Toto Wolff

Στον αγώνα της Μελβούρνης έγινε φανερό, με εμφατικό τρόπο, αυτό που περίμεναν όλοι όσοι παρακολούθησαν από κοντά τις χειμερινές δοκιμές. Η Mercedes, παρά τα προβλήματα του Hamilton, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα σύνολο πάνω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Δεν ήταν μόνο η απόλυτη ταχύτητα που έδειξε σε στεγνό, αλλά και σε βρεγμένο οδόστρωμα, στις κατατακτήριες δοκιμές. Ήταν ο απίστευτος ταχύτερος γύρος του Rosberg στον δέκατο ένατο του αγώνα και όταν η W05 κουβαλούσε πολλά καύσιμα. Έναν χρόνο που δεν ξέρουμε πόσο ακόμα θα μπορούσε να κατεβάσει αν συνέχιζε να πιέζει ο Γερμανός και τον οποίο πλησίασαν κάποιοι συνδυασμοί μόνο όταν ελάφρωσαν πολύ από καύσιμα. Ακόμη, παρατηρώντας τα on board πλάνα, το μονοθέσιο έδειχνε να πατάει εξαιρετικά, να είναι ευκολοδήγητο και κυρίως, αρκετά προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

Το πρόβλημα που ανάγκασε πέρυσι τη Mercedes σε μείωση του ρυθμού της W04 κατά τη διάρκεια των αγώνων, δεν ήταν άλλο από την υπέρμετρη φθορά των ελαστικών της Pirelli. Φέτος, ακόμα κι αυτή η ασθένεια φαίνεται να έχει γιατρευτεί, αφού ο Rosberg κοντρόλαρε το γυρολόγιο του μονοθεσίου και χωρίς να χάσει χρόνο, κάλυψε όλους τους προπορευόμενους συνδυασμούς, μπαίνοντας τελευταίος στα pit για αλλαγή σε μεσαία γόμα.

844099666-392911732014

Οι άνθρωποι της ομάδας είναι λογικό να είναι ευχαριστημένοι από την εξέλιξη του πρώτου αγώνα και τα πρώτα δείγματα γραφής μονοθεσίου και power unit και σε ερώτηση που έγινε στον Toto Wolff, για το εάν θα πρέπει να θεωρηθεί ως αποτυχία η μη κατάκτηση και των δύο πρωταθλημάτων, ο εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes απάντησε:

Ναι, απολύτως.

Δεν βλέπω πως έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα, για να είμαι ειλικρινής, επειδή μπορείτε να δείτε ότι αν έχεις ένα DNF τότε χάνεις βαθμούς και η McLaren οδηγεί το πρωτάθλημα των κατασκευαστών αυτή τη στιγμή.

Ναι, έχουμε ένα μικρό πλεονέκτημα και αν το χάσουμε αυτό θα είναι αποτυχία.

Ο Wolff γνωρίζει πολύ καλά, πως η εξέλιξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς είναι αυτό που θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την κατάκτηση νικών και τίτλων. Η εμφάνιση της Red Bull στην Αυστραλία, παρά το μηδενισμό του Ricciardo και τη μηδενική συγκομιδή βαθμών, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τους πρωταθλητές και ο Αυστριακός θεωρεί πως μαζί με τη Williams, θα είναι δυο πολύ δυνατοί αντίπαλοι που θα κρατήσουν σε εγρήγορση τη Mercedes.

844099666-262311732014

Έχουμε ένα περιθώριο από πλευράς επιδόσεων, αλλά δεν είναι πάρα πολύ. Αν κοιτάξετε από που ήρθε η Red Bull με πολύ λίγα χιλιόμετρα στις δοκιμές, αυτή είναι μια καλή αφύπνιση για όλους μας. Κοιτάξτε που ήταν πριν από δύο ή τρεις εβδομάδες στο Μπαχρέιν, έτσι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, και δεν έχουμε ακόμα δει το Sebastian (Vettel) να τρέχει με ένα αξιόπιστο, γρήγορο αυτοκίνητο.

Περιμένεις, με την εμπειρία του, να πάει ακόμα πιο γρήγορα και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε. Στη Williams, αν κοιτάξετε το ρυθμό του Valtteri (Bottas) πριν χτυπήσει στον τοίχο, και πάλι μετά, τότε είμαι αρκετά βέβαιος πως θα είχαν καταλήξει στο βάθρο.

Επομένως, πιστεύω πως δεν μπορείς ποτέ να χαλαρώσεις και να πεις “αυτή είναι μια άνετη διαφορά”.

Οι συγκεκριμένες δηλώσεις φαίνεται να αποτελούν συνέχεια εκείνων που έγιναν κατά τη διάρκεια του τρίτου χειμερινού τεστ, όπου έγινε, λίγο-πολύ, φανερή η διαφορά της W05 από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Ο Wolff συνεχίζει να υπολογίζει σε ανάκαμψη των πρωταθλητών, ενώ προσπαθεί να βρει αντιπάλους στο grid, για να κρατήσει συγκεντρωμένη και αποφασισμένη την ομάδα του.

Ο αγώνας της Μαλαισίας θα είναι περισσότερο αποκαλυπτικός για τη δυναμική των νέων μονοθεσίων και είναι πολύ πιθανό, η ψαλίδα μεταξύ Mercedes και υπολοίπων, να ανοίξει ακόμη περισσότερο.

[Πηγή: ESPNF1 | Photo Copyrights: Mercedes AMG Pertonas F1 Team/Charles Coates/LAT]