toto wolff-bahrain test-2014

Πληθαίνουν οι φωνές, μέσα κι έξω, από τη Mercedes που χρίζουν τη Γερμανική ομάδα και την W05 ως το φαβορί του πρωταθλήματος που ξεκινά στις 16 Μαρτίου, στη Μελβούρνη. Μετά τον Paddy Lowe, επικεφαλής της ομάδας, ήρθε η σειρά του αισιόδοξου εκτελεστικού διευθυντή της Mercedes, Toto Wolff. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δηλώσεις του Αυστριακού, ο οποίος δέχεται έμμεσα πως η ομάδα του βρίσκεται μπροστά από τις Renault και Ferrari, αφού μας λέει πως περιμένει αυτές να επανέλθουν.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ομάδες της Ferrari και της Renault θα επανέλθουν. Είναι θέμα χρόνου και δεν αμφιβάλλω ούτε για ένα δευτερόλεπτο.

Ο Wolff δεν ξεγράφει τη Red Bull και το Sebastian Vettel, τους οποίους θεωρεί πολύ δυνατούς αντιπάλους. Η W05 αντιμετώπισε κι αυτή τα δικά της προβλήματα αξιοπιστίας, όμως ο ρυθμός της ήταν σταθερά καλός, με τον Wolff να προσπαθεί να κρατήσει προσγειωμένη την ομάδα του.

Αυτή η ομάδα (Red Bull), έχει κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα τέσσερις φορές και έχει έναν από τους καλύτερους οδηγούς στο grid. Ταπεινοφροσύνη είναι η λέξη που μου έρχεται στο μυαλό. Υπήρξαν πολλοί “πρωταθλητές δοκιμών” κατά το παρελθόν.

Το θέμα της αξιοπιστίας είναι πολύ μακρυά από το να έχει λυθεί. Υποθέτω ότι το πρώτο θέμα που πρέπει να να μας απασχολεί, είναι το να φτάσουμε μέχρι το τέλος του αγώνα. Είχαμε κάποιες καλές δοκιμές, αλλά δεν έχουμε κανένα λόγο να πανηγυρίζουμε.

Αυτό που προσωπικά βλέπω από τις δηλώσεις των ανθρώπων της Mercedes, είναι σιγουριά για τη δυναμική της W05, τουλάχιστο για την αρχή του πρωταθλήματος. Χωρίς να γνωρίζουμε επακριβώς το πρόγραμμα της κάθε ομάδας κατά τις πρώτες δοκιμές του Μπαχρέιν, αλλά και το τι αναβαθμίσεις θα φέρουν στο τελευταίο τεστ, είναι αδύνατο να προσπαθήσουμε να τις κατατάξουμε. Όμως, όπως μεταφέρει ο James Allen, ακόμα κι αν το power unit της Mercedes έχει σαφές πλεονέκτημα στην αρχή της χρονιάς, είναι σχεδόν σίγουρο πως η FIA θα επιτρέψει στους άλλους δυο να το πλησιάσουν σε απόδοση.

Εάν ένας κατασκευαστής έχει σαφές πλεονέκτημα σε σχέση με τους άλλους, θα είναι σε θέση να το απολαύσει αυτό για λίγο, αλλά αναπόφευκτα θα προκύψουν συζητήσεις ώστε να επιτραπεί κάποιο retuning, όπως συνέβη όταν η F1 άλλαξε σε V8 (κινητήρες) μετά το 2006.

[Πηγή: GMM | Photo Copyrights: Mercedes AMG Petronas F1 Team]