χορός των pit stop με τον Jenson Button να μπαίνει μέσα αρκετά νωρίς, δείχνοντας ότι πάει σε στρατηγική τριών pit stop.

H φθορά των ελαστικών ήταν μεγάλη, με τον Hulkenber πρώτο αλλά και με τη σειρά τους Webber, Massa, Raikonen να μπαίνουν και αυτοί για pit stop και όλοι τους να τοποθετούν τη σκληρή γόμα της Pirelli στα μονοθέσιά τους.

Στον 16ο γύρο και 2 γύρους πιο μετά τον Grosjean, ο Vettel μπαίνει και αυτός με τη σειρά του για το 1ο του pit stop. Μετά το τέλος του 1ου pit stop η κατάταξη είχε διαμορφωθεί ως εξής: Grosjean, Webber, Vettel, Ricciardo( δεν είχε μπει να κάνει pit stop, φορούσε τη σκληρή γόμα), Rosberg, Hulkenberg, Massa, Alonso.

Κατά τη διάρκεια του 1ου pit stop του Nico Rosberg, η ομάδα του δεν πρόσεξε ότι κατά την έξοδό του από την αλλαγή των ελαστικών ερχόταν ο Sergio Perez και έτσι ο Γεμανός βρέθηκε επικίνδυνα δίπλα στον Μεξικανό μέσα στο Pit Lane. H κίνηση αυτή της Mercedes κόστισε στον Rosberg μια ποινή διέλευσης από τα pit.

Ενώ είχαμε φτάσει στον 19ο γύρο, ο Ricciardo ακόμα δεν είχε μπει στα pit, με αποτέλεσμα τα πίσω μονοθέσια να σχηματίσουν ένα τραινάκι με την εξής σειρά: Ricciard, Hulkenberg, Massa, Alonso.

Ένα γύρο μετά, ο Alonso πιάνει στον ύπνο τον Massa και τον περνάει επωφελούμενος τις αποτυχημένες προσπάθειες του Βραζιλιάνου να περάσει τον Hulkenberg.

578116227-142411892013-Large

Τα ελαστικά του Daniel Ricciardo δεν ήταν σε καλή κατάσταση, έχοντας κάνει 20 γύρους με τη σκληρή γόμα και οριοθετώντας ένα ρυθμό κοντά 1,40,000 περίπου 5 μονοθεσίων, δεν ήταν σε θέση να διατηρήσει πια τη θέση του ο Hulkenberg και στη συνέχεια τον περάσαν. Στον 22ο γύρο έρχεται η σειρά του Ricciardo να κάνει το 1ο του pit stop.

Ο Nico Rosberg μετά την ποινή που δέχθηκε, κατάφερε να κινηθεί αρκετά γρήγορα και να φτάσει πίσω από τον Jenson Button, με αποτέλεσμα στον 23ο γύρο να καταφέρει να τον περάσει.

Η διαφορά στην κορυφή της κατάταξης μεταξύ Grosjean και Webber είχε αρχίσει να μειώνεται, καθώς ο Αυστραλός είχε κερδίσει περίπου 0,5 στους τελευταίους γύρους.

Ο Button στον 25ο γύρο μπαίνει πάλι στα pit για τη δεύτερη στάση του και αντιμετωπίζει πρόβλημα στον πίσω δεξί τροχό του, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Στον 26ο γύρο θα κάνει το ίδιο και ο Webber, ο οποίος και αυτός ξεκάθαρα πάει σε στρατηγική τριών pit stop.

Στον 30ο γύρο ξεκινάει και o χορός των δεύτερων pit stop με τους Grosjean και Hulkenber να μπαίνουν στα pit και να βάζουν και πάλι τη σκληρή γόμα.

newego_LARGE_t_77761_227035

Στον 31ο γύρο ο Ricciardo σε προσπάθειά του να περάσει τον di Resta, βγήκε εκτός πίστας χωρίς στη συνέχεια να παραχωρήσει πίσω τη θέση του, με αποτέλεσμα αυτό να του στοιχίσει, αφού οι αγωνοδίκες του επέβαλαν την ποινή διέλευσης από τα pit.

Ποινή διέλευσης εκτός από τους Ricciardo και Rosberg δέχτηκε και ο Massa για υπερβολική ταχύτητα μέσα στο pit lane.

O Vettel κάνοντας μια εξαιρετική διαχείριση ελαστικών με συνάμα εκπληκτικό ρυθμό, κατάφερε να φτάσει μέχρι τον 38ο γύρο και να μπει και αυτός με τη σειρά του για την 2η του στάση στα pits φορώντας και πάλι τη σκληρή γόμα, κάνοντας μόλις 2,4 δευτερόλεπτα.

Έτσι μετά το τέλος και του 2ου pit stop η κατάταξη είχε διαμορφωθεί ως εξής: Webber, Grosjean, Vettel, Hulkenberg, Alonso, Raikkonen, Rosberg, Button, Vergne, Guttierez.

O Guttierez στον 38o γύρο καταφέρνει και περνάει τον Vergne, ανεβαίνοντας στην 9η θέση, κάνοντας μέχρι στιγμής ένα πάρα πολύ καλό αγώνα.

Ο Vettel είχε ξεκινήσει την αντεπίθεσή του με στόχο τη νίκη και ήδη στον 40ο γύρο φτάνει και κολλάει πίσω από τον Grosjean και στον 41ο καταφέρνει να τον περάσει.

