Mercedes W05

Όπως “αποκάλυψε” το Sky Sports και ο Mark Hughes, η Mercedes AMG έχει βρει έναν έξυπνο τρόπο για την σχεδίαση του νέου της power unit. Το video που είχε αποκαλύψει η Mercedes φαίνεται πως δεν ήταν αντιπροσωπευτικό της πραγματικότητας, καθώς μπορεί ο τρόπος λειτουργίας του νέου της κινητήρα να είναι ίδιος, αλλά υπάρχει μια μικρή διαφορά στην σχεδίαση του νέου της power unit.


Όπως όλοι γνωρίζουμε το turbo (υπερσυμπιεστής καυσαερίων) αποτελείται από 2 φτερωτές, μία που παίρνει κίνηση από τα καυσαέρια και μία που συμπιέζει τον καθαρό αέρα προς την εισαγωγή του κινητήρα -υπάρχουν στο AutoBlog.gr αναλυτικά άρθρα για τον τρόπο λειτουργίας του turbo (1), (2), (3), οπότε δεν θα μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες-. Η Mercedes φαίνεται πως έχει χωρίσει τις δύο φτερωτές, αυτή των καυσαερίων στην μια πλευρά του κινητήρα και αυτή του καθαρού αέρα στην άλλη, ενώνοντάς τες με έναν άξονα που περνάει ανάμεσα από το V του κινητήρα. Στο ίδιο σημείο είναι τοποθετημένη και η MGU-H της Mercedes, κάνοντας έτσι μικρότερες τις συνολικές διαστάσεις του power unit.

Mercedes Engine Video

Τα οφέλη σε μια τέτοια σχεδίαση είναι αρκετά, με κυριότερο αυτό της ψύξης. Ο καθαρός αέρας εισάγεται σε απόσταση από τα θερμά καυσαέρια (των 9000C), με αποτέλεσμα να υπάρχουν μικρότερες απαιτήσεις ψύξης, που συνεπάγεται σε μικρότερο intercooler, μικρότερα sidepod και καλύτερη αεροδυναμική. Επίσης, οι σωλήνες και τα καλώδια για την λειτουργία του turbo έχουν μικρότερο μήκος, το οποίο βελτιστοποιεί την λειτουργία του υπερσυμπιεστή και μειώνει φυσικά και το συνολικό βάρος των παρελκόμενων του κινητήρα.

Η ιδέα φυσικά δεν είναι καινούρια και ούτε o Mark Hughes είναι ο πρώτος που το αντιλήφθηκε, καθώς σε forum η ιδέα πως κάτι τέτοιο μπορεί να εφαρμοστεί στους νέους V6 turbo κινητήρες κυκλοφορεί εδώ και 2.5 χρόνια. Στο παρακάτω video μπορείς να δεις την εξήγηση του Craig Scarborough, ο οποίος αναλύει την συνδεσμολογία του turbo της Mercedes, 2 εβδομάδες πριν την “αποκάλυψη” του Sky Sports.

[Πηγές: SkySports, YouTube]