Test Drive: Dacia Duster - 005

Dacia, μια εταιρία παρεξηγημένη όσο καμία άλλη στην σύγχρονη κουλτούρα της Ελλάδας. Εδώ όπου ένα πολύ μεγάλο μέρος κοιτάει το σήμα στο καπό και όχι την πραγματική χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Η Ρουμάνικη εταιρία έχει αφήσει το στίγμα της στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα μετά το τέλος του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου αλλά και τη δεκαετία του ’80, όπου αρκετά αυτοκίνητα της κυκλοφόρησαν, στην αναδυόμενη τότε κοινωνία.

Η Dacia ιδρύθηκε το 1966 και η σχέση της με τη Γαλλική Renault ήταν πάντα πολύ κοντινή. Το 1968 απέκτησε από τη γαλλική εταιρία τον εξοπλισμό και τα βασικά σχέδια του Renault 12, αλλά μέχρι να ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία αποφάσισε να βγάλει στη παραγωγή το Renault 8, το οποίο έγινε γνωστό με τα σήματα της ως Dacia 1100.

Όμως, ήταν καλοκαίρι του 1969 όταν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το πρώτο Dacia 1300, που έκανε γνωστή την εταιρία για την αξιοπιστία του αυτοκινήτου, με πολλά από αυτά να πατάνε και τους ελληνικούς δρόμους εξαιτίας της πολύ καλής απόδοσης τιμής σε σχέση με το προϊόν.

Test Drive: Dacia Duster - 020

Με το πέρασμα των χρόνων και με τη δυσκολία να ακολουθήσει τη ραγδαία ανάπτυξη της αυτοκίνησης, το όνομα της άρχισε να ξεθωριάζει και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πίστεψαν ότι η Dacia είχε σταματήσει να λειτουργεί. Κάτι τέτοιο ποτέ δεν συνέβη κάτι που αποδεικνύεται από τα σχεδόν 2,5 εκατ. αυτοκίνητα που βγήκαν μέχρι το 1999, 30 χρόνια μετά το πρώτο αυτοκίνητο που παράχθηκε από το εργοστάσιο στη πόλη Mioveni στα νότια της Ρουμανίας. Η χρονιά αυτή αποτελεί σταθμό για την εταιρία γιατί με τη δημιουργία του ομίλου Renault-Nissan ενσωματώθηκε πλήρως στο Group, που πλέον αποτελείται από τις Renault, Nissan, Infiniti, Renault Samsung Motors, Dacia, Datsun και Lada και είναι το τέταρτο μεγαλύτερο στο κόσμο, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 8 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως.

Μετά την απαραίτητη αυτή ιστορική αναφορά και περνώντας στο σήμερα, η ρουμάνικη εταιρία είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική εταιρία της χώρας με ποσοστό πάνω από 8% και έχει φτιάξει μια γκάμα μοντέλων που προσπαθεί να καλύψει αρκετές ανάγκες των καταναλωτών και τα μοντέλα της να κερδίζουν όλο και περισσότερο τη προτίμηση του κόσμου, με το Logan να είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της μετά το 1300.

Στα συν

  • Ροπή Κινητήρα
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα στην άσφαλτο
  • Χώροι επιβατών/αποσκευών
  • Τιμή και κόστος συντήρησης

Στα μείον

  • Θόρυβος κινητήρα
  • Απουσία ESP στη βασική έκδοση
  • Ποιότητα πλαστικών
  • Εργονομία
  • Επιλογέας ταχυτήτων