F1 Grand Prix of Japan - Practice

Στον 42ο γύρο o Webber μπαίνει για το 3ο του pit stop και βάζει τη μεσαία γόμα στο μονοθέσιό του με στόχο να είναι ταχύτερος στο τελευταίο μέρος του αγώνα.

Στον 43ο γύρο ο Sergio Perez μπαίνει και αυτός για αναγκαστικό pit stop λόγο κλαταρίσματος στον πίσω αριστερά τροχό έπειτα από σύγκρουση που είχε με τον Rosberg.

Ο Webber, φορώντας πια τη μεσαία γόμα είναι θέμα χρόνου να φτάσει πίσω από τον Grosjean ο οποίος φαίνεται να δυσκολεύεται με τα ελαστικά του. Στον 47ο γύρο ο Αυστραλός είναι πλέον 0,7 πίσω από τον Γάλλο χωρίς όμως να μπορεί να τον περάσει.

Ο Hulkenber κάνοντας πάλι ένα καταπληκτικό αγώνα δεν μπόρεσε να κρατήσει όπως είχε κάνει και στον προηγούμενο αγώνα της Κορέας τον Alonso και έτσι ο Ισπανός τον προσπερνά και ανεβαίνει στην 4η θέση. Στον ίδιο γύρο, δηλαδή στον 46ο ο Rosberg περνά τον Massa και παίρνει την 8η θέση.

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Qualifying Day - Suzuka, Japan

Πλέον έχουμε φτάσει στον 52ο γύρο με τον Vettel να έχει ξεφύγει από τους Grosjean και Webber και να οδεύει προς την 5η συνεχόμενη νίκη του. Στον ίδιο γύρο, στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, ο Webber καταφέρνει να προσπεράσει τον Grosjean περνώντας στην δεύτερη θέση.

Τη δεκάδα έκλεισαν: 4oς ο Αlonso o οποίος έδειξε πάλι ότι με τις εκκινήσεις του μπορεί και κερδίζει κάτι στον αγώνα, 5ος ο Raikkonen με άλλον έναν αθόρυβο,αλλά καλό αγώνα, 6ος ο καταπληκτικός για άλλη μια φορά Ηulkenberg, 7ος ο εξαιρετικός Guttierez, 8ος ο Rosberg, 9oς ο Button ο οποίος είναι σταθερά πλέον μέσα στη 10αδα με τον Massa 10o οποίος έκανε έναν ακόμα κακό αγώνα.

Έτσι μετά το τέλος του σημερινού αγώνα, στο πρωτάθλημα των οδηγών ο Vettel προηγείται με 297 βαθμούς, με τους Alonso και Raikkonen να ακολουθούν με 207 και 177 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull βρίσκεται στη πρώτη θέση με 445 βαθμούς, με την Ferrari στη δεύτερη με 297 βαθμούς και την Mercedes στη τρίτη με 287 βαθμούς.

Επόμενος αγώνας σε 14 ημέρες στην πίστα της Buddh International Circuit στο Νέο Δελχί της Ινδίας στις 25-27/10. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα καθώς επίσης και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών, όπως έχουν διαμορφωθεί μετά από τον σημερινό αγώνα.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη Αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος Grid Βαθμοί
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53 Winner 2 25
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 53 +7.1 secs 1 18
3 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 +9.9 secs 4 15
4 3 Fernando Alonso Ferrari 53 +45.6 secs 8 12
5 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 53 +47.3 secs 9 10
6 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 53 +51.6 secs 7 8
7 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 53 +71.6 secs 14 6
8 9 Nico Rosberg Mercedes 53 +72.0 secs 6 4
9 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +80.8 secs 10 2
10 4 Felipe Massa Ferrari 53 +89.2 secs 5 1
11 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 53 +98.5 secs 12
12 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 52 +1 Lap 17
13 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 52 +1 Lap 16
14 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 52 +1 Lap 22
15 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 52 +1 Lap 11
16 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 52 +1 Lap 15
17 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 52 +1 Lap 13
18 20 Charles Pic Caterham-Renault 52 +1 Lap 20
19 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 52 +1 Lap 18
Ret 10 Lewis Hamilton Mercedes 7 +46 Laps 3
Ret 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 0 Accident 19
Ret 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 0 Accident 21

[/tab] [tab]

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 297
2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 207
3 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 177
4 Lewis Hamilton British Mercedes 161
5 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 148
6 Nico Rosberg German Mercedes 126
7 Felipe Massa Brazilian Ferrari 90
8 Romain Grosjean French Lotus-Renault 87
9 Jenson Button British McLaren-Mercedes 60
10 Nico Hulkenberg German Sauber-Ferrari 39
11 Paul di Resta British Force India-Mercedes 36
12 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 26
13 Sergio Perez Mexican McLaren-Mercedes 23
14 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 18
15 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 13
16 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 6
17 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 1
18 Valtteri Bottas Finnish Williams-Renault 0
19 Jules Bianchi French Marussia-Cosworth 0
20 Charles Pic French Caterham-Renault 0
21 Giedo van der Garde Dutch Caterham-Renault 0
22 Max Chilton British Marussia-Cosworth 0

[/tab] [tab]

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 445
2 Ferrari 297
3 Mercedes 287
4 Lotus-Renault 264
5 McLaren-Mercedes 83
6 Force India-Mercedes 62
7 Sauber-Ferrari 45
8 STR-Ferrari 31
9 Williams-Renault 1
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...