photo

Από τα πρώτα μέτρα που κάνεις με το Juke συνειδητοποιείς ότι είναι πολύ εξαιρετικό στην άσφαλτο και αντιδρά σαν ένα υπερυψωμένο hatchback. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά βολική και άνετη και παρόλο που το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος, δε δυσκολεύτηκα καθόλου να βρω γρήγορα τη κατάλληλη και ασφαλή θέση οδήγησης.

Καθώς το οδηγάς στους στενούς δρόμους της πόλης, ενώ θα εκθειάσεις την ευελιξία του, θα σε δυσκολέψουν τα μικρά παράθυρα που κρύβουν αρκετές γωνίες, ειδικά προς τα πίσω. Το ακριβέστατο τιμόνι του μόνο σε SUV δε θα περίμενες να το βρεις, αφού με 2 και 2/3 στροφές από άκρη σε άκρη είναι αρκετά γρήγορο και άμεσο, με τη διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10,7 μέτρα. Σε οποιαδήποτε διαδρομή και αν επιλέξεις και ειδικά στη θέση Sport του Nissan Dynamic Control System, το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο άμεσο και νευρικό που σε προκαλεί να επιτεθείς στην επόμενη στροφή.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 70

Ο κινητήρας του είχε ακριβώς τα χαρακτηριστικά που είχα συναντήσει στα άλλα αυτοκίνητα που τον φορούσαν. Αρκετά υποτονικός χαμηλά και κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. και είτε περιμένεις υπομονετικά να τις περάσει, είτε, αν χρειαστεί, αναγκάζεσαι να κατεβάσεις ταχύτητα. Από εκεί και πάνω όμως και παρά το γνωστό περιορισμένο εύρος στροφών λειτουργίας… πυροβολάει. Οι επιταχύνσεις εν κινήσεις και η ευκολία που μαζεύει χιλιόμετρα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές που ποτέ δε θα περίμενες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά στη τελική είναι αυτό που ολοκληρώνει την σπορτίφ εικόνα του Juke. Όταν μάθεις να λειτουργείς σωστά τη καμπύλη ροπής του πετρελαιοκινητήρα και με τη βοήθεια, του χαλαρότερου των προσδοκιών σε αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων, και την απενεργοποίηση του ESP μπορείς να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στη στροφή με ένα απλό τσίμπημα στο φρένο. Πάντως τα επίπεδα πρόσφυσης του είναι αρκετά υψηλά κάτι που βοηθάνε στο μέγιστο και τα φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 215/55.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 36

Η ανάρτηση του δε κρύβει εκπλήξεις και για τον εμπρός άξονα υπάρχουν ανεξάρτητα γόνατα McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Κατά βάση αυτή αποσβένει ικανοποιητικά και μόνο σε έντονες απροσεξίες του δρόμου, θα το νιώσεις ότι κοπανάει πολύ, κάτι που φταίνε και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Επίσης, υπό νορμάλ συνθήκες κίνησης και σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα καταλάβεις ότι ο πίσω άξονας νιώθει μεγάλες πιέσεις. Όμως, στον ανοιχτό δρόμο και σε cruising καταστάσεις είναι αρκετά άνετο και ξεκούραστο καθώς η απορρόφηση των στοιχειών του δρόμου είναι απροσδόκητα αποτελεσματική. Ποτέ δε θα νιώσεις ότι “πλέει” κάτι που μεταφράζεται σε μικρές κλίσεις στις στροφές και άρα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Για την πέδηση διαθέτει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς με τα μπροστά να είναι αεριζόμενα και διαστάσεων 280×24 χλστ και πίσω 292×9. Το αποτέλεσμα αυτών είναι ένα ικανοποιητικό φρενάρισμα, χωρίς να εντυπωσιάζει, με το ABS να κάνει συχνά-πυκνά αισθητή την παρουσία του.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 29

Εξαιτίας του αυξημένου ύψους του αμαξώματος, είπαμε 18 πόντοι είναι αυτοί, δε θα μπορούσα να μη μιλήσω για τις εκτός δρόμου ικανότητες του. Ναι, αν υποψιάστηκες ότι δεν είναι εντυπωσιακές έπεσες μέσα. Πρώτον, κυρίως, των κατεξοχήν ασφάλτινων ελαστικών και δεύτερον επειδή μεταφέρει τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, χωρίς κάποιο σύστημα που να τους κλειδώνει, κάτι που συνεπάγεται εύκολο σπινιάρισμα.

Οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι 26, 32 και 22,5 μοίρες αντίστοιχα, νούμερα που καθόλου άσχημα δεν είναι αλλά οι μικρές διαδρομές των αναρτήσεων και γενικά το αυτοκίνητο δεν σε προδιαθέτει για πολύ off-roading καταστάσεις. Ίσως, με τις τετρακίνητες εκδόσεις (δε προσφέρονται με τον dCi κινητήρα) και κάποιο άλλο ελαστικό να τα πήγαινε καλύτερα. Πάντως, σε ήπια χώματα δε θα αντιμετωπίσει καμία δυσκολία και κυρίως δεν θα βρει κάτω.