18423087291546643527

Η Mazda, μέσω του επικεφαλής εξέλιξης powertrains, Mitsuo Hitomi, έθεσε τον επόμενο μεγάλο στόχο όσον αφορά τους κινητήρες που κινούν τα οχήματά της.

Το επόμενο μεγάλο βήμα, είναι οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί του 2020. Πρέπει να μας βοηθήσει σε αυτό.

Ο Hitomi-san αναφέρεται πρώτα απ’ όλα στα νέα standards εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θέτουν ως όριο τα 95 gr/km το 2020 και τα 65 gr/km το 2025. Όσο για το τι είναι αυτό που θα τους βοηθήσει; Μιλάει για την επόμενη γενιά των Skyactiv κινητήρων, με την ονομασία Skyactiv 2 φυσικά, που μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών, υπόσχονται σημαντικά καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Οι νέοι αυτοί κινητήρες είναι ακόμη υπό εξέλιξη αλλά υπόσχονται έως και 30% μειωμένη κατανάλωση συγκρινόμενοι με την τρέχουσα γενιά Skyactiv κινητήρων.

Η Mazda δεν έχει το budget άλλων κατασκευαστών ώστε να εξελίξει υβριδικά powertrains και έτσι, είναι «αναγκασμένη» να δουλέψει με δοκιμασμένες τεχνολογίες και να διαφοροποιήσει την στρατηγική της από τους ανταγωνιστές. Οι μηχανικοί της Mazda, εργάζονται πυρετωδώς ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν φτωχότερο μίγμα και ένας τρόπος με τον οποίο μπορούν να το καταφέρουν αυτό χωρίς να χάσουν απόδοση, είναι μέσω της αύξησης της συμπίεσης. Μπορεί να είναι νωρίς ακόμα αλλά οι μηχανικοί δουλεύουν με συμπίεση της τάξης του 18:1 (από το 14:1 που λειτουργούν οι Skyactiv τώρα και είναι η υψηλότερη συμπίεση κινητήρα παραγωγής στον κόσμο)! Εκτός της αυξημένης συμπίεσης, η Mazda ποντάρει πολλά και στο HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) σύστημα της. Ένα σύστημα που συμπιέζει το καύσιμο μίγμα σε τέτοιες πιέσεις και θερμοκρασίες που αυταναφλέται χωρίς την χρήση μπουζί. Όπως λειτουργούν περίπου οι diesel κινητήρες.

Το πρόβλημα είναι πως η εξέλιξη ενός τέτοιου συστήματος έχει τα εμπόδια της. Πρώτον, οι μηχανικοί πρέπει να διευρύνουν το φάσμα των στροφών στις οποίες λειτουργεί το σύστημα. Πολύ χαμηλές στροφές και το σύστημα μπορεί να προκαλέσει misfire λόγω χαμηλών θερμοκρασιών. Πολύ υψηλές και υπάρχει ο κίνδυνος misfire λόγω υψηλού ρυθμού περιστροφής. Δεύτερον, η ψύξη. Ένα τέτοιο σύστημα αυξάνει σημαντικά τις απαιτήσεις του κινητήρα για ψύξη και αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί. Τέλος, η ευαισθησία ενός κινητήρα με HCCI στο καύσιμο που θα χρησιμοποιεί.

Όπως και να έχει, η Mazda μπορεί να μην έχει τον προϋπολογισμό άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά σίγουρα έχει την brain power για να ανταπεξέλθει και αυτό μου δίνει ελπίδα πως θα λυθούν όλα τα προβλήματα και οι Skyactiv 2 θα κάνουν το ντεμπούτο τους μέχρι το 2020 τηρώντας τις υποσχέσεις των μηχανικών. Σειρά έχουν μετά οι Skyactiv 3 που θα βοηθήσουν την εταιρία να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του 2025.

[Πηγή: Automotive News]

  • Mitsos Ribopaido

    Ναι σωστά πήγαινε στον κυρ-θύμιο να σου βάλει νερωμένη βενζίνα και μετα πες μου αν γινει η αυτανάφλεξη…